mboost-dp1

bitlocker - Hvad gør jeg forkert


Gå til bund
Gravatar #1 - coday
24. nov. 2010 18:17
Har lige installeret windows 7.
Jeg trykkede på at jeg gerne vil installere bitlocker, den bad mig om at gemme en recovery fil. Og så krypterede den harddisken, men når jeg booter spørg den ikke om noget som helts, den booter bare helt normalt.

Målet er at bruge en usb stick med nøglen på
Det er en Thinkpad T61p bærbar
Gravatar #2 - kinaholm
24. nov. 2010 18:21
har du usb-sticken siddende i mens du booter ?
Gravatar #3 - coday
24. nov. 2010 18:23
nej, den har ikke bedt om at lave nogen key, udover recovery filen, som ligger på en disk der ikke er sat til..
Gravatar #4 - kinaholm
24. nov. 2010 18:25
så bruger den nok TPM chippen som sidder i din thinkpad.. Tror du inde i nogle bitlocker settings skal ændre det til USB key mode
Gravatar #5 - Slettet Bruger [1951630946]
24. nov. 2010 19:22
Det er nemlig rigtig Bitlocker kigger på TPM chippen. TPM chippen indeholder nøglen til din pc. Det sikre at den kun kan åbnes på DIN pc, og med din bruger.
Gravatar #6 - coday
24. nov. 2010 19:56
Jeg fandt ud af at den som i sagde kun brugte TPM chippen, måtte ud i noget cmd for at få det til at virke :/

Men det virker nu, tak

Edit, de her hjalp mig:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee42431...
http://serverfault.com/questions/55394/how-do-i-se...
Gravatar #7 - Slettet Bruger [1951630946]
24. nov. 2010 20:04
But why? Hvorfor var TPM chip løsningen ikke tilstrækkelig?


Nu gemmer du ikke recovery filen på samme usb nøgle vel? :D
Gravatar #8 - coday
24. nov. 2010 22:49
SlettetBruger (7) skrev:
But why? Hvorfor var TPM chip løsningen ikke tilstrækkelig?


Nu gemmer du ikke recovery filen på samme usb nøgle vel? :D

Kan ikke se hvad TPM gør alene hvis man bare kan boote op normalt, så er det eneste jeg har fået ud af det et langsommere system..?
Gravatar #9 - Slettet Bruger [1951630946]
25. nov. 2010 07:26
#8 Dit system bliver da ikke langsommere frem for du bruger en usb nøgle.

Microsoft siger MAKS 5% performance drop ved at bruge Bitlocker.

Dine data er krypterede. Så medmindre du har nogen der kender dit password til pc'en så er der ligeså meget sikkerhed i det som hvis man bruger en USB.

Med den forskel at du kan komme til at opbevare USB nøglen i tasken sammen med din bærbar. Så ville en evt tyv få begge dele ^^

Gravatar #10 - coday
25. nov. 2010 10:43
#9
Og det med at det bliver langsommere har ikke noget med usb nøgle, mente bare at når man bruger bitlocker mister man lidt performance..
Jeg har/havde ikke password på(i know), derfor startede den bare direkte op til skrive bordet = ingen sikkerhed.
Men det er/var mest ment som et forsøg med bitlocker, og som giver en lille smule mere sikkerhed uden at skulle huske flere kodeord.

Edit: egentlig var den oprindelige plan også at have filerne på min mobil, men den ville desværre ikke læse fra den, men hvis det havde virket så har jeg jo altid filerne på mig..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login