mboost-dp1

Reklame helvede!


Gå til bund
Gravatar #1 - Sn3akr
26. feb. 2017 11:11
Godt nok sørgeligt at se at siden nu er mere reklame end noget andet.. 99,95% af alt data siden udgør fyldes af reklamer.. Prøvede endda at tælle ordene i en "artikel" og der var langt mere tekst i alle de blinkende, flashende og generelt irriterende reklamer end der var indhold. Jeg kunne selvfølgelig vælge et abonnement, men dertil syntes jeg simpelthen ikke siden leverer nok indhold, jeg har altid været glad for forum'et herinde, men "nyhederne" halter meget og er 99% brugerbaseret og det virker mest som om man har overbetalt for sitet og nu desperat forsøger at få sin investering hjem uden at selv skulle ligge noget i det.

Jeg sidder på en 34" ultrawide og her fylder artiklerne max 15% af skærmen, men resten er et blinkende mareridt at kigge på, nok noget der vil gøre mine besøg på sitet meget mindre forekommende i fremtiden, med mindre der sker nogle ændringer, for som det er nu, så minder det mig mest af alt om EB's reklamehelvede.

(at den samme reklame så vises 6 gange på samme side, hjælper ikke ligefrem på det)

Andre tech sider kan godt finde ud af at have relevante reklamer, men det her har godt nok taget overhånd!
Gravatar #2 - modgaard
26. feb. 2017 12:46
Tak for indsparket.

Artiklerne er korte referater, der gerne skal informere i en sådan grad, at du enten vælger at gå til kilden for flere/alle detaljer eller hopper videre til en anden nyhed.

Der er i de fleste tilfælde tale om nyhedsreferater skrevet af folk, der er tilknyttet selskabet bag sitet (f.eks. mig). Der er dog nogle stykker, som sender links ind til nyheder, de synes er relevante for sitet. Det skal de have stor tak for. Enkelte bidrager også med at skrive en nyhed hist og her, hvilket virkelig også er fedt.

Du kan vælge at betale ned til 1 øre for en måneds reklamefri brug af sitet. Det, synes vi, er et reelt alternativ. https://newz.dk/profile/buy
Gravatar #3 - Slettet Bruger [2744203860]
26. feb. 2017 13:02
#2
Er der en mulighed for at vi kan købe en måned fremad selvom vi allerede har købt abonnement. Ville gerne være fri for den overgangsperiode hvor man lige skal overraskes af reklamer før man kan købe en ny måned.
Gravatar #4 - modgaard
27. feb. 2017 09:44
#3 Det er ikke muligt lige nu, men funktionen er i hvert fald også på vores egen ønskeseddel.
Gravatar #5 - kblood
27. feb. 2017 09:47
Ja, jeg har også brokket mig voldsomt på Filmz over at alle de reklamer, for ligesom her, så er det ikke bare kæmpe reklamer som fylder det meste af siden, de opdatere også cirka hvert 10. sekund. Det er da til at få spat af.

Så på Filmz var jeg nød til at kunne blokkere de reklamer og fandt en måde at gøre det på, for ellers var alternativet da kun at stoppe med at bruge siden. Det er jo nærmest tortur at skulle læse noget med alt det blinkende lort over det hele.

Her har jeg så valgt at betale mig fra reklamer. At det er "pay what you want" er ret nice.
Gravatar #6 - CBM
27. feb. 2017 10:49
En trist udvikling og meget tankevækkende at man ønsker adblock slået fra samtidig med at man har meget generende reklamer som man i øvrigt ikke kan garantere er malwarefri.
Gravatar #7 - CBM
27. feb. 2017 12:14
Jeg ville gerne slå diverse adblock og øvrige tiltag fra på newz.dk hvis reklamerne var:
- relevante ift IT
- 100% garanteret malwarefri
- ikke var generende, blinkende osv..

