mboost-dp1

Ny reklame med lyd

Gå til bund
Gravatar #1 - DanaKaZ
24. jan. 2009 13:04
Der er igen sluppet en ad med lyd igennem Newz.dk crewets strenge kontrol. Denne gang for Microsoft SQL server. Så vidt jeg kan gennemskue bliver den aktiveret af Mouseover, det er ihvertfald ikke nødvendigt at klikke på den.

Hvis det er Newz.dk's politik at disse reklamer er acceptable så er det også helt i orden, så er der trods alt andre alternativer for at slippe for dem.
Gravatar #2 - zin
24. jan. 2009 13:27
#1: I følge den der meget lange tråd omkring reklamer med lyd mindes jeg at Pernicious skrev at de synes at reklamer med lyd er i orden hvis de kræver aktivering, som f.eks. kunne være ved mouse-over. Personligt har jeg ikke det store i mod det; Min musearm (pun intended) navigerer fint rundt om reklamerne. :-)
Gravatar #3 - DanaKaZ
24. jan. 2009 13:39
#2 Jeg synes ikke at mouseover er i orden, ikke når den fortsætter efter man har fjernet musen.
Gravatar #4 - Cutepuppy
24. jan. 2009 15:01

Det burde den heller ikke, dog kan man nogen gange få den til at fortsætte med at køre efter du har fjernet musen hvis browseren mister fokus og lign.

Jeg ville lige teste det nu, men logoet i toppen nægter nu at ville afspille hvilket selvfølgelig er fint ;)

Prøvede med den anden, hvis jeg fræser musen henover reklamen gentagende gange kan den også blive forvirret og afspille den selvom jeg fjerner musen.

Jeg hader flash reklamer med lyd, men lige den her har en lang pause før den reelt siger noget, det jeg normalt hader ved flash med lyd er at den straks går totalt amok, den her er ok.
Gravatar #5 - DanaKaZ
24. jan. 2009 15:16
Cutepuppy (4) skrev:
det jeg normalt hader ved flash med lyd er at den straks går totalt amok, den her er ok.

Ya, I'm going to have to disagree.

Alle flash ads med lyd er uacceptabel for mig, normalt kan det undgås ved at lade være med at klikke på dem, men det er jo ikke rigtigt en mulighed her.
Gravatar #6 - Cutepuppy
24. jan. 2009 16:06
Hmmm det tager faktisk ikke så lang tid før lyden starter, dog er flash banneret i toppen stoppet med at virke, hvis jeg holder musen henover er der bare sort skærm, sker intet hvis jeg klikker på play, den til venstre virker glimrende
Gravatar #7 - Mandalae
24. jan. 2009 16:17
Reglen er at der skal gå et sekund eller mere fra man har kørt musen ind, inden den starter med lyd.

Så vidt jeg kan se gør den her da det? :)
Gravatar #8 - Cutepuppy
24. jan. 2009 18:21
Det tager ca 1 sekund ja.

Tilgiv mig hvis jeg ikke giver meget for jeres reklame regler som skifter som vinden blæser.

Jeg mindes stadig da Pernicious proklamerede at lydreklamer var som pest.

Jaaaa jeg ved godt at markedet har "udviklet" sig, men de er nu stadig irreterende.
Gravatar #9 - arne_v
24. jan. 2009 21:39
Jeg synes altså også at den lyd reklame var noget pågående !
Gravatar #10 - Plimmer
24. jan. 2009 22:27
De bliver adblocket på stedet og hvis det er noget der sker gentagenede gange så bliver alt på sitet adblocket.
Gravatar #11 - Fjolle
24. jan. 2009 23:59
Uh.. Det er sku en underlig reklame. Enten kan jeg slet ikke få den til at virke eller også afspiller den ligemeget hvor hurtigt musen bliver fjernet fra reklamen. Der går godt nok over 1 sek før der kommer lyd, men wtf?
Gravatar #12 - gnаrfsan
25. jan. 2009 02:18
Sælger sådan nogle reklamer overhovedet? Jeg er målgruppen, men jeg gider sgu ikke den larm.
Gravatar #13 - Coney
25. jan. 2009 12:57
Jeg har et helt andet problem med den reklame:S Den begynder at afspille lyden hvis jeg åbner den fra mit bookmark med crtl+klik.. Altså kan jeg ikke se newz siden da jeg ser på en anden side, men jeg kan høre lyden indtil jeg går ind på newz og resetter den med mouseover:S
Gravatar #14 - fidomuh
25. jan. 2009 13:11

Trist. :)
Det er selvfoelgelig fint nok at i nu endelig har regler om hvordan det skal foregaa, men der er ikke saa meget at sige til, at folk bruger adblockers paa jeres website efterhaanden.
Gravatar #15 - stargate
25. jan. 2009 13:14
hvordan får jeg de skide blocked in adblock.

