mboost-dp1

Nyhederns kvalitet?


Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
5. dec. 2007 15:56
Er det bare mig, eller er nyhedernes kvalitet faldet drastisk?

Jeg snakker ikke retstavningsmæssigt osv, men mere indholdsmæssigt.

Det plejede altid at være "nyheder for rigtige nørder", men efterhånden er det "nyheder for alt og alle, der gider kigge her" :/

På forsiden er der f.eks. en nyhed om en direktør for et mobilselskab, der hænger et andet firma ud. Der er også en nyhed om, at man nu kan ringe gratis, hvis man vil få reklamer. Og ydermere en nyhed om, at BiBoB sætter priserne ned.
Givet, det er sikkert interessant for nogle, men hvis det er mobil-nyheder man vil have, så brug dog mobil.nu!

Jeg synes ofte, det ses, at overskrifterne er sensationsprægede, biased og i nogle tilfælde direkte forkerte.

I mine øjne burde staff vælge om de vil gå mainstream og lave nyheder om mobiler, computere og alt hvad, de unge går og roder med til daglig - eller om de vil gå efter det oprindelige publikum med nørdede nyheder.

Er det kun mig, der vil tilbage til det oprindelige newz.dk, hvor der måske nok var færre nyheder - men til gengæld en del mere indhold?
Gravatar #2 - chris
5. dec. 2007 16:06
1#


så indsend da nogle nyheder for "rigtige" nørder...
nu har jeg brugt det her site i en DEL år...
og jeg er ikke specielt skuffet...
Gravatar #3 - XorpiZ
5. dec. 2007 16:14
#2

Jeg har tidligere indsendt en "del" nyheder (22 i alt) - omend der er nogle stykker af dem, der måske ikke er ret nørdede.

Jeg kan se, at du først har oprettet din profil i september 2007.. Om du så har læst med før det, ved jeg ikke.

Men imho, så er siden blevet langt mere mainstream, hvilket man også kan se i brugerbasen. Der er kommet langt flere ikke-nørder, flere tråde er gået over til decideret chat istedet for at være et forum, som det oprindelig var planen.
Gravatar #4 - holmen
5. dec. 2007 16:18
#2 En del år?

Oprettet:

24. sep. 2007 18:19
Aktiveret:

24. sep. 2007 18:21

[spoiler]Er der kommet stavekontrol, eller er det bare, af en eller flere grunde, først begyndt at virke hos mig nu? [/spoiler]

Link til SS
Gravatar #5 - chris
5. dec. 2007 16:20
#4
yeps...


jeg har bare ikke oprettet en profil før nu...


men lige for tiden går jeg ikke i skole
og så har jeg en måneds fri :)
Gravatar #6 - chris
5. dec. 2007 16:20
hov...
manglede at skrive så nu har jeg tid til at debatere på nettet
Gravatar #7 - freesoft
5. dec. 2007 16:21
#4
Hehe, ja det er fordi du har firefox med newz.dk stavekontrol :P
[spoiler]
Det er indbygget i Firefox :-)
[/spoiler]
Gravatar #8 - Jace
5. dec. 2007 16:35
men hvis det er mobil-nyheder man vil have, så brug dog mobil.nu!

Det var dog en forfærdelig side at linke til. Det må da være skræk-senariet for hvordan en side kan ødelægges af reklamer :)
Gravatar #9 - Cyrack
5. dec. 2007 16:44
holmen:
Så slå da ClearType til! Jeg fik hovedpine af dit screenshot! :-p

Btw. dette emne er vist ved at være gennemdiskuteret nok, og Acro, rackbox og hmn har meldt ud at de ikke har ændret noget i processen (selv om jeg nok må melde mig på den del af banen der synes at nyhederne har ændret sig).

----
Newz.dk har [spoiler] ikke [/spoiler] et spoilertag.
Gravatar #10 - Spiderboy
5. dec. 2007 20:37
#1
Mobil- og telerelaterede nyheder er ikke nørdede? Jeg synes, at mobilbranchen ligger meget tæt op ad it-branchen.

