mboost-dp1

Til Newz crew


Gå til bund
Gravatar #1 - heyhallo
7. jan. 2008 16:27
Hej

Jeg synes at det er træls når man åbner de link der er i artiklerne så går den væk fra newz.dk. Jeg ville bare høre om det bare er mig der synes det er træls? synes det ville være smartere hvis linket blev åbnet i et nyt vindu i det gamle internet explore og i det ny vil linket bare komme i en ny fane.


mvh Nuxi
Gravatar #2 - zin
7. jan. 2008 16:30
Brug CTRL+klik eller knappen på midten af din mus? :-)
Gravatar #3 - Acro
7. jan. 2008 19:00
Som ZiN siger, så skal det være op til hver enkelt bruger at bestemme, hvor et link åbnes. Hvis vi ikke angiver noget, så har brugerne selv valget, hvorimod det bliver langt sværere, hvis vi som udgangspunkt vælger, at de skal åbnes i et nyt vindue.
Gravatar #4 - klh
7. jan. 2008 19:57
#Acro - Måske burde det i fremtidige versioner være muligt selv at bestemme, gennem sin brugerprofil, om man vil have links åbnet i samme eller nyt vindue?

Jeg kan godt se #1's problematik, og ZiN's løsning - men man glemmer dem jo bare....
Gravatar #5 - DarX
7. jan. 2008 20:15
#4 det handler bare om at få det som en vane. Når jeg ved at jeg skal bruge en side til noget, så åbner jeg altid links på den med midterklik (ny tab i firefox).
Gravatar #6 - Acro
7. jan. 2008 20:51
#4 klh:
Sådan har det været tidligere, og det vil ikke blive genimplementeret. Det strider simpelthen med anbefalingerne fra W3, og så er det jo alligevel noget, man skal lære, hvis alle andre sider fungerer sådan. I den sammenhæng er det bedre, at der er enig om, hvordan tingene skal fungere, så man kan få vaner, der dur overalt.
Gravatar #7 - klh
7. jan. 2008 22:02
#6 Fra det synspunkt er jeg ganske enig - var dog ikke klar over, at W3 havde anbefalet ikke at åbne links til andre websites i et nyt vindue. Men helt klart, når anbefalingerne lyder sådan vil alle sites med respekt for dem selv følge dem. Og så kan man lige så godt have vænnet sig til det :)

newz.dk - et godt eksempel, langt foran mange andre sites...
Gravatar #8 - arne_v
7. jan. 2008 22:07
#6

W3 = weird web wannabees

eller W3C ?
Gravatar #9 - madeinrussia
8. jan. 2008 16:41
brug firefox så er det kun midtertasten =) desuden bliver du på den side du har åbnet så de andre bare åbner under faner.. genialt :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login