mboost-dp1

PC eller Mac til filmredigering?


Gå til bund
Gravatar #201 - CBM
18. okt. 2016 17:57
kblood (200) skrev:
Jeg fik desværre dette svar:
"Never seen one in real life, they are RARE, probably easier to win the lottery then finding one."

Jeg tror han har ret, for den er jo fra 1997, og hvis den stadig blev lavet er jeg ret sikker på jeg havde hørt om den før.


Hmm ja.. det tætteste pt er vist

Armiga
(Arm-amiga):

http://www.armigaproject.com/


Igen IO problem ...

Hvordan kan man give den input og hvordan man man snuppe dens output?


Ved ikke om der er usb hdmi grabbers ?

Måske kunne lpt porte bruges til at simulere keyboard, mus og joystick via software på host maskinen

Mon ikke der stadig er USB lpt porte der virker i win 10 og Linux?

Gravatar #202 - kblood
18. okt. 2016 18:05
Jeg har prøvet en USB til serial port, og det virker ikke rigtigt til f.eks. at forbinde et C64 diskette drev til en PC. Kan huske det virkede med min Pentium 100 som havde sådan en port på sit motherboard. Så jeg tror lidt dette vil være det samme.

Hvis det skulle være en Amiga i en PC, så skulle det måske være noget med en MiST eller Minimig agtig ting, hvor man måske sætter det op så man har en switch og de så deler skærm, keyboard og mus?
Gravatar #203 - CBM
18. okt. 2016 18:26
kblood (202) skrev:
Jeg har prøvet en USB til serial port, og det virker ikke rigtigt til f.eks. at forbinde et C64 diskette drev til en PC. Kan huske det virkede med min Pentium 100 som havde sådan en port på sit motherboard. Så jeg tror lidt dette vil være det samme.

Hvis det skulle være en Amiga i en PC, så skulle det måske være noget med en MiST eller Minimig agtig ting, hvor man måske sætter det op så man har en switch og de så deler skærm, keyboard og mus?

Måske en hdmi switch og en usb switch kunne gøre det
Gravatar #204 - kblood
18. okt. 2016 18:54
CBM (203) skrev:
kblood (202) skrev:
Jeg har prøvet en USB til serial port, og det virker ikke rigtigt til f.eks. at forbinde et C64 diskette drev til en PC. Kan huske det virkede med min Pentium 100 som havde sådan en port på sit motherboard. Så jeg tror lidt dette vil være det samme.

Hvis det skulle være en Amiga i en PC, så skulle det måske være noget med en MiST eller Minimig agtig ting, hvor man måske sætter det op så man har en switch og de så deler skærm, keyboard og mus?

Måske en hdmi switch og en usb switch kunne gøre det


Ja, det var lidt det jeg tænkte, og så ved jeg ikke om det kunne bikses så man havde en kontakt til at styre begge kontakter.
Gravatar #205 - _tweak
18. okt. 2016 21:02
@CBM: jeg er helt tovli med ideen om de der PC-indstikskort. Det er pænt rocker at Amiga lige kunne køre native Intel :-)
Gravatar #206 - CBM
19. okt. 2016 04:18
@tweak: ja det var pænt Nice :-) kunne godt have tænkt mig at have haft sådan et setup dengang :-)

@kblood: det viser sig at armiga kører android, så der kunne nok gøres meget med vnc, Bluetooth mv.

Vnc til at "se" skærmen, Bluetooth til at simulere input der ikke kan klares over vnc såsom 2 stk mus og 2 stk joystick :-)
Gravatar #207 - CBM
19. okt. 2016 04:39
@kblood : øv har skrevet til armiga teamet og det viser sig at armiga ikke kan spille Amiga spil over vnc.
Gravatar #208 - CBM
19. okt. 2016 08:58
@kblood: armiga kan bruges som et Amiga read only floppy drev over Lan.

Så den kunne stadig være interessant at putte i en 5.25" Bay i en pc og forbinde den til en pc via et internt USB lan net kort.

Gravatar #209 - markjensen
20. okt. 2016 07:14
Gab den her tråd blev kedelig. Kan vi ikke komme tilbage til flamewar?
Gravatar #210 - _tweak
20. okt. 2016 09:01
markjensen (209) skrev:
Gab den her tråd blev kedelig. Kan vi ikke komme tilbage til flamewar?

trololoo :)
Gravatar #211 - kblood
20. okt. 2016 14:06
CBM (206) skrev:
@tweak: ja det var pænt Nice :-) kunne godt have tænkt mig at have haft sådan et setup dengang :-)

@kblood: det viser sig at armiga kører android, så der kunne nok gøres meget med vnc, Bluetooth mv.

