mboost-dp1

Overdrevet reklamebombardering


Gå til bund
Gravatar #1 - mrlund
4. mar. 2014 07:06
Kære Newz,

I over 10 år har jeg haft newz som en af mine faste daglige nyhedssider, så indledningsvist tak for et rigtig godt site i alle årene.

For nyligt er jeg dog begyndt at springe newz.dk over på grund af jeres - i mine øjne - overdrevne brug af reklamer. Særligt de f%¤"#& modal reklamer der popper op på HVER-ENESTE-SIDE. Også baggrundsreklamerne er grundigt irriterende, og jeg kommer rigtig tit til at fejlklikke på dem. (...nej, på længere sigt er det nok IKKE en god ting for jer alligevel!).

Jeg er klar over at der skal indtægter til for at drive en virksomhed, som newz jo er, men der skal altså også glade, faste, brugere til. Der er rigtig mange gode konkurrerende sites derude, og hvis ikke I retter op på denne skæve kurs, så mister I I hvert fald mig, og sikkert også en masse andre faste læsere.

Jeg håber I læser denne mail I den ånd den er sendt - ikke som brok - men som et velment opråb fra en fast læser, der håber I kan rette op på en skæv tendens.

P.S. Jeg er ikke interesseret i råd om reklameblokkere m.v. jeg tror på at sites der leverer værdi for deres brugere har ret til den indtægt de kan få.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2535492723]
4. mar. 2014 07:48
Gravatar #3 - Slettet Bruger [2535492723]
4. mar. 2014 07:50
Er der nogen der vil lave en afstemning "Bruger du AD-block på Newz?" ? jeg kan ikke lave afstemninger fra work.
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2014 08:13
#3

Consider it done
Gravatar #5 - milandt
4. mar. 2014 08:21
Jeg undlader helt bevidst at bruge newz.dk fra min mobil fordi det praktisk talt er umuligt med de popup-reklamer der er.

Til gengæld bruger jeg adblock fra min desktop, så det er ikke rigtigt at der ikke er glade faste brugere. Jeg er både glad og fast når jeg besøger newz.dk - med mindre det er fra min mobil altså.
Gravatar #6 - Magten
4. mar. 2014 10:20
milandt (5) skrev:
Jeg undlader helt bevidst at bruge newz.dk fra min mobil fordi det praktisk talt er umuligt med de popup-reklamer der er.
Det er da blevet utrolig nemt at lukke dem på mobilen? Jeg bruger mobilen flere gange dagligt og har ingen problemer med at komme forbi dem.
Gravatar #7 - Softy
4. mar. 2014 11:07
Jeg vil gerne tilslutte mig utilfredsheden omkring Telia-popups (blandt andre) samt hele skræk-gule baggrunde med hoppede giraffer og guderne ved hvad.

Jeg har været fast bruger af Newz.dk sidan cirka det 20. århundrede.... og aldrig har jeg dog haft så meget bræk i halsen end over de seneste reklame breakouts på siden.

Fortsætter det, så ender det bare som med så mange andre sider jeg har været på..... jeg finder et alternativ og bye bye.... men har dog ikke lyst til dette da jeg har et lidt særligt forhold til Newz.dk og "banden" herinde ;-)

Please, please, please, please gør noget ved de overdrevne reklamer!

Jeg har ikke noget imod de små her og der med Microsoft osv.... men de breakout reklamer med modals osv. skal bare stoppe og gerne for 5 minutter siden.

Mange tak.... dziękuję! :-)
Gravatar #8 - Magten
4. mar. 2014 11:16
Kan i ikke tage et screenshots af de reklamer i ser? Jeg kan ikke genkende hoppende giraffer eller lignende.
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2014 11:16
Softy (7) skrev:
jeg finder et alternativ og bye bye


(Hvorfor lavede du det klamme link?)

Og mht alternativ, så vil jeg henvise til #2 - http://itstorm.dk
Gravatar #10 - apapap
4. mar. 2014 11:25
SlettetBruger (2) skrev:
http://www.itstorm.dk/

"Dette site er under udvikling"
Gravatar #11 - Qw_freak
4. mar. 2014 11:31
apapap (10) skrev:
"Dette site er under udvikling"


Vi mangler en side med udrag fra ITStorm fadæsen til KYNZ...
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2014 12:43
#11

Internet archive!
Gravatar #13 - Hængerøven
4. mar. 2014 16:38
Magten (6) skrev:
Det er da blevet utrolig nemt at lukke dem på mobilen? Jeg bruger mobilen flere gange dagligt og har ingen problemer med at komme forbi dem.


