mboost-dp1

userscripts til "ekstrabladet"


Gå til bund
Gravatar #1 - mfriis
11. jun. 2013 07:57
Findes der et userscript til Chrome/Firefox som fjerner alle de artikler der er markeret som "ekstra"?

Det samme kunne gøres på BT (plus) og JP (VIP)

Det ser ud til det kan gøres ved at se på linket. EB's links er altid bygget således op: http://ekstrabladet.dk/ekstra/kendte/article200339... når de er gemt væk bag betalings muren.

Derfra kan man traversere op i DOM til nærmeste div med class "article-content"

Den div skal slettes
Gravatar #2 - Ronson ⅍
11. jun. 2013 08:05
Der er tit nogle gode billeder til ekstra-artiklerne. Selv om disse ikke kan findes ud fra forsidens billedfilnavne så kan de findes på undersider og vises i original størrelse - så hvorfor fjerne ekstra-delen?
Gravatar #3 - Chewy
23. jun. 2013 00:43
Måske fordi at han ikke gider at få øje på en artikel der kunne være interessant, for så at finde ud af at han ikke kan læse den?
Og er ligeglad med billederne?
Gravatar #4 - BurningShadow
23. jun. 2013 04:17
Nu hvor der alligevel er tale om Ekstra Bladet, så har de en kedelig tendens til at overdrive reklamerne, hvilket sløver deres side helt absurd. Løsningen på dét problem er lige en enkelt linje i hosts:
"127.0.0.1 adserver.adtech.de"
Gravatar #5 - Chewy
23. jun. 2013 21:12
Jeg ved ikke om det fungere på samme måde hos EB (Jeg læser den ikke).
Men hvis det fungere på samme måde som hos Politiken, og du bruger Chrome, kan du lave en "Application Shortcut", hvor du under "Egenskaber" i "Target" efter det sidste " tilføjer -incognito.

Eller alternativt, åbne whatever browser du bruger, gå i incognito mode, og tilgå siden derfra...
Det er umiddelbart værd at teste...
Gravatar #6 - gramps
23. jun. 2013 22:08
Så vil jeg lige teste hvordan Ekstra-Bladets betalingsmur virker (med login, ikke som Politikens). For at teste det klikker jeg på artiklen om William Massimo Julius Jørgensen. Jeg vil ikke betale for adgang til at læse artiklen, da jeg har adgang til Infomedia, så jeg læser artiklerne om ham derigennem. Hold da kæft jeg er i dårligt humør nu. Min søn skal krammes når vi står op i morgen.
Gravatar #7 - mfriis
24. jun. 2013 05:45
Chewy (5) skrev:
Jeg ved ikke om det fungere på samme måde hos EB (Jeg læser den ikke).
Men hvis det fungere på samme måde som hos Politiken, og du bruger Chrome, kan du lave en "Application Shortcut", hvor du under "Egenskaber" i "Target" efter det sidste " tilføjer -incognito.

Eller alternativt, åbne whatever browser du bruger, gå i incognito mode, og tilgå siden derfra...
Det er umiddelbart værd at teste...


Der er ingen freebies hos EB. Du skal logge ind
Gravatar #8 - XorpiZ
24. jun. 2013 06:13
Politikens "mur" er i øvrigt ret skidt.

Man skal bare spamme Escape, når den har indlæst indholdet, men inden den indlæser "muren".
Gravatar #9 - Nåkja
24. jun. 2013 07:28
Hvordan rammer man overhovedet "muren"?
Gravatar #10 - XorpiZ
24. jun. 2013 07:48
Mener det er når man har læst 25 artikler på en måned, men jeg er ikke helt sikker.
Gravatar #11 - Nåkja
24. jun. 2013 07:49
XorpiZ (10) skrev:
Mener det er når man har læst 25 artikler på en måned, men jeg er ikke helt sikker.

Ok, Jeg har flere gange klikket rundt derinde, for at finde den, men jeg har åbenbart ikke været ihærdig nok.
Gravatar #12 - albani
27. jun. 2013 06:51
XorpiZ (8) skrev:
Politikens "mur" er i øvrigt ret skidt.

Man skal bare spamme Escape, når den har indlæst indholdet, men inden den indlæser "muren".


Hvis man ikke gider at spamme escape kan man bare åbne artklien med privat browse/inkonigto ... :-)
Gravatar #13 - Chewy
27. jun. 2013 18:56
Eller gøre som beskrevet i #5...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login