Vnc til at "se" skærmen, Bluetooth til at simulere input der ikke kan klares over vnc såsom 2 stk mus og 2 stk joystick :-)


Det ville være lidt det samme som at bruge en emulator. Den kører nemlig Android og derfor en eller anden custom built Linux et eller andet, som så kan læse Amiga disketter som ikke har nogen beskyttelse. Den laver en ADF af den diskette man sætter i den, og så kan man kører den ADF i dens emulator.

CBM (208) skrev:
@kblood: armiga kan bruges som et Amiga read only floppy drev over Lan.

Så den kunne stadig være interessant at putte i en 5.25" Bay i en pc og forbinde den til en pc via et internt USB lan net kort.


Jeg har købt et SuperCard Pro, som kan lave et SCP image af Amiga disketter, eller C64 disketter, eller enhver anden diskette virker det til, uanset hvilken beskyttelse de disketter har. Dermed ikke længere nødvendigt at køre en cracket version af et spil, man kan bruge SCP i WinUAE og vidst også en del andre Amiga emulatorer, og man burde kunne få spillet tilbage på en diskette med kopi beskyttelse og det hele. Hvis der så er opstået fejl på den diskette man laver en SCP fil ud fra, så bliver de jo så desværre der.

Der er også IPF formattet som man kan lave med KryoFlux, jeg blev desværre bare overtalt til at bestille SuperCard Pro helt fra USA, selvom de kan cirka det samme, og KryoFlux har endda måske lidt flere muligheder.

Det som KryoFlux og SuperCard Pro gør er at man kan koble den til et USB2 stik, og så kan man koble et PC diskette drev til den, og læse diskette igennem den, så man kan lave et image fra disketten og bruge det i sin computer. Jeg har allerede taget backup af alle mine originale Amiga disketter.

Og det er jo så egentlig nok hvis man kan nøjes med at bruge emulator. Så er der også KeyRah v2 som gør det muligt at koble Amiga 500 og 1200 eller C64 tastatur til en KeyRah som så kobles til sin PC med USB, eller til en Raspberry Pi. Måske det også kan bruges med Android enheder, har ikke prøvet. Jeg har lavet en C64 med Raspberry Pi og KeyRah v2 i casen, så man kan koble Commodore joysticks til den og bruge tastaturet. Desværre mangler et C64 tastatur så bare en del taster.
Gravatar #212 - CBM
20. okt. 2016 14:23
@mark + tweak: lol :-)

@kblood: keyrah er USB hid så den fungerer fint med Android

Har nogle gange brugt mit USB Amiga tastatur på min android mobil, det giver også mulighed for at tilkoble 2 joysticks

:-)

Tjah kan være det er kryoflux jeg skal have fat i... men kan den så læse på begge sider af en c64 floppy med et almindeligt 5.25" drev?

Gravatar #213 - Slettet Bruger [3466209139]
20. okt. 2016 14:26
markjensen (209) skrev:
Gab den her tråd blev kedelig. Kan vi ikke komme tilbage til flamewar?


PC > Mac!!!
Gravatar #214 - markjensen
20. okt. 2016 15:28
Du har ret, din PC er med (privat)garanti fysisk større end de fleste Macs
Gravatar #215 - Slettet Bruger [3466209139]
20. okt. 2016 16:31
markjensen (214) skrev:
Du har ret, din PC er med (privat)garanti fysisk større end de fleste Macs


Det nu kun MacBook og MacBook Air 11" der er mindre. Dermed er den mindre end de fleste Mac (skærme).
Gravatar #216 - kblood
20. okt. 2016 20:44
CBM (212) skrev:
@mark + tweak: lol :-)

@kblood: keyrah er USB hid så den fungerer fint med Android

Har nogle gange brugt mit USB Amiga tastatur på min android mobil, det giver også mulighed for at tilkoble 2 joysticks

:-)

Tjah kan være det er kryoflux jeg skal have fat i... men kan den så læse på begge sider af en c64 floppy med et almindeligt 5.25" drev?



Nice med KeyRah.

Ja, den kan læse begge sider. Et 5,25" drev skal så bare have ekstra strøm, men de var vidst generelt to-sidet de disketter om de var til C64 eller ej. Men disketten skal vidst fysisk vendes om lige som i et C64 drev. Den kan, eller så en anden for for det, kan bruges med et C64 diskette drev, men så skal den åbnes og loddes sammen med den, og det synes jeg ikke liiige jeg har lyst til.

