mboost-dp1

Browser med support for tabs uden spild af resurser


Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
15. aug. 2014 11:00
Jeg oplever ustandseligt at tabs i en browser bruger resurser selv på tidspunkter, hvor de ikke er valgt.

En tab der ikke er valgt bruger netværksbåndbredde, CPU tid og skriver til disk. Det sløver computeren ned, forkorter batteritiden og slider på lagermediet.

Er der nogen som har et overblik over, hvor slemt det står til med forskellige browsere? Er der nogen browser der enten som default eller ved at ændre en enkelt option lader alle aktiviteter i tabs der ikke er valgt vente indtil man vælger pågældende tab igen?

Jeg søgte lidt på nettet og fandt frem til en bugreport på Chrome, som har været åben i fire år: https://code.google.com/p/chromium/issues/detail?i...

Jeg fandt informationer om et plugin, der angiveligt skulle kunne hjælpe lidt på problemet i Firefox: https://adblockplus.org/blog/preventing-background...
Gravatar #2 - Hængerøven
15. aug. 2014 11:54
Må man spørge om hvorfor man ikke bare lukker for de overskydende tabs?
Gravatar #3 - kasperd
15. aug. 2014 12:03
Hængerøven (2) skrev:
Må man spørge om hvorfor man ikke bare lukker for de overskydende tabs?
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Jeg snakker om de 100 tabs, der er tilbage, når jeg har lukket de overskydende.
Gravatar #4 - Hængerøven
15. aug. 2014 12:08
kasperd (3) skrev:
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Jeg snakker om de 100 tabs, der er tilbage, når jeg har lukket de overskydende.


Det må bunde i vores vidt forskellige opfattelse af overskydende tror jeg..

100 tabs... i aktivt brug...omg!
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. aug. 2014 13:55
#4

Hvad er det galt i det? Jeg har vist ikke haft mindre end 50 tabs de sidste 5-6 år ...

Jo, på min telefon/iPad - der har jeg kun 10-20
Gravatar #6 - Hængerøven
15. aug. 2014 14:06
PHP-Ekspert Thoroughbreed (5) skrev:
#4

Hvad er det galt i det? Jeg har vist ikke haft mindre end 50 tabs de sidste 5-6 år ...

Jo, på min telefon/iPad - der har jeg kun 10-20


Jeg siger ikke at der er noget galt i det..

Men 100 aktive tabs ville i min verden hurtigt blive kogt ned i en bogmærke mappe istedet. :)
Gravatar #7 - BetaLyte
15. aug. 2014 14:53
Google havde noget og Chrome og extensions dertil:

www.maketecheasier.com/manage-chrome-browser-tabs/
http://7labs.heypub.com/tips-tricks/reduce-chrome-...

Jeg har dig ikke erfaring med nogen af dem.

Gravatar #8 - Clauzii
15. aug. 2014 16:57
Mange sider med "Disqus" loader og loader - reload løser det.

Jeg kan også have 15-20 faner åbne - ligesåsnart jeg åbner Facebook stiger blæserhastigheden - selv efter at siden er loadet færdig. Ligesåsnart jeg lukker fb igen, falder blæser-hastigheden. Hvad 'stjæler' de CPU-tid til???

Adblock plus kan faktisk være en synder også, jvf. f.eks. flg.:
http://www.extremetech.com/computing/182428-ironic...
Gravatar #9 - Clauzii
15. aug. 2014 17:19
/edit
Clauzii (8) skrev:
Ligesåsnart jeg lukker fb igen, falder blæser-hastigheden. Hvad 'stjæler' de CPU-tid til???


Relaterer måske til ABPlus-problemet, tror jeg. Skal lige teste lidt mere..
Gravatar #10 - m910q
16. aug. 2014 00:07
#1

Opera kan. Det er dog en "experimental feature" indtil videre.

Gå ind i Opera:flags og slå "Tab hibernation" til, så vil en tab fylde ~2MB i RAM'ene efter lidt tid.
Du vil ikke umiddelbart kunne mærke forskel, tab'en kører normalt igen, så snart den bliver aktiv.

Det virker ved at tab'en bliver serialized og gemt. Javascript stopper også, og derved evt. netværksaktivitet.
Gravatar #11 - milandt
16. aug. 2014 08:01
kasperd (3) skrev:
Hængerøven (2) skrev:
Må man spørge om hvorfor man ikke bare lukker for de overskydende tabs?
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Jeg snakker om de 100 tabs, der er tilbage, når jeg har lukket de overskydende.


Evt. brug bogmærker?
Gravatar #12 - kasperd
16. aug. 2014 09:48
milandt (11) skrev:
Evt. brug bogmærker?
Det gemmer ikke state. Der er ingen garanti for jeg får samme resultat, hvis jeg åbner siden igen gennem et bogmærke.
Gravatar #13 - Slettet Bruger [3040741754]
16. aug. 2014 14:39
Print alle siderne ud = 0 performancetab eller strømforbrug
Gravatar #14 - kasperd
16. aug. 2014 15:53
SlettetBruger (13) skrev:
Print alle siderne ud
Jeg ville have svaret på dit indlæg tidligere. Men jeg rendte ind i et lille problem med den udskrift jeg lavede med det næsten færdige svar, hvor jeg lige manglede at finde to af de fem referencer til relevante kilder.
Gravatar #15 - Slettet Bruger [3040741754]
16. aug. 2014 16:26
Scan dem til Pdf med OCR og lav en søgning.

I IT folk gør også alting alt for kompliceret.

Det skulle ikke undre mig hvis en af mine brugere en dag gjorde overstående... Jeg ser frem til det.
Gravatar #16 - Claus Jørgensen
16. aug. 2014 16:33
#1

Hvorfor forker du ikke bare Chrome, og fikser problemet selv?
Gravatar #17 - kasperd
16. aug. 2014 18:45
SlettetBruger (15) skrev:
Det skulle ikke undre mig hvis en af mine brugere en dag gjorde overstående... Jeg ser frem til det.
Jeg har oplevet en person, som fortalte mig at han havde ikke brug for backup, for han havde udskrifter af alle sine dokumenter, som han bare kunne scanne ind igen.

Hans computer var i øvrigt i så dårlig stand, at den chrashede under opstart, uanset hvad OS man prøvede at boote. Og nogen gange crashede den allerede under POST. På trods af den adfærd insisterede han på, at hvis bare man kørte den windows recovery CD han havde, så ville det løse problemet.

At computeren crashede længe inden den recovery CD kom i gang med noget som helst kunne ikke overbevise ham om, at problemet ikke kunne løses med en recovery CD.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login