mboost-dp1

Manglende features på Newz.dk


Gå til bund
Gravatar #301 - _tweak
5. sep. 2016 16:40
- der er forøvrigt også fejl i "rediger indlæg" hvilket såvidt p.t. vides, forårsages af tidsforskel mellem test-server og live-server - derfor virker "rediger indlæg" p.t. ikke
Gravatar #302 - fjols
6. sep. 2016 12:41
Det ser ud til abonnementer er nulstillede. Jeg har sidst betalt d. 23 august, men jeg har fået den der køb abonnement ting i venstre side igen og reklamer ville sikkert også blive vist hvis ad-blockeren blev slået fra.

Når man indsender rettelser så bliver den bare på siden og giver ikke nogen besked om at rettelsen er indsendt. Det ville være lækkert hvis den skrev et eller andet og man så blev sendt tilbage til artiklen.

Og newline kommer ikke med når man retter indlæg ser det ud til.
Gravatar #303 - _tweak
6. sep. 2016 13:50
#302: Det er en fejl. Det bliver rettet og de sidste to dage bliver lagt til abonnementsperioden.
Gravatar #304 - _tweak
6. sep. 2016 15:45
Den manglende login-cookie skulle gerne være på plads igen. Vi giver den en dag eller to yderligere til test
Gravatar #305 - _tweak
6. sep. 2016 15:46
Gør desuden opmærksom på opslaget https://newz.dk/forum/newz-dk/ny-engine-paa-newz-d... - der indeholder en del fixes.
Gravatar #306 - _tweak
6. sep. 2016 16:42
Ronson ⅍ (299) skrev:
Men "2016-09-05"? Det er fint til sortering men unaturligt at læse for en dansker..


Bemærk forøvrigt at du ikke længere hedder "Ronson ?" :-)
Gravatar #307 - Useful
6. sep. 2016 18:23
_tweak (306) skrev:
Ronson ⅍ (299) skrev:
Men "2016-09-05"? Det er fint til sortering men unaturligt at læse for en dansker..


Bemærk forøvrigt at du ikke længere hedder "Ronson ?" :-)


Lige med det ? oppe at vende.

Er det meningen at anmeld spam knappen skal have et ? bag efter, for det irritere virkeligt at læse :)
Gravatar #308 - _tweak
6. sep. 2016 18:28
Useful (307) skrev:
Er det meningen at anmeld spam knappen skal have et ? bag efter, for det irritere virkeligt at læse :)

Vi havde faktisk en del vendinger oppe at vende (no pun intended). Det skal fylde så lidt som muligt for at være så lidt irriterende som muligt. "Marker som spam" er bare .. rigtig langt. "Er det spam?" er både "?" og lidt for langt. En mulighed var også at placere det efter "xx min siden" teksten, evt. højrestille det - men det ville slås om fokus fra navnet. Alternativet var at vi skulle til at lave dropdown-menuer - men alt det ville vi egentlig gerne vente med til et redesign var på plads.
Gravatar #309 - Useful
6. sep. 2016 18:41
_tweak (308) skrev:

Vi havde faktisk en del vendinger oppe at vende (no pun intended). Det skal fylde så lidt som muligt for at være så lidt irriterende som muligt.


Det er sådan set også det æstetiske ved det jeg kommentere. Sådan et spørgsmålstegn springer i øjnene og forlanger en reaktion.

Synes "citer indlæg | Anmeld indlæg" er lige til højre benet.
Gravatar #310 - _tweak
6. sep. 2016 18:59
"Anmeld" - god ide :)
Gravatar #311 - Ronson ⅍
6. sep. 2016 19:27
Men hvorfor ikke placere det til højre under profilbilledet, hvor den slags var førhen?
Gravatar #312 - dub
6. sep. 2016 20:49
Ronson ⅍ (311) skrev:
Men hvorfor ikke placere det til højre under profilbilledet, hvor den slags var førhen?