Så en KryoFlux og et PC 5,25" diskette drev, så skulle du kunne læse C64 disketter, også selvom de har kopi beskyttelse. Jeg burde egentlig gøre det for at få gjort det så jeg kan få Lykkehjulet digitaliseret. Det spil har åbenbart den vildeste kopi beskyttelse. Og så har jeg da også en del andre C64 spil jeg lige så godt også kan gøre det med.
IT-ekspert Yvossen (215) skrev:
markjensen (214) skrev:
Du har ret, din PC er med (privat)garanti fysisk større end de fleste Macs


Det nu kun MacBook og MacBook Air 11" der er mindre. Dermed er den mindre end de fleste Mac (skærme).


PC er bedre end Mac, det har jeg da slået fast. Derfor begyndte vi at snakke om computere som så måske ER bedre end både PC og Mac. Nemlig C64 og Amiga ;)

Folk virker bare ikke til at have indset det endnu.
Gravatar #217 - CBM
21. okt. 2016 04:58
kblood (216) skrev:
CBM (212) skrev:
@mark + tweak: lol :-)

@kblood: keyrah er USB hid så den fungerer fint med Android

Har nogle gange brugt mit USB Amiga tastatur på min android mobil, det giver også mulighed for at tilkoble 2 joysticks

:-)

Tjah kan være det er kryoflux jeg skal have fat i... men kan den så læse på begge sider af en c64 floppy med et almindeligt 5.25" drev?



Nice med KeyRah.

Ja, den kan læse begge sider. Et 5,25" drev skal så bare have ekstra strøm, men de var vidst generelt to-sidet de disketter om de var til C64 eller ej. Men disketten skal vidst fysisk vendes om lige som i et C64 drev. Den kan, eller så en anden for for det, kan bruges med et C64 diskette drev, men så skal den åbnes og loddes sammen med den, og det synes jeg ikke liiige jeg har lyst til.

Så en KryoFlux og et PC 5,25" diskette drev, så skulle du kunne læse C64 disketter, også selvom de har kopi beskyttelse. Jeg burde egentlig gøre det for at få gjort det så jeg kan få Lykkehjulet digitaliseret. Det spil har åbenbart den vildeste kopi beskyttelse. Og så har jeg da også en del andre C64 spil jeg lige så godt også kan gøre det med.
IT-ekspert Yvossen (215) skrev:
markjensen (214) skrev:
Du har ret, din PC er med (privat)garanti fysisk større end de fleste Macs


Det nu kun MacBook og MacBook Air 11" der er mindre. Dermed er den mindre end de fleste Mac (skærme).


PC er bedre end Mac, det har jeg da slået fast. Derfor begyndte vi at snakke om computere som så måske ER bedre end både PC og Mac. Nemlig C64 og Amiga ;)

Folk virker bare ikke til at have indset det endnu.



Fol skal bare bruge lidt tid til at indse det :-)

Jeg fandt en lpt port til bundkort ved vesalia.de totalt ynglings netshop :-)

Kan kryoflux også skrive til c64 og Amiga disketter eller er det readonly?

Har en del 1541 og nogle Amigaer der alle kun har floppy så kunne være smart at kunne skrive disketter til dem fra pc'en.

Mener cbm4win o.l. kan skrive med det rigtige kabel/interface

Gravatar #218 - CBM
21. okt. 2016 04:59
kblood (216) skrev:
CBM (212) skrev:
@mark + tweak: lol :-)

@kblood: keyrah er USB hid så den fungerer fint med Android

Har nogle gange brugt mit USB Amiga tastatur på min android mobil, det giver også mulighed for at tilkoble 2 joysticks

:-)

Tjah kan være det er kryoflux jeg skal have fat i... men kan den så læse på begge sider af en c64 floppy med et almindeligt 5.25" drev?



Nice med KeyRah.

Ja, den kan læse begge sider. Et 5,25" drev skal så bare have ekstra strøm, men de var vidst generelt to-sidet de disketter om de var til C64 eller ej. Men disketten skal vidst fysisk vendes om lige som i et C64 drev. Den kan, eller så en anden for for det, kan bruges med et C64 diskette drev, men så skal den åbnes og loddes sammen med den, og det synes jeg ikke liiige jeg har lyst til.

