mboost-dp1

Anbefal online backup


Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
3. feb. 2014 21:35
Jeg kunne godt tænke mig en online backup løsning.

Jeg har indtil videre prøvet iDrive, Crashplan og Livedrive der alle har brillieret med en blanding af dårlige klienter og laaaaangsom upload.

Jeg har brug for 50+ GB og gerne et par ugers historik, så jeg kan genskabe overskrevne/slettede filer.

Jeg har 40 mbit op, så jeg kunne godt tænke mig en tjeneste der rent faktisk formår at gøre brug af det og som ikke uploader én fil af gangen med 50 kilobyte i sekundet. Specielt Livedrive formår er være ekstremt uimponerende, da der er i nærheden af et sekunds overhead på være filoverførsel og det er ret belastende at se på når man har tusindvis af små tekstfiler med kildekode i sit backupsæt.

Såååå, hvad kan I anbefale?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [1763926891]
4. feb. 2014 08:59
Du kan sikkert lokke 50GB ud af Thoroughbreed for den ringe sum af en halv gris (bagerste halvdel)
Gravatar #3 - Emil Melgaard
4. feb. 2014 11:29
Bitcasa og Backblaze har jeg haft fornuftige hastigheder med. Du kan teste din hastighed til Backblaze: http://www.backblaze.com/speedtest/

Bitcasa gemmer alt historik, og Backblaze gemmer i 4 uger.
Gravatar #4 - m910q
4. feb. 2014 11:49
#3
Jeg får 1mbit upload på en 50 mbit forbindelse...

Vi burde lave backups ved hinanden, så får vi da ordenlige hastigheder.
Det kræver bare, at vi har en form for fælles service, vi kan køre det over.
Gravatar #5 - kinaholm
4. feb. 2014 11:51
Crashplan kan backuppe til andre klienter.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [1258346532]
4. feb. 2014 12:06
#4
Du siger bare til, jeg har da nok nogle gigabyte du kan låne og jeg har allerede flere personer der laver backup til mig via CrashPlan. Jeg har samtidig 150/150, så der burde være hul igennem. :-)
Gravatar #7 - m910q
4. feb. 2014 12:42
#5 & #6
Ja, jeg har selv brugt det før, men stoppede af en eller anden grund... Hmm, det må jeg lige få kigget på igen.
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. feb. 2014 12:49
Porre har ret. Jeg kan sagtens stille noget til rådighed ...
Gravatar #9 - kinaholm
4. feb. 2014 12:52
Havde jeg haft en hurtig nok forbindelse, havde jeg også været game.. Men med 5mbit op, ville det nok ikke være særlig fedt...
Gravatar #10 - kinaholm
4. feb. 2014 12:53
Plus jeg er tæt på at ramme Stofas Fair-Use grænse og kom godt over i sidste måned..
Gravatar #11 - nielsbuus
15. feb. 2014 21:38
Efter at have været omkring 5-6 tjenester, så er jeg hoppet på norske Jottacloud. Den mangler stadig noget finpudsning (incremental backup og ignorefiltre), men modsat de amerikanske tilbud, så er serverne i det store hele ganske hurtige. Jeg formåede at backe up med fuld hastighed på min fiberforbindelse. :)

Og så er den relativt billig at bruge.
Gravatar #12 - binderup
16. feb. 2014 14:34
Jeg bruger 2 online tjenester.

Crashplan+ (10 bruger licens til familien), og så Arq backup som gemmer på Amazon S3+Glacier

Crashplan+ fammily pakken er ganske rar, da jeg kan se om mine forældre, svigerforældre og konens computere tager backup (for crasher skidtet er det alligevel mig der kommer til at skulle redde stumperne, så betingelsen er at jeg har kontrollen over backuppen).

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login