mboost-dp1

Konstruktiv kritik af hjemmeside


Gå til bund
Gravatar #1 - paradise_lost
26. jul. 2013 23:12
Hey

Vi er nogen gutter der har lavet en hvad vi selv syntes er en smart service.

Vi søger lidt feedback af vores hjemmesideog service. Konstruktiv kritik, ris og ros så vi kan forbedre os er meget velkommen!

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Hængerøven
26. jul. 2013 23:30
Ser faktisk rigtigt fint ud synes jeg. :) Jeg kan godt lide at i har valgt et nogenlunde lyst farve tema og overskueligt layout..

Men det kan godt være jeg er lidt små blind, men kunne ikke lige se jeres adresse nogen steder ? :)

For hver af dine venner, der bliver en del af klubben - på din opfordring, får I hver en måned gratis.


Ret mig endeligt hvis jeg husker forkert men den slags markedsføring er vist nok ikke tilladt i Danmark
Gravatar #3 - Barkane
27. jul. 2013 00:45
Hængerøven (2) skrev:
...men kunne ikke lige se jeres adresse nogen steder ? :)



Du kan se adressen hvis du søger efter deres cvr nummer i cvr registeret.




Gravatar #4 - Hængerøven
27. jul. 2013 01:06
Barkane (3) skrev:
Du kan se adressen hvis du søger efter deres cvr nummer i


Ja det er rigtigt, men siger reglerne ikke at det skal være oplyst på siden.

http://startvaekst.dk/regler-for-hjemmesider skrev:
Din virksomheds hjemmeside skal som minimum oplyse virksomhedens fulde registrerede navn, forretningsadresse, postadresse (hvis forskellig fra en oplyst forretningsadresse), e-mailadresse og CVR-nummer (se Det Centrale Virksomhedsregister).
Gravatar #5 - csstener(^,^)
27. jul. 2013 01:33
#1
af sikkerheds messige grunde så burde selve login siden også være kørt igennem https og ikke kun http.

Gravatar #6 - Slettet Bruger [433532940]
27. jul. 2013 07:49
Er man holdt op med at bruge store bogstaver? :P
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. jul. 2013 20:41
#2

Den er skam lovlig, men de må ikke få kunder til at stemme dørklokker for at hverve nye kunder. SydEnergi har lige fået en dom/bøde for nyligt, selvom de udtrykkeligt skrev i deres brev/reklame til nuværende kunder at de ikke opfordrede til dørsalg, og at man ikke måtte stemme dørklokker o.l. ... At nogle idioter ikke vælger at overholde det er imho ikke deres skyld.

tl;dr

Det må man godt, bare man ikke får folk til at stemme dørklokker, eller på anden vis spammer. Belønning er okay, det er brugt mange steder (dropbox bl.a.)
Gravatar #8 - Hængerøven
27. jul. 2013 23:27
Thoroughbreed (7) skrev:
Det må man godt, bare man ikke får folk til at stemme dørklokker, eller på anden vis spammer. Belønning er okay, det er brugt mange steder


Jeg synes ikke helt SydEnergi sagen er sammenliglig. Det jeg forholder mig til at forbrugerombudsmandens skøn af fremgangsmåden, og jeg tror altså ikke den går..

Det er blandt andet derfor "world of warcraft´s recruit a friend" agtige fremgangsmåder ikke bliver tilbudt til danske spillere :)

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning skrev:
]Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at vennehvervning kun lovligt kan anvendes, hvis den erhvervsdrivende anviser en lovlig måde til at kontakte de potentielle kunder, eller hvis kunden alene præmieres for at oplyse navnet på en potentiel kunde, som den erhvervsdrivende så selv kontakter på lovlig vis. Det er endvidere Forbrugerombudsmanden opfattelse, at det - i lighed med tip-en-ven - er lovligt at anvende vennehvervning, hvis den erhvervsdrivende ikke præmierer sin kunde for at skaffe en ny kunde men evt. nøjes med at præmiere den nye kunde.
Gravatar #9 - Clauzii
28. jul. 2013 00:28
#8
Hvilket betyder at Lars Larsens "Eovendo"-guldblok altså også er ulovlig?

(Man skal give en "guldkode" til 5 venner, som så skal signe op og se mindst en reklameblok, hvorefter man selv modtager 50,- (dobbelt op i juli)).
Gravatar #10 - Hængerøven
28. jul. 2013 02:38
Clauzii (9) skrev:
Hvilket betyder at Lars Larsens "Eovendo"-guldblok altså også er ulovlig?