Så en KryoFlux og et PC 5,25" diskette drev, så skulle du kunne læse C64 disketter, også selvom de har kopi beskyttelse. Jeg burde egentlig gøre det for at få gjort det så jeg kan få Lykkehjulet digitaliseret. Det spil har åbenbart den vildeste kopi beskyttelse. Og så har jeg da også en del andre C64 spil jeg lige så godt også kan gøre det med.
IT-ekspert Yvossen (215) skrev:
markjensen (214) skrev:
Du har ret, din PC er med (privat)garanti fysisk større end de fleste Macs


Det nu kun MacBook og MacBook Air 11" der er mindre. Dermed er den mindre end de fleste Mac (skærme).


PC er bedre end Mac, det har jeg da slået fast. Derfor begyndte vi at snakke om computere som så måske ER bedre end både PC og Mac. Nemlig C64 og Amiga ;)

Folk virker bare ikke til at have indset det endnu.



Folk skal bare bruge lidt tid til at indse det :-)

Jeg fandt en lpt port til bundkort ved vesalia.de totalt ynglings netshop :-)

Kan kryoflux også skrive til c64 og Amiga disketter eller er det readonly?

Har en del 1541 og nogle Amigaer der alle kun har floppy så kunne være smart at kunne skrive disketter til dem fra pc'en.

Mener cbm4win o.l. kan skrive med det rigtige kabel/interface

Gravatar #219 - kblood
21. okt. 2016 14:34
CBM (217) skrev:
Fol skal bare bruge lidt tid til at indse det :-)

Jeg fandt en lpt port til bundkort ved vesalia.de totalt ynglings netshop :-)

Kan kryoflux også skrive til c64 og Amiga disketter eller er det readonly?

Har en del 1541 og nogle Amigaer der alle kun har floppy så kunne være smart at kunne skrive disketter til dem fra pc'en.

Mener cbm4win o.l. kan skrive med det rigtige kabel/interface


Det skulle man kunne, med min SuperCard Pro har jeg hørt at det måske ikke altid fungere så godt at skrive, men har ikke fået det testet endnu, men det burde fungere, og med Kryoflux er det hele formålet, nemlig at gøre det muligt at bevare de gamle spil. Mener nu også det burde kunne lade sig gøre med SuperCard Pro, skal bare have prøvet det lidt mere.
Gravatar #220 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. okt. 2016 15:44
kblood (216) skrev:
PC er bedre end Mac, det har jeg da slået fast.


Næh, du kom med uholdbare argumenter. Commodore computers giver jeg dig dog ret i!
Gravatar #221 - kblood
21. okt. 2016 15:47
PHP-Ekspert Thoroughbreed (220) skrev:
kblood (216) skrev:
PC er bedre end Mac, det har jeg da slået fast.


Næh, du kom med uholdbare argumenter. Commodore computers giver jeg dig dog ret i!


Det var gode argumenter. Der er jo en grund til at flest bruger Windows. Mange siger, specielt efter Windows 10, at de er mere produktive efter at skifte fra Mac til Windows. Så at Mac brugere siger "det er løgn", finder jeg ikke helt som værende et argument i sig selv.
Gravatar #222 - dub
23. okt. 2016 17:17
kblood (221) skrev:
Det var gode argumenter

Nej det var det ikke.

kblood (221) skrev:
Mange siger, specielt efter Windows 10, at de er mere produktive efter at skifte fra Mac til Windows.

Hvem siger det?

Og http://finance.yahoo.com/news/macs-cost-one-third-...
Gravatar #223 - CBM
23. okt. 2016 17:29
Double post


Gravatar #224 - CBM
23. okt. 2016 17:33
@dub: måske passer det hvis alle brugerne er it noobs der ikke engang kan finde ud af at bruge en mikro bølge ovn... det er sandt for 99% af alle ansatte i en produktions virksomhed

Disse personer der typisk bruger et eller to programmer og så måske surfer på nettet. . Kunne lige så godt bare bruge en forudinstalleret raspberry pi

Macs er bedre for IT analfabeter fordi alt der minder om IT er gemt langt væk.

Men til gengæld er mulighederne også mere begrænsede.. der er sikkert software som Apple forhindrer


Og så er der issues med kompatibilitet imellem osx versioner


Et issue der er næsten ikke eksisterende for Linux og findes kun i mindre grad på Windows


Bruger du Mac til kreative formål såsom designere... så er du bedre stillet med en PC med Windows

Vi havde 50/50 med support på hhv Windows og Macs ... PÅ TRODS AF at 90% af maskinerne var PC med Windows!

