mboost-dp1

Profilbillede, hvor?


Gå til bund
Gravatar #1 - Kian
20. sep. 2016 12:57
Hvordan ændrer jeg profil-billedet?
Gravatar #2 - _tweak
20. sep. 2016 13:12
Hej Kian,

P.t. gøres det via Gravatar. Vi skulle have haft et link på profil-redigeringen, men det kom ikke med sidste gang. Link: https://en.gravatar.com
Gravatar #3 - CBM
20. sep. 2016 17:54
#2: jeps.. det gamle forum brugte også gravatar eller kunne bruge det i hvertfald. Men det fungerer jo egentligt fint ...

Dog skræmmende hvordan man nogle gange opdager at sider kan finde ens gravatar selv om man troede man postede anonymt :-)
Gravatar #4 - Kian
21. sep. 2016 20:48
Godtså! Det virker ikke. Jeg har haft en gravatarprofil siden newz startede med at bruge gravatar i år 1834. Men efter i købet butikken har det ikke virket.
Gravatar #5 - CBM
22. sep. 2016 04:09
@Kian: underligt. Min gravatar havde jeg også på det gamle forum. Jeg har ikke skulle ændre noget efter der er kommet nyt forum
Gravatar #6 - _tweak
22. sep. 2016 06:02
Kian (4) skrev:
Godtså! Det virker ikke. Jeg har haft en gravatarprofil siden newz startede med at bruge gravatar i år 1834. Men efter i købet butikken har det ikke virket.


Vi ser på det - det er muligt det er en gravatar-cache ting.
Gravatar #7 - Kian
22. sep. 2016 14:17
#6
Det lyder omsonst... men jeg glæder mig til at det virker.
Gravatar #8 - _tweak
22. sep. 2016 14:42
Kian (7) skrev:
#6 Det lyder omsonst... men jeg glæder mig til at det virker.

Gravatar accepterede ikke vi linkede så meget til deres system som vi gjorde (hvilket betød profilbilleder blev blanke), hvorfor vi lavede et cache-system til dem. Det er lader til det cache-system har et problem med hvornår selvsamme gravatar er opdateret.
Gravatar #9 - arne_v
22. sep. 2016 14:46
#8

Gravatar er ikke kritisk nok til at opdatering absolut skal være ojeblikkelige.

Men kan I ikke tømme den cache en gang i døgnet?
Gravatar #10 - _tweak
22. sep. 2016 20:47
arne_v (9) skrev:
#8
Gravatar er ikke kritisk nok til at opdatering absolut skal være ojeblikkelige.
Men kan I ikke tømme den cache en gang i døgnet?


Der loades uhyggeligt mange gravatars fra serveren hver dag - et roligt konservativt skøn er ~700.000; hvilket formentlig dækker 30-40.000 forskellige gravatars; det er for mange at reloade hver dag. Koden var oprindeligt sat til en uges cache, men "et eller andet" (tm) har fejlet.

Der bliver kigget på det.
Gravatar #11 - arne_v
22. sep. 2016 23:15
#10

Vil HEAD eller GET If-Modified-Since for alle hver dag også være for meget?
Gravatar #12 - _tweak
23. sep. 2016 09:24
Vil HEAD eller GET If-Modified-Since for alle hver dag også være for meget?


Nej - det er lige præcis HEAD den er sat til at udføre. Det gør den bare ikke åbenbart ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login