mboost-dp1

.htaccess rewriterule med æøå


Gå til bund
Gravatar #1 - makloka
15. okt. 2012 20:11
Hey Newz-orakler

Jeg har prøvet at søge lidt på min problem, men har ikke kunne finde noget der kunne hjælpe mig, så ville spørge om i kunne hjælpe mig.

Mit problem er at jeg er igang med at ændre min .htacess, hvor jeg gerne vil havde rewriterule på så jeg istedet for at have:

soeg.php?query=aaa

har:

/tøj/aaa

men kan det virkelig passe at RewriteRule ikke understøtter æøå?

da det virker hvis jeg ikke bruger æøå

Håber Newz kan hjælpe mig
Gravatar #2 - arne_v
15. okt. 2012 20:24
#1

Er du sikker på at det ikke bare er UTF-8 versus ISO-8859-1 som driller dig?
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. okt. 2012 20:24
http://www.øl.nu

Der virker ø - så må der være en løsning på dit problem.


Det var så lidt.
Gravatar #4 - makloka
15. okt. 2012 20:42
Tusind tak for svarene, fik løst problemet
Gravatar #5 - Slettet Bruger [3140572713]
15. okt. 2012 20:46
#4
Gider du skrive hvordan? Ellers er du internet-forumets svar på pest. Stiller et spørgsmål, finder løsningen andet steds og skriver ikke svaret. :)
Gravatar #6 - kasperd
15. okt. 2012 20:50
Mit umiddelbare gæt er at det ikke er meningen at RewriteRule skal håndtere andre tegn end 7-bits ascii. Jeg formoder RewriteRule derimod skal arbejde med en encoded version. Og der skal nok bruges IDN encoding til hostnavnet og URL encoding til resten. Så udskift dit ø med %F8, og så tror jeg det vil virke.
Gravatar #7 - makloka
15. okt. 2012 20:53
Yvonne, formerly known as Vossen (5) skrev:
Gider du skrive hvordan? Ellers er du internet-forumets svar på pest. Stiller et spørgsmål, finder løsningen andet steds og skriver ikke svaret. :)

Selvfølgelig men ved ikke om det hjælper særlig meget da jeg kontaktede support af hosting selskabet, som sagde at de havde indstillet serveren forkert i forhold til charsets og de fik det ordnet også virkede det
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login