mboost-dp1

Forslag: Arkiv til interessante tråde


Gå til bund
Gravatar #1 - vandfarve
7. jan. 2008 13:04
Jeg faldt lige over en interessant tråd, som jeg nødvendigvis ikke får brug for i den nærmeste fremtid, men som jeg gerne vil gemme, hvis jeg engang skal bygge et mediecenter (evt. til forældrene).

Derfor kom jeg frem til, at det ville være genialt, hvis hver bruger havde mulighed for at placere nogle tråde i et arkiv. Det skal altså være en funktion udover ens "interessante tråde", som man følger, hvis man skriver i dem. Arkivet skal i stedet bruges til de ekstra-interessante tråde, som man kun har 5-20 af, og som man gerne vil gemme eller huske til et senere tidspunkt.

Jeg kan godt se, at der vil ske en mindre funktionskonflikt mellem "interessante tråde" og "arkivtråde", men i mine øjne skulle arkivet kun bruges til at gemme de allervigtigste, sjoveste eller mest interessante tråde, mens den anden liste bare forsvinger ud i glemselens tåger (oblivion lyder dog langt bedre). Derfor skulle man også have mulighed for at slette de tråde, som man ikke vil have i arkivet, meget nemmere, så man selv kunne holde antallet af tråde på et overkommeligt niveau.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
7. jan. 2008 14:47
Det ville vel være nemmere at bare gemme den konkrete tråd, enten i en tekstfil eller som et bogmærke?

Det gør jeg da selv, og det er kanon nemt og simpelt lige at finde en tråd.
Gravatar #3 - Acro
7. jan. 2008 14:59
Jeg er faktisk enig. Det er netop et af de formål, bogmærker tjener, så det vil virke lidt redundant, hvis vi skal implementere en af de funktioner, der alligevel findes i alle browsere.
Gravatar #4 - Cyrack
7. jan. 2008 15:09
Kan kun give Acro og MiniatureAcroZeus ret :-)
Kombineret med Google Browser Sync (forudsat man bruger Firefox) giver rimelig god mulighed for altid at have sin bookmarks med sig...
Gravatar #5 - MiniatureZeus
7. jan. 2008 15:25
#4 Foxmarks er også et godt alternativ :)
Gravatar #6 - vandfarve
7. jan. 2008 15:29
Pis... Her forslår man en yderst avanceret, helt uigennemdriveligt kompliceret og af beviserne ret nytteløs løsning på et ikke-eksisterende problem, og så bliver man selvfølgelig skudt ned.

Men okay, jeg smider bare tråden ind som et bogmærke, og så skal i ikke høre mere fra mig i denne omgang.

Eller, to sekunder: Fra forrige år kan jeg huske, at der er blevet holdt vilde julefrokoster omkring november/december, og der altid kom afstemninger før og skumle indlæg under og efter frokosten. Har i droppet julefrokosten i år, eller gad i bare ikke at offentliggøre noget af den, som traditionen ellers byder?
Gravatar #7 - Jace
7. jan. 2008 15:35
hvis jeg engang skal bygge et mediecenter (evt. til forældrene).

Det lyder faktisk som en dejlig tråd du har fundet der. Er det noget man kan ovetale dig til at linke til?

Står nemlig selv og overvejer at bygge et media center :)
Gravatar #9 - Pernicious
8. jan. 2008 20:21
#6 Vi holdt ikke julefrokost i nærheden af en computer med internetadgang - så derfor :)
Gravatar #10 - Cyrack
8. jan. 2008 22:40
Og hvorfor skal derfor nu blandes ind i dette? Var det ham der ødelagde forbindelsen?
Til næste år forventer vi jo at der kommer live-feeds og mulighed for at udbringe en skål via newz.dk-interfacet.
Gravatar #11 - vandfarve
9. jan. 2008 08:23
#9
Nu havde jeg i hvert fald lige gået og glædet mig, pokkers også! Det er godt nok en skuffelse, når man tænker på, hvor meget glæde og forundrelse som stive crew-medlemmer kan sprede med deres småunderlige beskeder.
Gravatar #12 - Derfor
9. jan. 2008 21:45
#9 ja og hold da kaeft jeg havde tømmermænd, gik i seng kl. 4 og skulle op kl. 7 med toget da jeg skulle til håndbold.... :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login