mboost-dp1

Manglende features på Newz.dk


Gå til bund
Gravatar #151 - _tweak
27. maj 2016 08:28
HenrikH (150) skrev:
Der kommer en scrollbar allernederst på siden, i hevrt fald i min FF.

Yeps - siden blev lidt smallere, det sparkede ikke lige så dynamisk igennem alle steder desværre, men det fikses til det næste ryk.
Gravatar #152 - _tweak
27. maj 2016 20:14
En ny version af Newz.dk er online; nogle få ændringer;

1. Plads-besparende ændringer i top-sektionen.
2. Kommentar-feltet passer nu med indholdet
3. "Seneste kommentarer" er ændret til ikke at inkludere brugerenavne, men i stedet viser den hvor mange kommentarer der er. Er du logget ind, vil "Seneste kommentarer" i tråde du har læst, (dvs. kommentarer du ikke har læst) have blå baggrund.
4. Der skal nu gå 60 sekunder mellem hver kommentar/forum-oprettelse. En meget mild karantæne indført grundet den lille mængde spam der kom torsdag d. 26. Denne karantæne bliver i næste version helt fjernet for medlemmer med over 25 kommentarer/forumtråde.
Gravatar #153 - Inum
27. maj 2016 21:29
Efter der er blevet ændret i topbaren er der nu kommet link ind til filmz.dk. Men jeg troede jer og filmz blev delt i hver deres efter de krakkede?
Gravatar #154 - fjols
28. maj 2016 05:51
Det ser underligt ud der intet ikon er foran tingene i "Ny aktivitet - tråde du følger".
Kunne være fedt hvis der var et tal med hvor mange ulæste lidt som i "Seneste kommentarer". Eller i det mindste News/railgun ikoner.
Gravatar #155 - gramps2
28. maj 2016 10:25
Inum (153) skrev:
Efter der er blevet ændret i topbaren er der nu kommet link ind til filmz.dk. Men jeg troede jer og filmz blev delt i hver deres efter de krakkede?


Du mener, ligesom Legoland ikke har noget med Lego at gøre længere, efter Lego solgte Legoland fra? :-)
Gravatar #156 - _tweak
28. maj 2016 19:23
- og nu med korrekt baggrundsfarve på de indlæg hvor der er kommentarer man ikke har læst endnu, i "Seneste kommentarer" feltet :-)
Gravatar #157 - Useful
29. maj 2016 16:57
ETA på citat funktionen?

Jeg savner virkeligt det med, at kunne markere dele af posten og trykke citer, istedet for at skal citere hele indlægget.

Gravatar #158 - fjols
2. jun. 2016 13:59
Jeg synes ret tit jeg bliver logget ud. Hvad skyldes det?
Umiddelbart har jeg ikke fået ny IP adresse eller lignende.
Gravatar #159 - Useful
2. jun. 2016 14:07
Useful (157) skrev:
ETA på citat funktionen?

Jeg savner virkeligt det med, at kunne markere dele af posten og trykke citer, istedet for at skal citere hele indlægget.



I forlængelse, kan vi ikke få fikset den bug, der skifter om i navnene når man citere mere end en?
Gravatar #160 - _tweak
2. jun. 2016 14:52
Useful (159) skrev:
I forlængelse, kan vi ikke få fikset den bug, der skifter om i navnene når man citere mere end en?


Det er planen - den er pænt irriterende :-)

fjols (158) skrev:
Jeg synes ret tit jeg bliver logget ud. Hvad skyldes det? Umiddelbart har jeg ikke fået ny IP adresse eller lignende.


Vi oplever det samme - men koden er ikke umiddelbart ændret til de sidste mange updates. Formentlig skal der ses på cookie-håndteringen igen.
Gravatar #161 - Ronson ⅍
6. jun. 2016 18:19
Men var det ikke bedre at få noget så simpelt/fundamentalt som linkificering på plads inden i indførte en citatfunktion - åbenbart ikke.
Gravatar #162 - _tweak
6. jun. 2016 18:58
Ronson ? (161) skrev:
Men var det ikke bedre at få noget så simpelt/fundamentalt som linkificering på plads inden i indførte en citatfunktion - åbenbart ikke.