Og hvorfor ikke have en "Informative" rating det samme sted.
Gravatar #313 - gramps2
7. sep. 2016 07:15
Når man retter sit indlæg, så parses indlægget ikke, så f.eks. citater står med tags i stedet for i boksen. Det fikses lokalt med en reload.

Og så synes jeg det kunne være smart hvis overflødige linjeskift fjernes, måske kun i ekstreme tilfælde. På den gamle Newz var det ligegyldigt om man (dvs. jeg) havde en blank linje før og efter citater eller ej. Det betyder noget nu:

Idiot (313) skrev:
Blablabla

KRAFTIDIOT! Uden blank linje mellem ovenstående citat og denne linje. Med blank linje mellem nedenstående citat og denne linje.

Idiot (313) skrev:
Blahblahblah


Helt enig. Med blank linje mellem ovenstående citat og denne linje. Uden blank linje mellem nedenstående citat og denne linje.
Idiot (313) skrev:
Yattayattayatta


Snak dog dansk.
Gravatar #314 - _tweak
29. sep. 2016 06:33
I venstre side har vi splittet nyhedskommentarer og forumkommentarer op i to separate afdelinger som et testforsøg. I gamle dage var disse i to faneblande - men det gjorde ikke forum-kommentarer ikke nødvendigvis fik fokus.

Tilbagemeldinger på dette forsøg modtages med kyshånd. Yae or Nay?
Gravatar #315 - _tweak
29. sep. 2016 08:44
En fantastisk hårdnakket fejl der forårsagede man ikke kunne klikke ind på en nyhed, har plaget siden hele formiddagen og i går aftes, men den er nu kommet til livs.
Gravatar #316 - fjols
29. sep. 2016 12:20
_tweak (314) skrev:
Tilbagemeldinger på dette forsøg modtages med kyshånd. Yae or Nay?


Nay, jeg gider ikke kigge i 2 lister efter nyeste kommentarer. Jeg vil foretrække en liste og forskellige ikoner til at vise om det er en nyhed eller forumkommentar.
Gravatar #317 - Useful
29. sep. 2016 18:58
_tweak (314) skrev:


Tilbagemeldinger på dette forsøg modtages med kyshånd. Yae or Nay?


Forsigtigt yae.

Kan godt li at forumet bliver holdt adskilt for nyhederne. Men kan godt lidt følge fjolset der mener det bliver for mange liste.
Gravatar #318 - Qw_freak
30. sep. 2016 07:01
Nay.

Bare sørg for at ikonerne tydeligt viser om det er forum post eller en nyhed.
Gravatar #319 - _tweak
30. sep. 2016 07:07
Der er dog allerede fyldt i venstre-stillingen med ét "ikon" - taleboblen med tal i. Men mon ikke der kan graves en grafisk fin løsning frem. Vi arbejder lidt på det !
Gravatar #320 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. okt. 2016 19:10
Autoplay reklamerne fucker lidt (meget) på min telefon.
iPhone 6, iOS 10, Opera Mini

Videoen/reklamen ryger indhold skærm og forsvinder med det samme. Det sker en 3-4-5 gange før det stopper.
Gravatar #321 - _tweak
2. okt. 2016 20:09
PHP-Ekspert Thoroughbreed (320) skrev:
Autoplay reklamerne fucker lidt (meget) på min telefon.
iPhone 6, iOS 10, Opera Mini

Videoen/reklamen ryger indhold skærm og forsvinder med det samme. Det sker en 3-4-5 gange før det stopper.


Hmm er det den i bunden? Der var engang sådan en full-size dims, som vi eksplicit har frabedt os. Vi tester i opera og ser om vi kan finde en autoplay reklame. Problemet et formentlig at det kommer fra et netværk vi ikke kan redigere i.. *le sigh google*
Gravatar #322 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. okt. 2016 03:41
#321

Aner ikke om det er i bunden eller toppen? Det er sket en tre-fire gange inden for de sidste, 14 dage i guess.