Nu ved jeg ikke lige hvad Eovendo går ud på, men det vil jeg da mene hvis man skal følge forbrugerombudsmandens ord.

Men det kommer vel også an på om præmien er købsbetinget. Altså om din ven skal købe en vare/service før din præmie udløses.
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. jul. 2013 08:00
#8

Pudsigt.

Banker, forsikringsselskaber, MMO og mange andre steder yder den slags tjenester.

Jeg kender flere banker der giver vin, eller noget isenkram fra Eva Solo, eller lign. hvis jeg er skyld i en ny kunde. EVE Online har deres Buddy Program, ja jeg kunne blive ved!..

Jeg kan ikke tro at der er så mange steder - i Danmark - der tilbyder det, hvis det var så ulovligt?

Og hvorfor er SE-sagen ikke sammenlignlig?
Gravatar #12 - Mort
28. jul. 2013 09:17
http://www.barberklubben.dk/info/teknik.aspx skrev:
velbalanveret


Der er en tastefejl på siden om teknik.

Derudover så er jeg enig med Hængerøven... Uden en addresse ville jeg aldrig turde at angive mine kortinformationer eller addresse på et website.

SlettetBruger (6) skrev:
Er man holdt op med at bruge store bogstaver? :P


Jeg tror det kaldes for et kunstnerisk udtryk. Personligt synes jeg det er amatøragtigt at se på, men jeg har set det gjort andre steder også, så jeg formoder at der er en generel koncensus om at hvis man gør det med vilje og konsistent alle steder, så er det okay.
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
28. jul. 2013 09:48
Jeg undrer mig lige lidt...
Hvorfor kan man købe et håndtag uden medfølgende blade, når der følger et håndtag med i alle pakker med blade?
Gravatar #14 - Hængerøven
28. jul. 2013 15:09
Thoroughbreed (11) skrev:
Jeg kender flere banker der giver vin, eller noget isenkram fra Eva Solo, eller lign. hvis jeg er skyld i en ny kunde


Jeg tror forskellen ligger i "Økonomisk interesser", Hvori jeg tror der er en forskel på en ubetydelig tilgift (En flaske vin) og at kunne opnå produktet kvit og frit..

Efter Forbrugerombudsmandens opfattelse er vennehvervning som udgangspunkt i strid med god markedsføringsskik, hvis der er tale om hvervning afledt af egne økonomiske interesser


Eve online er forresten ikke ligefrem kendt for at overholde lokale lovgivninger :) Både world of warcraft, rift og everquest har haft forbud mod vennehvervning for danske spillere de gange jeg har forsøgt (De kan også i modsætning til eve online, faktisk købes i danmark / via dansk filial.)

Thoroughbreed (11) skrev:
Jeg kan ikke tro at der er så mange steder - i Danmark - der tilbyder det, hvis det var så ulovligt?


Ved ikke lige om jeg er enig i at der er "så mange steder" der føre denne form for markedsføring. Men samme spørgsmål kunne man jo hurtigt stille om alle de latterlige ulovlige "del med alle venner og vær med i konkurrencen" konkurrencer der køre på facebook.

De bliver ikke mindre ulovlige af, at de foregår i flæng.

Thoroughbreed (11) skrev:
Og hvorfor er SE-sagen ikke sammenlignlig?


Fordi der ikke var tale om vennehvervning?
Gravatar #15 - paradise_lost
28. jul. 2013 17:40
hey så er jeg kommet hjem fra et langt og hårdt bryllup :)

Hængerøven (2) skrev:

Men det kan godt være jeg er lidt små blind, men kunne ikke lige se jeres adresse nogen steder ? :)


Det er rigtigt at adressen pt. ikke fremgår på siden. Ved næste upload vil den fremgå på siden.

Hængerøven (2) skrev:

Ret mig endeligt hvis jeg husker forkert men den slags markedsføring er vist nok ikke tilladt i Danmark

Det er ikke ulovligt, vi har været i kontakt med forbrugsombudsmanden om dette og vi kom frem til at det er lovligt så længe at begge parter modtager samme gave.
Gravatar #16 - paradise_lost
28. jul. 2013 17:46
csstener (5) skrev:
#1
af sikkerheds messige grunde så burde selve login siden også være kørt igennem https og ikke kun http.


