mboost-dp1

Hjælp til forbedring af program - studerende


Gå til bund
Gravatar #1 - theMiniGenius
13. feb. 2013 22:25
Hej, jeg har lavet nogle programmer og jeg kunne godt tænke mig at vide om der er noget jeg kunne gøre bedre. jeg har oprettet en hjemmeside hvorfra man kan downloade mine programmer (http://adf.ly/IYslt). Jeg ville bare høre om der var en evt. Erfaren programmør der ville tage et kig på mine programmer og komme med nogle råd til hvordan jeg kan gøre dem bedre! Jeg drømmer om en dag selv at programmere så jeg vil bare vide om jeg har potentiale.. Flere programmer er på vej, b.la. En webbrowser!


På forhånd tak!
Gravatar #2 - apkat
13. feb. 2013 22:32
Sikke mange reklamer (adblock)
Gravatar #3 - theMiniGenius
14. feb. 2013 09:55
Jeg skal snart i gymnasiet, og jeg tænkte mig at have programmering og IT som linje fag... Ville bare høre om jeg har potentiale, så jeg kan danne mig et billede over mig selv og om jeg kan klare IT og Programmering på A Niveau. Det er ikke noget reklame bras eller scam, jeg vil bare have råd og hjælp. Jeg bruger bare adf.ly til at skrumpe mine links fordi de er så lange.
Gravatar #4 - markjensen
14. feb. 2013 10:01
Hvis vi ikke kan se din kode, kan vi vel ikke vide om du er en god programmør.

Er du sikker på du vil lave en browser? Det er pænt meget mere komplekst end at beregne BMI.

Derudover er jeg ret sikker på at du godt kan tage linjen uden at være superprogrammør på forhånd. Det er jo meningen man skal lære og ikke vide alt på forhånd.
Gravatar #5 - Manofsciencemanoffaith
14. feb. 2013 10:10
Onde tunger kunne påstå, at her er en ny bruger, der bare vil have vist lidt reklamer...
Gravatar #6 - arne_v
14. feb. 2013 10:36
#1

Drop ideen om at blive programmør og sats på at lære at bruge internettet.

Der er masser af spændende ting at lære såsom aldrig at eksekvere EXE filer man henter fra et tilfældigt sted på nettet, newz.dk's evne til at gemme lange links etc..
Gravatar #7 - theMiniGenius
14. feb. 2013 11:12
Her er noget kode fra min BMI beregner:

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim height, weight, bmi As Single
height = NumericUpDown1.Text
weight = NumericUpDown2.Text

If CheckBox1.Checked Then
bmi = (weight) / (height ^ 2)

Label5.Text = bmi

End If

Her er kode fra min browser som den ser ud nu:

Private Sub Go_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Go.Click
WebBrowser1.Navigate(WebSearch.Text)
End Sub

Private Sub Refresh_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Refresh.Click
WebBrowser1.Refresh()
End Sub

Private Sub Frem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Frem.Click
WebBrowser1.GoForward()
End Sub

Private Sub Tilbage_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Tilbage.Click
WebBrowser1.GoBack()
End Sub
________________________________________

Jeg ved godt at man ikke skal vide alt på forhånd, men jeg er bare sådan af natur. Jeg vil blive klogere og klogere, og hvis jeg har en viden fra starten så føler jeg at jeg klarer mig bedre.

Og hvis folk herinde kun er her for at komme med negative kommentarer så bedes i venligst lade være. Jeg er her kun for at få hjælp og få at vide hvad jeg kan gøre bedre, hvis det er forkert så må i meget undskylde.
Gravatar #8 - ko
14. feb. 2013 11:20
Irritationen kan vel også komme af, at du vil have os til at trykke på et link, du tjener penge på...
Gravatar #9 - markjensen
14. feb. 2013 11:27
theMiniGenius (7) skrev:
Jeg ved godt at man ikke skal vide alt på forhånd, men jeg er bare sådan af natur. Jeg vil blive klogere og klogere, og hvis jeg har en viden fra starten så føler jeg at jeg klarer mig bedre.


Det er ikke altid en fordel at lære ting selv. Man kan nemt lære ting på den forkerte måde og få dårlige vaner.

Nå ja, og så har du altså ikke lavet en browser.


Prøv i stedet at implementere en eller flere sorteringsalgoritmer: http://en.wikipedia.org/wiki/Sorting_algorithm

Det er meget mere interessant hvis du virkelig vil have resultater på længere sigt (altså ikke at sortering er det vigtigste i verden, men algoritmer er vigtige).
Gravatar #11 - gramps
14. feb. 2013 13:30
theMiniGenius (3) skrev:
Det er ikke noget reklame bras eller scam, jeg vil bare have råd og hjælp. Jeg bruger bare adf.ly til at skrumpe mine links fordi de er så lange.


Brug goo.gl til den slags. Det er mere troværdigt, idet du som bruger kan tilføje et + efter linket for at se hvor linket fører hen.
Gravatar #12 - markjensen
14. feb. 2013 13:50
I det hele taget er der vel ikke nogen grund til at skrumpe links på sin egen side. Dem trykker man jo bare på og er ligeglad med længden.
Gravatar #13 - theMiniGenius
14. feb. 2013 15:41
Mange tak for de gode råd. Dem vil jeg tage til efterretning.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login