mboost-dp1

(efter)uddannelse - hvilken?


Gå til bund
Gravatar #1 - Mikkelpf
3. apr. 2013 06:30
Hej Newz,

Jeg går lidt og påtænker at få mig noget (efter)uddannelse, da jeg aldrig rigtig har fået så meget papir på det jeg kan.

Jeg er pt beskæftiget 37 timer om ugen (plus det løse, sådan er branchen jo) på 8. år, og synes det kunne være rigtig rart at få formaliseret min viden - samt få noget nyt input.

Jeg leder derfor efter noget der kan tages på aftenskole og/eller som fjernundervisning.

Umiddelbart havde jeg tænkt sådan noget som datamatiker, jeg har dog endnu ikke fundet nogen steder de udbyder den som aftenskole, men det kunne jo også være nogen herinde kunne være behjælpelige på den front.

Jeg bor i det midtjyske, hvilket selvfølgelig ikke gør det lettere.
Gravatar #2 - albani
3. apr. 2013 08:03
Du kan tage Datamatiker i Vejle på aftenskole.

Det koster lidt kroner, men ikke meget, mener det er omkring 15k
Gravatar #3 - Mikkelpf
3. apr. 2013 09:05
Ved du hvem der udbyder det i så fald? Jeg har kigget lidt rundt og ikke umiddelbart fundet det (hmm... måske det er et adgangskrav! heh!)
Gravatar #4 - fjols
3. apr. 2013 09:15
Ring til din lokale skole og snak med en studievejleder, så får du nok det bedste svar :)
Gravatar #5 - Hånter
3. apr. 2013 09:17
Hvad har du lavet tidligere? Hvad arbejder du med nu?
Hvilken uddannelse har du?
Gravatar #6 - Mikkelpf
3. apr. 2013 09:26
Udover en HHX fra 2002(!) har jeg en multimedie animator (Digital media) på CVK, men da det er en erhvervsuddannelse var niveauet ikke så højt som man kunne ønske, og fokus var mere på web end på nogen anden form for programmering.

ETA:
Det ser umiddelbart ud til at Erhvervsakademiet Lillebælt kunne være dem jeg skal have fat i, sender dem i hvert fald lige en mail.
Gravatar #7 - flt6000
3. apr. 2013 09:30
Lad os endelig høre hvad du finder frem til, går selv med samme overvejelse :-)
Gravatar #8 - Mikkelpf
3. apr. 2013 09:34
flt6000 (7) skrev:
Lad os endelig høre hvad du finder frem til, går selv med samme overvejelse :-)


Will do, det var bl.a. derfor jeg besluttede at oprette det som forum tråd - og så selvfølgelig for at drage nytte af evt. pointers og råd som andre Newz brugere kunne ha' om uddannelsen. Jeg har netop skrevet til EAL, så må vi se om de har noget at sige.
Gravatar #9 - Mikkelpf
4. apr. 2013 13:09
Jeg har fået flg. svar:

Hej Mikkel.

Datamatikeruddannelsen er en fuldtids uddannelse, og der er ingen udbydere af uddannelsen der giver mulighed for aftenforløb.

I stedet vil jeg henvise dig til Akademiuddannelsen indenfor Informationsteknologi (på deltid) som er en enkeltfagsudgave af Datamatikeruddannelsen.

Se nærmere her: http://www.eal.dk/eal/Informationsteknologi-1528.a...
Gravatar #10 - albani
9. apr. 2013 06:49
Det var sørens, jeg hoppede ellers på datamatiker på aftenskole for nogle år siden.... gennemførte dog ikke pga. tidsmangel (uffatteligt hvad sådan nogle unger kan kræve af en ;-) )
Gravatar #11 - Nåkja
9. apr. 2013 11:48
MS certifikater er heller ikke en helt tosset idé.
Gravatar #12 - Mikkelpf
10. apr. 2013 12:17
#10

Ja, jeg er også overrasket - og jeg tog det da heller ikke som gospel, men det er ikke lykkedes mig at finde nogen steder der udbyder den, så det kunne tyde på han har ret.
Gravatar #13 - albani
10. apr. 2013 16:34
Skulle du finde et sted må du gerne kaste en besked, jeg har selv søgt lidt rundt uden held.. får jo helt lyst til at give den en skalle igen!
Det var Vejle Handelsskole jeg var på dengang, men de har det ikke mere lader det til. Førhen var der er også muligheder i Odense og KBH.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login