mboost-dp1

newz.dk er nu hostet hos MS :-)


Gå til bund
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. sep. 2013 19:33
Okay, hvorfor fa'en er den nyhed ikke kommet på Newz o_O
Gravatar #3 - Magten
19. sep. 2013 19:36
Ja det er sgu et godt spørgsmål..

Det kunne være rigtig interessant at høre mere om det, migrering osv..
Gravatar #4 - arne_v
19. sep. 2013 19:42
#3

Så vidt jeg kan læse er det præcis samme software stack som hidtil Linux+Apache+PHP+MySQL.

De har bare skiftet fra et engelsk hosting firma til MS cloud.

Jeg tvivler på at det kræver meget migeringsarbejde.
Gravatar #5 - Magten
19. sep. 2013 19:57
#4
Det er selvfølgelig rigtigt. Men også bare hele processen, lige fra tankerne bag til udførelsen.

Det er jo interessant at der er valgt en MS platform (Hyper-V) til at hoste Linux.
Gravatar #6 - Ronson ⅍
19. sep. 2013 19:57
SCA er nu så ligeglade med newz at relevante nyhederne kommer på andre hjemmesider.
Gravatar #7 - arne_v
19. sep. 2013 20:04
#5

MS har vel været billigere end Amazon og RackSpace for den konfig som newz havde brug for.
Gravatar #8 - arne_v
19. sep. 2013 20:05
#5

Bemærk også at så vidt vides er Azure ikke en standard Hyper-V men en customized Hyper-V.
Gravatar #9 - Magten
19. sep. 2013 20:25
arne_v (7) skrev:
#5

MS har vel været billigere end Amazon og RackSpace for den konfig som newz havde brug for.
Det har de garanteret. Men ikke desto mindre må der have været nogle flere overvejelser end prisen :)


arne_v (8) skrev:
#5

Bemærk også at så vidt vides er Azure ikke en standard Hyper-V men en customized Hyper-V.
Det er rigtigt, og hænger også sammen med Microsofts udtalelser om at de tager deres erfaringer fra Azure IaaS og putter i Windows Server, herunder Hyper-V.
Gravatar #10 - gramps
19. sep. 2013 20:47
Det ville jo være oplagt at forfatte en 'nyhed' til RAID1.
Gravatar #11 - Clauzii
20. sep. 2013 17:08
#7
Ja, det har de nok :P

"Mediehus halverer hostingudgifter med Linux på Azure"

Gravatar #12 - kasperd
21. sep. 2013 16:00
Hvornår er skiftet sket? Jeg kan se at det må være sket på et tidspunkt mellem 9. april og 1. september. Er der nogen som kan komme det lidt nærmere?

http://toolbar.netcraft.com/site_report?url=newz.d...
http://newz.dk/forum/newz-dk/newz-dk-kan-ikke-bruges-fra-stofanet-130999

Det ses også at det er fjerde udbyder siden 2010. Hvor længe mon de bliver hos Microsoft.
Gravatar #13 - arne_v
23. sep. 2013 18:01
kasperd (12) skrev:
Det ses også at det er fjerde udbyder siden 2010. Hvor længe mon de bliver hos Microsoft.


Formentligt indtil de finder noget der er endnu billigere.

:-)

Gravatar #14 - Hubert
23. sep. 2013 18:06
Når ms sætter prisen op kommer der sikkert etvpar fuldsærmsreklamer og nogle flere reklamer forklædt som konkurrencer så de kan holde prisen nede...
Gravatar #15 - Magten
23. sep. 2013 18:14
Hubert (14) skrev:
Når ms sætter prisen op kommer der sikkert etvpar fuldsærmsreklamer og nogle flere reklamer forklædt som konkurrencer så de kan holde prisen nede...
Hvad får dig til at tro prisen stiger?
Gravatar #16 - arne_v
23. sep. 2013 18:17
#15

Det må Hubert jo svare på.

Men sandsynligheden for at prisen går op er meget lille.

Prisen på IaaS må forventes at falde i de kommende år.

Billigere hardware, bedre management tools og større konkurrence skal nok sikre det.
Gravatar #17 - Hubert
24. sep. 2013 06:47
Magten (15) skrev:
Hvad får dig til at tro prisen stiger?


At prisen stiger er en forkert formulering. Der var mere tale om at der evt skulle være andre, der sætter prisen ned så de er endnu billigere.
Gravatar #18 - Magten
24. sep. 2013 07:11
Hubert (17) skrev:
At prisen stiger er en forkert formulering. Der var mere tale om at der evt skulle være andre, der sætter prisen ned så de er endnu billigere.
Ah ja, det er rigtigt.

Så vidt jeg husker har MS sagt de vil følge med hvis Amazon m.fl. sætter priserne ned. Kan dog ikke lige finde en kilde nu.
Gravatar #19 - Hubert
24. sep. 2013 07:26
Ohh den havde jeg ikke lige set komme.
Gravatar #20 - arne_v
24. sep. 2013 13:10
Magten (18) skrev:
Så vidt jeg husker har MS sagt de vil følge med hvis Amazon m.fl. sætter priserne ned. Kan dog ikke lige finde en kilde nu.


IaaS er et konkurrence marked.

Enten sætter MS prisen ned når konkurrenterne gør det eller de går ud af markedet.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login