Jeg bruger fx også 'minetilbud' appen på mine enheder.
Gravatar #8 - kblood
28. feb. 2017 11:41
#7 Ja, pga. den måde reklamer er blevet kørt på Newz, stort set så længe jeg kan huske nu... der var endda perioder hvor det var værre med reklamer som startede en video ind over hele siden, så har jeg nu ikke nogen trang til ikke at bruge ad blocker på denne side. De reklamer der kører her, så SKAL der være et alternativ. Heldigvis er der jo denne "Pay what you want" model, så det hjælper en del på det. Det fjerner rent faktisk alle reklamer. Jeg tænkte 7 kr. var en okay pris, men man kan jo også bare betale 1 kr eller mindre så vidt jeg ved.

Filmz er der så ikke noget alternativ. Enten er det ad blocker eller ingen Filmz. Jeg håber snart de får lavet en lignende løsning.
Gravatar #9 - CBM
28. feb. 2017 13:05
#8: ja men hvis ændrede på reklamerne så kunne de også tjene på at folk ikke behøver adblock på siden
Gravatar #10 - _tweak
28. feb. 2017 17:00
Det er ikke muligt at få reklamer kun indenfor IT, der alene kan finansiere sidens drift, der er simpelthen ikke nok af det som vi har adgang til - ligesom det ikke er muligt at cherrypicke hvilke reklamer vi vil have i netværket. Det er simpelthen (og desværre) ikke sådan systemet fungerer. Principielt vil det være muligt enkeltvis at blokere for de reklamer der vises, men det vil kræve en mand der sidder halvtid og gør dette - hvilket kræver endnu flere penge. Vi kan desværre ikke tvinge Elgiganten, Wupti eller Proshop til at reklamere på vores side, ligesom vi ikke har mandskab til at ringe koldcanvas for at få specifikke reklamer ind. Hvis i kender til et alternativ der kan gøre mig uret, så skal det ikke være en hemmelighed, at så hører vi meget gerne om det.

Vi har over flere omgange forsøgt os med flere eller færre reklamer, samt splittestet - det ændrer ikke på procenten af adblock brugere. I vores anti-adblock popup vil vi i denne uge implementere muligheden for at gå direkte til login uden anti-adblock - som vi er blevet gjort opmærksom er en fejl man ikke kan.

Vi har implementeret abonnements-ordningen netop fordi det skulle være muligt med et alternativ, som mange sider i dag ikke giver - men som mange der bruger adblock efterspørger (blandt andet som årsag til der bruges adblock). Igen, et abonnement koster et valgfrit beløb for en måned. Løsningen er ikke perfekt p.t. -men den er brugbar. Vi kan dog på mængden af abonnenter se, at det ikke har været en særlig populær mulighed - hvilket er lidt en skam, da det er et fint alternativ til reklamer.

Over længere tid, håber vi at vores system kan håndtere pointgivning for brugeraktivitet, der kan byttes om til et abonnement, som nogle andre sider også har det. Dette skal ses om et alternativ til dem der ikke vil tegne et abonnement for et valgfrit beløb. Et sådant system er allerede på tegnebrættet, men uden ETA.

For en god ordens skyld skal der gøres opmærksom på at der ikke har været ændret på mængden af reklamer de sidste 3-4 måneder.
Gravatar #11 - CBM
28. feb. 2017 18:44
@tweak: ok.

I er selvfølgelig nød til at agere ud fra de rammer i har.

Men det er super ærgerligt at reklame netværk ikke sørger for at give nogle bedre systemer til at vise reklamer.

Der er vel ikke mulighed for at scanne reklamerne for skadelige ting?

Fedt at i gør det muligt at logge ind fra blocking siden.

Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
1. mar. 2017 09:02
#10

Af ren nysgerrighed. Hvor mange abonnenter er der? Jeg havde helt ærligt troet at det ville vrimle til med folk!