Det ene udelukker heldigvis ikke det andet :-)
Gravatar #163 - Ronson ⅍
6. jun. 2016 19:01
Men nu kommer jeg tilfældigvis lige fra en tråd hvor jeg måtte markere en URL for at åbne den manuelt, hvorved citatboksen poppede op.
Gravatar #164 - _tweak
6. jun. 2016 19:43
Ronson ? (163) skrev:
Men nu kommer jeg tilfældigvis lige fra en tråd hvor jeg måtte markere en URL for at åbne den manuelt, hvorved citatboksen poppede op.


Det lyder som win win for mig :-)

Auto-linkinficering har vi haft inde og ude et par gange i dev, der har altid været clash et eller andet sted mellem den og youtube/url/bbcode-strukturen generelt.

Men nu du bringer den på banen, så skriver jeg den op, så der skal kigges på om det bedre vil gi sig nu - til næste opdatering.
Gravatar #165 - _tweak
9. jun. 2016 09:19
Ronson ? (161) skrev:
Men var det ikke bedre at få noget så simpelt/fundamentalt som linkificering på plads inden i indførte en citatfunktion - åbenbart ikke.


Den blandede oplevelse med lange links, linkificering, i bbcode/url/link/youtube-scenarier, skulle gerne være implementeret korrekt nu; f.eks. https://newz.dk/tre-amerikanske-selskaber-faar-boe...
Gravatar #166 - _tweak
9. jun. 2016 12:11
"Ny aktivitet - tråde du følger" viser nu talebobler med antal indlæg (samlede).
Gravatar #167 - _tweak
9. jun. 2016 21:01
Forum-siden indeholder nu "ulæst" beskeder markeringer, med en auto-expire på 14 dage (som tidligere). Der er også mulighed for "marker alle som læst" i hvert enkelt forum eller alle fora på én gang.

Antal ulæste og notering heraf i forum-listen (øverst i /forum( kommer forsat.

Auto-expire og "marker alt som læst" har p.t. ingen indflydelse ulæste i venstre-sidebaren.
Gravatar #168 - _tweak
10. jun. 2016 13:02
Forum/forside får nu den gamle auto-reloader tilbage; 5 minutter på forsiden & 1 minut på forum (det bliver formentlig mulig at fjerne/ændre for brugere indenfor den nærmeste fremtid)
Gravatar #169 - NightZtorm
10. jun. 2016 16:34
Vil meget gerne have et link tilbage til forum og forsiden i bunden af hver tråd, så man ikke skal trykke "GÅ TIL TOP" og derefter tilbage til forum/forside
Gravatar #170 - _tweak
10. jun. 2016 18:57
Link tilbage til forum samt "gå til top", over pagination/kommentarboksen på forumtråde er indsat. Samme funktion kommer efterfølgende til forum-listen (hermed også brødkrummesti). Kommentar-tråden for de enkelte 'nyheder' linker til nyheds-forum - ikke forsiden.

# efterfulgt af et tal, linker nu til siden og kommentaren, der matcher tallet - #1.
Gravatar #171 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. jun. 2016 20:16
#170

Det kunne være fedt med mouseover og forkortelser af # i de store tråde (lidt ala SNES)
Gravatar #172 - CBM
11. jun. 2016 06:53
Super fine detaljer der er kommet med i de sidste par opdateringer.
Og siden er virker super godt på mobilen.
Gravatar #173 - gramps2
11. jun. 2016 09:36
Heh... #0 linkificeres også, men linker ikke til noget.
Gravatar #174 - _tweak
11. jun. 2016 12:46
gramps2 (173) skrev:
Heh... #0 linkificeres også, men linker ikke til noget.


Korrekt - i en nyhedstråd vil den gå til selve nyheden. Man kan dog også linke til #1001001 - løsningen udregner p.t. ikke maksimalt antal sider for en tråd, for linket lavet - det er for at spare på database-opslagene, da der formentlig 99.9999% af gangene ikke vil være et link ud over faktiske antal indlæg.
Gravatar #175 - mireigi
14. jun. 2016 13:10
1. Manglende placeholders til reklamer
2. Reklamer bør indlæses asynkront
3. Billeder bør indlæses asynkront

Alle tre dele hænger tæt sammen. Som det ser ud nu, bliver hele siden indlæst fra top til bund. Reklamer og billeder indlæses på samme tid.
Det giver en ret lang indlæsningstid, hvor indholdet venter på at reklamer og billeder bliver indlæst.