Forøvrigt så mangler jeg en "indsend nyhed" knap på min mobil. Enten det, eller nogle briller i hvert fald.
Gravatar #323 - modgaard
3. okt. 2016 06:13
#322

"Indsend nyhed" findes stadig i vestrespalten på mobil. Men man skal "lægge telefonen ned", før man får adgang til venstrespalten. Altså horisontal i stedet for vertikal. (uha jeg kan godt se, der mangler mere kaffe, før jeg bliver helt klar i forklaringerne i dag :) )

Edit: og igen, vi tester lige på Opera, om den skulle være forsvundet der.
Gravatar #324 - Kian
3. okt. 2016 09:16
Jeg vil igen gerne lige advare mod at integrere det gamle rating-system i dets daværende stand.
1) det var så selektivt som noget kunne være. Folk misbrugte ratingen og gjorde det til en subjetiv vurdering om et indlæg var (oftest) Flamebait. Hvis I genindfører rating-systemet så sørg for guds skyld for at lave kategorierne objektive så der ikke kan lægges subjektive tanker nedover og dermed være en vurdering fra bruger til bruger. Mange brugte Flamebait til at udtrykke uenighed. Det var helt hen i skoven. Et vel-argumenteret indlæg som man ikke var enig i blev besudlet med Flamebait-rating og det skete konstant.
2) der var trolls som fx pewbee der bare ratede løs og smadrede alt og alle fordi... han kunne. Det var nærmest automatisk at han ved hver nyhed trawlede kommentarspor igennem og ratede efter hans eget forgodtbefindende. Ratingsystemet bør ikke gøre det muligt for trolls at misbruge newz.

Hvis jeg var det nye newz-team ville jeg måske overveje at lade ratingsystemet ligge i graven. Og hvis ikke så ihvertfald overveje et totalt nyt system bygget op på en anden måde.
Gravatar #325 - _tweak
3. okt. 2016 09:24
#324 tak for dit input. det du beskriver er det samme vi har tænkt. en "rating" kan ikke få en gennemsnitsværdi, når den går fra "informativt" til "flamebait" - det er i min optik, pærer og bananer.

De tanker vi har haft, har været at gøre det hovedsageligt en positiv oplevelse. Det vil sige, mulighed for at 'endorse', give "thumbsup" en 'smilie' eller +1 på 'haha'; men vi er ikke i gang med en reel implementation og vi har endnu ikke fastsat noget endeligt system eller regler.

Skulle nogen have lyst til at starte en debat om et rating-system, vil det være fantastisk med en tråd om emnet, så vi kan få alle vinklerne på plads.
Gravatar #326 - Kian
3. okt. 2016 09:45
#324
Det lyder som nogle gode overvejelser I har haft jer. Dels fordi de ligner mine egne :)

Jeg vil hellere vende den om og sige at hvis I føler der mangler input til ratingsystemet i ny version så start da en tråd a' la denne her og spørg folket :)

I udgangspunktet synes jeg er dit/jeres forslag er meget bedre end gamle ratingsystem. Generelt er jeg dog ikke voldsomt glad for positivt-baserede ratingsystemer da der lissom mangler en side af virkeligheden.

Omvendt kan man så også sige at det oftest er netop denne manglende side der misbruges - freestyle-click på thumbs down kunne godt være en mulig konsekvens fra trolls.

Man kunne måske angribe det på en anden måde så når man har givet tilstrækkeligt mange thumbs down så trigges en event der gør-noget-nyt fx kommer med en pop-up der fortæller om hvornår thumbs down bør bruges. Eller en kvotebaseret mulighed så man ikke bare kan gå amok i thumbs down og drukne alle. Jeg ved det ikke - mine forslag er hjerneprutter som ikke er gennemtænkte. Jeg synes overordnet at det er forkert at udelade den negative side - men jeg forstår det godt som argument for at komme uden om trolls da det oftest ville være negativ rating de vil efterlade.


