mboost-dp1

Gamle computere...


Gå til bund
Gravatar #101 - kblood
9. mar. 2017 23:04
Ja, det er som Brostenen nævner. Her er nogle af hans videoer om det:

3 i 1 PC:


Og 4 i 1 PC:


Jeg tror nummer 2 video går bedst i detaljer med hardwaren.

Det skal være Socket 7 bundkort og CPUen skal helst være AMD II+ eller AMD III+ for dem kan man ændre multiplier på, og det er en af de ting der hjælper med at kunne ændre dens hastighed, og samtidigt kan man endda styre det med software, så det ikke skal ændres i bios hver gang. Som Brostenen skriver er der både DOS og Windows 98 software til det.
Gravatar #102 - brostenen
10. mar. 2017 08:45
Nummer et. Den med GA-5AX og voodoo3-3500. Det er den som folk på vogons anser som en god time machine. Time machine er mere eller mindre gået hen og blevet et standard navn for SS7 maskiner med Dod på.

Andre gode kanaler er: Hightreasons (han er fra hull i england), transcendal airwaves, og så waybacktech som begge er amerikanere.
Gravatar #103 - brostenen
10. mar. 2017 08:49
On a sidenote...

Min 486-vlb, slår Phils benchmark. I den video hvor han tester omkring en 10 styk vlb vga kort.

Jeg har kun halv mængde cache men samme hastighed, nemlig 20ns på L2'eren. Så hvis jeg benytter mit S3-805 VLB, burde jeg slå den endnu mere. Hmmm.... Gad vide hvis jeg gav den 256 eller 512kb 15ns?
Gravatar #104 - kblood
10. mar. 2017 16:52
Jeg håber på at der kommer en FPGA som kan lave alt det nødvendige hardware, eller måske bare et FPGA motherboard med en form for modular opbygning så man kan bygge end retro computer med det man skal bruge og selv sætte ISA, PCI slots på osv. Men ville nok være lidt dyrt at udvikle.
Gravatar #105 - brostenen
10. mar. 2017 20:43
#104
Der findes allerede industriboards med ISA slot. Men de har ikke non masked irq og dma. Så det eneste man kan benytte ISA slottene til, er seriel/parallel interfaces.
Ellers er der vist udviklet en USB-ISA bridge og der findes også PCI-ISA bridge boards. Der findes også en cpu som hedder Vortex86, men om den kan monteres i et fuldsize board eller den kun forefindes i de der små integrerede micro computere ved jeg ikke noget om.
Gravatar #106 - CBM
11. mar. 2017 05:26
De virker til at være dyre de broer

http://arstech.com/install/ecom-prodshow/usb2isar....

Gravatar #107 - CBM
11. mar. 2017 06:01
Her er noget pci til thunderbolt

http://www.4sound.dk/computer/tilbehoer/magma-expr...

Til KUN 8799 kr

Gravatar #108 - brostenen
11. mar. 2017 08:25
Jeg ved ikke om prisen på dem. Men det er sådan nogle her, at jeg tænker på:

http://www.costronic.com.tw/Ev72p.htm

Jeg vil gætte på at de koster et sted mellem 3000 og 6000.
Gravatar #109 - CBM
11. mar. 2017 09:25
Jeg ville ønske der blev lavet nogle billige løsninger til at bruge pci og isa på moderne computere

Gravatar #110 - kblood
11. mar. 2017 10:49
Man kunne måske i teorien med en almindelige PC få den slags expansion boards i, og så køre en virtual machine af en eller anden slags, som måske kunne sættes til at bruge den ISA hardware? Det er desværre nok lidt søgt, da jeg tvivler på der er nogen som har gjort det muligt. At få en PC til at emulere en langsom x86 CPU burde ikke være det store problem tror jeg, men ved ikke om det hjælper så meget.
Gravatar #111 - Ronson ⅍
11. mar. 2017 17:03
Hvad er der galt med PCI-porte på moderne bundkort?
Gravatar #112 - kblood
12. mar. 2017 01:18
Ronson ⅍ (111) skrev:
Hvad er der galt med PCI-porte på moderne bundkort?


