mboost-dp1

Abonnement & reklamer på newz.dk


Gå til bund
Gravatar #1 - _tweak
7. jun. 2016 12:20
Vi erstatter de eksisterende reklamer på newz.dk med et kombinations-netværk leveret af ConceptCPH. Dette netværk indeholder egne unikke danske reklamer, men samtidig også content fra andre netværk.

Samtidig indfører vi hvad flere brugere har efterspurgt, nemlig en mulighed for at abonnere på newz.dk (siden kræver login) og dermed blive reklamefri. Abonnementets pris er et valgfrit beløb. Maskineriet kan lige nu kun tage imod en enkelt måned af gangen, men vi arbejder på muligheden for at kunne opsætte et automatisk månedabonnement, hvis man vil.
Gravatar #2 - BurningShadow
7. jun. 2016 17:13
Rigtigt fint initiativ, som jeg nu har benyttet mig af :)
Gravatar #3 - kvark
7. jun. 2016 17:23
Sejt nok!
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. jun. 2016 03:22
Det var på tide - men vil ikke betale for et halvfærdigt produkt. Få forum til at køre optimalt, kan f.eks. ikke se forskel på de tråde jeg følger/har læst på mobilen (og nej, vil ikke have en mobilvenlig side, vil bare have den gamle oversigt tilbage)
Gravatar #5 - Adagio
9. jun. 2016 07:05
Dejligt, det tror jeg at jeg vil benytte mig af når jeg er tilbage fra ferien.
Lidt træls at man kun kan gøre det for en måned ad gangen, men bedre end ingenting
Gravatar #6 - HenrikH
9. jun. 2016 10:19
Kan man ikke få et "evighedsabonnement", så man ikke skal huske det hele tiden?!? :-P
Gravatar #7 - modgaard
9. jun. 2016 10:23
HenrikH (6) skrev:
Kan man ikke få et "evighedsabonnement", så man ikke skal huske det hele tiden?!? :-P

Vi arbejder på opsætning af automatisk månedlig betaling og er lige nu i gang med at få helt styr på PayPal til den løsning.
Gravatar #8 - Ronson ⅍
9. jun. 2016 10:46
Men 300 kr/år? Jeg er med på at beløbet er valgfrit (indtil videre) men det må være der omkring I regner med.

Og så lader det til at der er skruet gevaldigt op for reklamer for ikke-betalende brugere.
Gravatar #9 - _tweak
9. jun. 2016 12:09
Ronson ? (8) skrev:
Men 300 kr/år? Jeg er med på at beløbet er valgfrit (indtil videre) men det må være der omkring I regner med.


Det er helt op til en selv, hvor meget man vil betale - den pre-indtastede tekst er ingen indikator for, hvad vi regner med, eller hvad vi forventer. Abonnementet er udelukkende en service - et alternativ - til alle de brugere der efterspurgte en anden måde at støtte newz.dk på, end ved at se reklamer.
Gravatar #10 - HenrikH
9. jun. 2016 15:07
#9: Du får altid folk der antager at den pre-indtastede værdi er det forventede i sådanne felter...
Gravatar #11 - Useful
9. jun. 2016 15:14
HenrikH (10) skrev:
#9: Du får altid folk der antager at den pre-indtastede værdi er det forventede i sådanne felter...


Det er jo hellere ikke et stort logisk spring at lave.

Hvorfor lave et preset hvis ikke man har en forventning om, at dette skulle afhjælpe noget?
Gravatar #12 - _tweak
9. jun. 2016 16:05
HenrikH (10) skrev:
#9: Du får altid folk der antager at den pre-indtastede værdi er det forventede i sådanne felter...


Useful (11) skrev:
Det er jo hellere ikke et stort logisk spring at lave.
Hvorfor lave et preset hvis ikke man har en forventning om, at dette skulle afhjælpe noget?


Hvis argumentet lyder på at folk ville undgå at lave én måneds abonnement på newz.dk, fordi de var bange for at blive stigmatiseret ved at indbetale f.eks. 5kr frem for 25kr, så er det et helt validt argument - og formentlig ikke noget vi havde tænkt på da vi satte en random forklarende preset. Næste opdatering laver vi eksisterende preset om til en forklarende tekst: "indtast beløb".
Gravatar #13 - Ronson ⅍
9. jun. 2016 16:21
Men hvis 25 er helt tilfældigt, hvorfor står der så ikke 7 eller 6009? :)
Gravatar #14 - fjols
13. jun. 2016 12:35
Fedt initiativ, men I burde nok have skiltet lidt mere med det. Jeg så det kun igennem en anden tråd jeg følger.

Ligesom #6 kunne jeg også godt tænke mig et "livstidsabonnement" ala. hvad man kender fra plex osv, men recurring er også ganske fint.
Har selvfølgelig købt en måned :)
Gravatar #15 - _tweak
13. jun. 2016 13:50
fjols (14) skrev:
Fedt initiativ, men I burde nok have skiltet lidt mere med det. Jeg så det kun igennem en anden tråd jeg følger.

Ligesom #6 kunne jeg også godt tænke mig et "livstidsabonnement" ala. hvad man kender fra plex osv, men recurring er også ganske fint.
Har selvfølgelig købt en måned :)


Right on! - vi har netop i dag siddet og lavet en "Vidste du at du kunne købe abonnement"-boks til venstre side, samt opsat links i footeren; det er live ved næste push.