Selv da disse Macs via et dyrt konsulent hus blev tilmeldt
vores domæne ... så var der stadig mega meget support på disse macs



Så skal du rent faktisk være produktiv så er Macs ikke vejen frem

Godtnok er Windows 10 en kæmpe omgang Spyware men hardware understøttelse og program kompatibilitet er SECOND TO NONE...

På det område er windows 10 bedre end alle andre operativ systemer

Og det er mere brugervenligt (yuck) end nogensinde



Gravatar #225 - dub
23. okt. 2016 17:58
#223 og #224
Så det er IBMs IT guy vs dig som hele tiden laver double post, hvem ved bedst?
Gravatar #226 - CBM
24. okt. 2016 05:10
#225: hm tror du blander tingene sammen :-)

Jeg har i 3 år prøvet at være IT ansvarlig for en mellemstor produktions virksomhed.

Mine udtalelser omkring service og support på hhv. Windows og OSX er baseret på de 3 års erfaring.

Det samme er udtalelserne om den gennemsnitlige computer bruger i en produktions virksomhed.

Jeg har svært ved at se hvordan support kunne være mindre, medmindre samtlige Mac brugere var Mac nørder... det er langt fra tilfældet.


Gravatar #227 - kblood
24. okt. 2016 06:19
dub (222) skrev:
kblood (221) skrev:
Det var gode argumenter

Nej det var det ikke.

kblood (221) skrev:
Mange siger, specielt efter Windows 10, at de er mere produktive efter at skifte fra Mac til Windows.

Hvem siger det?

Og http://finance.yahoo.com/news/macs-cost-one-third-...


Jeg har selv arbejdet i IT support. Har du glemt at bemærke at INTET i den artikel nævnede Windows 10? Virksomheder opgradere ikke bare lige sådan til et nyt OS, så du skal ikke forvente at de har Windows 10 installeret på noget som helst.

http://www.digitaltrends.com/computing/sorry-apple...

http://www.laptopmag.com/articles/windows-10-vs-os...

http://www.wsj.com/articles/windows-10-or-os-x-a-m...

https://www.quora.com/Does-anyone-who-switched-fro...

Når man søger på dette, så i top 6 er der kun to links hvor man ikke konkludere at Windows 10 er mest produktivt og den ene går ikke engang i detaljer med noget som helst ud over "trick question, Mac can run both"...
Gravatar #228 - _tweak
24. okt. 2016 06:52
#227: jeg læste lige hurtigt den første artikel omkring hvorfor windows er bedre end osx - det virker besynderligt man fremhæver officepakken; der fås både til mac og windows. "There’s no need to use an old version of Office" skrives der - hvilket er spøjst, da jeg hentede "Office 2016" til mac i 2015 - inden samme udgave var tilgængelig til windows (via office365) - som jeg husker det.

.. selv bruger jeg det OS der passer til den pågældende opgave :-)
Gravatar #229 - kblood
24. okt. 2016 09:11
#228 Ja, MS Office er en lidt underlig begrundelse... kan da være han mener at der er mere af Office pakken til Windows? Men det synes jeg nu ikke jeg har hørt, og der burde da både være Word, Excel og Powerpoint til Mac og så har man da ikke rigtigt brug for mere. Det kan da heller ikke være 360 han mener, for det er da web baseret.

Der hvor jeg ser det største problem er, hvilken virksomhed ville lige lave software til sin virksomhed som kører i OSX? Mange af de virksomheder hvor jeg kender til deres interne systemer har de gerne et system 90% af deres maskiner bruger fordi det har med deres regnskab, salg, indkøb osv. med at gøre, og det system er så baseret på Windows... eller DOS for den sags skyld. Så er OSX ikke helt en mulighed.

Læste lidt i den artikel, ja den skriver faktisk en del om Office... måske One Note ikke er til OSX? Eller kunne der mangle mulighed for at bruge One Drive? For ja, det skulle da ikke være noget problem at få Office til Mac, og det burde da ikke koste mere.

Læste lige at Windows har DX12 og OSX ikke har... det giver da god mening men det ville jeg godt nok helst ikke undvære. Nu spiller jeg så også spil på alle mine computere.
Gravatar #230 - _tweak
24. okt. 2016 09:29
kblood (229) skrev:
#228 Ja, MS Office er en lidt underlig begrundelse... kan da være han mener at der er mere af Office pakken til Windows? Men det synes jeg nu ikke jeg har hørt, og der burde da både være Word, Excel og Powerpoint til Mac og så har man da ikke rigtigt brug for mere. Det kan da heller ikke være 360 han mener, for det er da web baseret.