Ved at bruge placeholders til reklamer og billeder, bibeholder siden sin struktur, og intet hopper op og ned i takt med at disse indlæses.

Aynskron indlæsning af billeder og reklamer gør siden hurtigere at vise, og brugere af siden skal ikke vente på en eventuel tung reklame eller stort billede før de kan læse indholdet.
Gravatar #176 - HenrikH
14. jun. 2016 13:40
_tweak (174) skrev:
da der formentlig 99.9999% af gangene ikke vil være et link ud over faktiske antal indlæg

Jeg tror du undervurderer hvor lidt der skal til at underholde folk >_<
Gravatar #177 - _tweak
14. jun. 2016 14:09
mireigi (175) skrev:
1. Manglende placeholders til reklamer
2. Reklamer bør indlæses asynkront
3. Billeder bør indlæses asynkront


Takker mange gange for input, bliv endelig ved med at komme med dem :-) Punkt 2 her krævet en ændring fra vores netværksleverandør, som vi fik ind af døren i går, men som først implementeres med næste push. Punkt 3+1 kommer snarligt !

HenrikH (176) skrev:
Jeg tror du undervurderer hvor lidt der skal til at underholde folk >_<

/agree :-)
Gravatar #178 - fjols
14. jun. 2016 14:29
#178 Sådan noget sludder.
Gravatar #179 - _tweak
14. jun. 2016 14:30
fjols (178) skrev:
#178 Sådan noget sludder.

Var det til #177?
Gravatar #180 - markjensen
14. jun. 2016 15:03
Den nye citationsfunktion er smart nok, men kan I ikke lave knappen lidt pænere? Det ligner jo noget der er 20 år gammelt.
Gravatar #181 - _tweak
14. jun. 2016 15:16
markjensen (180) skrev:
Den nye citationsfunktion er smart nok, men kan I ikke lave knappen lidt pænere? Det ligner jo noget der er 20 år gammelt.


Klart :-) tanken var at flytte det ned ved siden af "citer indlæg" og så i stedet have "citer markering".
Gravatar #182 - fjols
14. jun. 2016 15:31
#179: Nej det var en joke mht. at der ikke skal meget til at underholde folk
Gravatar #183 - _tweak
14. jun. 2016 15:40
fjols (182) skrev:
#179: Nej det var en joke mht. at der ikke skal meget til at underholde folk


Ah ! :-) Jeg troede det var ved.r de asynkrone koder :-D Vi sad meget og bøvlede med at loade reklamerne asynkront, fordi de stahlede (og stadig stahler) hele siden - indtil vi så at de pågældende reklame-scripts havde forskelligt indhold; og.. nogle af dem indeholdte document.write. Så den nemmeste udvej var enten at lave en server-side wrapper (som nok ikke ville holde evigt, fordi formatet kunne ændres af udbyder) eller vente på asynkrone koder.

Gravatar #184 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
15. jun. 2016 19:59
Kunne man eventuelt få #1 til at fungere med mouseover? Eventuelt kun på den side man er på - igen - lidt ligesom SNES
Gravatar #185 - _tweak
15. jun. 2016 20:00
PHP-Ekspert Thoroughbreed (184) skrev:
Kunne man eventuelt få #1 til at fungere med mouseover? Eventuelt kun på den side man er på - igen - lidt ligesom SNES


Du tænker at man skal kunne se posten #1, når man :hover over linket til #1 den? Eller tænker du at skifte til #1 så snart man :hover på den?

Vi er desværre lidt hæmmet af at vi har lidt svært ved at huske alle SNES features.
Gravatar #186 - Rainmeter
15. jun. 2016 20:21
#185
SNES viste indlægget.
Gravatar #187 - _tweak
15. jun. 2016 21:33
#186: kom det i en popup, stylet ala normal kommentar?
Gravatar #188 - fjols
16. jun. 2016 03:40
#185: I kan tage et kig her http://knowyournewz.dk/index.php?title=Snes
Og så ryger jeg forresten til toppen af siden efter postede indlæg, det er vel ikke meningen?
Gravatar #189 - Qw_freak
16. jun. 2016 06:02
Er der en udmelding omkring holdningen til et rating system som i gamle dage?
Gravatar #190 - modgaard
16. jun. 2016 06:31
#189 Vi har endnu ikke lagt os fast på et ratingsystem - men vi har fået inputs fra flere brugere, der var betænkelige ved indførelse af det gamle system i dets helhed.

