mboost-dp1
Smartshare router
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Det har ikke det store med P2P at goere, HTTP er ligesaa meget en synder fx.. Eller ftp traffik..
Men ja, jeg er fuldt klar over hvorfor man shaper..
Saa der er ingen pointe i at styre "downstream" ? Godt saa :)
@CE
Hvis du har et produkt fra Soekris, og Soekris fortaeller dig at dit produkt, bundlet med "x"-adapter, stadig er CE-godkendt, saa er det helt fint at gaa ud og koebe "x" adapter..
Saa beholder du stadig CE-maerket.
Jeg spurgte ioevrigt lige nede i HW afdelingen, og de gav mig ret :)
Hvis man ikke styrer båndbredden på internetforbindelsen, tager peer-to-peer-brugerne så meget, at Internettet kører ulideligt langsomt for de andre.
Det har ikke det store med P2P at goere, HTTP er ligesaa meget en synder fx.. Eller ftp traffik..
Men ja, jeg er fuldt klar over hvorfor man shaper..
Man skal selvfølgelig ikke sætte en shaper på den indadgående trafik, for så bliver den indadgående båndbredde jo begrænset af shaperen, og ikke af forbindelsen.
@CE
Hvis du har et produkt fra Soekris, og Soekris fortaeller dig at dit produkt, bundlet med "x"-adapter, stadig er CE-godkendt, saa er det helt fint at gaa ud og koebe "x" adapter..
Jeg spurgte ioevrigt lige nede i HW afdelingen, og de gav mig ret :)
Enig. Men det er der mange andre end os, der ikke forstår.
Det var ikke det, jeg skrev! Jeg skrev, at man skal styre båndbredden (også downstream), men at man ikke skal shape downstream. Der er stor forskel på intelligent båndbreddestyring og en simpel shaping (uanset om det er en enkelt shaper eller et hierarki af shapere)!
Korrekt. I det tilfælde står Soekris nemlig inde for, at deres wireless bundle (det kombinerede produkt) overholder CE-kravene. Så er det Soekris, der har CE-mærket det, og ikke dig selv.
Hvis man samler et produkt bestående udelukkende af CE-mærkede komponenter, gør det ikke automatisk det endelige produkt CE-mærket. (Din HW-afdeling har sikkert også forklaret dig dette, men jeg gentager det lige for de andres skyld.)
Enig. Men det er der mange andre end os, der ikke forstår.
Det var ikke det, jeg skrev! Jeg skrev, at man skal styre båndbredden (også downstream), men at man ikke skal shape downstream. Der er stor forskel på intelligent båndbreddestyring og en simpel shaping (uanset om det er en enkelt shaper eller et hierarki af shapere)!
Korrekt. I det tilfælde står Soekris nemlig inde for, at deres wireless bundle (det kombinerede produkt) overholder CE-kravene. Så er det Soekris, der har CE-mærket det, og ikke dig selv.
Hvis man samler et produkt bestående udelukkende af CE-mærkede komponenter, gør det ikke automatisk det endelige produkt CE-mærket. (Din HW-afdeling har sikkert også forklaret dig dette, men jeg gentager det lige for de andres skyld.)
Ah ja, selvfoelgelig :)
Sorry..
Min oprindelige undren var dog fra jeres snak om at forsinke ACK og lignende.. there's just no point :D
@CE
Ja, okay, jeg var nok lidt "vag" i min beskrivelse, men ja :)
Helt korrekt :)
Ah ja, selvfoelgelig :)
Sorry..
Min oprindelige undren var dog fra jeres snak om at forsinke ACK og lignende.. there's just no point :D
@CE
Ja, okay, jeg var nok lidt "vag" i min beskrivelse, men ja :)
Helt korrekt :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.