Word, Excel, OneNote, Outlook, PowerPoint, RemoteDesktop :-) så ja, MsAccess mangler.

Der er OneDrive på min osx-installation. Og nej, der er ikke DirectX - men det er også en strictly microsoft@windows ting :-)
Gravatar #231 - kblood
25. okt. 2016 10:34
#230 Ja, det er godt nok en mærkelig pointe. Access mener jeg man tog ud af Office for flere år siden.

Men det med OneDrive var ikke om det kunne installeres, men om det også kan samarbejde med Office på en Mac?

Virker nu også lidt ligegyldigt, Office argumentet er ikke et holdbart argument imod Mac, men de andre argumenter virker nu gode nok.

Der er så godt nok dette:
"Winner: Tie. Cortana lets you search via voice or text, but El Capitan saves you time by searching for results as you type."

Og nu har Mac jo fået Siri, men til gengæld søger Windows 10 så også efter resultater imens man skriver. Troede jeg nu også det altid havde gjort.
Gravatar #232 - _tweak
25. okt. 2016 10:47
kblood (231) skrev:
Men det med OneDrive var ikke om det kunne installeres, men om det også kan samarbejde med Office på en Mac?

det mener jeg jeg kan - både på ipad, iphone og mac - og med dropbox.
Gravatar #233 - kblood
25. okt. 2016 11:03
_tweak (232) skrev:
kblood (231) skrev:
Men det med OneDrive var ikke om det kunne installeres, men om det også kan samarbejde med Office på en Mac?

det mener jeg jeg kan - både på ipad, iphone og mac - og med dropbox.


Ja, du kan installere det, men fungere det på samme måde?

Dropbox. nej, du gemmer ikke automatisk det du arbejder med i DropBox, medmindre du siger gem til DropBox eller har dokument mappen du arbejder i bundet til det.

"But there’s more to the strength of Office than the momentum of its popularity. The interface updates introduced over the past decade, while despised by some loyalists, have helped keep the software ahead of the pack. Office Online has grown into an awesome, easy to use alternative to the full software that’s instantly accessible from anywhere with an Internet connection. And tight OneDrive integration has made backing up files and accessing them from new computers a cinch."

"Dropbox and Google Drive both work well for storing files, and the latter’s productivity suite is alright if you needs are modest. If you work in Office and want to sync and backup documents, though, there’s no reason to not hitch your wagon to Microsoft’s cart."

Det lyder lidt til at det nyeste Office IKKE er Office 2016, men Office Online.

Ved det nu ikke, og syntes egentlig personligt ikke at Office er det som gør Windows mest produktivt, da jeg stort set egentlig ikke bruger det. Google Docs kan gøre det hele, så jeg bruger det måske engang imellem lige til at sikre at en rapport ser godt ud inden den skal afleveres, men op til det punkt er alt lavet i Google Docs på Google Drive. Så er alt af god grund også altid synced.
Gravatar #234 - _tweak
26. okt. 2016 05:17
kblood (233) skrev:
Ja, du kan installere det, men fungere det på samme måde?

jeg husker ikke onedrive specielt godt til windows (jeg bruger det ikke nogen af stederne) men det fungerer på mac som dropbox (bare et dedikeret "drev" i office)

kblood (233) skrev:
Dropbox. nej, du gemmer ikke automatisk det du arbejder med i DropBox, medmindre du siger gem til DropBox eller har dokument mappen du arbejder i bundet til det.

Men det gør den vel heller ikke til OneDrive? Jeg tror ikke jeg ville forvente office gemte automatisk til min dropbox (det ville være ret irriterende at den gemte automatisk et sted faktisk)

Og ja office pakken er elendig målestok; i dag. For bare 4-5 år siden var den god nok - mac office var virkelig ringe.
Gravatar #235 - kblood
26. okt. 2016 10:48
#234 Ifølge artiklen så er OneDrive vidst forbundet med Office pakken, så at alt man arbejder med har en kopi på OneDrive, men det lyder så også til at det er Office Online den skriver om, hvor det jo så giver ret god mening, for det er jo der man har sit cloud lager ved Microsoft, men så er det jo også som at bruge Google Docs, og man har sine filer på Google Drive.
Gravatar #236 - mvoigt27
26. okt. 2016 15:38
kblood (235) skrev:
#234 Ifølge artiklen så er OneDrive vidst forbundet med Office pakken, så at alt man arbejder med har en kopi på OneDrive, men det lyder så også til at det er Office Online den skriver om, hvor det jo så giver ret god mening, for det er jo der man har sit cloud lager ved Microsoft, men så er det jo også som at bruge Google Docs, og man har sine filer på Google Drive.