Kan ikkefå de skide flash blockeret
Gravatar #16 - fidomuh
25. jan. 2009 13:33

You failed. :D
Gravatar #17 - Systran
25. jan. 2009 21:45
I submit #16 :P

Prøv flashblock, hvis det er så vigtigt for dig :)
Gravatar #18 - Cutepuppy
26. jan. 2009 12:15
Den reklame er ved at drive mig til vanvid, den starter når den har lyst efterhånden.
Gravatar #19 - gnаrfsan
26. jan. 2009 14:53
#18: jeg oplever det samme. Den starter nogle gange når man loader, og stopper kun ved tryk på knappen...
Gravatar #20 - Zombie Steve Jobs
26. jan. 2009 16:44
Hader dem også , men synes nu den her ms-reklame har været her ret længe?

Bruger godtnok en adblocker, men plejer lige at klikke på links fra safari indimellem, da jeg da regner med, at det stadig er sådan indtjeningen funger.

Mere on lyd:

Det, der virklig fik bæret til at flyde over for mig, var en dag, hvor jeg sad og arbejdede sent på min Windows spand. Ind imellem var der en eller anden lyd. endelig fandt jeg ud af at den kom ud af mine højttalere, men ikke hvilket program, der lavede den. Der gik en uge tror jeg, inden jeg fandt ud af at det var reklame i MS messenger. Den blev apatchet på stedet.
Gravatar #21 - Magten
27. jan. 2009 15:00
gnarfsan (19) skrev:
#18: jeg oplever det samme. Den starter nogle gange når man loader, og stopper kun ved tryk på knappen...
Samme oplevelse her.. Jeg har ikke haft problemer med reklamer før, men den her er virkelig belastende.. Kan reloade newz, klikke over i et andet vindue, og når newz har loadet så starter reklamen, selvom jeg slet ikke har været i vinduet efter reklamen var loadet.

Den er nederen :(
Gravatar #22 - gnаrfsan
27. jan. 2009 17:52
Jeg vil gi det her et kig:
http://indev.no/?p=projects#flashmute

Jeg bruger aldrig lyd i flash alligevel.
Gravatar #23 - Dreadnought
27. jan. 2009 21:13
Det er reklamen der er fucked. Jeg har også oplevet at den starter af sig selv, samt at hvis jeg derefter kører musen over og fjerner den igen, kommer "standby" teksten "Data er ikke bare data mere" osv. frem samtidig at flashen forsætter mouse-over-eventet i baggrunden. Så den er helt gal.
Gravatar #24 - Clauzii
27. jan. 2009 21:40
Har lige slået adblock fra. Jo, den starter af sig selv.
Gravatar #25 - Clauzii
27. jan. 2009 21:43
Undskyld men glemte 'Men kun indtil man har trykket på stop-knappen.'
Gravatar #26 - gnаrfsan
27. jan. 2009 23:44
Jeg har opdaget at den kan finde på at bytte om på mouse over og mouse out. Hvis man køre frem og tilbage kan man få den til at vende det tilbage.

Iøvrigt, enten virker flashmute ikke i windows 7, overhovedet ikke eller bare ikke på den reklame.
Gravatar #27 - gnаrfsan
28. jan. 2009 00:33
#26 rettelse:

Højreklik på tray ikonet -> Settings -> Mute whole browser. Så er det slut :)
Gravatar #28 - chrisjon
28. jan. 2009 15:21
heh, jeg er glad for denne tråd skulle nemlig selv til at oprette en omkring det samme, mine ører er blevet blæst et par gange af den reklame efterhånden, shit man får et chock når man lige hopper ind på newz.dk hvis man sidder og hører musik eller ligende.

