mboost-dp1

Adgangsproblemer til en ældre MS SQL 2000


Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
19. jun. 2014 23:38
Vi har her på arbejdet et ældre måleinstrument, som kører Win2k med en MSSQL2000 database til resultaterne. Jeg har forbundet den via ethernet direkte til en anden PC for at den ikke kommer på vores produktionsnetværk.

Der er fint kontakt mellem de to maskiner, men jeg kan ikke forbinde til SQL serveren via port 1433.
MS SQL Network utility viser at TCP/IP er aktiveret på port 1433.
Hvis jeg laver en tom udl-fil på instrumentet og forsøger at lave en forbindelse kan jeg fint få adgang til databasen, hvis der forbindes med 'Windows NT integrated security', som den selv registrerer at den eksisterer. Men hvis jeg forsøger at benytte den lokale bruger istedet for 'Windows NT integrated security' så nægtes der adgang. Hvis jeg benytter 'Windows NT integrated security' og peger på localhost/[database] så laver den timeout.

SQL-serveren er installeret uden administrationskonsol, så jeg kan ikke finde nogen mulighed for at se hvordan adgangsrettighederne til databasen er konfigureret.

What do?

Det er begrænset hvad jeg må gøre ved installationen, for det er et apparat til en halv million.
Gravatar #2 - arntc
20. jun. 2014 13:22
Er remote access konfigureret på sqlserveren?
Gravatar #3 - Dreadnought
21. jun. 2014 10:20
Det checker jeg lige på mandag.
Gravatar #4 - Dreadnought
23. jun. 2014 13:31
#2 Kan man ændre remote access på andre måder end med sp_configure?
Gravatar #5 - Dreadnought
25. jun. 2014 10:45
Vi endte med at smide den på nettet, og har nu fået fat i den med MS SQL Server Management Studio 2005.
Adgangsproblemerne lå i brugerrettigheder. Der var kodeord på den lokale bruger, selvom den automatisk logger på under opstart af apparatet. Så vi oprettede en ny admin-bruger og benytter den til at logge på SQL-serveren eksternt.
Gravatar #6 - arntc
26. jun. 2014 10:40
Dejligt at jeres problemer blev løst.

#4 Ja, men det er ikke nemt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login