mboost-dp1

Automatisk Power Off program


Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
27. feb. 2012 15:43
Jeg søger et eller andet program, som kan slukke klientmaskiner på en prædefineret tid, ved at programmet opretter en service i lokalmaskinen.

Nogle bud?
Gravatar #2 - Mnc
27. feb. 2012 15:49
BjarniM (1) skrev:
på en prædefineret tid


Altså ved et bestemt klokkeslet, eller efter x minutter/timer idle? :)
Gravatar #3 - BjarniM
27. feb. 2012 15:51
Ved et bestemt klokkeslæt
Gravatar #4 - zin
27. feb. 2012 15:56
Kør et script fra en server, med en planlagt opgave.
shutdown -n<navnpåPCher>.
Eller du kan køre scriptet automatisk på PC'en når den starter (planlagt opgave).
Husk at den bruger, der kører programmet skal være admin.

Ellers kan det gøres med f.eks. Nightwatchman. Problemet med dette er, at dette program skal installeres manuelt - imageudrulning giver problemer, så vidt jeg ved. SCCM kan naturligvis postimage installere - og det virker. (-:
Gravatar #5 - Magten
27. feb. 2012 16:02
Hvilke klienter er der tale om? Og server?

Med Group Policy Preferences (GPP) kan du lave Scheduled Tasks og assigne GPO'en til de klienter/brugere det skal ramme.

XP og Vista klienter vil skulle have GPP Client Side Extensions installeret.
Gravatar #6 - Magten
27. feb. 2012 16:04
zin (4) skrev:
Problemet med dette er, at dette program skal installeres manuelt - imageudrulning giver problemer, så vidt jeg ved.
Kan det ikke løses forholdsvist nemt med et script eller en group policy?

Jeg ved ikke hvordan de klarede opgaven hos os, men det blev ihvertfald ikke installeret manuelt :)
Gravatar #7 - on_dope
27. feb. 2012 18:49
Hvis det er linux/unix maskiner er det nemt med shutdown, tjek manual siden.
Gravatar #8 - Chewy
27. feb. 2012 23:04
Nu er det efterhånden en hel del år siden jeg blev certificeret.
Men jeg mindes at det var understøttet tilbage i XP. Så det burde kunne gøres relativt nemt på XP og op efter...
Gravatar #9 - zin
28. feb. 2012 10:08
#6: Læs videre. SCCM Installation (msi) kan dog lade sig gøre. Og det er som så automatik. Men f.eks. ren image virker ikke.
Gravatar #10 - Magten
28. feb. 2012 10:17
zin (9) skrev:
#6: Læs videre. SCCM Installation (msi) kan dog lade sig gøre. Og det er som så automatik. Men f.eks. ren image virker ikke.
Ah ja, jeg skal bare lære at læse og forstå :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login