mboost-dp1

File type problem


Gå til bund
Gravatar #1 - MadsHaupt
16. mar. 2013 08:40
Jeg har lavet mit aget billede format, men når et almindeligt billede er indlæst så får det et andet ikon.
Hvordan laver jeg det på mit bilede format?.
Gravatar #2 - gramps
16. mar. 2013 10:17
#1
Det er operativsystemet der afgør det.
Gravatar #3 - MadsHaupt
16. mar. 2013 12:18
Jeg ved at man kan gøre det.
Fordi Visual Studio har det på projekt filen (.sln), Hvis det er et Visual Studio 2010 projekt så får det et Visual Studio 2010 projekt ikon aller hvis det er et Visual Studio 2012 projekt så får det et Visual Studio 2012 projekt ikon
Gravatar #4 - Nåkja
18. mar. 2013 14:38
Jeg forstår ikke helt hvad problemet er. Hvad har Visual Studio med billedformatets ikon at gøre?
Gravatar #5 - Clauzii
18. mar. 2013 18:44
Mads, Mads, Mads, du har lavet en zillion tråde om ikoner herinde. Vi HAR allerede fortalt hvordan!!

Godt så :P
Gravatar #6 - engfeh
18. mar. 2013 22:01
Jeg bliver sikkert ratet flamebait igen, men jeg tror altså virkelig han er en trold. Ellers må han da have en IQ på 2...
Gravatar #7 - Killa
19. mar. 2013 00:49
#1
Start med at finde ud af hvordan det fungerer (se også under "Related topics"):
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/de...

Bagefter kan du evt. gøre det med kode (ikke testet):
http://www.codeproject.com/Articles/17023/System-F...
Gravatar #8 - Nåkja
19. mar. 2013 07:39
4815162342 (4) skrev:
Jeg forstår ikke helt hvad problemet er. Hvad har Visual Studio med billedformatets ikon at gøre?


Anyway, hvis det er fordi et program skal tilføje ikoner til billedformater, kan man lave en installer, der tilføjer ikonet, når man installerer programmet. Det kan også gøres af programmet selv, med hvis det kører med de rigtige rettigheder.

I øvrigt skal der nok være ~1 million andre med det behov, så Google er altid en hjælp.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login