mboost-dp1

PHP IT Rapporterings system


Gå til bund
Gravatar #1 - fidomuh
11. jun. 2008 09:34
Hejsa.

Jeg staar overfor den opgave at lave et "rapporteringssystem" til diverse IT "incidents" og "issues", hvor folk kan, enten via Web eller mail, sende diverse IT-problemer..

Kender i nogen freeware / GPL projekter i denne stil som man kan drage inspiration fra?
Jeg har allerede en ret god ide om hvordan det skal bygges op, men det kunne vaere rart at se noget der allerede "Fungerer" :)

/fidomuh
Gravatar #2 - myplacedk
11. jun. 2008 09:39
Det lyder som en standard bugtracker. Dem er der mange af. Jeg kender til bugzilla og mantisbt, men det er længe siden jeg har beskæftiget mig med frie bugtrackere.

Hvis jeg har forstået behovet korrekt er kodeordet "bugtracker", god fornøjelse med søgningen. ;-)
Gravatar #3 - Jonasee
11. jun. 2008 09:39
alså en form for helpdisk system?
Gravatar #4 - fidomuh
11. jun. 2008 09:46
#3

Baade og.. Der bliver lavet 3 seperate systemer..
Intranet ( som ligesom joiner det hele ), HelpDesk og IT-rapportering.

HelpDesken bliver kun brugt af brugere, hvor de kan laese om fejlloesninger, guides, etc.. Intranettet bliver brugt til at kaede de to systemer sammen, samt random intern info og des lige..

IT-rapportering skal kun bruges af mig og andre IT folk, men det vil saa hive ting ind fra HelpDesk, mail, etc :)

#2

Tjoh, de bug trackers jeg har rodet med har bare ikke just vaeret brugbare til det jeg har i tankerne.. Men jeg kigger lidt mere paa det :)
Gravatar #5 - Jonasee
11. jun. 2008 09:56
Vis jeg forstår dig rigtigt så prøv at kig på dem her:
http://www.oneorzero.com/
http://www.zentrack.net/
Gravatar #6 - fidomuh
11. jun. 2008 10:00
#5

Det ser straks lidt federe ud... Dem vil jeg gaa hjem og rode lidt med :D
Gravatar #8 - Azuria
12. jun. 2008 14:53
#7 angivet i en prioriteret liste?
Gravatar #9 - hmn
12. jun. 2008 14:56
#8 nej i total tilfældig liste

Vi bruger trac på newz, eSupport til bruger support hos pointzero, redmine er jeg sysadm på for en kunde og de andre har jeg bare kigget lidt på
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login