mboost-dp1

CSS Vertical Center?


Gå til bund
Gravatar #1 - Bornslippy
12. jun. 2008 21:30
Sidder og skal ha' centreret en wrapper for mit "projekt-side"
Den sider i center horizontalt.
Men det er en gåde for mig hvordan man får siden centreret på siden vertikalt.
Her er wrapper koden.

#webpage {
position:relative;
width:720px;
height:auto;
margin-left:auto;
margin-right:auto;
}


har prøvet at smide noget ind i body'en men det hjalp heller ikke.
Og hvis jeg sætter en margin-top:50%; sidder det helt vildt langt nede.

Så ville da håbe der var nogen der kunne hjælpe mig med dette måske "simple" problem.
Gravatar #2 - klh
12. jun. 2008 21:49
Nu er det her lidt et skud i tågen, men har du prøvet at smide


margin-top:auto;
margin-bottom:auto;


ind også?
Gravatar #3 - Jonasee
12. jun. 2008 21:56
Så vidt jeg husker kan du ikke gøre det med css rent, men det skulle kunne lade sig gøre med javascript + css
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
12. jun. 2008 22:01
#3
Det er korrekt at der ikke er en mulighed for at gøre det direkte med CSS2, men med lidt hacks kan man godt. JavaScript skal ikke bruges til det.

#2
Det burde ikke virke.

#1
Just Fucking Google It. Det er nemt nok at få til at virke i en rigtig browser, hvis du vil understøtte IE6 må du lave en del hacks dertil.
Gravatar #5 - Windcape
13. jun. 2008 01:57
Hvis i kan physisk overkomme CSS fanatismen, så er tables faktisk en rigtig god løsning.

TD elementet er det nuværende eneste element der tillader vertikal-centering af data.
Dermed kan du placere en table i 100% højde og brede, og putte resten af din, ikke tabulære kode, ind i den TD.

Men det kræver altså at man ikke er CSS fanatiker som hellere vil benytte javascript istedet for HTML.

Og hvis i endelig vil vide det, så er løsning i CSS at emulere et TD element med CSS propertien , display: table-cell;
Så hvis i mener at det er mere "korrekt" at lave et element om til et andet fordi der får jeres HTML til at se bedre ud, så tag da jeres nissehue på og dans endelig videre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login