mboost-dp1

Generelle spørgsmål i VHDL


Gå til bund
Gravatar #1 - Jacob6838
21. jan. 2014 12:14
Hej jeg har nogle hele generelle spørgsmål til VHDL programmering.

Hvad er en latch sådan helt generelt og hvorfor er man ikke interesseret i at have dem når man programmere et FPGA board.

Hvad er fordele og ulemper ved variable kontra signaler

Der kan laves 3 konstruktioner i VHDL, processer, concurrent og port map, er her igen i tvivl om de forskellige fordele og ulemper der er ved hver af de 3.

På forhånd mange tak mvh Jacob
Gravatar #2 - Qw_freak
21. jan. 2014 14:24
Jacob6838 (1) skrev:
Hej jeg har nogle hele generelle spørgsmål til VHDL programmering.

Hvad er en latch sådan helt generelt og hvorfor er man ikke interesseret i at have dem når man programmere et FPGA board.

Because under various conditions the DR and P signals are assigned to themselves (ie: DR <= DR;) so they don't change, or in other words keep their last value. That is a latch.
Jacob6838 (1) skrev:
Hvad er fordele og ulemper ved variable kontra signaler

En variable er i realiteten ikke eksisterende på en FPGA, din VHDL interpreter er nød til at bygge en blok selv pr variabel du ønsker at bruge og det kan nemt gå hen og virke forkert og fylde for meget.

Jacob6838 (1) skrev:
Der kan laves 3 konstruktioner i VHDL, processer, concurrent og port map, er her igen i tvivl om de forskellige fordele og ulemper der er ved hver af de 3.

På forhånd mange tak mvh Jacob

Det tre vidt forskellige ting, det kommer til at kræve n længere forklaring, men kort er en processor statement en igangsætning af en state machine, en concurretn statement kan sætte gang i en parrallel løbende statemachine og en portmap vil fortælle hvilke signaler hører sammen. i din statemachine.

Det er dog længe siden jeg har arbejdet med det, så jeg kan ikke garantere at det er helt rigtig fortalt.
Gravatar #3 - mbw2001
22. jan. 2014 10:34
Dammit... Hvorfor havde jeg ikke News da jeg skulle lave lektier?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login