mboost-dp1

Nyt: Temaer, mail ved pm og åbn links i nyt vindue..

Gå til bund
Gravatar #1 - Mandalae
27. nov. 2008 13:15
Hey,

Den kvikke bruger vil lægge mærke til at jeg har sat de 3 ting som completed på uservoice, jeg synes dog lige jeg vil forklare også :)

Det hele er tilføjet under indstillinger i "ret profil":

Temaer:
Det er nu blevet muligt at skabe sit helt eget tema, til newz. Det er lavet så åbent som overhovedet muligt, ved at man bare laver sit eget stylesheet. Det gør dog at vi fralægger os alt ansvar for hvordan man bruger det. Det eneste det ikke er muligt at pille ved er reklamerne, alt andet styrer man selv. Jeg har lavet et par eksempler på ting der er blevet forespurgt:

Skift baggrunden til blå
Fjern galleri teaseren
Læg venstremenuen over i højre side

Mail ved PM:
Det her siger vist sig selv, det er en checkbox under indstillinger, når den er checket af modtager man en mail på den email man har registreret sin bruger med.

Åbn links i nyt vindue:
Samme som "Mail ved PM", det er en checkbox under indstillinger. Når denne er checket af åbner alle eksterne links i et nyt vindue. Dvs alle interne, til nyheder, forum railgun, macnation og newz, åbner i samme vindue.

Det mest omfattende i denne omgang må siges at være Temaer, jeg håber folk vil hjælpe hinanden med at skabe "skins", så dem der ikke er så gode til css kan få hjælp af de som er.
Gravatar #2 - Dreadnought
27. nov. 2008 13:23
Ja tak.
Gravatar #3 - Magten
27. nov. 2008 14:31
Super fedt!
Gravatar #4 - Niklas H
27. nov. 2008 16:09
Superfedt!

Har lige lavet et hurtigt stylesheet. Det kan findes her for folk der vil prøve det:

Menu i venstre side
Menu i højre side

Det kan være det bliver tilpasset en smule undervejs :)

EDIT:
Skal dog lige siges at knapperne til at skifte underside i toppen er fjernet da jeg ikke selv bruger de sider.
Gravatar #5 - Windcape
27. nov. 2008 16:35
Rigtig nice :-)

Det eneste det ikke er muligt at pille ved er reklamerne, alt andet styrer man selv.
Det er fint, bare bliv i den tanke :D
Gravatar #6 - Niklas H
27. nov. 2008 16:36
#5 Har prøvet at fjerne dem via stylesheet - det kan ikke lade sig gøre. Det kan det dog via fx Stylish til Firefox :)
Gravatar #7 - Windcape
27. nov. 2008 16:51
Det var muligt i 5min , bah! :p
Gravatar #8 - Mnc
28. nov. 2008 10:27
Damn, mandalae... "7 votes left!"
We like. :)

Må rode lidt med stylesheets når jeg kommer hjem og har tid.

Hvordan gør vi egentlig med dem? Hapser vi bare newz.dk's sheet fra kilden og går amok?
Gravatar #9 - MiniatureZeus
28. nov. 2008 10:32
#1's første link, er jo det samme, det er bare baggrundsfarven der er ændret. tror jeg...
Gravatar #10 - Mnc
28. nov. 2008 10:43
Ah, havde ikke lige kigget på hans links, skimmede blot indlægget. :)
Gravatar #11 - Mandalae
28. nov. 2008 10:44
#8,

Hvis du vil have det hele kan du bare hente vores css, og ændre alt hvad du har lyst til, det er dog rimelig bloatet og utrolig rodet, så det vil jeg ikke anbefale :)

Jeg ville nok bare kigge kildekoden og ændre det jeg ville have ændret :)
Gravatar #12 - Mandalae
28. nov. 2008 10:45
#9,

Nej det er slet ikke tæt på at være hele css'en :p

Det er bare et meget lille udsnit, hele skidtet er på... 4648 linjer :)
Gravatar #13 - MiniatureZeus
28. nov. 2008 10:48
#12 Så er det jo godt du er sådan et struktureret menneske! :P
Eller noget...
Gravatar #14 - vandfarve
28. nov. 2008 10:54
MiniatureZeus (13) skrev:
#12 Så er det jo godt du er sådan et struktureret menneske! :P
Eller noget...