Haha...sidste nye hjerneprut: en opsparing - hver thumbs down koster at man har givet 3 thumbs up :)
Gravatar #327 - _tweak
3. okt. 2016 09:50
#326: nogle af de første tilbagemeldinger vi fik mens vi havde vores "newzdk kommer snart op igen" side, var netop på ratingsystemet. Der kom nogle forslag som f.eks. "max x antal ratings om dagen".

En vinkel på det du rigtig nok siger med den ensidede version af virkeligheden kunne være at man kunne holde negativ rating personligt, eller lade negativ rating kun være visuel for brugeren der får den, men ellers ingen konsekvens - jeg husker noget med at man tidligere kunne skjule indlæg under en bestemt rating.

Alternativt kunne man lade værdien af negativitet være 1 pr. dag; downrater man to, tæller de kun -0.5 hver, ved tre -0.33. Så er der ikke mere negativ rating end der er brugere.

Og igen alternativt, man kunne lade mængden af negativ rating man kunne give, være linært med den mængde positiv rating man selv har fået.

Der er virkelig mange vinkler; det hele kunne være sjovt (.. altså udover at det skal laves, velsagtens).

Jeg starter gerne en tråd, men vi er p.t. lidt langt fra en implementering (og så igen, det er jo snart jul - så skal der deles julehjerter ud).
Gravatar #328 - Kian
3. okt. 2016 10:47
#327
Meget sunde overvejelser. Jeg synes det lyder spændende med en pool hvor man har X antal negative rating-mønter om dagen som man så fordeler. Så burde det samme også være tilfældet for positive rating-mønter.

Men glimrende forslag. Det er efter min overbevisning klart den bedste løsning indtil videre.
Gravatar #329 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. okt. 2016 16:18
@ "Indsend nyhed"

Ja gu' fanden om den ikke var der. Har aldrig min telefon horisontalt - medmindre jeg tager et billede. 95% af tiden har jeg orientation lock slået til. Kunne godt tænke mig det view, og så bare muligheden for side-scroll, men ak, det er jeg nok den eneste der kan leve med.

Tak for hjælpen! Så kan jeg indsende på farten igen.
Gravatar #330 - _tweak
3. okt. 2016 18:15
PHP-Ekspert Thoroughbreed (329) skrev:
Kunne godt tænke mig det view, og så bare muligheden for side-scroll


Vi har lavet "lazymans" responsive indtil videre, så den er bare pillet ud i vertikal-mode. Soz.
Gravatar #331 - modgaard
3. okt. 2016 18:40
#329 ja, der er jo ikke gjort vildt meget ud af at få funktionen til at skille sig ud fra mængden i venstrespalten (når man så finder venstrespalten).

Det er noteret, at der er plads til forbedring :)
Gravatar #332 - Kian
3. okt. 2016 21:17
...gravatar-understøttelse ville være nice.
Gravatar #333 - _tweak
3. okt. 2016 21:22
Kian (332) skrev:
...gravatar-understøttelse ville være nice.


der er gravatarunderstøttelse, men cachen holder for længe på dem. det er på vores todo - det skal nok komme :-)
Gravatar #334 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. okt. 2016 08:18
FFS! Jeg er lige stødt på 4 x full screen autoplay reklamer på min telefon >_<

... og jaja, skal nok gentegne mit abonnement

- edit -

Der kom den kraftedme igen da jeg ville redigere den her post!
Gravatar #335 - modgaard
4. okt. 2016 08:24
#334 - hvilken reklame er det?
Gravatar #336 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. okt. 2016 10:39
#335

Unibet, har et screenshot - aner ikke hvorfor jeg tog det, blev bare irriteret ^_^

- edit -



Første gang at den gik i gang med at afspille faktisk, "normalt" er den lige død i et sekunds tid og forsvinder igen.
Gravatar #337 - CBM
6. okt. 2016 16:23
@kian: ja snes havde endda en "pewbe" mode :-)

Gravatar #338 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. okt. 2016 03:39
Nu blev jeg abonnent igen. 9 ud af 10 reklamer er væk, men den i bunden af min skærm (telefon) er der stadig. Altså den man delvist kan swipe væk.
Gravatar #339 - _tweak
7. okt. 2016 04:11
PHP-Ekspert Thoroughbreed (338) skrev:
Nu blev jeg abonnent igen. 9 ud af 10 reklamer er væk, men den i bunden af min skærm (telefon) er der stadig. Altså den man delvist kan swipe væk.

