mboost-dp1

CM7.1 + SGS 2. Pros/cons?


Gå til bund
Gravatar #1 - Brugernavn
18. okt. 2011 21:19
Højest ærværdige newz'ere og newz'inder

Jeg har overvejet at smide CM7.1 på min SGS 2, men jeg har svært ved at finde ud af om der er noget at vinde ved det.

Er der nogen, der kunne tænke sig at skrive lidt pros og cons? Måske er der også andre her, der kan bruge det til noget.

På forhånd tak :-)
Gravatar #2 - fjols
18. okt. 2011 21:29
Nu har jeg ikke prøvet SGS2'ens stock rom, men jeg kører selv CM7.1 på min Desire og jeg er glad for den i forhold til HTC's rom.

Ting jeg er glad for:
- Automatisk op- og nedclockning af CPU (mere strøm)
- Ændring af antal af standardskærmen (jeg bruger f.eks. kun 3)
- Screenshot i menuen når man trykker på powerknappen
- Føles hurtigere
- Generelt flere konfigurationsmuligheder

Men er SGS2'en ikke låst op fra producentens side?
For så kan du jo bare installere Rommanager og lave en backup af din gamle rom, herefter installere CM7.1.
Så kan du let komme tilbage hvis du ikke kan lide den.
Gravatar #3 - Brugernavn
18. okt. 2011 21:38
fjols (2) skrev:
Men er SGS2'en ikke låst op fra producentens side?

Nej, den er ikke rootet.
fjols (2) skrev:
Så kan du let komme tilbage hvis du ikke kan lide den.

Yep. Og jeg har også anskaffet mig en USB Jig, så jeg kan fjerne den gule trekant og resette antallet af installationer...
Gravatar #4 - Emil
18. okt. 2011 23:16
Jeg kører også CM7 på min Desire, og det er en kæmpe fornøjelse. Alt fungerer bedre og hurtigere, samtidig med at man kan ændre på praktisk talt alle indstillinger.

CM7 kan på alle måder anbefales.

Jeg kan ligesom #2 i øvrigt anbefale at du bruger programmet ROM Manager (det er på Market). Den kan både tage backup af din stock rom og klare installationen af CM7 (eller en anden rom, du får lyst til at prøve)
Gravatar #5 - KaW
19. okt. 2011 01:53
Emil (4) skrev:
Jeg kører også CM7 på min Desire, og det er en kæmpe fornøjelse. Alt fungerer bedre og hurtigere, samtidig med at man kan ændre på praktisk talt alle indstillinger.

CM7 kan på alle måder anbefales.

Jeg kan ligesom #2 i øvrigt anbefale at du bruger programmet ROM Manager (det er på Market). Den kan både tage backup af din stock rom og klare installationen af CM7 (eller en anden rom, du får lyst til at prøve)


Kan det passe at man bare rooter sin desire, installerer Rom Manager, installerer clockworkmod og så smider CM7 ind på sin Desire?
Gravatar #6 - redhead
19. okt. 2011 02:22
#5 den første gang er det nu ikke lige sådan
Men ellers er det rimelig let at opgradere mellem de forskellige CM releases.

#1 Jeg har ikke SGSII, men HTC Wildfire og skiftede til CM7 i det sekund da de låste S-OFF, har ikke fortrudt siden.
pros:
* Det er den nyeste android end stock, mere configurerbar/hurtigere da den er optimeret til responsetid.
* Hurtige fejlrettelser eks. release af 7.1.0 d. 10/10 brugere klager over en fejl med statusbar som ikke starter ordentlig, d. 11/10 kl 8.58 er der en release 7.1.0.1 hvor der ingen problemer er.