På min samsung s3 er det et helvede..

Hvis jeg zoomer ind, for at gøre det uendeligt lille X, bare en smule større, så popper det sku uden for synsfeltet..

Jamen wtf.... Selv når jeg sidder og prøver ihærdigt at ramme med spidsen af fingeren, rammer jeg lige ved siden af, og fremkalder en popup, 2/3 gange!
Gravatar #14 - Slettet Bruger [3036886844]
4. mar. 2014 16:51
#6/#13

Er krydset ikke blevet en del større end det har været? Jeg synes det er dejligt nemt at ramme nu.
Gravatar #15 - Magten
4. mar. 2014 17:08
#13
På min Lumia 925 kan jeg uden problemer ramme krydset, uden at zoome vel at mærke.
Gravatar #16 - Chewy
4. mar. 2014 17:15
Reload siden, og popup forsvinder...
Ingen grund til at rode med krydser :-)
Gravatar #17 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2014 17:19
#15

Har du fået nyt nummer?
Gravatar #18 - Magten
4. mar. 2014 17:32
#17
Nope så godt din mms, har bare haft for travlt til at kigge nærmere :P

Men kører man Opera beder man jo næsten om problemer ;D
Gravatar #19 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. mar. 2014 18:31
#18

MMS ... Det er længe siden jeg har hørt det ord ...

Og hey! Opera har været min #1 så længe jeg kan huske. Seeeeelvom, det er som om at de har glemt at bugfixe
Gravatar #20 - Slettet Bruger [3036886844]
4. mar. 2014 18:47
PHP-Ekspert Thoroughbreed (19) skrev:
#18

MMS ... Det er længe siden jeg har hørt det ord den forkortelse ...
Gravatar #21 - kinaholm
4. mar. 2014 20:23
Adblock gør det til en lækker oplevelse :)
Gravatar #22 - gramps
5. mar. 2014 09:54
#13
Chrome til Android forstørrer det område du berører, hvis der er mere end ét link indenfor området.
Gravatar #23 - Magten
5. mar. 2014 09:56
PHP-Ekspert Thoroughbreed (19) skrev:
MMS ... Det er længe siden jeg har hørt det ord ...
Hvad kalder du det ellers? En billedbesked? :D
Gravatar #24 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. mar. 2014 10:29
Magten (23) skrev:
Hvad kalder du det ellers? En billedbesked? :D


Behøver du at spørge?

iMessage selvfølgelig (eller, altså - i daglig tale bare en besked)
Gravatar #25 - csstener(^,^)
5. mar. 2014 10:43
Hængerøven (13) skrev:
Magten (6) skrev:
Det er da blevet utrolig nemt at lukke dem på mobilen? Jeg bruger mobilen flere gange dagligt og har ingen problemer med at komme forbi dem.


På min samsung s3 er det et helvede..

Hvis jeg zoomer ind, for at gøre det uendeligt lille X, bare en smule større, så popper det sku uden for synsfeltet..

Jamen wtf.... Selv når jeg sidder og prøver ihærdigt at ramme med spidsen af fingeren, rammer jeg lige ved siden af, og fremkalder en popup, 2/3 gange!


https://dl.dropboxusercontent.com/u/17458891/cam/S...

yep i see et microskopisk kryds, den her ca, kun samme størelse som rating knapperne og menu linksne....
Gravatar #26 - Hængerøven
5. mar. 2014 15:19
csstener(^,^) (25) skrev:
yep i see et microskopisk kryds


Ja det er meget lille. Tak for din enighed

csstener(^,^) (25) skrev:
kun samme størelse som rating knapperne og menu linksne....


Og de har sjovt nok en tendens til at blive større når jeg zoomer istedet for at forsvinde..

Den korte og den lange er, at de kunne lave det fucking kryds 5 gange større, det ville tage et sekund og det ville stadig være diskret i hjørnet.. Så hvorfor ikke bare gøre det? hvad fanden er pointen i at forsvare sådan et lille kryds? ud over at fiske "miss clicks" selvfølgelig!
Gravatar #27 - Hængerøven
5. mar. 2014 15:37
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24) skrev:
iMessage selvfølgelig


Fordi det er en selvfølge at alle bruger Iphones? Got ya..
Gravatar #28 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. mar. 2014 15:40
Hængerøven (27) skrev:
Fordi det er en selvfølge at alle bruger Iphones? Got ya..