Og jeg kunne ikke få lukket newz.dk hurtigt nok ned hehe, men jeg har egenligt ikke lyst til at besøge newz dk så længe at man bliver blæst af lyd som en eller anden myspace amatør side, pimpet med lyd og effekter,

Håber at den reklame bliver fjernet eller i det mindste gjort lydlys, eller at man skal direkte klikke på play i den eller noget for at få den til at afgive sit brøl, fordi som det er lige nu er det enormt belastende at skulle kigge ind på newz.dk
Gravatar #29 - tillon
28. jan. 2009 15:58
Har ellers længe haft newz.dk slået fra i adblock men den er da igen blevet slået til efter den reklame er kommet. Jeg gidder simpelhen ikke reklamer med lyd :(
Gravatar #30 - Cutepuppy
28. jan. 2009 20:37
Bemærk Staff's berøringsangst med tråden, igen føler jeg at brugerne har totalt mistet kontakten til staff.
Gravatar #31 - BurningShadow
28. jan. 2009 20:55

igen føler jeg at brugerne har totalt mistet kontakten til staff.
Jeg ville nok formulere det anderledes. Mon ikke det er staff der har mistet kontakten til brugerne?
Gravatar #32 - Niklas H
28. jan. 2009 21:03
#30+#31 Måske fordi reklamer er et MEGET omdiskuteret emne på Newz.dk? Og fordi der netop har været svar fra et crew, og der er givet regelsæt ud omkring reklamerne som denne reklame lader til at overholde. Så er der jo ikke mere at snakke om fra crewets side?
Gravatar #33 - DanaKaZ
28. jan. 2009 21:07
#32 Synes du virkeligt at det lyder til at den overholder deres arbitrære regler? Du har ikke læst nogen af de tidligere indlæg her i tråden?
Gravatar #34 - BurningShadow
28. jan. 2009 22:49

Selvfølgelig overholder reklamerne reglerne, de ændre jo reglerne hver gang der kommer en reklame der bryder dem...
Gravatar #35 - Cutepuppy
29. jan. 2009 00:34

Så sandt så sandt

Vi har aldrig rigtig fået præsenteret et regelsæt for reklamerne, hver gang der er en irreterende reklame får vi en kort passage om at det er indenfor reglerne, så vi får lidt at vide hver gang.
Gravatar #36 - Windcape
29. jan. 2009 07:13
Bare adblock reklamer hvis det irreterer jer. Det lærer det vel på et tidspunkt.
Gravatar #37 - Niklas H
29. jan. 2009 07:14
#33 Hvis mandalae siger det virker hos ham, hvad skal han så kunne gøre?

#34 Tjah nu synes jeg nu at reglerne har været sådan et stykke tid. Det var da i hvert fald også det de forklarede sidst det blev diskuteret.

#32 Læs #7. Så jo, der er præsenteret et regelsæt.
Gravatar #38 - BurningShadow
29. jan. 2009 07:20

Ja, det har været sådan et stykke tid. For nogle måneder siden ændrede de reglerne da der var en MS reklame som det berømte kæmpe store tavse flertal var vanvittigt vilde med. Der før havde de en regl der hed at reklamer skulle være uden lyd.
Gravatar #39 - 905i
29. jan. 2009 08:52
Sorry, men newz tilllader de her irriterende reklamer lyd fordi de tjener (rigtigt) godt på dem - hvis "crewet" var normale brugere af newz.dk tror jeg de ville være lige så generet som alle os andre.

Microsoft har vel betalt et 6 cifferet beløb ind på newz-kontoen for den nuværende kampagne. Og for de penge kan man jo få alt - selv sure brugere som brokker sig.
Gravatar #40 - DanaKaZ
29. jan. 2009 11:06
Nilks (37) skrev:
Hvis mandalae siger det virker hos ham, hvad skal han så kunne gøre?

Udover at lytte til sine brugere der siger at den ikke virker? Du skulle aldrig være it-supporter vel?

Men han kan fint lade være med at gøre noget, men jeg håber han i det mindste er i stand til at se at hvis der ikke bliver gjort noget ved det, så stiger antallet af brugere med adblock og det betyder mindre reklame penge.

