mboost-dp1

Manglende features på Newz.dk


Gå til bund
Gravatar #401 - CBM
5. jul. 2017 06:12
#399: det kan være i kan indhente hjælp fra nogle af sidens mere garvede php eksperter (ikke mig, da jeg er php-noob)? :-)
Gravatar #402 - arne_v
5. jul. 2017 17:23
#399

Kan du afsløre lidt om newz.dk's økonomi?

På vej mod konkurs, da pengene forsvinder i et bundløst hul?
Kan lige løbe rundt og det er kun interessen som holder det i luften og I har altså dagjob som skaffer jer brød på bordet?
OK, der burde faktisk være penge til at få lavet nogle ting men I har travlt med andre ting?
Pengene vælter ind og I har ikke tid fordi der skal træffes en vigtig beslutning om ferrarien skal være rød eller sort?


Gravatar #403 - gramps2
6. jul. 2017 07:26
#402
Nu er Newz skjult i regnskabet, men Manatee havde et overskud i sidste regnskabsår på 102 t. kr. ifølge regnskabet på cvr.dk.
Gravatar #404 - CBM
6. jul. 2017 08:32
arne_v (402) skrev:
#399

Kan du afsløre lidt om newz.dk's økonomi?

På vej mod konkurs, da pengene forsvinder i et bundløst hul?
Kan lige løbe rundt og det er kun interessen som holder det i luften og I har altså dagjob som skaffer jer brød på bordet?
OK, der burde faktisk være penge til at få lavet nogle ting men I har travlt med andre ting?
Pengene vælter ind og I har ikke tid fordi der skal træffes en vigtig beslutning om ferrarien skal være rød eller sort?


den skal naturligvis være sort :-)
Gravatar #405 - modgaard
6. jul. 2017 08:34
Lad os bare sige, at vi ikke overlever på indtjening fra Newz, men at lysten og interessen heldigvis fortsat er der. Udviklingen på sitet er hele tiden en afvejning i forhold til de andre projekter, vi også arbejder på, og som har en god del at sige ift. det med overlevelse.
Gravatar #406 - Kian
19. jul. 2017 08:50
Jeg ved ikke om det er nævnt meeeen når man logger ind så burde man blive sendt til den side man var på før man loggede ind. Jeg er træt af at hoppe ind og ville kommentere på en side > login og så blive sendt til forsiden. Jeg vil hellere tilbage til den side hvor jeg kunne kommentere...
Gravatar #407 - kblood
2. aug. 2017 07:12
Forresten, nu har denne side manglet sit favicon i et stykke tid. Ikoner for hjemmesider er ret vigtige for mig da jeg har det med at altid have 25-50+ sider/faner åbne i min browser.

Kan i ikke få set på det?
Gravatar #408 - _tweak
18. sep. 2017 09:34
Længe ventet opdatering på newz. Vi har skiftet backend system og alting er nu blevet markant mere fleksibelt. Hvis i oplever fejl og mangler, udover dem der allerede er nævnt her i tråden, hører vi (meget) gerne om det. Backenden har taget lidt tid at få bøjet til vores vilje, da den både skal indeholde og stå for filmz, newz og railgun.

De få rettelser vi har fået med i denne omgang er;
* man kan nu sende direkte beskeder til hinanden uden bøvl
* noget funktionalitet er rykket til ajax
* generelle tekstrettelser
* kommentar-feltet har nu en aktivets-indikator

Funktioner der er slået fra lige nu:
* nye abonnenenter er midlertidigt slået fra - de eksisterende (tre brugere) kører videre
* opret tråd er slået midlertidigt fra
* session-cookie oversigt er midlertidigt slået fra

Rent teknisk har vi skiftet backenden til Wordpress, men frontend er forblevet custom built. Det er en ændring vi har foretaget for at lette den administrative opgave i skriveprocessen.

De ting der er midlertidigt slået fra kommer tilbage, når vi har sikret os at den nye platform er stabil - nogle før andre (f.eks. opret tråd). Derefter er planen, at railgun flytter til det nye system, samt at Filmz integreres i en kopi af samme.

Når Filmz skifter platform, kommer der også en ny mobil udgave af newz og railgun - og i samme horisont kigger på vi mulighderne for et generelt redesign.

Vi gennemgår også listen over tidligere meldte fejl til hver upload .. så favicon er også på todolisten :-)
Gravatar #409 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2017 10:04
_tweak (408) skrev:
Funktioner der er slået fra lige nu:
* nye abonnenenter er midlertidigt slået fra - de eksisterende (tre brugere) kører videre

Hvordan fanden kan I have tre abonnenter? Jeg har prøvet det sidste halve år at forny mit, men knappen er jo væk ffs >_<
Gravatar #410 - mrtb
18. sep. 2017 14:55
_tweak (408) skrev:
Hvis i oplever fejl og mangler, udover dem der allerede er nævnt her i tråden, hører vi (meget) gerne om det.