Det var selvfølgelig ment for sjov ^_^

- at Android brugere så ingen humor har, er en anden side af sagen ...
Gravatar #29 - csstener(^,^)
5. mar. 2014 16:26
PHP-Ekspert Thoroughbreed (28) skrev:

- at Android brugere så ingen humor har, er en anden side af sagen ...


nu skal du ikke tage hvad #Hængerøven siger som alles humer ;) han er tydeligvis pissed helt af at man er nød til at remme et kryds :)

nu er vi inde på Imesseges hvorfor bruger folk med iphone så ikke bare whatsapp ? det køre jo på både android og Iphones (windows phones?) så det ville da være en fortrukken at bruge :)
Gravatar #30 - Hængerøven
5. mar. 2014 16:50
Csstener.

Kan du forklare hvorfor min kommentar #13 er irrelevant?

Ja du er uenig, i get it, men kan du ikke finde ud af at adskille det fra hvad der er relevant?

Måske du bare skulle blande dig uden om med den attitude du fremture med? Terracide jr?
Gravatar #31 - kinaholm
5. mar. 2014 17:31
#29 fordi WhatsApp er en særskilt app. iMessages kører i standard besked appen.
Gravatar #32 - Magten
5. mar. 2014 18:13
Hængerøven (26) skrev:
Og de har sjovt nok en tendens til at blive større når jeg zoomer istedet for at forsvinde..
Ligesom krydset gør?

http://1drv.ms/1f81gVQ

Hængerøven (26) skrev:
Den korte og den lange er, at de kunne lave det fucking kryds 5 gange større, det ville tage et sekund og det ville stadig være diskret i hjørnet.. Så hvorfor ikke bare gøre det? hvad fanden er pointen i at forsvare sådan et lille kryds? ud over at fiske "miss clicks" selvfølgelig!
Det er allerede blevet gjort meget større.

Man får næsten lyst til at fremhæve IE (Mobile) for en gang skyld :D
Gravatar #33 - Hængerøven
5. mar. 2014 18:19
Magten (32) skrev:
Ligesom krydset gør?


Det er jo lige det jeg beklager mig over ikke sker, på min (eller min søsters) S3..

Magten (32) skrev:
Man får næsten lyst til at fremhæve IE (Mobile) for en gang skyld :D


Måske man skulle prøve en ny browser, måske man bare skulle holde sig fra newz på sin telefon, Uanset er det problematisk.

Csstener.. Bliv voksen og forklar din opførsel..
Gravatar #34 - csstener(^,^)
5. mar. 2014 18:23
Hængerøven (30) skrev:
Kan du forklare hvorfor min kommentar #13 er irrelevant?

syndes vist ratings er blevet diskuteret et par gange før her inde, men du er da velkommen til at oprette en tråd om det, istedet for at afspore denne.





Hængerøven (30) skrev:
Måske du bare skulle blande dig uden om med den attitude du fremture med


få en admin til at lave det imod reglerne at diskutere med dig så skal jeg nok stoppe, indtil dette kan jeg ikke se det står nogen steder at jeg(og andre for den sags skyld) ikke må diskutere med dig.

ved sku ikke lige hvad der er sket med dig men du er da blevet langt mere nær tagende end du før har været.
Gravatar #35 - Magten
5. mar. 2014 18:26
Hængerøven (33) skrev:
Det er jo lige det jeg beklager mig over ikke sker, på min (eller min søsters) S3..
Det er bare lidt svært at give newz skylden for noget der (måske?) ikke er deres fejl, men telefonen..
Gravatar #36 - Hængerøven
5. mar. 2014 18:31
csstener(^,^) (34) skrev:
syndes vist ratings er blevet diskuteret et par gange før her inde,


Ok.. Jeg mindes også et par tråde, hvor alle stort set, var enige om at man ikke brugte irrelevant til at udtrykke uenighed.

csstener(^,^) (34) skrev:
istedet for at afspore denne.


Og din #29 var ikke en gang irrelevant lort? Du beskylder mig for at afspore tråden når du kun selv kommer med sarkastiske kommentar, forsøg på at gøre andre debattere til grin efterfulgt af en god gang offtopic..

Suk!

csstener(^,^) (34) skrev:
indtil dette kan jeg ikke se det står nogen steder at jeg(og andre for den sags skyld) ikke må diskutere med dig.