Måske men vi syntes det er nok at vi bare anvender https ved betaling.
Gravatar #17 - paradise_lost
28. jul. 2013 17:47
SlettetBruger (6) skrev:
Er man holdt op med at bruge store bogstaver? :P


Yeps, det er det nye sort :o)
Gravatar #18 - paradise_lost
28. jul. 2013 17:48
Mort (12) skrev:
velbalanveret


Den er nu rettet, tak for det :o)
Gravatar #19 - paradise_lost
28. jul. 2013 17:50
Jakob Jakobsen (13) skrev:
Jeg undrer mig lige lidt...
Hvorfor kan man købe et håndtag uden medfølgende blade, når der følger et håndtag med i alle pakker med blade?


Det er fordi at flere af vores abonnementskunder har efterspurgt at kunne købe et ekstra håndtag
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
28. jul. 2013 18:08
#14

Jo, det var netop det sagen handlede om! Eksisterende kunder kunne få 1 mdr gas/strøm whatever (kan ikke huske hvad de skrev)

Problemet var så at nogle idioter stemte dørklokker, og der klappede fælden.

Der stod (sådan ca)


Få en måneders gratis ????? hvis du anbefaler os til dine venner, og de skifter til Syd Energi.

(Små bogstaver)
Syd Energi opfordrer ikke deres kunder i at stemme dørklokker, og henvende sig til naboer kun for at sælge produktet)
Gravatar #21 - csstener(^,^)
29. jul. 2013 04:23
#16
folk kan jo stadi i de fleste tilfælde finde på at bruge et brugernavn og password som de har brugt på en anden hjemmeside.....så syndes nu afligevel at det vil være en god ting at bruge https på selve login siden ;-)
Gravatar #22 - Slettet Bruger [1005882179]
29. jul. 2013 09:14
Jeg ville være fint tilfreds med at i bruger https på hele siden, hvad gør det af forskel for jer? Smid et certifikat ind, det lyder som om at i allerede har en til betalingssiden. Alle sider burde heletiden bruge https imo.
Gravatar #23 - csstener(^,^)
29. jul. 2013 10:10
Tror det vil kræve en masse server side
Gravatar #24 - Slettet Bruger [1005882179]
29. jul. 2013 10:32
#23
Jeg tror desværre ikke at barberklubben.dk har nok besøgende (uden at vide det) til at forskellen på https og http bliver den helt store bekymring.
Gravatar #25 - Cloud02
29. jul. 2013 11:43
Jeg tror at det ville være bedre at fremhæve at der er gratis levering. JEg skulle ind under info og betingelser i wall of text for at finde det, eller når jeg var igang med betalingsprocessen.

samt et stk råben af Post Danmark - hvis din vare bliver væk, eller er beskadiget

FYI, så binder I jer til at gøre det såfremt en vare bliver væk eller er beskadiget og kunden kræver det.

Der tages forbehold for pris-, moms og portoændringer, udsolgte varer, leverings- og produktionsforsinkelser, ændringer af abonnementsbetingelserne, samt evt. dumme tastefejl, og opdateringsfejl vedr. hjemmesiden.

Udover forsinkelser, er jeg er ikke helt sikker på, hvad det konkret er der tages forbehold over for. Ændringer af abonnementsvilkår skal meldes ud til kunden hvis de er til ulempe/ugunstige.
"tastefejl, og opdateringsfejl" formoder jeg dækker over prisfejl. Der har forbrugerombudsmanden (og vist også domme lagt fast) at hvis det er en ordrebekræftelse der sendes ud, så er det bindende. Hvis det derimod skal godkendes af sælgeren så må man kan gerne afvise kundens ordre.

Gravatar #26 - Hængerøven
29. jul. 2013 12:34
Cloud02 (25) skrev:
Der har forbrugerombudsmanden (og vist også domme lagt fast) at hvis det er en ordrebekræftelse der sendes ud, så er det bindende


Det er også helt rigtigt, med forbeholdet "god tro" dog. Dvs hvis fejlen er af sådan en kaliber at du som kunde bør kunne se det som en fejl, er en ordre bekræftelse ikke bindende.
Gravatar #27 - Dr.pikkuk
29. jul. 2013 13:22
rigtig flot hjemmeside, fint layout, og ikke mindst en rigtig god ide.
jeg håber at jeres produkt lever op til folks forventninger. Jeg fik ihvertfald lyst til at prøve et abonnement.

Jeg synes jers fine pris/blad funktion være nemmere tilgængelig, i stedet for at den først kommer under bestillings proceduren.
Gravatar #28 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. jul. 2013 14:53
Nåja - review ...

Fin side, kan godt lide den lettere humoristiske tone, den er fin uden at være barnlig!

