mboost-dp1

Gamle computere...

Gå til bund
Gravatar #2101 - brostenen
26. aug. 2021 15:18
Så er jeg den lykkelige ejer af en hjemmebygget Commodore64 i ATX form faktor.... Med andre ord, så er jeg færdig med at bygge min fra bunden af.
Gravatar #2102 - brostenen
12. okt. 2021 05:01
Lille heads up til Amiga1200 ejere....

På amigastore(dot eu) har de lanceret to ny acceleratorer til a1200. Der er Tsunami som blev revet væk og er udsolgt indtil videre, men de har også lanceret TF-1230 i enten 64 eller 128 megabyte varianter. Og de er knagme billige, set i forhold til kort fra 1990'erne. Nå ja. Lige nu, hvor jeg skriver dette, kan man også købe en Vampire V1200 på samme webshop. Men der er for meget kontrovers til at jeg gider at købe en.

Fucking sjovt at man absolut skal være tilhænger eller modstander af Vampire kortene. Sådan lidt i retning af de gamle "krige" vi så i 80'erne og 90'erne. Hvis man siger bare lidt negativt er man bare den værste ifølge apollo team'et, og hvis man bare siger lidt positivt er man fanboy og af værste skuffe ifølge modstanderne. What a waste.... Jeg kan godt se fordelen og syntes det er fedt at folk kan få moderniseret platformen på denne måde, men stadig holde fast i den gamle måde at gøre tingene på, men samtidig er det ikke for mig, da jeg vil bruge Amiga platformen som vi gjorde det i 1990'erne.

Så jeg købte mig en TF-1230 med 64 megabyte Ram. 128 er for meget for mig og jeg vil kun boote fra onboard IDE controller. Så nu får den 1200 jeg købte og fiksede op fra vrag til fungerende maskine en dejlig opgradering som er hvad jeg havde i den 1200 jeg solgte i 2006. Men bare med lidt mere skrald i form af mere Ram....

Det er nemlig det jeg satser på at få fat på igen. At "genskabe" den 1200 jeg kom af med den gang. Bare med lidt mere. Så nu mangler jeg bare en scandoubler, kickstart 3.1 og så en af de 90-graders IDE adaptorer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login