mboost-dp1

[news 4.1] Feature request omkring polls

Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
8. aug. 2007 15:05
Jeg har lidt på fornemmelsen er der ligger RIGTIG mange polls i kø, så jeg har lige en lille feature request:

Hvis man kunne få lavet en liste over samtlige polls i kø, så kunne det jo være rigtig fedt hvis man lavede sådan et system som de f.eks. har på bash.org, hvor der er et plus og minus ud for hver poll. Så kunne man nemt lige trykke på plus ud for de polls man synes er sjove og minus ud for dem der bare er alt for røv kedelige.

Derved får man hurtigt lavet en rang-liste fra bedst til dårligst.

På den måde kunne brugerne være med til at afgøre hvilke polls der blev den næste der kom på forsiden.

Er det ikke det der er hele idéen bag et bruger-drevet site som newz.dk?
Gravatar #2 - hmn
8. aug. 2007 18:39
Udemærket ide, så det er smidt på feature listen til v4.1

Jeg er ikke helt sikker på hvordan vi vil implementere det endnu, men det opdager i jo nok når vi engang når til at lave det :)
Gravatar #3 - Cloud02
8. aug. 2007 18:42
En måde at implementere det på kunne være at man kun kunne se overskriften af en poll, og kunne stemme +/-.
Det er lidt dumt at man kan læse spørgsmålet og options, for vote +/- og så læse igen og SÅ afgive sin stemme.
Gravatar #4 - Jace
8. aug. 2007 19:32
#2 - Mange tak. Det er altid lækkert når crew lytter på brugerne :)

#3 - Det er jo ikke sikkert at bare fordi du giver den en plus-stemme så kommer den på forsiden næste gang.

På bash.org tror jeg det er lavet så alle starter på f.eks. 1000 og så ligger den en til hver gang der bliver trykket plus og trækker en fra ved minus. På den måde vil nogle polls ligge på 3000 og andre vil ligge på 270.

Hver gang der skal udskiftes poll på forsiden går systemet bare ind og tager den poll med højst tal og klasker den på forsiden. Resten ligger så bare og fortsætter forside-jagten :)

Hvis jeg da altså forstår din bekymring ret...
Gravatar #5 - Cloud02
8. aug. 2007 19:34
Jeg har skam ingen bekymring. Jeg finder det abre lidt dumt at man skal læse spørgsmålet og alle options, tage stilling til om den er god eller ikke, når/hvis den så kommer på forsiden, så skal man læse spørgsmålet og alle options igen, og så tage stilling til hvad man vil vælge at svare.

Jeg mener at denne redundans kan fjernes ved at man stemmer +/- ud fra spørgsmålets overskrift.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
8. aug. 2007 19:37
Giver Cloud02 ret. ingen grund til at man kan læse det hele. Så forsvinder det sjove også.
Gravatar #7 - Xill
8. aug. 2007 19:39
ja ..det er nok bare at stemme ud fra en overskrift ( spørgsmålet ) ...
Gravatar #8 - Jace
8. aug. 2007 19:40
Absolut... Jeg hopper med på Cloud02-har-ret-bølgen :)

Man kunne også adoptere det lidt mere simple Digg-koncept, og bare lade alle polls starte på 0 og så bare med en "Jeg kan lide denne poll"-knap ud for hver.

Resultatet må næsten blive det samme med så mange brugere som her på newz...
Gravatar #9 - Dreadnought
8. aug. 2007 19:48
Jeg støtter +/- idéen. Ved kun at bruge Digg-måden så kan man ikke stemme "Fuck en gang lort" og bliver lagt i "Jeg er ragende ligeglad"-bunken.
Begge måder kræver at der bliver ryddet op i bunden af alle polls. +/- vil have den fordel at man nemt kan se hvilke der rent faktisk stinker.
Gravatar #10 - myplacedk
8. aug. 2007 20:16
Stemme på en afstemning? Det er ikke så dumt som det lyder. ;-)
Gravatar #11 - Jace
8. aug. 2007 20:29
#9 - Kan godt se din pointe, men man kunne jo godt rydde op i afstemningerne selvom man brugte Digg-metoden.