Flere inputs modtages gerne.
Gravatar #191 - Qw_freak
16. jun. 2016 07:30
Har i en lille TODO liste eller en forslags liste man kan komme med forlag til?

Hvis jeg var projektleder på jeres projekt med at få Newz.dk op og stå igen ville jeg nok se at få lavet en lille suggestions side hvor man kan give input til ønskede features. På den måde kunne man holde et køligt overblik over forslag progress og diskutere de enkelte features.
Overblik er det vigtigste for at nå i mål med så meget som muligt. Det vil også give os brugere et godt billede af de ændringer i indfører.

Gravatar #192 - Ronson ⅍
20. jun. 2016 12:55
Er det meningen man skal smides til sidste indlæg når man går ind i en ny tråd?
Gravatar #193 - _tweak
20. jun. 2016 15:06
Ronson ? (192) skrev:
Er det meningen man skal smides til sidste indlæg når man går ind i en ny tråd?


Nej den må være smuttet da vi ændrede det for ikke-indloggede brugere. Reglerne (burde) være, at brugere der ikke er logget ind, ser seneste kommentar, mens brugere der er logget ind, ser "der hvor de er nået til".

Det er i sig selv lidt en diskussion hvor ikke-indloggede brugere skal havne henne. På en nyhedstråd giver det nok mest mening man havne ved nyheden, mens man på forum-beskeder havner på sidst skrevne besked (f.eks. i "jeg er ham" tråden). Indtil videre har vi implementeret "til sidste kommentar" over hele linien for brugere; der lader til at flyde over til indregistrerede brugere, hvor ikke-læste tråde.
Gravatar #194 - markjensen
21. jun. 2016 06:39
Må man bruge tråden til ting der burde mangle? Måske er det bare mig, men jeg synes en synlig opdateringsnedtælling er spild af plads.
Gravatar #195 - _tweak
21. jun. 2016 06:57
markjensen (194) skrev:
Må man bruge tråden til ting der burde mangle? Måske er det bare mig, men jeg synes en synlig opdateringsnedtælling er spild af plads.


Du må gerne bruge tråden her til mangler - det har den været brugt til før :-)
Gravatar #196 - fjols
21. jun. 2016 11:26
Det virker underligt at der i footeren står: "© 2016 newz.dk | Opret bruger | Login" når man er logget ind.

Desuden mangler jeg en oversigt over formateringskoder til chatten.
Gravatar #197 - _tweak
21. jun. 2016 12:33
fjols (196) skrev:
Det virker underligt at der i footeren står: "© 2016 newz.dk | Opret bruger | Login" når man er logget ind.

Desuden mangler jeg en oversigt over formateringskoder til chatten.


Yes - gode valide pointer - det skrives op på småtings-listen, så er det med næste push !
Gravatar #198 - NightZtorm
21. jun. 2016 17:41
Det kunne være rart med en mulighed for at makere enkelte tråde som læst
Gravatar #199 - CBM
26. jun. 2016 09:08
Funktionen der laver referencer til indlæg om til links er for simpel. ...

Eksempel. ..

#999 bliver nu til et link til post #999 som endnu ikke eksisterer

Der burde ikke kunne laves links til ikke eksisterende poster

Når vi så når op på 999 poster skal #999 i denne post stadig ikke linke til post 999 da post 999 ikke var skrevet på dette tidspunkt
Gravatar #200 - kblood
26. jun. 2016 12:29
NightZtorm (198) skrev:
Det kunne være rart med en mulighed for at makere enkelte tråde som læst


Ja, og som der sikkert er nævnt, så en mulighed for at se tråde man har skrevet i eller valgt at få opdateringer omkring, og så kunne se hvilke af dem man ikke har læst. Den mulighed havde siden her da før så vidt jeg husker, men nu er det bare en lang liste af tråde for hele forummet og siden, men der ser ikke ud til at man kan se om man har skrevet i de tråde eller noget som helst. Omkring 80% er jo ikke tråde jeg interessere mig for så de er lidt i vejen på den liste.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login