- Må forøvrigt lige være ærlig og sige at jeg kun gav 10 øre denne gang, delvis utilfredshed, og delvis fordi jeg ville se om man kunne.
Gravatar #13 - Sn3akr
2. mar. 2017 08:18
Jeg kan ikke købe abonnement, hver gang jeg klikke på paypal knappen, så reloader den blot siden og jeg kan indtaste beløb igen.
Gravatar #14 - _tweak
2. mar. 2017 08:51
Sn3akr (13) skrev:
Jeg kan ikke købe abonnement, hver gang jeg klikke på paypal knappen, så reloader den blot siden og jeg kan indtaste beløb igen.

Den kigger vi på - tak for info. Hvilken browser version bruger du + OS?

PHP-Ekspert Thoroughbreed (12) skrev:
Af ren nysgerrighed. Hvor mange abonnenter er der? Jeg havde helt ærligt troet at det ville vrimle til med folk!

Rundt regnet en 10-stykker unikke pr. måned, afhængigt af hvordan man opgør det (til d. 1 eller løbende pr. måned).
Gravatar #15 - kblood
2. mar. 2017 09:52
Sn3akr (13) skrev:
Jeg kan ikke købe abonnement, hver gang jeg klikke på paypal knappen, så reloader den blot siden og jeg kan indtaste beløb igen.


Det gjorde min også, jeg mener det var pga. en pop-up blocker.
Gravatar #16 - Scavy
2. mar. 2017 10:17
Jeg har tidligere efterspurgt muligheden for at købe abonnement udenom PayPal.
I kan evt. integrere Mobile Pay eller lign. nu hvor det primært er en dansk side.
Vi er jo nogen som PayPal ikke ønsker som kunde, og derfor udelukket fra ret mange ting på nettet.
Gravatar #17 - CBM
2. mar. 2017 10:20
Scavy (16) skrev:
Jeg har tidligere efterspurgt muligheden for at købe abonnement udenom PayPal.
I kan evt. integrere Mobile Pay eller lign. nu hvor det primært er en dansk side.
Vi er jo nogen som PayPal ikke ønsker som kunde, og derfor udelukket fra ret mange ting på nettet.


omvendt er vi også nogle der ikke ønsker at være kunde hos PayPal :-)
Gravatar #18 - kblood
2. mar. 2017 10:21
Jeg troede egentlig der var flere muligheder end Paypal? Jeg så ikke helt efter.
Gravatar #19 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. mar. 2017 12:51
#14

Ikke mere? Så må jeg hellere betale ekstra!

(Utroligt folk gider spilde tid på at brokke sig over at man kan slippe for reklamer for 1,20kr om året)
Gravatar #20 - Slettet Bruger [2744203860]
2. mar. 2017 15:07
PHP-Ekspert Thoroughbreed (19) skrev:
#14

Ikke mere? Så må jeg hellere betale ekstra!

(Utroligt folk gider spilde tid på at brokke sig over at man kan slippe for reklamer for 1,20kr om året)


Du, jeg. Gad vide hvem de 8 andre er. :-)
Gravatar #21 - _tweak
2. mar. 2017 16:43
Scavy (16) skrev:
Jeg har tidligere efterspurgt muligheden for at købe abonnement udenom PayPal.
I kan evt. integrere Mobile Pay eller lign. nu hvor det primært er en dansk side.
Vi er jo nogen som PayPal ikke ønsker som kunde, og derfor udelukket fra ret mange ting på nettet.


MobilePay kræver, så vidt jeg ved, en betalingsløsning ved en betalingsgateway, ligesom Dankort eller mastercard etc yderligere kræver en betalingskort-aftale (udover betalingsgateway). Det koster 150-250kr om måneden at få op at køre, derudover arbejdet med at få det programmeret, implementeret og testet. Med ~10 eksisternede abonnenter fungerer det regnestykke ikke rigtig - og der er ingen udsigt til at tallet skulle ti-tyvedoble sig, fordi vi får mobilepay med i folden, desværre.

Som jeg forstår det behøves man ikke være Paypal kunde for at betale med PayPal - man kan, så vidt jeg er orienteret, lave en one-shot betaling uden at registrere sig.