Nope, det kan bruges til et utal af ting.... og rolig nu, har da selv en MAC mini.... men lad dog være med at stirre dig blind på MAC som GUDEN.... Som tweak siger hver sit system til en given opgave, og magter man ikke det, jamen så er man IT analfabet.... Sagt af en som har har PC/MAc siden 1986.....
Gravatar #237 - dub
26. okt. 2016 16:13
mvoigt27 (236) skrev:
MAC

Media access control???
Gravatar #238 - mvoigt27
26. okt. 2016 16:23
dub (237) skrev:
mvoigt27 (236) skrev:
MAC

Media access control???


Ja du virkelig en geni.... du kunne afkode mit helt eget opfundne kode sprog, var du også med under anden verden's krig da man afkodede ENIGMA maskinen eller var du også henne og tænke mac adresser på netkortet, skriv din adresse og jeg sender en hat af ekstra tykt sølvpapir samt som ekstra bonus et Faradays bur....

Gravatar #239 - mvoigt27
26. okt. 2016 16:39
PS, så du det afsnit af dokumentaren X-files hvor Mulder & Scully fandt ud af......................
Gravatar #240 - kblood
26. okt. 2016 16:41
mvoigt27 (236) skrev:
kblood (235) skrev:
#234 Ifølge artiklen så er OneDrive vidst forbundet med Office pakken, så at alt man arbejder med har en kopi på OneDrive, men det lyder så også til at det er Office Online den skriver om, hvor det jo så giver ret god mening, for det er jo der man har sit cloud lager ved Microsoft, men så er det jo også som at bruge Google Docs, og man har sine filer på Google Drive.


Nope, det kan bruges til et utal af ting.... og rolig nu, har da selv en MAC mini.... men lad dog være med at stirre dig blind på MAC som GUDEN.... Som tweak siger hver sit system til en given opgave, og magter man ikke det, jamen så er man IT analfabet.... Sagt af en som har har PC/MAc siden 1986.....


Hvad kan bruges "til et utal af ting"? Mac som guden? Af hvad? Du har vidst misset hvordan jeg har har skrevet om at Apple har fejlet på mange områder de sidste 3 sider i denne tråd. Jeg foretrækker Windows og finder det mest produktivt, ser bare ikke OneDrive eller Office som et argument for at Windows skulle være bedre end Mac.
Gravatar #241 - mvoigt27
26. okt. 2016 16:47
kblood (240) skrev:
mvoigt27 (236) skrev:
kblood (235) skrev:
#234 Ifølge artiklen så er OneDrive vidst forbundet med Office pakken, så at alt man arbejder med har en kopi på OneDrive, men det lyder så også til at det er Office Online den skriver om, hvor det jo så giver ret god mening, for det er jo der man har sit cloud lager ved Microsoft, men så er det jo også som at bruge Google Docs, og man har sine filer på Google Drive.


Nope, det kan bruges til et utal af ting.... og rolig nu, har da selv en MAC mini.... men lad dog være med at stirre dig blind på MAC som GUDEN.... Som tweak siger hver sit system til en given opgave, og magter man ikke det, jamen så er man IT analfabet.... Sagt af en som har har PC/MAc siden 1986.....


Hvad kan bruges "til et utal af ting"? Mac som guden? Af hvad? Du har vidst misset hvordan jeg har har skrevet om at Apple har fejlet på mange områder de sidste 3 sider i denne tråd. Jeg foretrækker Windows og finder det mest produktivt, ser bare ikke OneDrive eller Office som et argument for at Windows skulle være bedre end Mac.


Sender Sølvpapirs hat til mig selv :)
Gravatar #242 - CBM
26. okt. 2016 17:28
mvoigt27 (236) skrev:
kblood (235) skrev:
#234 Ifølge artiklen så er OneDrive vidst forbundet med Office pakken, så at alt man arbejder med har en kopi på OneDrive, men det lyder så også til at det er Office Online den skriver om, hvor det jo så giver ret god mening, for det er jo der man har sit cloud lager ved Microsoft, men så er det jo også som at bruge Google Docs, og man har sine filer på Google Drive.