cons:
* Alt afhængig af flash metode og telefon er der altid enkelte som efterfølgende har problemer med GPS, en opdatering af radio versionen plejer at løse dette, men enkelte oplever store komplikationer.
* Nogle oplever problermer med batteritiden, dette ligger oftest i tweak af de mange indstillinger som for first time user kan virke lidt forvirrende og derfor ikke bliver optimalt tilrettet.
Gravatar #7 - Brugernavn
19. okt. 2011 07:30
Emil (4) skrev:
Den kan både tage backup af din stock rom og klare installationen af CM7

Den kan så ikke backe up. Jeg får bare en fejlmeddelelse, når den booter ind i Clockwork Recovery :-\
Gravatar #8 - Alrekr
19. okt. 2011 07:39
Så vidt jeg har set (et par uger siden) understøttes SGSII kun i Nightly. Det kan man selvfølgelig godt klare, men der er (vaR) mange rapporter om manglende support for kamera, WiFi, GPS, en enkelt mistede touch-delen af skærmen..
Gravatar #9 - Zombie Steve Jobs
19. okt. 2011 07:55
Jeg synes, personligt, at CM er for tung at danse med, jeg ville anbefale dig at se på Oxygen, hvis du ikke er sådan helt feature-afhængig.

Men CM er en god ROM at begyde på, hvis du ikke har lavet den slags gris før.

Jeg kører godtnok stock på min SGS II har dog haft CM på desire og nexus s.

En af årsagerne til at jeg kører stock, er at jeg finder den bundsolid med nogle fede samsung-only feature, som du sikkert kan tilføje, hvis du får brug for dem.
Gravatar #10 - fjols
19. okt. 2011 08:30
Kan man ændre hvor mange homescreens der skal være på Oxygen?
Gravatar #11 - Brugernavn
19. okt. 2011 08:44
fjols (10) skrev:
Kan man ændre hvor mange homescreens der skal være på Oxygen?

Det er jo op til Launcheren og ikke rommen. Men i Gingerbread stock launcheren kan du ikke. Jeg har personligt 4 homescreens med LauncherPro, stock Samsung rom og uden root.
Gravatar #12 - fjols
19. okt. 2011 08:51
Det vidste jeg ikke. Så blev man så meget klogere. Mange tak.
Så vil jeg da prøve Oxygen og en random launcher.
Gravatar #13 - Zombie Steve Jobs
19. okt. 2011 08:55
#12 ADW Ex og Launcher Pro er begge gode bud, udviklingen er vist gået lidt i stå på Launcher Pro så den kan være buggy på nyere telefoner
Gravatar #14 - chreddy
19. okt. 2011 09:22
#12 Udvikleren på LauncherPro siger at han har gang i en komplet rewrite (og at han stadig skulle være igang), men der er ikke sket noget i et par måneder.
Desuden kan jeg anbefale Zeam Launcher, som jeg pt kører på min SGS II (sammen med Oxygen).
Gravatar #15 - Zombie Steve Jobs
19. okt. 2011 09:24
#14 Savner du noget fra stock? Jeg vil også gerne køre Oxygen, men jeg gider ikke rigtig roote med Odin, vil hellere gøre det med ADB, men er sgu ikke sikker på, hvor godt det virker, havde forfærdelige problemer sidst jeg arbejde med ADB og en samsung telefon.
Gravatar #16 - Brugernavn
19. okt. 2011 11:18
Zhadow (7) skrev:
Den kan så ikke backe up. Jeg får bare en fejlmeddelelse, når den booter ind i Clockwork Recovery :-\

Gawd damnit. Jeg kan slet ikke flashe Clockwork Recovery (E:failed to verify whole-file signature, når jeg booter). Jeg må igang med Odin.
Gravatar #17 - Zombie Steve Jobs
19. okt. 2011 11:34
Zhadow (16) skrev:
Gawd damnit. Jeg kan slet ikke flashe Clockwork Recovery (E:failed to verify whole-file signature, når jeg booter). Jeg må igang med Odin.