Vi vil aldrig kunne dække alle helt ind. Vi har taget den mulighed der ramte flest og var hurtigst og billigst at implementere; vi kommer formentlig ikke til at implementere andre betalingsløsning på nuværende platform og med nuværende bruger-engagement i abonnement-modellen.
Gravatar #22 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. mar. 2017 18:43
#20

Ronson måske?
Gravatar #23 - Claus Jørgensen
2. mar. 2017 20:34
CBM (9) skrev:
#8: ja men hvis ændrede på reklamerne så kunne de også tjene på at folk ikke behøver adblock på siden
Umiddelbart er Adblock vel client-side? dvs. reklamerne bliver stadigvæk læst ind, bare ikke vist.

Og i så fald, burde man jo stadigvæk tjene penge, selvom folk kører med adblock.
Gravatar #24 - arne_v
2. mar. 2017 20:48
#23

Jeg tror at mange (de fleste?) adblockere undlader at hente reklamer.

Og nogen gange (normalt?) bliver der betalt per bruger klik ikke per visning.
Gravatar #25 - Claus Jørgensen
2. mar. 2017 21:37
#23

Mon ikke de fleste herinde der klager over reklamerne ikke klikker på dem alligevel? Dvs. adblock ikke gør den store forskel i newz.dk's indtjening.
Gravatar #26 - _tweak
2. mar. 2017 22:14
Reklamer på web-properties er typisk afregnet pr CPM, altså pr visning. Langt de færreste vil ha/bruger CPC - ligesom CPA også næsten kun bruges i mere direkte marketing (eller som bundfyld).

Ved adblock bliver selve scriptet der indlæser reklamen blokeret så en adblocket side viser ingen reklamer og tæller ikke i indtjening.
Gravatar #27 - Claus Jørgensen
2. mar. 2017 22:17
Ved adblock bliver selve scriptet der indlæser reklamen blokeret så en adblocket side viser ingen reklamer og tæller ikke i indtjening
Stadigvæk? Så vidt jeg kan se, så fungere Adblock i Google Chrome ved at modificere DOM _efter_ load.

Dvs. man kan nogle gange se reklamerne (eller pladsen hvor de skal være) i et splitsekund, før de bliver fjernet.
Gravatar #28 - CBM
3. mar. 2017 05:14
Man kunne også lave en løsning hvor man kunne overføre et beløb hver måned via netbank
Gravatar #29 - kblood
3. mar. 2017 07:32
CBM (28) skrev:
Man kunne også lave en løsning hvor man kunne overføre et beløb hver måned via netbank


Ja, for uden en abonnements løsning, vil jeg nok glemme det engang imellem.
Gravatar #30 - _tweak
3. mar. 2017 10:19
Claus Jørgensen (27) skrev:
Stadigvæk? Så vidt jeg kan se, så fungere Adblock i Google Chrome ved at modificere DOM _efter_ load.


Det afhænger vist af hvilken adblocker man har - dem vi har testet på loader slet ikke DOM'en - og der er ingen request til adserveren overhovedet. Hvis der kommer et blink med reklamen, vil du stadig få requestet om at cookien smides på maskinen, ligesom alt andet bliver loadet - også selvom den nægtes eller fjernes bagefter.

#28/#29: Det tror jeg ikke vores bogholderi vil kunne håndtere. Problemet er at der skal genereres en kvittering og det skal opdateres manuelt. Der er som sagt noget i støbeskeen hvor vi regner med at man kan tegne et reelt recuring abonnement.
Gravatar #31 - CBM
3. mar. 2017 11:48
@tweak: jeg vil afvente den løsning med spænding. Men kunne man forestille sig at bogholderiet kunne håndtere en bank overførsel en gang om året ifm abonnement?
Gravatar #32 - Claus Jørgensen
3. mar. 2017 18:07
#30

Google Chrome + Adblock på Mac?
Gravatar #33 - _tweak
3. mar. 2017 22:54
Claus Jørgensen (32) skrev:
#30
Google Chrome + Adblock på Mac?


Den der hedder Adblock eller ABP? - men jeg får samme resultat med begge to, hvis jeg inspecter network loader ingen af dem reklamerne. Kan det være en ældre version?

