mboost-dp1

VPS hvor alt bliver gjort for en?


Gå til bund
Gravatar #1 - Abech
25. mar. 2013 22:49
Hej,

Jeg har lige nu en shared løsning hos UnoEuro som jeg er rigtig glad for. Men jeg kan ikke lide tanken om at være bundet af deres loft, da det er en shared server jeg ligger på. Mit website skal også fungerer i peak tider!

Derfor er jeg begyndt at kigge efter en VPS. Jeg har blandt andet kigget på UnoEuro's og Amazon's EC2.
Men alle steder skal man selv sætte sig ind i opsætning, backup, sikkerhed mv. Og det er spild af min tid, når jeg kan bruge den på mit produkt istedet (websiden).

Er der nogle som kender en VPS lignende service, hvor alt bliver klaret for en, ligesom ved en shared løsning, men hvor man har mange flere ressourcer end ved en shared eller sin helt egen server?
Gravatar #2 - Abech
25. mar. 2013 23:10
Har lige lært at det er en "Managed dedikeret server" jeg leder efter :)

Indtil videre har jeg fundet dem her: http://www.abakomp.dk
Gravatar #3 - kasperd
25. mar. 2013 23:14
Jeg forstår ikke hvad det er du søger. Med en VPS løsning er sitet jo også hostet på en computer, som er delt med andre. Og udnyttelsen af resurserne er mere effektiv på en konventionel delt hosting end det er på en VPS løsning.

Fordelen ved en VPS løsning er at det giver meget mere fleksibilitet, netop fordi du kan gøre alting selv.

Jeg forstår ikke hvorfor du tror man får flere resurser med en VPS løsning end med egen server. Hvis du har en computer for dig selv, så kan du bruge alle resurserne på den, som det passer dig. Det kan du ikke med en VPS løsning.

Fordelene ved VPS fremfor en dedikeret server er:
- VPS er billigere.
- Det er lidt nemmere at få konsoladgang på en VPS (hvis VPS udbyderen har en fornuftig løsning).
- I tilfælde af hardware fejl kan din VPS flyttes til en anden fysisk maskine uden du selv skal gøre noget for dig (hvis VPS udbyderen har en fornuftig løsning).
Gravatar #4 - Abech
25. mar. 2013 23:16
#3
Det er netop en "Managed dedikeret server" jeg leder efter. Og ikke en VPS. Jeg skulle lige finde det rigtige term :)
Gravatar #5 - kasperd
25. mar. 2013 23:20
Abech (4) skrev:
Det er netop en "Managed dedikeret server" jeg leder efter. Og ikke en VPS.
Stor forskel. Og nok også en størrelsesorden til forskel på prisen. Men hvis ellers websitet skaber en omsætning der kan betale for det, så skal man jo ikke holde sig tilbage med at investere i den rette hosting til det.

Lige med hensyn til backup er jeg personligt så paranoid at jeg vil have mindst en backup liggende hjemme. Det første jeg satte op på min VPS var automatisk daglig incrementel backup til en computer jeg havde hjemme.
Gravatar #6 - Abech
25. mar. 2013 23:50
#5
Kan du så foreslå en leverandør af sådan en service?
Eller er der andre der kan?
Gravatar #7 - kasperd
26. mar. 2013 07:00
Abech (6) skrev:
Kan du så foreslå en leverandør af sådan en service?
Jeg bruger selv en VPS løsning ved Hetzner. De har også Managed server løsninger. Dem har jeg dog ingen erfaringer med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login