Nope, det kan bruges til et utal af ting.... og rolig nu, har da selv en MAC mini.... men lad dog være med at stirre dig blind på MAC som GUDEN.... Som tweak siger hver sit system til en given opgave, og magter man ikke det, jamen så er man IT analfabet.... Sagt af en som har har PC/MAc siden 1986.....


Præcis hvilke opgaver løser en Mac (eller PC med OSX som det jo er i dag) bedre end en PC med windows eller Linux?
Gravatar #243 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. okt. 2016 03:44
kblood (240) skrev:
Du har vidst misset hvordan jeg har har skrevet om at Apple har fejlet på mange områder de sidste 3 sider i denne tråd. Jeg foretrækker Windows og finder det mest produktivt

Jamen du har jo kun skrevet DIN mening. Du har endnu ikke kommet med konkrete beviser. Det er et holdningsspørgsmål.

Du mener så bare at du har ret i alt hvad du siger, og hvis folk mener noget andet end dig så er de spassere og klaphatte.

ProTip: Du skal hade Microsoft nu, fordi de har lavet en dyr all-in-one computer på 28" som minder lidt for meget om en iMac.
Gravatar #244 - CBM
27. okt. 2016 04:09
TB: deres nye 28" all in one virker ret cool. Og den har en masse features og anvendelses muligheder som du ikke har med en iMac.

Men ja.. den er alligevel for dyr.

Dog får man jo så de ekstra funktioner som kan forklare en
højere pris end ellers.

Kan sagtens se den blive en mulighed for kreative typer.

Kunne forestille mig at denne type maskiner kunne falde lidt i pris hvis de slår an.

Men all in one maskiner har altid været temmelig dyre og også FOR dyre.

Ville dog ønske de har lavet maskinen ligesom en anden all in one jeg har set hvor du nemt kan skifte grafik kort osv...

Kan evt prøve at finde et link.


Gravatar #245 - CBM
27. okt. 2016 04:24
#244: her er et link til den all in one jeg tænkte på:

http://www.idg.tv/video/70255/meet-the-world-s-mos...
Gravatar #246 - kblood
27. okt. 2016 05:15
PHP-Ekspert Thoroughbreed (243) skrev:
Jamen du har jo kun skrevet DIN mening. Du har endnu ikke kommet med konkrete beviser. Det er et holdningsspørgsmål.

Du mener så bare at du har ret i alt hvad du siger, og hvis folk mener noget andet end dig så er de spassere og klaphatte.

ProTip: Du skal hade Microsoft nu, fordi de har lavet en dyr all-in-one computer på 28" som minder lidt for meget om en iMac.


Det har jeg da så ikke sagt. Og at Microsoft laver en high end computer kan da slet ikke sammenlignes, for hvor er Apples billige alternativ så med 3. parts hardware og producent som kører OSX?

Jeg er kommet med en række eksempler, og eksempler på at jeg ikke er den eneste der finder Windows mere produktivt end OSX. Det er ikke en enestående holdning, så mine argumenter er da vidst ikke specielt ved siden af.

Når det gælder video redigering og måske billede redigering, så er der måske billigere og bedre software til Mac, men derudover så syntes jeg godt nok Windows har nogle fordele som Mac ikke helt komme uden om.
Gravatar #247 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. okt. 2016 07:22
#246

Du sammenligner æbler med pærer. Og når det så er sagt, så har OSX nok nogle fordele som Windows ikke har.
Gravatar #248 - CBM
27. okt. 2016 08:03
TB: OS er som religion.
Så der er nok mange både objektive og subjektive fordele og ulemper ved alle operativ systemer.

Men hvis Apple får konkurrence på det kreative område fra ms, så er det jo kun win win for alle parter.

Den nye maskine fra ms vil tvinge Apple til at opdatere deres maskiner, specielt dem der ikke er blevet ændret siden 2012 men som stadig sælges til den pris de kostede i 2012:

Fx link fra JP...

http://jyllands-posten.dk/livsstil/digitalt/comput...


Og BT...

http://www.b.dk/nationalt/pas-paa-apple-saelger-fi...
Gravatar #249 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. okt. 2016 16:10
#248

Helt enig! Konkurrence er godt. Det er bl.a. også derfor at jeg hepper på AMD - på begge markeder.

Men det med æbler vs pærer, var nu mere fordi at han gentagne gange skrev Microsoft og Mac ?
Gravatar #250 - CBM
27. okt. 2016 16:25
TB: hmm, så er del vel vinduer og æbler? :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login