Kaldte du det der oppe, for at diskutere? Ok.. Du er igang med en HG eller sådan?

Din troværdighed er lige nul, når du giver Magten relevant for at sige det samme som du giver mig irrelevant for, bare med omvendte fortegn.

Det er til grin, og ansigt til ansigt ville folk rulle øjne af den slags børnehave retorik

Magten (35) skrev:
Det er bare lidt svært at give newz skylden for noget der (måske?) ikke er deres fejl, men telefonen.


Min eneste harme overfor newz er at de har valgt Add udbyderen, men det er vel lige netop der hovedparten af harmen er rettet. add udbyderen er dem der har ansvaret for reklamen fungere på alle de platforme den er tilgængelig på
Gravatar #37 - csstener(^,^)
5. mar. 2014 18:41
Hængerøven (36) skrev:
csstener(^,^) (34) skrev:
syndes vist ratings er blevet diskuteret et par gange før her inde, men du er da velkommen til at oprette en tråd om det, istedet for at afspore denne.
Ok.. Jeg mindes også et par tråde, hvor alle stort set, var enige om at man ikke brugte irrelevant til at udtrykke uenighed.
csstener(^,^) (34) skrev:
indtil dette kan jeg ikke se det står nogen steder at jeg(og andre for den sags skyld) ikke må diskutere med dig.
Kaldte du det der oppe, for at diskutere? Ok.. Du er igang med en HG eller sådan?

Din troværdighed er lige nul, når du giver Magten relevant for at sige det samme som du giver mig irrelevant for, bare med omvendte fortegn.

Det er til grin, og ansigt til ansigt ville folk rulle øjne af den slags børnehave retorik

der var en hentydning i den irrellevant, ikke en uenighed. desuden så gør det det ikke mindre "børnehave" agtigt fra din side der efter at rate mig flamebait. men lad det nu ligge

om jeg virker troverdi for dig eller ej, det er jeg enlig lidt ligeglad med, kom sku kun tilbage til newz for at få mine tanke væk fra noget andet og det virkede næsten...

Gravatar #38 - Magten
5. mar. 2014 18:42
Hængerøven (36) skrev:
Min eneste harme overfor newz er at de har valgt Add udbyderen, men det er vel lige netop der hovedparten af harmen er rettet. add udbyderen er dem der har ansvaret for reklamen fungere på alle de platforme den er tilgængelig på
Det kommer vel an på hvor mange der reelt er ramt af det. Ligesom så meget andet er det et spørgsmål om udgifter og indtægter.
Gravatar #39 - Hængerøven
5. mar. 2014 18:45
Magten (38) skrev:
Det kommer vel an på hvor mange der reelt er ramt af det. Ligesom så meget andet er det et spørgsmål om udgifter og indtægter.


Ja det er sandt, men i min, måske begrænset viden omkring det, virker det da som en nærmest omkostnings frit problem at løse

Men ja, hvis det er et fåtal der oplever det kommer det nok ikke på deres radar. Men har da lagt mærke til at en del andre app udbydere har gjort sådan at reklamen lukkes hvis man trykker uden for dens ramme. Det var en eventuelt løsning, sådan generelt
Gravatar #40 - Magten
5. mar. 2014 18:46
#39
Jeg prøvede lige efter jeg havde skrevet sidste kommentar, og min lukker også hvis jeg trykker udenfor reklamen :)
Gravatar #41 - Hængerøven
5. mar. 2014 18:55
csstener(^,^) (37) skrev:
der var en hentydning i den irrellevant, ikke en uenighed.


Ikke helt sikker på hvad det skal betyde.

csstener(^,^) (37) skrev:
om jeg virker troverdi for dig eller ej, det er jeg enlig lidt ligeglad med,


Det er jo også fint nok, men det er den retfærdiggørelse "trolls" bruger, så pas på du ikke lader dig fange.

csstener(^,^) (37) skrev:
ikke mindre "børnehave" agtigt fra din side der efter at rate mig flamebait.


Altså, du besvare min klage med et sarkastisk svar, og straks efter oversimplificere du min klage, i et svar til en anden. Du ratede mig negativt "som hentydning?"

Det virker som et klassisk flamebait og minder om et par af de situationer hvor det er lykkedes terra at hidse mig op..

Jeg kan fuldt ud stå inde for den flamebait rating.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login