Får lyst til at prøve jeres produkt - og så alligevel, for skal man købe noget, eller er alt med i de 69? Also, 69 kr uanset om man vælger 1 eller 3 blade/mdr, og 3, 5 eller 7 skær? Der burde være lidt forskel på prisen.

Men når det så er sagt! Ideen er skide god, har ikke set konceptet før. +1 - især fordi at den kommer fra en Newz bruger ;)
Gravatar #29 - Jakob Jakobsen
29. jul. 2013 15:37
Det er slet ikke noget nyt at man kan abonnere på barberblade online. Der er utallige sider.

Jeg har ikke prøvet disse skrabere, så vil ikke udtale mig om dem.
Men fælles for mange af de andre sider, er at skraberne er så billige og i så dårlig kvalitet, at man hurtigt opgiver dem.

Har prøvet flere af dem sammen med en kammerat, for at finde den bedste skraber, men har altid vendt tilbage til Gillette. De var simpelthen for dårlige og det føles som om de flåede skægget af.

Med hensyn til barberklubben.dk, var det så ikke en ide at blive lidt konkurrerende på prisen?

Man kan få originale Gilette-blade her til 21,88kr, incl. forsendelse.

Jeres billigste blad koster 19,16kr per blad på abonnement og 28,43kr i enkeltkøb.

Når man har et ukendt mærke og vil ind på et nyt marked, skal man være en del billigere end de mest kendte mærker, for at blive mere end en døgnflue.


Gravatar #30 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. jul. 2013 16:09
#29

TREHUNDREDEOGSEKSOGTYVE?! Fuck det er kraftedme røveri ved højlys dag!

Jeg giver ~ 100 kr for 8 blade lige over grænsen .. Og ~ 150 når der er tilbud på 2 x 8
Gravatar #31 - Jakob Jakobsen
29. jul. 2013 16:12
#30

Er det Gilette Fusion?
Det billigste jeg kan finde en 8 styks pakke til i Tyskland, er ca. 22kr.

Det er desuden ikke alle der bor lige op af grænsen :)
Gravatar #32 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. jul. 2013 17:20
#31

Det er den der orange, fusion .. Uden batteri ..

Og nej, ved godt at ikke alle bor op ad grænsen, men så er der selvfølgelig amazon.de, eller hvad ved jeg. Synes bare at det var syg dyrt.

Selv Fleggaard kan jo snart matche den pris o_O
Gravatar #33 - Jakob Jakobsen
29. jul. 2013 17:25
#32

Kan du ikke lige tage et billede af prissedlen næste gang. Det lyder lidt for billigt til at være sandt.
Gravatar #34 - Clauzii
29. jul. 2013 17:47
En Fusion bladpris på kr. 18,625

Og Fusion Power til kr. 22,375 (selvom alm. Fusion vist også kan bruges).



At man står med en hel masse håndtag, man, principielt set, ikke har brug for bagefter, finder jeg dog lidt ærgeligt.
Gravatar #35 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. jul. 2013 19:00
#33 #34

Ja, 3 x 8 for 450, jeg købte for en lille måned siden 2 x 8 for ~ 150 kr (~10 kr)

Gider ikke engang se efter tilbud, da de ikke koster mere.

Selv Matas sælger sguda 8 blade for 200-250 kr på tilbud? (25 - 31,25)

Læg mærke til at dem Clauzii linker til ikke er i tilbud, eller lokaltilbud ..
Gravatar #36 - paradise_lost
30. jul. 2013 19:26
Thoroughbreed (28) skrev:
Nåja - review ...

Fin side, kan godt lide den lettere humoristiske tone, den er fin uden at være barnlig!

Får lyst til at prøve jeres produkt - og så alligevel, for skal man købe noget, eller er alt med i de 69? Also, 69 kr uanset om man vælger 1 eller 3 blade/mdr, og 3, 5 eller 7 skær? Der burde være lidt forskel på prisen.

Men når det så er sagt! Ideen er skide god, har ikke set konceptet før. +1 - især fordi at den kommer fra en Newz bruger ;)


Tak for dit input :)

Alt er med i den oplyste pris på hjemmesiden. dvs. inkl. porto, emballage, moms, skat osv osv. Så hvis du vælger 1 barberblad så er prisen 29 kr inkl alt, uanset om du vælger levering hver måned eller hver tredje. Antal barberblade og forsendelse interval kan brugeren altid ændre.