Jeg bliver ikke altid redirected til HTTPS. Kunne bl.a. logge ind, og skrive en post over HTTP - Systemet ville dog ikke lade mig sende beskeden... Et kig i konsollen afslørede:

post_comment_to_thread.js:10
{spam_filtered: false, redirect_url: false, input_error: "User is not logged in"}


Gravatar #411 - _tweak
18. sep. 2017 17:15
#410 yes, takker - den fejl har jeg lige replikeret. Det er dumt. Det bliver fikset asap.

Edit: umiddelbart fixed :)
Gravatar #412 - mrtb
18. sep. 2017 17:49
_tweak (411) skrev:
#410 yes, takker - den fejl har jeg lige replikeret. Det er dumt. Det bliver fikset asap.

Edit: umiddelbart fixed :)


Det ser ud til at spille!

Lige bortset fra at der bliver loadet ~150 javascript filer på hvert pageload, så ser det ud til at have været en rimelig smooth overgang. Godt gået!

Edit: Okay, det er så fordi jeg ikke kører med adblock på Newz. Testede lige EB.dk uden adblock... 241 JS filer.
Gravatar #413 - _tweak
18. sep. 2017 17:56
#412: mængden af de JS filer vi selv står for (dvs. reklamenetværk ekskl - der har vi ingen kontrol) bliver nedbragt over tid. Men der snakker vi formentlig max 3-4 færre JS-filer.

Edit: og vi takker ! :-) WP var en sur banan at få trukket igennem newz' noget sære url-struktur (i forhold til moderne tider). Og url-strukturen vil vi djævelsk gerne beholde (pga. findability).
Gravatar #414 - gramps2
19. sep. 2017 06:18
#413
Man behøver måske ikke beholde URL-strukturen, men bare opsætte noget redirect. Det "bør være simpelt".
Gravatar #415 - _tweak
19. sep. 2017 07:25
#414: det ville ende med at være cirkus det samme arbejde - alt skulle alligevel fanges og fortolkes. om vi fanger og fortolker derefter leverer 301, eller om vi fanger og fortolker derefter leverer det faktiske indhold, er det samme. :)
Gravatar #416 - CBM
19. sep. 2017 13:52
har haft login probs men det har sikkert skyldes opdateringerne
Gravatar #417 - _tweak
19. sep. 2017 15:04
CBM (416) skrev:
har haft login probs men det har sikkert skyldes opdateringerne


Den gav dig en 404 side når du postede login ?
Gravatar #418 - CBM
19. sep. 2017 16:29
_tweak (417) skrev:
CBM (416) skrev:
har haft login probs men det har sikkert skyldes opdateringerne


Den gav dig en 404 side når du postede login ?

Ja den skrev der var en fejl i maskinrummet
Gravatar #419 - kblood
20. sep. 2017 11:21
kblood (407) skrev:
Forresten, nu har denne side manglet sit favicon i et stykke tid. Ikoner for hjemmesider er ret vigtige for mig da jeg har det med at altid have 25-50+ sider/faner åbne i min browser.

Kan i ikke få set på det?


Favicon er tilbage :) Tak for det. Så skal jeg ikke længere finde news ud fra at jeg gerne ved hvilke sider der er til højre og venstre for Newz :D
Gravatar #420 - _tweak
21. sep. 2017 07:51
Vi bøvler p.t. med kommentarfunktionen der har sat ud, men måske er tilbage nu.
Gravatar #421 - _tweak
21. sep. 2017 12:07
Nå, der kom lidt bumbs på vejen - widgets i venstreside sorterer ikke nyhederne korrekt efter kommentarer - det er vi ved at se på.

og /page[\d]* på forsiden og i nyheder er forkert, indtil videre
Gravatar #422 - Ronson ⅍
24. sep. 2017 19:00
" escapes i trådoprettelser
Gravatar #423 - _tweak
25. sep. 2017 08:15
Takker - banket ind og afventer rettelse :)
Gravatar #424 - Ronson ⅍
25. sep. 2017 08:32
Har lige fået en PM, i mailen stod ét brugernavn, i PM'en en anden
Gravatar #425 - _tweak
25. sep. 2017 08:34
#424: var begge brugernavne nogle der mindede om dit (f.eks. brugernavn vs. din newz-slug ~/ronson) - eller er vi ovre i en CPR-nummer datalækage med helt forkerte brugernavne?
Gravatar #426 - Ronson ⅍
25. sep. 2017 09:01
Mailen siger:

Du har fået en besked fra mhpsoftware

inbox siger:

Gravatar #427 - Ronson ⅍
25. sep. 2017 12:52
Samme fejl ved 2. besked fra Dreadnought i øvrigt.
Gravatar #428 - Ronson ⅍
25. sep. 2017 16:38
Og alle de efterfølgende..

Ydermere gik jeg ind på newz, så der var en besked i toppen, trykkede profil > indbakke > besked - og blev logget ud
Gravatar #429 - _tweak
25. sep. 2017 20:11
Ronson ⅍ (428) skrev:
Og alle de efterfølgende..