Hov hov, lad nu være med at mobbe vores "grease monkeys", når de nu for én* gangs skyld laver præcis det, som brugerne vil have.

* = voldsom underdrivelse.
Gravatar #15 - Windcape
28. nov. 2008 16:47
I det mindste er det meget nemmere at fjerne reklamerne nu end det var før :-)
Gravatar #16 - hmn
28. nov. 2008 17:12
#15 Vi knokler for at lave features og så fjerner du bare vores eneste måde at tjene penge på, det er lidt dårlig stil.
Gravatar #17 - Windcape
28. nov. 2008 17:19

Kun på min laptop. Jeg kan desværre ikke bruge siden til noget på en 1024x768 opløsning når de første 90% af min skærmplads går til reklamer.

På min stationær er det lidt ligemeget med reklamerne. Men det er ikke den typiske maskine jeg bruger til surfning.

Se det på den måde, det er kun visuelt fjernet, der registeres stadigvæk "views".

Jo ikke fordi at vi rent faktisk klikker på reklamerne...
Gravatar #18 - PazO
28. nov. 2008 17:39
Lige så dårlig stil som at lade den VoIP reklame blive hængende?
Gravatar #19 - fidomuh
29. nov. 2008 13:04

Nejda, det er jo fint.
Den spiller foerst lyd naar du har musen over den. ... ... :)

Apropos, hvornaar skifter i til en reklame-udbyder som ikke kaster vira og pop-ups efter jeres brugere? :P

[/joke] ;)

#Topic

Det er fandme godt at se !
Det gaar klart den rigtige vej nu, keep it up guys! :)
Gravatar #20 - Cutepuppy
30. nov. 2008 03:41

Den dag i kan få styr på jeres reklamer skal vi gerne vise god stil, men indtil i selv finder ud af det kan jeg ikke se hvordan du kan få dig selv til at sidde og pive over at vi ikke vil have vores browsere hijacket af diverse snotreklamer som vil skrige og hoppe.

Ellers må i sgu klemme balderne sammen og finde en reklame leverandør der ikke skider på jeres reklame ønsker.
Gravatar #21 - arne_v
30. nov. 2008 04:04
#19-20

Hvis I kender nogen, som har mindre anmasende reklamer *og* vil betale det samme som de nuværende, så er jeg sikker på at newz.dk gerne vil høre fra jer.
Gravatar #22 - fidomuh
30. nov. 2008 04:18

Det er ikke saa meget et spoergsmaal om hvor "meget" de vil betale, eftersom folk jo rent faktisk blokerer reklamerne.
( Nu ved jeg godt at stoerste delen hoejst sandsynligt ikke goer - men det er ikke dem der er aktive paa foraet, saa *hvis* de goer, ytrer de ikke nogen mening om det :/ )

Men hvis dit argument er at vi skal acceptere vira, malware og pop-ups, for at bruge newz.dk - saa er prisen for "medlemsskabet" paa ingen maade det vaerd.
Hvis newz.dk vil stille det op saadan, saa skal jeg gerne tage min nyhedslaesning et andet sted hen :)
- Dog har newz.dk ofte givet udtryk for at det netop *ikke* er sagen - og at de *gerne* vil have input til hvad der sker paa sitet.
Gravatar #23 - Mnc
30. nov. 2008 06:37
Jeg er relativt aktiv på vores fora, og jeg har ikke pillet ved reklamerne. Jeg synes at de er for store og anmasende, og nogle kan være direkte irriterende (microsoft's hvor der kommer en 'robot' ud af reklamen og piller ved logoet). Den med VoIP har ikke voldet mig problemer. Jeg har kun hørt den 1 gang (da jeg kørte musen over den igår).