Som flere nævner så burde vi måske gøre lidt mere ud af at vise prisen og at det er inkl. alt.
Gravatar #37 - paradise_lost
30. jul. 2013 19:32
Jakob Jakobsen (29) skrev:
Jeg har ikke prøvet disse skrabere, så vil ikke udtale mig om dem.
Men fælles for mange af de andre sider, er at skraberne er så billige og i så dårlig kvalitet, at man hurtigt opgiver dem.


Hvis jeg ikke var en del af barberklubben og ikke havde prøvet disse skrabere så ville jeg tro fuldstændig det samme og det er desværre noget vi lider under at folk tror det er nogen dårlige discount skrabere.

Af folk der har prøvet skraberne, har vi kun fået positive tilbagemeldinger.
Gravatar #38 - Hængerøven
1. aug. 2013 13:13
paradise_lost (37) skrev:

Af folk der har prøvet skraberne, har vi kun fået positive tilbagemeldinger.


Kunne de så ikke eventuelt lave en "start pakke" så man kunne afprøve produktet inden man brugte for mange penge på siden?

Har selv kigget lidt på sådan en service før (glemmer altid at købe blade når der er tilbud) Men må som mange andre sige, jeg ALTID har været skuffet af kvaliteten.


Hvis det var muligt at købe en prøve pakke, kunne man jo se og prøve denne gode kvalitet. og hvis kvaliteten vitterligt er i top, burde det også føde nye kunder
Gravatar #39 - paradise_lost
1. aug. 2013 13:51
Hængerøven (38) skrev:
Kunne de så ikke eventuelt lave en "start pakke" så man kunne afprøve produktet inden man brugte for mange penge på siden?


Man kan starte et abonnement og få håndtag og 1 barberblad til 29 kr inkl. alt og stoppe abonnementet hvis man ikke er tilfreds.

Men ja det var nok en god ide at lave en start pakke i vores webshop så man ikke behøver oprette sig som abonnement bruger bare for at teste kvaliteten.
Gravatar #40 - XorpiZ
1. aug. 2013 14:08
paradise_lost (39) skrev:
Man kan starte et abonnement og få håndtag og 1 barberblad til 29 kr inkl. alt og stoppe abonnementet hvis man ikke er tilfreds.

Men ja det var nok en god ide at lave en start pakke i vores webshop så man ikke behøver oprette sig som abonnement bruger bare for at teste kvaliteten.


Problemet er jo, at ens bullshit-detektor dinger som en gal, når man skal melde sig til et abonnement og huske at melde det fra igen for at prøve et produkt.

En start-pakke uden binding, uden abonnement og uden noget som helst lusk ville være en super ide.
Gravatar #41 - paradise_lost
1. aug. 2013 14:18
XorpiZ (40) skrev:
Problemet er jo, at ens bullshit-detektor dinger som en gal, når man skal melde sig til et abonnement og huske at melde det fra igen for at prøve et produkt.


True. Vi lider desværre også lidt under at folk er blevet buttfucked så mange gange af diverse abonnements tjenester og derfor er blevet skeptiske overfor andre tjenester som rent faktisk har rent mel i posen.
Gravatar #42 - XorpiZ
1. aug. 2013 14:30
Enig. Det er op af bakke for jer. Men held og lykke med det. Jeg bruger ikke skrabere, så jeg kan ikke engang støtte jer :<
Gravatar #43 - Hængerøven
1. aug. 2013 14:35
XorpiZ (42) skrev:
Enig. Det er op af bakke for jer. Men held og lykke med det. Jeg bruger ikke skrabere, så jeg kan ikke engang støtte jer :<


Er det fordi du lader skægget gro eller bruger du maskine?
Gravatar #44 - XorpiZ
1. aug. 2013 14:37
Både og.
Gravatar #45 - Slettet Bruger [1005882179]
1. aug. 2013 14:38
#44
Det er dejligt når skægget trimmes en gang i ugen. :)
Gravatar #46 - XorpiZ
1. aug. 2013 14:46
Enig enig. Det ser også pænest ud :D
Gravatar #47 - markjensen
1. aug. 2013 14:52
XorpiZ (46) skrev:
Enig enig. Det ser også pænest ud :D


Og tråden handler nu om to-... pænt skæg!
Gravatar #49 - Hængerøven
1. aug. 2013 15:14
Thoroughbreed (48) skrev:
http://www.worldbeardchampionships.com/wp-content/uploads/2011/03/clip_image0064.jpg


http://i.imgur.com/crYDndJ.jpg
Gravatar #50 - markjensen
1. aug. 2013 15:17
PÆNT skæg. Men nå, jeg fik da mulighed for at poste Gerard Butler!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login