Det skal siges at jeg dog ikke har set reklamen så meget på det sidste, den er dog stadig fucked up når den viser sig.
Gravatar #41 - Magten
29. jan. 2009 11:33
Så er adblock aktiveret, farvel *atdmt*... Det er fanme irriterende at der ikke bliver gjort noget ved den reklame.. Nu oplevede jeg at loade newz, gå væk fra fanebladet inden noget som helst var loadet, reklamen starter, og starter derefter forfra..

Desuden.. Hvad sker der for at have en reklame som den i toppen? Man skal jo sidde og køre musen udenom hver gang man skal over i et nyt faneblad eller noget andet over reklamen.. Og kører man musen abre lidt hurtigt henover, så fatter den ikke at man har fjernet musen fra den igen..

Normalt kan reklamer blinke, og være nok så irriterende, men den her er fanme belastende.. Specielt fordi den er her noget der ligner 8 ud af 10 gange man loader siden...
Gravatar #42 - Emil
29. jan. 2009 20:33
Da jeg er staffer, vil jeg lige gøre opmærksom på, at følgende udtalelse står for egen regning.

1. Reklamer driver en side som denne, det er et faktum, og der er ingen alternativer hertil, ud over brugerbetaling eller donationer. Så uden reklamer, ingen side.

2. Flashreklamer er de eneste, der sælger, medmindre man er Google, Facebook el. lign. Så hvis der ikke var flashreklamer på siden, så var der formentlig ingen reklamer overhovedet; se derfor punkt 1 for konsekvenser heraf.

3. Flashreklamer med lyd sælger langt bedre end så meget andet. Alternativet til dette ville være flashreklamer uden lyd, men så skulle der også være tilsvarende flere af dem, for at få samme indtægt, f.eks. mellem kommentarerne i forum, som det er meget brugt andre steder, f.eks. hos Ekstra Bladet.

4. Flashreklamerne her på siden går ikke ind over selve sidens indhold, som det ses på mange andre sider. Derfor mener jeg ikke, at de generer specielt meget.

5. Flashreklamer med lyd BURDE kun starte ved aktivt klik, men hvis det ikke kan være anderledes, og de derfor starter med mouseover, så burde de også stoppe, med det samme musen fjernes, og der burde være et delay på 1-2 sek. Det er ikke altid tilfældet. Hvorvidt det er en fejl eller ej, skal jeg ikke kunne sige, men det burde ikke fungere, som det gør lige nu.

6. Hvis folk mener, det er et så kæmpe irritationsmoment, hvorfor vælger de så netop adblock? Jeg vil i stedet råde folk til at benytte flash mute, der udelukkende sørger for at slå lyden fra på disse irriterende flashreklamer. I støtter stadig os med tiltaget, og I vælger selv, om I vil have lyd på reklamerne eller ej. Optimalt set burde det ikke være nødvendigt, men når det nu ikke fungerer optimalt p.t., så brug da i det mindste lige 1 min. længere på at installere Flash Mute i stedet for Adblock.
http://www.indev.no/?p=projects#FlashMute

7. Hvad angår, at staff/crew ikke er "normale" brugere, og derfor ikke har interesse i at fjerne disse reklamer er noget ævl. De brugere, der tilbringer mere tid på siden end staff, kan formentlig tælles på et par hænder. Siden, der bliver præsenteret for staff'ere, er præcis den samme som for brugerne (+adminredskaber), og disse får altså præcis de samme reklamer og skal bruge mindst ligeså lang tid på at se/høre dem.

Og lige for at gentage det, så står ovenstående for egen, personlige regning. Jeg hverken kan eller vil svare på konkrete spørgsmål om, hvorfor det p.t. er, som det er, for det - det er jeg ganske enkelt ikke i stand til. Jeg ville bare dele min mening med jer om disse reklamer.
Gravatar #43 - BurningShadow
29. jan. 2009 20:53

1. Reklamer driver en side som denne, det er et faktum, og der er ingen alternativer hertil, ud over brugerbetaling eller donationer. Så uden reklamer, ingen side.
Det har vi jo for pokker da tigget om i årevis!