Hvilken blok er det ? giver den adsense? jeg kan ikek se nogen i bunden nemlig :S
Gravatar #340 - _tweak
7. okt. 2016 05:44
PHP-Ekspert Thoroughbreed (338) skrev:
Nu blev jeg abonnent igen. 9 ud af 10 reklamer er væk, men den i bunden af min skærm (telefon) er der stadig. Altså den man delvist kan swipe væk.

Ah yes nu ved jeg - det er den der ligger i bunden, kun på mobile med den der lille "rille-dims" foroven? Det er en fejl, den skal ikke være der, beklager. Den ryger ud i næste push.
Gravatar #341 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. okt. 2016 06:24
#339
Hold kæft hvor jeg elsker at se dig skrive ikek - det bringer minder frem.

#340
Ja netop den! En bestemt lille reklame - hverken adblock eller abonnement fjerner den ;)
Gravatar #342 - mireigi
7. okt. 2016 07:29
Kommentar feltet nulstiller ikke efter submit. Det burde det gøre :)
Gravatar #343 - _tweak
7. okt. 2016 07:52
mireigi (342) skrev:
Kommentar feltet nulstiller ikke efter submit. Det burde det gøre :)

Hvilken browser bruger du? den burde komme med en reload (der resetter)
Gravatar #344 - _tweak
14. okt. 2016 17:10
Brug af valgfrit "display name" frem for username - Ja / Nej ? (effektivt skrive noget andet end ens nuværende brugernavn, men så evt. have brugernavnet som parentes eller sammen med profil-billedet)
Gravatar #345 - fjols
15. okt. 2016 03:51
#344: Nej tak. Hvad skulle formålet være med det?
Synes det var bedre at genindføre ændring af brugernavn.
Gravatar #346 - CBM
15. okt. 2016 05:58
#344/345: man kan vel bare bruge det hvis man ønsker og ikke bruge det hvis man ikke ønsker?

Men i så fald skulle display name være det eneste der blev vist som bruger alias

Man kunne sagtens have begge dele,
At man kunne skifte brugernavn og at man kunne aktivere eller deaktivere at man brugte et alias


På den anden side så er spørgsmålet om der er behov for det og om der ikke var mange andre ting der skulle være på plads først ?
Gravatar #347 - _tweak
16. okt. 2016 07:33
fjols (345) skrev:
#344: Nej tak. Hvad skulle formålet være med det?
Synes det var bedre at genindføre ændring af brugernavn.

1 stk stemme på en en hel ændring af brugernavnet - tjek.

CBM (346) skrev:
På den anden side så er spørgsmålet om der er behov for det og om der ikke var mange andre ting der skulle være på plads først ?

Jeg skriver som regel også ting på todo-listen jeg også først skal lave om en måned eller to :-) Så har det tid til at ligge og grøde lidt.

Gravatar #348 - Qw_freak
17. okt. 2016 11:39
+1 til ændring af brugernavn... :)
Gravatar #349 - CBM
18. okt. 2016 08:00
Jeg tænker at hvis det ikke er implementeret endnu så burde der være fokus på at folk kan slette deres bruger og deres data hvis de ønsker.

Selv om jeg ikke har planer om det så gør det mig en anelse nervøs hvis dette ikke er muligt
Gravatar #350 - CBM
18. okt. 2016 08:25
Nb! Deaktiver != slet
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login