Jeg vil dog give dig ret i, at mange overskrifter er ret farvede og sensationsprægede, samt at sitet er blevet mere mainstream.
Gravatar #11 - rackbox
5. dec. 2007 20:54
#9 vi har ikke ændret noget i processen, men har været igennem et "generationsskifte" i staff. Nye øjne ser nye ting.

#1 synes du generelt at nyhedskvalitetsniveauet er dalet, eller synes du, at der er kommet flere nyheder af tvivlsomt niveau uden at de "gode gamle" nyheder er væk?

Det er mit indtryk, at der kommer langt flere nyheder på forsiden indenfor den seneste tid. Det er klart, at hvis der stadigvæk er samme mængde "gode gamle" nyheder, men flere "mainstream" nyheder, så vil det opleves som et skift over imod "mainstream".

Min pointe er, at hvis din oplevelse er, at der stadigvæk er de "gode gamle" nyheder iblandt mængden af nyheder, så kan man vel bare springe "mainstream" nyhederne over og have same oplevelse som "i gamle dage".

Læg mærke til, at jeg sætter værdiladede ord i gåseøjne, da jeg ikke selv er af den opfattelse, at der mangler nyheder for nørder.

Gav det mening?
Gravatar #12 - XorpiZ
6. dec. 2007 04:13
#10

På nogle punkter jo, men jeg kan ikke se det nørdede i, at en eller anden mobil-operatør sænker priserne med 5 øre i minuttet (tænkt eksempel) :)

#11

Tak for responsen, først og fremmest.

I mine øjne er det ret generelt. Men det kan hænge sammen med, at "mainstream" nyhederne efterhånden har overtaget en hel del plads på forsiden. Hvem husker ikke den overgang, hvor samtlige (jaja, overdrivelse fremmer forståelsen) nyheder handlede om enten iPhone eller iPod X?

Og ja, man kan jo godt skippe de "nye" nyheder, men det burde vel ikke være nødvendigt. Når man besøger et nørd-site, er det for at læse nørd-nyheder, ikke for alt muligt andet.

Som der var en anden klog mand, der skrev i en tråd for nylig, så står newz.dk imho ved en skillevej. Skal man gå mainstream og satse på det brede publikum - eller skal man holde sig til en niche og gå efter de nørdede læsere?
Gravatar #13 - zin
9. dec. 2007 13:35
Jeg er enig i #1s synspunkt - dog vil jeg til #10 sige at jeg mener at antallet af "gode gamle" nyheder er dalet en del, pudsigt nok siden v4, hvilket er sørgeligt.
Nyheder bør, i min mening være direkte computer/Internet relaterede (i et eller andet omfang), og bør være skrevet så objektivt som overhovedet muligt.
#12:
Det var trylleklovns skyld. FLAME HAM! :-))
Gravatar #14 - Pernicious
12. dec. 2007 15:24
Angående udvalget af nyhederne, så er vi desværre blevet færre folk på det "redaktionelle"-hold, og de som er der, har nogenlunde samme interesseområder.

Det prøvede vi at gøre noget ved det i forbindelse med vores seneste søgning efter skribenter. Her gik vi specifikt efter folk som dækkede andre områder end dem de eksisterende var gode til. Vi fik en del positive henvendelser, desværre så faldt mere eller mindre alle fra inden de var kommet i gang :(
Gravatar #15 - Cyrack
12. dec. 2007 15:25
#14 - Pernicious

Hvad med at lave digg-style redation? Så vi kan stemme nyhederne frem? Selvfølgelig hvor I kan pille nyheder fra der aldrig burde have ramt forsiden :-)
Gravatar #16 - vandfarve
12. dec. 2007 15:29
#12

Normalt er jeg meget beskeden, men jeg vil da gerne indrømme, at du (formodentligvis...) henviser til mit indlæg #93 i denne tråd.

Jeg har fulgt med i denne tråd, siden den startede, og jeg mener, at Rackbox i #11 har ramt fuldstændig plet, men jeg står selvfølgelig stadig ved det, som jeg skrev tidligere.
Gravatar #17 - XorpiZ
12. dec. 2007 18:49
#16

Det var lige præcis det indlæg, jeg henviste til - kloge mand ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login