At DOS spil har det med at hellere vil have ISA lydkort og sådan.
Gravatar #113 - brostenen
12. mar. 2017 07:38
Det er ikke helt at dos hellere vil have isa kort. Det handler om non-maskable-interrupsts. Og dma for den sags skyld.

Det der sker, er at dos spil skriver direkte til hardwaren, og i visse tilfælde manipulerer med den. Når det handler om moderne computere, så skriver softwaren til styresystemet, som så tager over og styrer hardwaren.

NMI blev fjernet fra ich7 i chipsettet, og jeg mener det var fra i865 ved intel, men via, sis og amd kan jeg ikke huske noget om.

Anyway.... Bredt emne.

Nogle gamle ISA løse bundkort, havde en ISA til PCI bridge indbygget i chipsettet, men ikke en ISA slot på bundkortet. I stedet for, havde man der som var en Pc/Pci header, eller SB-Link header (kært barn, mange navne).

På sådan et bundkort, kan man installere et PCI lydkort, med SB-Link header og på den måde tror spil at det er et ISA kort, da der skrives til IRQ og DMA igennem det lille 5-pin kabel.

Meget få PCI kort havde sådan en header. AWE64-D, YMF-724 og Vortex2 havde det. Man kunne finde det på bundkort så som Intel VC820, Intel se440-BX2 og andre i den liga. Men jeg har set det på SS7 bundkort også.
Gravatar #114 - kblood
12. mar. 2017 09:11
#113 Jeg synes nu det virker lidt nemmere at koge alt det ned til at DOS helst vil have ISA porte :)

Men interessant at nogle bundkort har sådan en bridge indbygget.
Gravatar #115 - brostenen
12. mar. 2017 09:23
#114
True that.... Det er bare jeg, som gerne vil forklare hvorfor det specifikt ikke kan lade sig gøre. Men som du siger, så er det nemmere bare at sige at det skal være ISA slot. ;-)

Med henblik på DosBox, så har du lidt den samme problematik, at det er et software lag som ikke har direkte adgang til hardwaren på samme måde som dos. Win95 til WinME kunne, men med XP begyndte de at ændre det fra MS's side af. Jeg har dog hørt rygter om at dem der producerer USB til ISA interfaces, leverer en custom udgave af DosBox, der kan gøre det. Men DosBox kan ikke i standard udgave.
Gravatar #116 - brostenen
12. mar. 2017 09:37
Ellers er der muligheder for sådan noget her, da man kun mangler en backplane. Altså hvis man ikke kan finde noget der kan erstatte

http://www.ebay.com/itm/232203249106

Det skulle dog være nemt nok at finde noget retro, da eBay svømmer i Socket7 udstyr til fair priser. Ikke for dyrt men slet ikke billigt heller. Jeg vil mene at en 250 til 350 lyder rimeligt for et board. Det har både ISA og PCI. Smid en P133 i det, og 16mb ram. Find et billigt lydkort på DBA og køb en af de her tre grafikkort. Cirrus logic 5446, S3-virge325 eller S3-Trio64v+. Eller køb et af de sprit ny audician32-plus fra england og køb et Dreamblaster-S1 modul.
Gravatar #117 - Ronson ⅍
12. mar. 2017 11:05
Synes bare jeg læste at PCI-porte heller ikke virkede (eller manglede) på moderne bundkort, må have læst forkert.
Gravatar #118 - brostenen
12. mar. 2017 12:46
#117
Well... Nøjagtig som der er forskellige volt styrker på agp, er der også forskel når det kommer til volt på pci porten.
Gravatar #119 - kblood
12. mar. 2017 15:47
brostenen (115) skrev:
#114
True that.... Det er bare jeg, som gerne vil forklare hvorfor det specifikt ikke kan lade sig gøre. Men som du siger, så er det nemmere bare at sige at det skal være ISA slot. ;-)

Med henblik på DosBox, så har du lidt den samme problematik, at det er et software lag som ikke har direkte adgang til hardwaren på samme måde som dos. Win95 til WinME kunne, men med XP begyndte de at ændre det fra MS's side af. Jeg har dog hørt rygter om at dem der producerer USB til ISA interfaces, leverer en custom udgave af DosBox, der kan gøre det. Men DosBox kan ikke i standard udgave.