http://img361.imageshack.us/img361/1659/mehlc7.png
At den øverste reklame fylder over 20% i en 1680*1050 opløsning synes jeg virker ekstremt.
Hvorfor ikke fikse nyheder ude i siderne istedet, der er jo i forvejen uanede mængder ubrugt real estate.
Gravatar #24 - Wolly
30. nov. 2008 08:28
Hvorfor ikke lave en betalings funktion til alle dem der tuder over reklamerne, så kan de slippe for dem. Så kan de betale det samme som newz.dk tjener på reklamerne vi andre ser, og jeg kan slippe for at høre på deres tuderi :-)

Det er sq lige før jeg vil betale for dem, bare for at slippe for deres tuderi.

Man bliver nød til at indse at det koster penge at vedligeholde og udvikle en side som denne, hvorfor er det at der er nogen af jer der ikke vil indse det???

Jeg synes kun at Newz.dk har udviklet sig i positiv retning, og jeg synes at siden bliver bedre og bedre, samt at det er den absolut bedste side i DK til hurtigt at få et overblik over nyheder i computer verdenen.

#Topic

Virkelig nice med en skin funktion, har virkelig savnet den.
Gravatar #25 - BurningShadow
30. nov. 2008 08:43

Man bliver nød til at indse at det koster penge at vedligeholde og udvikle en side som denne, hvorfor er det at der er nogen af jer der ikke vil indse det???
Det indså vi faktisk for mange år siden, og vi har netop efterspurgt den mulighed, i lige så mange år - men i samtlige år har svaret altid været det samme; NEJ!!!

#Topic

Dejligt at se at det endelig er "kommet tilbage", selvom det er i en anden form, men hvad pokker, bare resultatet er det samme. Det tog jo også kun halvandet år.
Gravatar #26 - DarX
30. nov. 2008 10:03
http://img383.imageshack.us/img383/6971/screenshot...
Så meget fylder den på min laptop med 1280x800 .. Og det endda hvor alt andet end i browser-vinduet er kompakt.
Btw.. Fik også lige en dejlig reklame fuld af lyd, der begyndte at afspille med det samme.
(Det kan godt være at jeg først skal flytte musen over reklamen, men når reklamen fylder halvdelen af siden, skal der altså ikke meget til)

Kan i øvrigt godt lide det her tema-noget, så skal vi bare have nogle til at lave nogle ordenlige stylesheets.. Måske et ala version 3?
Gravatar #27 - TullejR
30. nov. 2008 11:30
#16: http://kinagrill.dk
Lev med det, sådan er branchen.
Gravatar #28 - Mandalae
30. nov. 2008 23:43
Gravatar #29 - Mnc
1. dec. 2008 10:49
Jeg forstår såmænd fint behovet for reklamerne og jeg brokker mig ikke over deres tilstedeværelse, men over deres størrelse.
Og lidt over beliggenheden. :)

mandalae (28) skrev:
#25,

http://newz.uservoice.com/pages/general/suggestion...

Planned.. Is all I'm saying..
Fixed that for ya. :)
Gravatar #30 - Mandalae
1. dec. 2008 10:55
#29,

Den står som planned på uservoice, jeg gik ikke ud fra det var nødvendigt at skære det ud i pap :)
Gravatar #31 - Mnc
1. dec. 2008 11:04
mandalae (30) skrev:
jeg gik ud fra at det ikke var nødvendigt at skære det ud i pap :)
Haha, good one. :D
Gravatar #32 - themuss
1. dec. 2008 14:55
Kunne man ikke skalere reklamen i toppen så når man pauser på den så folder den ud i fuld størrelse?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login