4. Flashreklamerne her på siden går ikke ind over selve sidens indhold, som det ses på mange andre sider. Derfor mener jeg ikke, at de generer specielt meget.
Det er jo bare et spørgsmålk om tid, før reglerne ændres, fordi det er det der kan tjænes mest på. Dengang Flash-reklamerne kom første gang blev vi lovet at vi nok skulle slippe for at få dem med lyd, og det blev også håndhævet, indtil for nogle måneder siden, hvor reglerne så blev ændret

6. Hvis folk mener, det er et så kæmpe irritationsmoment, hvorfor vælger de så netop adblock? Jeg vil i stedet råde folk til at benytte flash mute, der udelukkende sørger for at slå lyden fra på disse irriterende flashreklamer. I støtter stadig os med tiltaget, ...
Det er sgu ikke fair at vi skal installere alt muligt skummelt software, for at slippe for det pis, når nu vi er mange der i årevis (lige siden den første reklame!) har tigget om at få lov til at betale for at blive fri for dem.
Gravatar #44 - TullejR
29. jan. 2009 20:55
Emil (42) skrev:
6. Hvis folk mener, det er et så kæmpe irritationsmoment, hvorfor vælger de så netop adblock?

I kunne jo passende fortælle os hvad i får penge for -- visninger, eller klik.
De fleste adblock ting kan sættes til at hente reklame-lortet, men bare lade være med at vise det. Så hvis det er visninger i får penge for, er de t jo ligemeget. Og hvis det er klik i får penge for, så er det også irrelevant, for det er vist de færreste der nogensinde klikker på dem, jo mindre det er et uheld.
Gravatar #45 - fidomuh
29. jan. 2009 20:59

.. :)

1. "Der er ingen alternativer", udover de to alternativer du naevner?
Jo, der er skam alternativer og det skulle nok vaere muligt at finde noget sponsor-vaerk ogsaa.

3. Lad os faa reklamer uden lyd, og saa istedet noejes med 2 fuldtidsmedarbejdere? :P
( JEg ved ikke hvor mange der er, men der er da min. 3 + hmn, saa 4-5 er vel et godt bud? :)
Flere reklamer er ikke lig med en stoerre indtaegt.
Faktisk vil flere reklamer betyde 1 bruger mindre, for mit vedkommende.
Og i kender jo tommelfingerreglen: "Ingen er ene mand", saa at "1" smutter, betyder oftest at flere smutter.

4. Oh? Har i da fjernet den MS reklame der kravler rundt?
Den gaar muligvis ikke over din definition af "indhold", men min definition siger "alt andet end reklameboksen", og det er monster irriterende.

6. Jeg oensker ikke at skifte OS blot for at stoette newz.dk, specielt ikke naar newz.dk selv har valgt en lorte daarlig reklameloesning. WTF.

7. Nej, staff er IKKE normale brugere.
Hvis du oensker at tage det argument videre, kan du jo fortaelle mig hvor jeg "normale bruger" haever mine newz.dk penge.
Sidste udmelding jeg saa, var at alt staff var loennet nu, hvilket goer at i bestemt ikke staar paa samme fod.

Iogmed at du er staff, saa vil alle dine udtalelser blive set som en del af newz.dk's holdning, desvaerre, fordi du reelt har en mulighed for at paavirke det.
Man bliver kaedet sammen med sit arbejdsmiljoe, hvorfor du ogsaa blev impliceret i MZ's staff-misbrug, fx :)

( Derudover synes jeg I goer et fint arbejde, det er bare ret logisk at folk begynder at miste tillid og bruge AdBlock. )
Gravatar #46 - GormDK
29. jan. 2009 22:05
BurningShadow (38) skrev:
For nogle måneder siden ændrede de reglerne da der var en MS reklame som det berømte kæmpe store tavse flertal var vanvittigt vilde med.

Jeg føler mig af og til som en del af "det berømte store tavse flertal"* (eller, lige indtil nu hvor jeg ikke er tavs længere ;)).
I starten syntes jeg, det var en sjov idé med robotten, der reparerede logoet (men come on, der er jo ingen der var "vanvittigt vilde med" reklamen); efter at have set den flere gange, syntes jeg den var kedelig og småirriterende.

Jeg har heldigvis aldrig fået den her SQL-ting-reklame til at virke.
Der var for lidt tid siden nogle andre reklamer med en film, der let blev afspillet med lyd, og den blev jeg også et par gange forskrækket eller irriteret over.

