mboost-dp1

Bedre auto correct til Android?


Gå til bund
Gravatar #1 - JesperZ
10. jul. 2014 13:17
Er lige gået fra en Lumia 920 til en Galaxy S4. Er ganske tilfreds, udover at jeg synes auto correct på androiden er helt håbløs.

Fx en fejl jeg ofte laver er at jeg kommer til at trykke 'v' i stedet for mellemrum, og det fatter android intet af, hvor min windows phone sagtens kunne opfatte at der skulle have været 2 ord. Men også bare generelt småting hvor min windows phone var langt bedre til at foreslå ord der rent faktisk er relevante, hvor android i stedet ofte foreslår ord der meget sjældent bliver brugt bare fordi de ligger tættere på det fejlskrevne ord.

Er overrasket over hvor dårligt auto correct er på android når man tager i betragtning at det er udviklet af Google, et firma som har en af de bedste søgealgoritmer i verden.

Er der nogle der kender til et bedre alternativ, der også understøtter dansk?

Cheers! :)
Gravatar #2 - Chewy
10. jul. 2014 13:24
Hvis jeg ikke tager fejl, så er din autocorrect lavet af Samsung.
Og prøv evt. Swype.
Du skifter godt nok hele tastaturet, men du får samtidig en genial ordbog...
Gravatar #3 - Foolsfriend
10. jul. 2014 13:26
Køb swiftkey. Jeg er blevet tvunget væk fra android, og swiftkey alene gør at jeg vil tilbage. Man skriver så meget hurtigere, og så meget lettere end med alt andet jeg har prøvet.
Gravatar #4 - Chewy
10. jul. 2014 13:29
Og inden du spørger. Så er den eneste reele (som jeg husker det) forskel, så Swype og Swiftkey, udseendet på tastaturet...
Gravatar #5 - Slettet Bruger [1412365237]
10. jul. 2014 13:38
Hvad siger det ikke om Androids AutoCorrect, da den ind byggede i Windows Phone er latter lig dårlig til sammen satte ord, da den deler dem alle sammen op.
Gravatar #6 - kinaholm
10. jul. 2014 15:03
Det er bare ikke android's auto correct, men Samsungs eget, han er blevet udsat for.. Det er nemlig latterligt dårligt, fandt jeg ud af, efter skift fra Nexus 4 til Galaxy S5..
Gravatar #7 - JesperZ
10. jul. 2014 16:35
Haha ja det er nok Samsung der skal have skylden så! ;)

Kigger på Swype og Swiftkey :)
Gravatar #8 - XorpiZ
10. jul. 2014 21:16
SlettetBruger (5) skrev:
Hvad siger det ikke om Androids AutoCorrect, da den ind byggede i Windows Phone er latter lig dårlig til sammen satte ord, da den deler dem alle sammen op.


Det er rettet i 8.1, dog. :D
Gravatar #9 - BetaLyte
11. jul. 2014 03:47
SwiftKey er forresten blevet gratis =)
Gravatar #10 - Emil Melgaard
11. jul. 2014 09:23
Du kan også prøve Google Keyboard (det der er default på Nexus enhederne):

https://play.google.com/store/apps/details?id=com....

Jeg synes ikke det er helt så godt som SwiftKey, men jeg bruger det alligevel som standard fordi det er hurtigere og mere responsivt.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [1412365237]
11. jul. 2014 09:33
Mig bekendt følger Swype med alle nye samsung enheder - det var med på min S4 dengang.
Gravatar #12 - JesperZ
11. jul. 2014 15:27
Jeg endte med at installere TouchPal X. Kan specielt godt lide hvor nemt det er at skrive tal og specialtegn uden at skulle trykke på en knap først :-)
Gravatar #13 - amplificator
11. jul. 2014 15:44
#0
Prøv SwiftKey, som også lige er blevet gratis.
SwiftKey ligger helt klart i toppen af keyboard markedet, og med god grund :)

#4
Forkert.
De bruger hver især deres egen metode til.. alt, så den måde de foreslår ord på m.m. er forskellig.

#10
Hurtigere og mere responsivt?
SwiftKey fejler absolut intet på min Nexus 5 :)
Performancemæssigt fejler det absolut intet, og det går langt hurtigere med at skrive da det netop er langt bedre til at foreslå ord.

En anden fordel ved SwiftKey er også at man kan have mere end ét sprog aktiveret på samme tid, f.eks. dansk og engelsk som jeg bruger, og så vil det foreslå ord fra begge sprog hvis man er glad for fremmedord.
Gravatar #14 - Chewy
11. jul. 2014 17:59
@ #13
Forkert.
De bruger hver især deres egen metode til.. alt, så den måde de foreslår ord på m.m. er forskellig.

Tænker du på underliggende kode?
Jeg kan ikke se nogen forskel ud over udseendet...
Hvornår har du sidst brugt Swype?

En anden fordel ved SwiftKey er også at man kan have mere end ét sprog aktiveret på samme tid, f.eks. dansk og engelsk som jeg bruger, og så vil det foreslå ord fra begge sprog hvis man er glad for fremmedord.

Kan du også med Swype...
Gravatar #15 - Emil Melgaard
11. jul. 2014 19:00
amplificator (13) skrev:
Hurtigere og mere responsivt?
SwiftKey fejler absolut intet på min Nexus 5 :)
Performancemæssigt fejler det absolut intet, og det går langt hurtigere med at skrive da det netop er langt bedre til at foreslå ord.


Jeg skriver ikke så meget, så det betyder ikke så meget for mig hvor hurtigt det er at skrive på. Google keyboard er væsentlig hurtigere om at komme frem når jeg trykker på et tekstfelt (på Nexus 5).
Gravatar #16 - demolition
11. jul. 2014 19:56
Emil Melgaard (15) skrev:
Jeg skriver ikke så meget, så det betyder ikke så meget for mig hvor hurtigt det er at skrive på. Google keyboard er væsentlig hurtigere om at komme frem når jeg trykker på et tekstfelt (på Nexus 5).

Jeg bruger også SwiftKey og har brugt det i mange år, men synes også at det er blevet lidt sløvt til at åbne på det seneste. Man skulle ellers tro at en HTC One havde kræfter nok.. Det kørte bedre dengang jeg havde en Desire, og den har da noget færre kræfter at gøre godt med. Ved ikke om det er Swiftkey selv, Android selv, eller om det er den nye Sense der har skylden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login