mboost-dp1

Rating muligheder


Gå til bund
Gravatar #1 - jesper.eq
21. maj 2013 18:34
Gentagende gange ser jeg folk komme med inlæg der bliver ratet "Irelevant" fordi at det andre læsere er "Uenige" med det som en person har skrevet.

Mon ikke vi skal have en ekstra mulighed for rating af poster på newz.dk som hedder noget hen af "Uenig"

Posterne kan stadig være MEGET relevante selv om man ikke ligefrem er enige med deres inhold.
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. maj 2013 18:44
#1

Det har været oppe før - men der bliver overhovedet ikke udviklet en skid på Newz.dk ^_^
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
21. maj 2013 18:51
Er det nu den tid på året igen :)
Gravatar #4 - Dr_Mo
21. maj 2013 19:11
Hvorfor skulle man kunne rate uenig? Hvis du er uenig, så skriv et relevant indlæg og modargumenter dit synspunkt. Ingen grund til at få en dårlig karma, fordi folk ikke gider at diskutere. Måske er et debatforum ikke hvor du hører hjemme.

Desuden, synes folk rater meget mærkeligt ret ofte. Skrev et indlæg der lå med ratingen irrelevant i et stykke tid. Det er ikke fordi folk er uenige, det er ikke fordi det jeg skriver er irrelevant, ikke fordi det jeg skriver er forkert. Don't shoot the messenger. Men kan ikke se at en ekstra rating mulighed, vil hjælpe på det, når folk rater som de gør.
Gravatar #5 - csstener(^,^)
21. maj 2013 21:18
#4
ikke længere :-P


#1
så skal jeg forstå det her rigtigt så brokker du dig fordi du har fået nogle ratings som er irrelevante?
syndes du selv at denne kommentar passer ind til det topic som er i tråden?
http://newz.dk/exoplanet-bestaar-33-af-diamant/page1#24 skrev:
Ordsproget ....
"Diamonds are forever"
Er hermed ikke længere sandt :)

eller denne:
http://newz.dk/4tb-og-5tb-harddiske-i-2013-roadmap-fra-western-digital/page1#12 skrev:
Der er ikke længere nogen mening i at spendere penge på store harddiske.
Køb en SSD og aboner på en "cloud service" som f.eks. google drive.
Internet forbindelserne er så hurtige idag (med mindre du er nærrig) at man bare sletter hvad man ikke behøver og downloader hvad man skal bruge :)
Jeg tror det er MEGET få menesker idag der med lidt ordensans ikke kan klare sig med en 180 GB SSD Harddisk


den sidste lægger lige på gransen, men da det stadig ikke har noget at gøre med det der står i nyheden så har du fået irrelevant.

dertil ikke sagt at der ikke findes nogen brugere her inde som kan rate lidt mærkeligt en gang imellem og i nogen tråde kan du finde ratings som "sjov" hvor folk der kommer udefra måske ikke helt forstår dem. men det har noget at gøre med indterne jokes.

dit indlæg i denne tråd er du rated Gentagelse da dette emne har være oppe at vende utallige gange før.
Gravatar #6 - BurningShadow
21. maj 2013 21:27
Rolig nu, han er ny...
Gravatar #7 - Chewy
21. maj 2013 21:40
Ja det vil jeg også sige.
Syndes ikke at det er fear!!
Gravatar #8 - Mort
22. maj 2013 10:14
At han er ny ændrer ikke på at hans indlæg påpeger et helt generelt problem ved Newz' rating system: At pewbe folk rater med røven efter hvad de er enige i og ikke efter hvad der er relevant for diskussionen.
Gravatar #9 - Hubert
22. maj 2013 10:16
Mort (8) skrev:
At han er ny ændrer ikke på at hans indlæg påpeger et helt generelt problem ved Newz' rating system: At pewbe folk rater med røven efter hvad de er enige i og ikke efter hvad der er relevant for diskussionen.


Lad dog folk rate med røven hvis det er det de har lyst til. Det er da om noget et hamrende ligegyldigt system alligevel.
Gravatar #10 - csstener(^,^)
22. maj 2013 10:47
#6
der blev ikke taget nemt på mig da jeg started her på newz så hvorfor skulle det være anderledes ved andre og det er nu heller ikke serlig svært at forstå systemet,
http://newz.dk/om-os/information#rating skrev:
Informativ
Et godt indlæg som enten er svar på et spørgsmål, eller som giver yderligere brugbar information til en diskussion.
Interessant
Hvis du mener et indlæg er godt, og det ikke enten er en gentagelse eller offtopic
Relevant
Et indlæg som er relevant for diskussionen, men som ikke skiller sig besynderligt ud.
Neutral
Som udgangspunkt er alle indlæg neutrale.
Gentagelse
Indlæg som ikke kommer med noget nyt til diskussionen eller er dobbelt.
Sjov
Et indlæg du syntes er sjovt.
Irrelevant
En kommentar som ikke har noget at gøre med emnet, der bliver diskuteret i den valgte tråd.
Flamebait
Et indlæg som kun har til formål at provokere andre læsere
Gravatar #11 - jesper.eq
22. maj 2013 14:59
Ofte er det sådan at jeg ser interesante nyheder der generere 50+ svar. Hvis man ikke lige har så meget tid er det ofte rart at man kan skimme ned over siden og se hvem der kommer med "Relevante" og "Informative" svar.

Jeg har set mange andre der har kommet med "Relevante" svar som er blevet ratet "Irelevant" fordi folk er uenige med dem.

#5
Jeg står ved min holdning om SSD Harddiske. Jeg snakkede om ens "C Drev".
Alle har selvfølgelig en eller anden form for "Lager". Jeg bruger f.eks. en NAS DS211 med 2,2 TB Harddisk
Gravatar #12 - csstener(^,^)
22. maj 2013 15:13
jesper.eq (11) skrev:
Jeg har set mange andre der har kommet med "Relevante" svar som er blevet ratet "Irelevant" fordi folk er uenige med dem.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17458891/scree...
syndes du er lidt dobbelt moralsk i din rating.




jesper.eq (11) skrev:
Ofte er det sådan at jeg ser interesante nyheder der generere 50+ svar. Hvis man ikke lige har så meget tid er det ofte rart at man kan skimme ned over siden og se hvem der kommer med "Relevante" og "Informative" svar.

men på den måde kan du også nemt komme til at poste noget som der er en anden der allerede har skrevet.

du fik foresten Informativ da den høre under dette:
....som giver yderligere brugbar information til en diskussion.
Interessant
Gravatar #13 - Trentors
22. maj 2013 15:20
Som tidligere nævnt så har den været oppe før. Læs diskussionen her og græd da den ender i "shot the messenger" ret hurtigt:
http://newz.dk/forum/newz-dk/traet-af-rating-troll...

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login