Men jeg råber ikke op (undskyld generaliseringen og overdrivelsen) over at nogle af reklamerne er irriterende. Der er mange reklamer på internettet der er mere irriterende (fx pop-ups eller ting der går ind og dækker store dele).
Jeg kan dog godt forstå dem der synes, crew/staff er lidt for tavse.
Jeg forbinder ikke newz med slemme reklamer (snarere brugere der brokker sig over samme), og alt i alt er jeg glad for og tilfreds med newz, som jeg bruger meget til både nyheder, debat og underholding.

* Jeg kiggede lige lidt på brugerundersøgelsen fra december '08.
Fx har kun ca. halvdelen af dem der svarede en bruger på newz.
Kun omkring 25 % deltog i debatterne. (Jeg gætter på at folk med en bruger eller aktive deltagere af debatterne generelt var mere tilbøjelig til at deltage i undersøgelsen). Så der er i hvert fald mange tavse - deres mening er det jo så lidt sværere at vide noget om.
Gravatar #47 - Emil
29. jan. 2009 22:09
BurningShadow (43) skrev:
Det har vi jo for pokker da tigget om i årevis!

http://newz.uservoice.com/pages/general/suggestion...
Det er planlagt og under udvikling :) Men det ændrer jo stadig ikke på, at for alle andre skal reklamerne stadig fungere, som de er nu. Mit oprindelige argument var, at hvis der slet ikke skal være reklamer på siden, så skal vi modtage donationer i meget store størrelsesordner hvert år :)

Det er jo bare et spørgsmålk om tid, før reglerne ændres, fordi det er det der kan tjænes mest på.

Det skal jeg, jf. min tidligere udmelding, hverken kunne svare på eller love noget omkring. Men jeg ved, at newz.dk, ligesom alle andre sider (på nær lorte-DR), er underlagt det frie marked, og hvis det eneste der sælger, er flashreklamer med lyd, ja så er det ret svært at drive en side uden. Det er et trist faktum, men sådan er det.

Det er sgu ikke fair at vi skal installere alt muligt skummelt software, for at slippe for det pis

Nej, det er det ikke, men det er heller ikke fair, at newz.dk-ejerne skal levere nyheder og tabe penge på det.

TullejR (44) skrev:
I kunne jo passende fortælle os hvad i får penge for -- visninger, eller klik.

Det ved jeg så intet om, men Microsoft må jo under alle omstændigheder kunne se, hvor mange, der klikker på reklamerne, og hvis alle bruger en adblock, der henter reklamen, men ikke viser den, så går det jo nok snart op for MS, at de intet får ud af at reklamere herinde. Og eftersom de bliver ved med at have deres reklamer herinde, så må der jo være nogen, der klikker på dem. Men jeg ved som sagt intet om det, så det er rent gætværk :D
Gravatar #48 - Clauzii
29. jan. 2009 22:12
Undskyld, men er jeg den eneste der får en synlig brugbar stopknap på selve flash-reklamen fra MS v. mouse-over??? Det er da bare at trykke på den en gang, så er den reklame da stille!??

Nu synes jeg så iøvrigt ikke at News / Railgun / MacNation er smurt ind i 'blinkende 'lir' som rundt regnet 99,959999834999991 af de udenlandske sider af samme indholdstype er, så jeg klager ikke.

Prøv forresten lige at hive reklamerne ud af samtlige blade man rør ved i en kiosk XD.
Gravatar #49 - TullejR
29. jan. 2009 22:14
Clauzii (48) skrev:
Undskyld, men er jeg den eneste der får en synlig brugbar stopknap på selve flash-reklamen fra MS v. mouse-over??? Det er da bare at trykke på den en gang, så er den reklame da stille!??

.. indtil man går ind på en ny side, så kan man starte forfra, og der er nok ingen der gider stoppe en reklame hver gang man klikker på et link.
Gravatar #50 - Clauzii
29. jan. 2009 22:19
TullejR (49) skrev:
.. indtil man går ind på en ny side, så kan man starte forfra, og der er nok ingen der gider stoppe en reklame hver gang man klikker på et link.

Den starter ikke med lyden igen hos mig.. ?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login