mboost-dp1

Brugerbetalt reklamefrit Newz.dk - oplæg til debat


Gå til bund
Gravatar #1 - EmailFX
9. jan. 2008 20:27
Jeg er en af de mange der dagligt læser nyheder på Newz.dk. Ofte flere gange i løbet af en dag - ja, sågar flere gange i løbet af en time.

Jeg er irriteret af de reklamer der er på siden - mest fordi jeg aldrig klikker på reklamer. Det kan godt være de påvirker min underbevidsthed, men så vidt jeg ved får Newz.dk 0,- så længe jeg ikke klikker på dem fra Newz.dk

Jeg vil derfor forslå muligheden for at kunne betale et beløb - eksempelvis 120,- pr år. Det er en 10'er om måneden - noget alle må kunne finde - og hvis ikke, så dvæle ved reklamerne.

Naturligvis kan reklamerne omgåes med et filter, men da det pt. er Newz.dk's eneste indtægtsmulighed, syntes jeg det er lidt for freeloader at læse nyhederne, uden at "bidrage".

Såfremt crewet overhovedt gider til alt besværet med at gøre det simpelt at fjerne reklamerne når en betalende bruger logger ind og også alt arbejde med netbetaling og PBS og helved, er det nok relevant at hører hvor mange af de faste brugere der er interesserede i et sådan tiltag.

Jeg kan starte med at tælle mig selv: 1


OPLÆG TIL DEBAT!

/EmailFX
Gravatar #2 - conFen
9. jan. 2008 21:37
Personligt føler jeg mig ikke generet af reklamerne, men jeg bruger også FF med AdBlock og NoScript, så jeg ser sjældent reklamer nogen steder. Selv da jeg åbnede siden med IE for at se hvor slemt det stod til med reklamerne følte jeg mig ikke irriteret af dem. De er jo rimelig afdæmpede og ikke særligt prangende, så har lidt svært ved at se hvorfor man skulle betale for at få dem væk.

Jeg ville ikke have noget imod brugerbetaling som sådan, men det skulle være fuldt ud frivilligt og ikke nødvendigvis give de store priviliger, men der imod bare signalere at man vil støtte siden og staff's, i min mening, fremragende arbejde. Dette ville jeg dog hellere se som en doneringsmulighed frem for brugerbetaling, så de måske får lidt ekstra gode "firmafester" og get-togethers.

Og selv med denne doneringsmulighed, synes jeg stadig de skal have reklamerne kørende, for det er da trods alt ekstra indtægt til at holde siden kørende.

Så kan folk også selv bestemme om de vil donere 50,- eller 1000,- alt afhængigt af hvor mange penge de sidder på og hvor meget de mener Newz.dk er værd ;P
Gravatar #3 - MiniatureZeus
9. jan. 2008 21:38
Hvis folk ønsker at donere til "newz.dk" så bare kontakt mig, så skal jeg nok tage mig af det ;-)
Gravatar #4 - conFen
9. jan. 2008 21:39
#3
Vi ved jo alle sammen godt at de ryger direkte i din dukkesamling :)
Gravatar #5 - MiniatureZeus
9. jan. 2008 21:40
#4 Nej nej, jeg lover! :P

Men vil da foreslå det :)
Gravatar #6 - conFen
9. jan. 2008 21:42
Donering eller at pengene går direkte til din dukkesamling? ;P
Gravatar #7 - MiniatureZeus
9. jan. 2008 21:43
#6 : D
Hvis der bliver doneret penge til newz.dk, igennem mig, så kommer de til newz.dk! Bare rolig : )
Gravatar #8 - illishar
10. jan. 2008 12:07
Personligt synes jeg, at pladsdelen givet til reklamer på Newz er lige lovlig stor. (Prøv at scrolle op øverst på siden. 3 kæmpe-store reklameblokke, lige i fjæset!) Tilgengæld, så er de meget annonyme og passer udemærket ind i designet. (Kunne dette måske være grunden til, at designet er som det er?) Og de er jo også ofte ganske relevante i den givne kontekst. (GoogleAds ftw)
Derudover, så husk også på at hvis man donerer penge til Newz, så er det som udgangspunkt vel ikke MZ, Rackbox, Acro m.f. som man støtter, men derimod "Newz A/S", som der i øjeblikket er ved at indlede samarbejde med Freeway.

Ellers udemærket ide med et reklamefrit abbonement, men jeg tror at jeg springer over.
Gravatar #9 - Dreadnought
10. jan. 2008 13:02
Reklamerne generer ikke mig mere. Men jeg støtter da ideen. Jeg vil dog foreslå at det styres som en konto hvor det koster et beløb for de dage man besøger siden. Samt man kan optjene ved at indsende nyheder. Evt. med to beløb et lille for at indsende en nyhed og et andet for at få godkendt en nyhed.

Jeg vil dog ikke selv smide særligt mange penge efter noget som ikke virker ordenligt og ligner noget Steve Jobs har skidt i kummen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login