mboost-dp1

JavaScript popup


Gå til bund
Gravatar #1 - Yasw
10. mar. 2004 15:59
Har en side hvor jeg har nogen links som gerne skulle åbnes i popup vinduer. http://www.yasw.dk/artikler.htm

Det virker også i Mozilla browsere og Opera, men ikke i Internet Explorer.

(EDIT)Havde ellers sat noget kode ind her, men newz sorterer det fra, så jeg må bede jer om at gå ind på siden og kigge i koden.


Og det kan jeg altså ikke få til at virke i IE. Den kommer med en lille besked i status om Error on page.

Hvad i alverden kan dette skyldes og er der nogen der har en løsning? Sådan så mine popup-vinduer virker som de skal i alle browsere.
Gravatar #2 - Viperaberus
10. mar. 2004 16:15
#1 Den "nemme" (og i mine øjne bedste) løsning:
DON'T!
Lav en lille forklaring om hvordan man bruger Shift i IE og Ctrl i Mozilla (Eller hvad det nu er ;)
Hvis det endelig SKAL være et popup så brug i det mindste HTMLs TARGET tag (Det kan nemlig omgås med førnævnte taster :)
Gravatar #3 - Yasw
10. mar. 2004 16:22
#2 - Ja jow, men ideen var nu at anmeldelserne skulle kunne læses i vinduer af mindre størrelse uden menuer, toolbars osv. Men det er selvfølgelig en mulig løsning, som jeg vil overveje når jeg har opgivet det andet :)
Gravatar #4 - Viperaberus
10. mar. 2004 16:25
#3
Sidder personligt og bander over den slags sider, da det vindue der kommer frem ALTID er for småt (Jeg kører 1600 x 1200)
Der er MASSER af plads :D
Det kommer nok også an på hvem din målgruppe er ;)
Umidelbart er det til folk som kender lidt til computere, og BURDE kende de basale features en browser har!
Gravatar #5 - Chucara
11. mar. 2004 15:14
Jeg ville også sige at du burde overveje at finde en anden løsning end popups. Mange mennesker har popup blockers, der muligvis fanger dine popups også - og dermed hindrer dem i at se din side ordentlig.

Jeg ville i hvert fald stærkt anbefale, at du overvejede en anden løsning.

Derudover virker dine side fint for mig (Galeon 1.3.8).
Men hvorfor ikke vise teksten i midten af siden?
Gravatar #6 - Yasw
11. mar. 2004 19:56
#5 - Okay, så må jeg nok hellere lave nogen almindelige links med target="_blank" :-)

Til det andet, så er det endnu en nødvendig lappeløsning for at siden skal kunne virke i IE. Havde lavet den pænt i midten uden problemer, men i IE så det helt umuligt ud. Sikkert fordi den har problemer med CSS. Egentlig burde jeg bare overholde standarderne og så være ligeglad med IE, men vil jeg nok ikke få ret mange glade besøgende mere.
Gravatar #7 - Chucara
15. mar. 2004 17:52
Det lyder sært.. Du burde i hvert fald sagtens kunne få siden til at køre på internet explorer også..

Men held og lykke med det!

Der er jo heller ikke nogen, der siger, at du behøver følge hvad vi skriver her.. ;)
Gravatar #8 - jakobdam
20. mar. 2004 18:01
Kig herind: www.jakobdam.dk/wip/

Kig under Mobiltelefoner > Billeder > 128x128, vælg Vis kilde for den.

Du kan se hvordan de enkelte kategorier åbnes i et seperat popup vindue.

Evt. kontakt mig via [email protected] hvis du ikke kan hitte rundt i den forvirrende php-kode, jeg kan dårlig selv overskue det... :-S
Gravatar #9 - Viperaberus
21. mar. 2004 08:45
#8 Det virker bare ikke i Mozilla :-O
Gravatar #10 - jakobdam
26. mar. 2004 09:35
#9 ;

Hehe, på forsiden kan man nu se at jeg fik lavet en KÆMPE fejl!! Det virkede nemlig hverken i Explorer, Opera, Mozilla eller nogen anden browser... (STOR KÆMPE rødmesmiley).

Men alt er rettet, og det virker perfekt nu - nu kan man hente/se billeder og ringetoner til mobiltelefonen. :)


Til de interesserede kan jeg siges at jeg torsk havde noget gammelt slamkode i bunden af mit site, og eftersom det includes til sidst i php'en, så er dét det gældende; her havde jeg sat window.open til null eller sådan noget tåbeligt noget... er rettet nu... :)
Gravatar #11 - Viperaberus
26. mar. 2004 16:36
#10 Menuerne virker sgu ad H******* til :-O
Desuden har jeg svært ved at forstå hvorfor ringetonerne skal komme i et nyt vindue? (Andet end for at vise, at man KAN!)

P.S. Det skal lige siges, at siden var MEGET sløv da jeg var derinde, så jeg smuttede ret hurtigt igen.
Gravatar #12 - GroWL
15. apr. 2004 16:44
#1 Vil du stadig gerne have forslag til hvordan popups kunne ordnes?

Hvis det, kunne du så ikke lægge et nyt link ud, med den gamle kode (Den der ikke virkede i IE :)

Det kan sagtens lade sig gøre at lave ordentlige popups der ikke bliver stoppet af popup blockers, eller bliver så små at de er ulæselige.

Desuden skulle dine besøgende have en popup blocker, der er så dårlig*, at den alligevel blokerer for disse popups, ville den også blokere for popups lavet ved hjælp af target="" metoden.

*med dårlig menes en popup blocker der blokerer alle popups så halvdelen af siderne på internettet ikke kan ses ordentligt. En god popup blocker er en der kun blokerer de irriterende popupper / reklamerne.

:)GroWL
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login