mboost-dp1

Debatoplæg


Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
8. jan. 2008 19:25
Som en del har opdaget, så er newz.dk begyndt at lægge debatoplæg på forsiden. For de uindviede kan jeg fortælle, at de omhandler de samme emner, som vores nyheder, men baseres på emnet fremfor en nyhed. Formålet er at lægge op til fokus og debat på de emner, der rører sig i verdenssamfundet netop nu.

Denne tråd er lavet for at give dig mulighed for at præge debatten. Skriv dit forslag til debatoplæg her. Du behøver ikke at skrive mere end emne og lidt om, hvad det skal handle om.

Hvis der kommer gode forslag, vil de blive skrevet som debatoplæg på forsiden, muligvis vil forslagsstilleren blive spurgt (eller kan selv tilbyde) om vedkommende vil skrive det komplette debatoplæg.

I er naturligvis også velkomne til blot at tilkendegive jeres mening om tiltaget i denne tråd.

God initiativlyst!
Gravatar #2 - helsinghof
8. jan. 2008 19:50
God idé - det er et rigtig godt tiltag.

Jeg vil da foreslå et debatemne om Videndeling gennem IT - Hvordan kan virksomheder sikre optimal videndeling gennem de forskellige IT funktioner og teknologier, der er til rådighed i dag. (fx Internet, intranet, CRM systemer etc.)
Gravatar #3 - Jace
8. jan. 2008 20:24
Ville det være smart at lave et system ligesom det man indsender nyheder med?

En forumtråd er fin nok, men som I selv siger så er det langt fra alle jeres besøgende der kigger i forummet og samtidig vil det næppe være en holdbar løsning i længden, da tråden nok bliver lukket på et tidspunkt på grund af inaktivitet.

En løsning kunne være at lave ét samlet system som omhandlede alt det vi brugere har mulighed for at indsende for at påvirke siden: nyheder, polls, debatoplæg, etc...

Så var det nemt at overskue for både staff og brugere.
Gravatar #4 - helsinghof
8. jan. 2008 20:30
#3 Jeg synes da det er en god idé at få egentlige debat indlæg på forsiden - det vil alt andet lige trække flere ind i forumet!
Gravatar #5 - rackbox
8. jan. 2008 20:44
#3 Faktisk er det officielt sådan, at debatoplæg indsendes nøjagtigt som en almindelig nyhed - samme link, samme fremgangsmåde :)

Tænkte bare at jeg ville lade forslag være åbne her for at sparke projektet igang.

Vi er i øjeblikket nået til debatoplæg nr. 2 (aktiveres sandsynligvis i nat eller i morgen - det vil tiden vise), og har nr. 3 i søen. Men der er flere idéer i hovederne rundt omkring. Så KOM UD MED DEM! :)
Gravatar #6 - Jace
8. jan. 2008 21:12
#4: helsinghof: Jeg siger heller ikke at debatoplæg ikke skal være på forsiden. Det jeg snakker om er udelukkende måden man indsender forslag på :)

#5: rackbox: Jaja, det er også i orden at du gør hvad du kan for at sparke det igang. Mit forslag var bare for at gøre det nemmere at indsende forslag om indhold til siden. Både for staff og brugere. Jeg ved ikke hvor mange brugere der er klar over at man godt må indsende debatoplæg samme sted som nyhederne lige nu? :)
Gravatar #7 - Jace
8. jan. 2008 21:25
Jeg kan godt lidt at I gør hvad I kan for at være med på web 2.0 bølgen. newz.dk har jo virkelig bevist i danmark hvor meget indhold brugerne kan skabe på et site.

Men hvis det skal fortsætte så er man altså nødt til at vise hunden hvor madskålen står og ikke bare sætte den frem og tro at den selv finder derhen :)
Gravatar #8 - Pernicious
8. jan. 2008 21:42
Koderne stikker hovederne sammen i denne weekend, vil nævne det for dem, om der kan laves en smart måde, at samle de forskellige muligheder brugere har, for at oprette indhold her på siden (ud over diskussionsindlæg).
Gravatar #9 - Jace
8. jan. 2008 22:29
#8: Lyder godt :)

Bliver spændende at se hvad der kommer ud af sådan en weekends arbejde...

Er det forresten noget der sker tit eller er det første gang? Det med at I sætter jer sammen (fysisk) og arbejder med siden i en hel weekend?
Gravatar #10 - rackbox
8. jan. 2008 22:31
Det sker fra tid til anden - der var en del kodesessions i forbindelse med v4.

Nå - tilbage til emnet: Kom med jeres forslag til debatoplæg!
Gravatar #11 - Acro
8. jan. 2008 22:54
Mit indlæg er fuldkommen irrelevant, men jeg er meget interesseret i det, Jace tilsyneladende ryger. Han har tilsyneladende glemt, at han spurgte mig (og fik svar) for to dage siden. Så Jace - hvad er din hemmelighed?
Gravatar #12 - Spiderboy
8. jan. 2008 23:03
Hmm... Jeg brainstormer lige lidt. Alle ideer er nok ikke lige gode, men tag bare hvad I kan bruge - evt. brug dem som inspiration for bedre emner.

* Gallileo - Er Gallileo nødvendigt for Europa, eller er det kun for at vise os overfor resten af verden?
* Krypteringslovgivning - Skal kraftigt kryptering forbydes som i USA for at hindre forbrydelser eller skal det være lovligt af hensyn til privatlivets fred?
* It-nationen Danmark - Regeringen snakker meget om, at Danmark skal være en førende it-nation. Hvordan opnår vi det?
Gravatar #13 - Jace
8. jan. 2008 23:03
Puha, det er en gammel indisk opskrift. Den består ikke overraskende af lige dele væsker til oral indtagelse og kanylt indtagelse. Derudover tilsættes der flere gange dagligt fysiske irettesættelser fra en 850 kg stor majetærsker-mekaniker bevæbnet med et utroligt tungt kileformet alu-bat.

Jeg ved ikke lige hvem der i sin tid har opfundet den, men der er vist ingen tvivl om at den virker!
Gravatar #14 - rackbox
8. jan. 2008 23:07
#12 jeg kan godt lide de to sidste :)
Gravatar #15 - Jace
8. jan. 2008 23:16
Acro: Men du må også have en afprøvet en lignende opskrift for selv med hjælp fra systemet som holder styr på dine overvågede tråde, kan du ikke huske at tjekke de tråde du har skrevet i. Eller er problemet mere at du ikke kan huske hvilket nummer post du skriver, så der ikke sker noget når man bare refererer til din posts nummer? :)

Jeg snakker selvfølgelig om mit ubesvarede spørgsmål i samme tråd:
http://newz.dk/forum/newz-dk/kode-boks-bug-ved-sto...

Det kan selvfølgelig også bare være den tråd der udvikler stærk amnesia hos de overværende personer. Måske en ny form for virus? :)
Gravatar #16 - Jace
8. jan. 2008 23:18
#14: Der er nok mere diskussions-værdi i de to sidste, men jeg synes da også at den første er meget god, selvom den måske er blevet diskuteret rigeligt i diskutionerne til nyhederne om Gallileo...
Gravatar #17 - rackbox
9. jan. 2008 07:52
Spiderboy-> jeg har tilladt mig at gøre dit forslag om it-nationen færdig og klar. Har du lyst til at skrive oplæg om kryptering?
Gravatar #18 - Spiderboy
9. jan. 2008 11:22
#17
Helt i orden.

Det kan jeg godt, men jeg har ret eksamenstravlt for tiden, så der kan godt gå lidt tid, inden jeg får tid til det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login