Hvis man bare satte at hvis en poll ikke havde fået nogen "Diggs" efter X antal dage fra den var blevet added, så var den nok ikke så spændende og kunne godt slettes :)
Gravatar #12 - Xill
8. aug. 2007 20:35
hvis den starter på 0 ... og ikke kan gå i minus, så kan man ikke se om den bare er ny eller måske overset, eller hvorvidt den virkelig bare er noget lort ..

hvis den starter på fx 1000, kan den automatisk blive slettet hvis den rammer 0, og det er nemt at følge med i hvad andre folk mener om dem.
Gravatar #13 - Dreadnought
8. aug. 2007 20:38
Korrekt, dog vil jeg mene at det at man kan stemme negativt er en stor fordel.
Gravatar #14 - Dreadnought
8. aug. 2007 20:40
btw: Hvor mange unikke brugere har newz på en uge? Det burde vel nok være basis for hvilken værdi en ny poll-forslag starter med.
Gravatar #15 - Bjørn
8. aug. 2007 21:14
Gravatar #16 - Jace
8. aug. 2007 21:28
#14 - Ifølge chart.dk har newz.dk omkring 25.000 unikke besøg i døgnet hvilket giver 175.000 om ugen. Damn :)

http://chart.dk/index/default.asp?mode=category&am...

#15 - Lækkert link... Troede den side var gemt væk under noget Admin-login :)
Gravatar #17 - Jace
8. aug. 2007 21:30
Edit: Vil lige tilføje at de 25.000 i døgnet er et gennemsnit over de sidste 7 døgn, så derfor kan jeg godt tillade mig at gange op uden at tænke på forskel på hits de forskellige ugedage da det allerede er gjort :)
Gravatar #18 - Dreadnought
9. aug. 2007 04:54
Jeg tænkte mere på hvor mange registrerede brugere der besøger newz i løbet af en uge.
Gravatar #19 - Jace
9. aug. 2007 05:17
#18 - Okay, på den måde... Der skal vi nok have lidt hjælp fra en admin...

Men i mellemtiden vil et kvalificeret gæt være 4-5000 da der cirka bliver afgivet så mange stemmer i afstemningerne. Så man kan formode at der cirka er så mange forskellige brugere på sitet, idet man antager at alle faste brugere når at stemme hver gang.
Gravatar #20 - Pernicious
9. aug. 2007 06:48
Angående det med at læse svarene, så kan jeg fin følge Cloud02's holdning, men vi oplever nogle gange at selvom et forslag kan være relevant, så er nogle af svarmulighederne til grin, eller ekstremt useriøse. Så på den baggrund kan det være ok lige at kaste et blik på valgmulighederne.
Gravatar #21 - Xill
9. aug. 2007 06:51
#20 .. jo men det hjælper ikke så meget bare at kunne læse dem ..

hvis det skal løses skal det laves lidt mere som det nye system for nyheder ..
Gravatar #22 - Cloud02
9. aug. 2007 07:15
Umiddelbart kunne en admin gå ind og vurdere svarmulighederne, før de endeligt bliver godkendt. (bleh, så er vi tilbage hvor vi startede.)
Gravatar #23 - MiniatureZeus
9. aug. 2007 07:47
#22 Alligevel ik, for hvis der blev sorteret i dem fra brugernes side af, så ville det jo være noget nemmere bare lige at tjekke en poll og så smide den på.
Gravatar #24 - Bjørn
9. aug. 2007 10:41
Vi kan også have to polls - Den ene er så er den normale og den anden er en poll hvor vi stemmer om den næste poll. Men så skal vi også have en poll om hvilke muligheder der skal være i den poll som bestemmer hvilken poll der kommer næste gang!
Hmm - nej vent, det går vist ikke...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login