Ydermere gik jeg ind på newz, så der var en besked i toppen, trykkede profil > indbakke > besked - og blev logget ud

Fedt ! og tak :)

Fejlen med usernames burde være rettet ved næste push
Gravatar #430 - dub
18. dec. 2017 20:09
Når jeg skriver en kommentar første gang så forgår alt i slowmotionen, et bogstav hvert andet 2 sekund. Jeg har skrevet en kommentar og det virker normalt. (i Safari) Der kommer stadig lidt lag
Jeg mangler også at man kan vælge en del af en en kommentar og vælge citer og kun den del man har valgt bliver citeret.
Gravatar #431 - Hånter
19. dec. 2017 07:13
Kære Newz

Nu har der den sidste uge til halvanden været bøvl med at "Du har slået en adblocker til, slå den venligst fra, eller log ind." Fair nok. MEN - Jeg er fucking allerede logget ind, og den kommer alligevel = Jeg kan intet foretage mig, andet end at kigge på den skide pop-up. Aaaarrgh!

... og jeg ved at jeg ikke er den eneste. Kunne i ikke godt snart tage at gøre noget ved det?
Gravatar #432 - modgaard
19. dec. 2017 07:17
#431
Hvilken browser og styresystem?
Er adblockeren slået fra?
Gravatar #433 - Hånter
19. dec. 2017 08:03
Firefox, Win10 og ja - ADP er slået fra.
Gravatar #434 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. dec. 2017 05:39
#432

Windows 8.1, Firefox, ABP slået fra:
En fantasilliard reklamer som får min computer i knæ

ABP slået til:
Samme popup som Hånter, selvom jeg er logget ind

Få det fikset, eller få abonnement service op og køre igen! Jeres reklamer er om end mere irriterende end EB efterhånden! >_<
Gravatar #435 - Hånter
20. dec. 2017 07:49
... er det kun mig, der ikke kan åbne emner i flere faner?

HVAD SKER DER NEWZ?!
Gravatar #436 - _tweak
20. dec. 2017 08:05
Hånter (435) skrev:
... er det kun mig, der ikke kan åbne emner i flere faner?
HVAD SKER DER NEWZ?!

Jeg har virkelig mange faner åben med newz lige nu. Hvilken browser og os oplever du problemet i? Hvordan åbner du de nye faner (middle-click eller ctrl/cmd + click etc) ? Vi har ikke aktivt lagt en fane-blocker ind. :)
Gravatar #437 - Hånter
20. dec. 2017 08:07
:|Mærkeligt.
Igen: Win 10 med FF. Jeg CTRL+museklikker gerne.
Gravatar #438 - Hånter
20. dec. 2017 08:07
... hold nu kæft jeg håber ikke at jeg bare har Fejl-40'ret den ^^
Gravatar #439 - _tweak
20. dec. 2017 08:10
Hånter (437) skrev:
:|Mærkeligt.
Igen: Win 10 med FF. Jeg CTRL+museklikker gerne.

Vi er mange der bruger forskellige platforme, derfor spørger jeg/vi sådan lidt insisterende hver gang :D

Hånter (438) skrev:
... hold nu kæft jeg håber ikke at jeg bare har Fejl-40'ret den ^^

:P Let it snow / let me know :)
Gravatar #440 - Hånter
20. dec. 2017 08:42
Nope. Jeg kan ikke få lov. Den åbner kort fanen, og lukker den så efter ~0,7 sek igen.
Gravatar #441 - _tweak
20. dec. 2017 10:19
Hånter (440) skrev:
Nope. Jeg kan ikke få lov. Den åbner kort fanen, og lukker den så efter ~0,7 sek igen.

Det er ikke noget vi har kodet, kan jeg afsløre; du har prøvet at åbne/lukke ff helt?
Gravatar #442 - Hånter
20. dec. 2017 12:12
#411 - Yup. Intet held. Vi ser efter weekenden, når computeren har fået lov til at genstarte.
Gravatar #443 - CBM
20. dec. 2017 18:25
Lenovo yoga tab, ff 57.0.1, abp inaktiv på newz, javascript toggle, js aktiv

Kan læse siden men når jeg vil piste sker intet

Youtube video embedded skriver at js ikke er aktiv
Gravatar #444 - CBM
20. dec. 2017 18:48
Åbenbart et problem med et js blocking plugin der ikke kunne fjernes! Nu er ff reinstalleret og newz plus js virker igen på denne tablet
Gravatar #445 - CBM
21. dec. 2017 04:59
#443: -piste +poste
Gravatar #446 - Ronson ⅍
21. dec. 2017 07:08
På chrome på android kan jeg ikke scrolle, da nyhedsteksten er i en boks der scroller i stedet for siden.
Gravatar #447 - sisseck
21. dec. 2017 12:59
Er det mig der trænger til briller eller er det ikke muligt at ændre brugerpassword på newz?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login