Livstidsabonnementer kommer også, formentlig inden udløbet af denne måned.
Gravatar #16 - Qw_freak
13. jun. 2016 17:30
Har i en "reward" model i tankerne? evt. hvor man får noget tid uden reklamer hvis man skriver en artikel?
Gravatar #17 - _tweak
14. jun. 2016 14:14
Qw_freak (16) skrev:
Har i en "reward" model i tankerne? evt. hvor man får noget tid uden reklamer hvis man skriver en artikel?

Helt kort: ja :-)
Gravatar #18 - CBM
15. jun. 2016 06:39
_tweak (17) skrev:
Qw_freak (16) skrev:
Har i en "reward" model i tankerne? evt. hvor man får noget tid uden reklamer hvis man skriver en artikel?

Helt kort: ja :-)


Tech Start's model (aktivitetsniveau point) eller kun hvis man får en (godkendt) indsendt nyhed?
Gravatar #19 - modgaard
15. jun. 2016 06:49
#18 det er vi ved at finde ud af. Inputs modtages gerne :)
Gravatar #20 - Sn3akr
22. okt. 2016 11:50
Det er meget fint med abonnement osv.. Men problemet opstår i at internettet er STORT.. Hvis jeg skulle betale 5kr/md på alle sider jeg benytter mig af, så skal jeg ud og finde mig et nyt job.

Jeg har egentligt haft Newz som accepteret i adblock, men efter reklamerne er blevet fuld flimrende baggrund, film osv.. Så røg den tilbage på blokeret.

Specielt da det er reklamer for spil, zymelin, færgeture til norge, forsikringer og andet crap der INTET har med tech at gøre.. (spil kan måske halvvejs forsvares, men de gør sig langt bedre på railgun.)

Hvis man i stedet valgte at gøre sine reklamer relevante for sitet (og ikke fuldside flimmer) så vil jeg på ingen måde blive irriteret over reklamerne.. Tilpas nu reklamerne til sitet, så vil i ikke blive ramt så hårdt af addblockere.

Jeg har tidligere skrevet herinde om emnet og syntes egentligt der var blevet bedre (hvorfor i også blev whitelistet), men så blev det så meget værre igen (og Newz blev igen blacklistet)

Jeg håber i finder en løsning der kan give reklamer, som er relevante for indholdet.

PS: Jeg er alligevel ikke så impulsstyret at jeg, men jeg kigger tech nyheder, pludseligt får lyst til at fare ned i byen efter håndkøbsmedicin eller lige bestiller en tur til Norge fordi en reklame popper op. Men kunne måske blive fristet til en ny harddisk, skærm eller andet som jeg måske søgte information om på sitet.. Newz.dk er ikke mit goto site, hvis jeg er forkølet! Sry

TL:DR Dårlige reklamer er ikke bedre end ingen reklamer.. Det er til gengæld = Addblock
Gravatar #21 - Useful
22. okt. 2016 12:42
Sn3akr (20) skrev:

PS: Jeg er alligevel ikke så impulsstyret at jeg, men jeg kigger tech nyheder, pludseligt får lyst til at fare ned i byen efter håndkøbsmedicin eller lige bestiller en tur til Norge fordi en reklame popper op. Men kunne måske blive fristet til en ny harddisk, skærm eller andet som jeg måske søgte information om på sitet.. Newz.dk er ikke mit goto site, hvis jeg er forkølet! Sry


Det er vist hellere ikke helt formålet med en reklame.

Man kan undre sig over hvor specifikt du forventer en reklame er? Når det kommer til reklamer er IT udstyr og lignende, for mig, fuldstændigt ligegyldige, når det kommer til den slags køb bruger jeg meget tid på at undersøge mine valg, hvis jeg har et behov, modsat et slagtilbud på en weekendtur til Norge når jeg lige har fundet ud af næste weekend er lang.

jeg vil faktisk vove at påstå, at reklamer om "tech" er helt malplaceret på en side som newz da den hovedsageligt er befærdet af folk der har fint styr på den slags, og ikke lader sig lokke af prangende skrift omkring det nye "duocore tv" eller hvad har vi

Danmark er forresten meget langt fremme i skoene hvad angår salg af håndkøbsmedicin, så de passer fint ind her, vi er normale mennesker.
Gravatar #22 - modgaard
22. okt. 2016 12:59
Sn3akr (20) skrev:
Det er meget fint med abonnement osv.. Men problemet opstår i at internettet er STORT.. Hvis jeg skulle betale 5kr/md på alle sider jeg benytter mig af, så skal jeg ud og finde mig et nyt job...

..Jeg håber i finder en løsning der kan give reklamer, som er relevante for indholdet...


Tak for inputs. Vi arbejder fortsat på reklamerne, deres mængde, placering osv. Så nuværende løsning er ikke 'den endelige'.

Derudover bestemmer man selv prisen på et abonnement. Du kan slippe meget billigere end 5 kr
Gravatar #23 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. nov. 2016 12:17
Mit abonnement løb ud i går/nat - til stor ærgelse!

Punkt 1: Jeg kan ikke gentegne abonnement på min telefon - iOS 10, Safari samt Opera
Punkt 2: Jeg får stadig de der irriterende fuldskærms "popup" reklamer med autoplay (selvom autoplay ikke altid virker, så er de træls alligevel) - iOS 10, Opera
Punkt 3: Sådan lige lidt sovs på toppen af kartoflerne, ku' man ikke have automatisk fornyelse? Altså et "rigtigt" abonnement?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login