#31: problemet er formentlig om man åbner op for en can of worms - men jeg vender (forhåbentlig) lige tilbage !
Gravatar #34 - Sn3akr
4. mar. 2017 08:17
_tweak (14) skrev:
[quote=Sn3akr (13)]Jeg kan ikke købe abonnement, hver gang jeg klikke på paypal knappen, så reloader den blot siden og jeg kan indtaste beløb igen.

Den kigger vi på - tak for info. Hvilken browser version bruger du + OS?

Jeg har forsøgt at komme til at betale både i Chrome og Edge
Gravatar #35 - Ronson ⅍
4. mar. 2017 20:45
PHP-Ekspert Thoroughbreed (22) skrev:
#20

Ronson måske?


Jeg aner ikke hvad en side som newz kan tjene på mig.
Gravatar #36 - kblood
5. mar. 2017 13:48
#35 De tjener i hvert fald ikke 13 kroner på 2 måneder bare på dig, så det der skulle da give dem et overskud.
Gravatar #37 - Hånter
23. mar. 2018 06:50
Kære Newz

Jeres reklamer fucker da helt op igen nu - de æder al min CPU! Kunne i ikke lige skrue lidt ned for dem igen? Man bliver jo fandeme spammet til!
Gravatar #38 - modgaard
23. mar. 2018 09:09
#37 Vi retter på det nu. Der var lavet en fejl.
Gravatar #39 - Wiking
6. apr. 2018 11:16
Vil i ikke gøre så den popup/ned reklame i toppen bliver ved med at dække over indholdet på siden?
Det er virkeligt træls.

Gravatar #40 - kblood
7. apr. 2018 11:30
#39 Ja, helt enig.
Gravatar #41 - modgaard
9. apr. 2018 11:00
#39 #40 Tak for indsparkene. Vi evaluerer snart på topbanneret og tager det her med. Det kan sagtens være, der sker ændringer.
Gravatar #42 - jonasbh
21. apr. 2018 12:57
modgaard (41) skrev:
#39 #40 Tak for indsparkene. Vi evaluerer snart på topbanneret og tager det her med. Det kan sagtens være, der sker ændringer.


"Vi evaluerer snart..." ???? Allerede den 26. februar var der utilfredshed med reklamerne, men I er stadig ikke klar til at evaluere. Jeg ved, at I skriver, at I har rettet på det, men det har ikke ændret noget for mig. Mens jeg skriver dette på min Chromebook kommer der konstant reklamer ned over siden.

Jeg har fjernet Adblok for at støtte denne side, men det virker ikke som om, I tager klagerne seriøs nok.
Gravatar #43 - dub
21. apr. 2018 19:47
Hver gang top bannet popper op kører det på 100% CPU (en kerne) på min maskine. Fjern det !!!!!
Gravatar #44 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. maj 2018 11:43
Få det top banner fjernet.
Få lavet sådan så jeg kan betale jer med ussel mammon for at få de reklamer væk

FÅ GJORT NOGET!

Also, hvor meget tjener i reelt på at plastre min computer til med reklamer?
Gravatar #45 - TwistedSage
29. maj 2018 07:52
Top banneret er nederen ja. Kan I ikke bare afsætte en blok i toppen til reklamer, så de ikke blokerer indhold. Jeg trykker X per refleks for at lukke den
Gravatar #46 - modgaard
29. maj 2018 07:54
#45 vi regner med at ændre på topbanneret.
Gravatar #47 - Hånter
15. jun. 2018 05:47
... Hvad sker der med det skide top-banner?! Det er da SÅ irriterende!
Gravatar #48 - CBM
15. jun. 2018 07:54
Hånter (47) skrev:
... Hvad sker der med det skide top-banner?! Det er da SÅ irriterende!

100% enig
Gravatar #49 - modgaard
15. jun. 2018 14:26
I skulle gerne opleve en ændring nu.
Gravatar #50 - Hånter
18. jun. 2018 07:06
Yes - det fungerer langt bedre! Tak!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login