mboost-dp1

Linux pendant til MacNation?


Gå til bund
Gravatar #1 - amelsen
25. apr. 2013 04:39
Hejsa,

Jeg tænkte på... Vi har en generel sektion til Newz... så har vi en gaming section, Vores MacNation sektion og endelig Raid1...

... hvorfor ikke overveje en sektion til Linux og varianter? Herunder Android, Chrome, Ubuntu og hvad der ellers måtte høre med?

/A
Gravatar #2 - Nåkja
25. apr. 2013 06:40
Tænkte et øjeblik på en open source sekstion, men Linux behøver vel ikke at være open source. Det ville dog være meget rart hvis sektionen også omfattede BSD/Unix-afarter.
Gravatar #3 - Hubert
25. apr. 2013 06:56
Det kommer næppe til at ske. Det har været foreslået et hav af gange og været ret efterspurgt men det er ikke et fokusområde...
Gravatar #4 - NeoNmaN
25. apr. 2013 07:52
Ja savner godt nok en "mobil sektion" og en "linux/unix" sektion samt en "developer sektion" men ja kræver jo der er nok der smider nyheder ind også, :)
Gravatar #5 - markjensen
26. apr. 2013 10:12
amelsen (1) skrev:
... hvorfor ikke overveje en sektion til Linux og varianter? Herunder Android, Chrome, Ubuntu og hvad der ellers måtte høre med?


Hvorfor Chrome?
Gravatar #6 - engfeh
26. apr. 2013 10:31
Chrome OS?
Gravatar #7 - markjensen
26. apr. 2013 10:40
Ah, ja, selvfølgelig
Gravatar #8 - Ronson ⅍
26. apr. 2013 10:56
Nu hvor newz.dk ikke længere er et computernørdesite (det får jeg i hvert fortalt hver gang jeg påpeger diverse ligegyldige astronomi- og andre ikke-it-nyheder) så kan jeg ikke se ideen i hverken open source/linux/mobil/udviklings-sektioner.

Det hjælper jo heller ikke at der i forvejen er meget få nyheder og at siden virker ret forladt af staff. Det vil jo resultere i sektioner med meget lang tid mellem nyhederne.
Gravatar #9 - XorpiZ
26. apr. 2013 11:02
Ronson (8) skrev:
Det vil jo resultere i sektioner med meget lang tid mellem nyhederne.


Que Raid1.
Gravatar #10 - Chewy
26. apr. 2013 15:22
@ #8
Nu hvor newz.dk ikke længere er et computernørdesite


Newz.dk har aldrig været et computernørde site. Men et site for nørder.
Da Newz startede var mottoet "Nyheder for rigtige nørder"...

Og angående en linux specifik underside.
Hell no!
Endnu en semi-obskur side, der i sidste ende kun betyder at jeg bliver udsat for færre nyheder. Da nyhederne ikke længere dukker op i "Nyeste tråde".
Nej tak...!
Gravatar #11 - Slettet Bruger [511514253]
26. apr. 2013 19:22
Se på det sådan her; ses der nyheder nok på Newz omkring Linux; til at de ville kunne holde et dedikeret sub-site igang? (Svaret er næppe)

Men se da at komme igang med at indsende nyheder... Så kan det være det sker. (Et dedikeret site generere ikke nyheder på magisk vis)
Gravatar #12 - arne_v
1. maj 2013 16:07
#alle

Den store fordel ved et sub site er vel at man kan sænke niveauet for hvor bred/stor en nyhed skal være for at den kan bringes.

På Newz vil man måske notere sig en ny Ubuntu version og på Raid1 vil man måske notere sig en ny Redhat version, men en ny version af en mindre kendt distro vil aldrig blive omtalt. Nixz (det må klart være navnet) kunne man bedre omtale den slags.

Interesse? Jeg er også lidt skeptisk, men det burde ikke koste meget for dem at deploye endnu et sub site-

Det største problem jeg ser er reklamerne. Der skal vel ikke bringes MS reklamer på Nixz!?
Gravatar #13 - gramps
1. maj 2013 16:18
Nixz - I like!
Gravatar #14 - Hubert
2. maj 2013 13:08
arne_v (12) skrev:
Det største problem jeg ser er reklamerne. Der skal vel ikke bringes MS reklamer på Nixz!?


Det problem har de tydeligvis fundet en løsning på...
Gravatar #15 - Nåkja
2. maj 2013 18:13
Nationix!
Gravatar #16 - gramps
2. maj 2013 18:43
#16
Ingen grund til at få alt for meget Nationen! herind...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login