Geeefuuu, det kan være fordi Clockwork ikke virker med SGS II'eren endnu, hvis du ikke kan få det til at funge, så vent et par updates, det minder meget om mit ADB-problem.
Gravatar #18 - Brugernavn
19. okt. 2011 11:50
Oh fuck it. Jeg prøvede at flashe med Odin. Nu er den "bricked". Men jeg må prøve at flashe CM7.1 med Odin i stedet.
Gravatar #19 - Brugernavn
19. okt. 2011 12:25
Flashede den originale kernel. Nu funger telefonen igen.
Gravatar #20 - Brugernavn
19. okt. 2011 12:45
Zombie Steve Jobs (17) skrev:
Geeefuuu, det kan være fordi Clockwork ikke virker med SGS II'eren endnu

Der er ellers en specifik valgmulighed for SGS2. Jeg ved ikke om min root ikke fungerer, eller hvad, der er galt.
Gravatar #21 - Chewy
19. okt. 2011 13:07
Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig med root. Men har du tjekket op på xda-developers?

Men når du får den rooted. Så kan jeg personligt også anbefale ROM Manager og LauncherPro på det varmeste..
Og når du for fremtiden skal flashe en ny ROM, så er Titanium Backup et must!
Man skal dog købe den fulde udgave for at kunne lave batch commandoer (hvilket gør at du slipper for at adde dine apps og indstillinger en ad gangen..), men når det er gjort. Så tager den backup af alt. Det eneste jeg skal sætte op på ny når jeg flasher en ny ROM, er mine widgets og min Pattern Code... Selv SMS'er og calllog, bliver restored...

Og nu jeg er igang, så kan SMS Backup+ også anbefales. Den tager backup af SMS/MMS og Calllog, til din Gmail konto, løbende...
Gravatar #22 - Brugernavn
19. okt. 2011 13:24
Chewy (21) skrev:
Jeg kan ikke umiddelbart hjælpe dig med root. Men har du tjekket op på xda-developers?

Jeg har rootet den, men jeg har tidligere oplevet at det er som om recovery mode ikke bliver "rootet nok" til at jeg kan flashe Clockwork Recovery og andre pakker. Der skal en corrupted kernel til af en slags.
Gravatar #23 - Brugernavn
19. okt. 2011 15:25
Jeg giver sgu snart op. Uanset hvad, jeg prøver at flashe fra Rom Manager, får jeg en whole-file signature fail :-\
Gravatar #24 - Brugernavn
19. okt. 2011 15:51
Damn, det skulle bare ikke være nemt, men at flashe det, her, som PDA, virkede:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1...

Men det er en SGS2 ting.

Er der forresten københavnere til stede, der vil af med den gule trekant og download count på en SGS 2, så smid mig en PM.
Gravatar #25 - Brugernavn
19. okt. 2011 21:40
70 GFLOPS, single threaded? :-)
(100, double)

Sjovt at modde lidt igen.
Gravatar #26 - Brugernavn
20. okt. 2011 06:22
Jeg prøvede i øvrigt CM7. 1, men jeg havde svært ved at få øje på fordelene. Nu kørere jeg rooted stock med en overclock kernel.

Og det var forresten mega og ikke giga FLOPS i #25.
Gravatar #27 - Brugernavn
20. okt. 2011 08:59
Jaja, Daniel, men programmet viste 80.000 MFLOPS og jeg kører dansk culture på telefonen. Programmet tager åbenbart bare ikke højde for telefonens culture :-P
Gravatar #28 - Daniel-Dane
20. okt. 2011 09:43
u mad?
Gravatar #29 - Brugernavn
20. okt. 2011 10:05
Daniel-Dane (28) skrev:
u mad?

Not really. Lettere irriteret over at app designere ikke holder styr på cultures, måske. Jeg formoder at ligefrem er en indbygget metode til det. Er det ikke java?
Gravatar #30 - Brugernavn
22. okt. 2011 19:42
Over 4000 i quadrant score med stock rom og ingen modifikationer?

Cudos til Samsung. Det er godt nok godt gået.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login