Det ville nu også godt nok være interessant. Jeg er både for og imod at have en dedikeret computer til retro DOS spil, så hvis jeg kunne gøre det så at min gaming computer kunne gøres langt bedre til at emulere DOS og det delvist ikke engang ville være emulering, så kunne det sikkert hjælpe en hel del.

Der er nogle få spil som simpelthen ikke er til at få til at køre ordentligt i DOS emulatorer. Discworld Noir er nok det spil jeg mest håber på at kunne få op at køre. Jeg har læst at det burde kunne lade sig gøre, men jeg har endda prøvet at lave en Virtual Box virtual machine med Windows 98, og det kunne stadigt ikke køre spillet og crashede før jeg kom til selve spillet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Discworld_Noir
Et andet jeg synes kunne være dejligt at kunne spille bedre er Blood & Magic:
https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_%26_Magic

Så er der Syndicate Wars, men det virker til at det kører fint på min nye computer, så jeg skal nok også lige have testet de andre på denne maskine igen med forskellige måder at emulere på. Og faktisk, så mener jeg at jeg på Mac godt kan spille Blood & Magic hvor det køre godt, så det burde egentlig bare være settings, selvom jeg synes jeg har prøvet en del.

Det som helt klart tæller for, er det samme som med at have en ægte Amiga, at det ikke er emulation, og som du siger direkte adgang til hardware. Ingen forsinkelse pga. software og sådan, selvom den nu ofte er meget lille. Men det giver bare en mere retro og nostalgisk oplevelse, når den rent faktisk kan løse disketter, man kan høre hard disken larme, måske en turbo knap osv. Hele boot sekvensen hvor man ser en gammel SIS bios eller hvad man nu ellers for fat i.

brostenen (116) skrev:
Ellers er der muligheder for sådan noget her, da man kun mangler en backplane. Altså hvis man ikke kan finde noget der kan erstatte

http://www.ebay.com/itm/232203249106

Det skulle dog være nemt nok at finde noget retro, da eBay svømmer i Socket7 udstyr til fair priser. Ikke for dyrt men slet ikke billigt heller. Jeg vil mene at en 250 til 350 lyder rimeligt for et board. Det har både ISA og PCI. Smid en P133 i det, og 16mb ram. Find et billigt lydkort på DBA og køb en af de her tre grafikkort. Cirrus logic 5446, S3-virge325 eller S3-Trio64v+. Eller køb et af de sprit ny audician32-plus fra england og køb et Dreamblaster-S1 modul.


Ja, jeg har også været ved at kigge lidt på det. Ser ud til at det kan lade sig gøre for et sted mellem 1500 og 2500 kr. for en retro computer. Måske 1000 kr. hvis man finder et godt tilbud hvor det er samlet.
Gravatar #120 - brostenen
12. mar. 2017 18:53
#119
Har du også været inde på Amibay og kigge rundt?
Gravatar #121 - kblood
12. mar. 2017 19:11
brostenen (120) skrev:
#119
Har du også været inde på Amibay og kigge rundt?


Har den ikke kun Amiga ting? Jeg har generelt ikke set så meget på den, men har nu hørt der skulle være gode priser. Er bare glad for de garantier som EBay giver.
Gravatar #122 - brostenen
13. mar. 2017 08:10
#121
De har en "other" sektion. Tingene er generelt billigere der, men man skal holde øje og lede, modsat ebay der har gjort det nemt bare at søge.
Gravatar #123 - kblood
13. mar. 2017 12:30
#122 Det vil jeg prøve at undersøge. Jeg har et SuperCard Pro som jeg har brugt til at lave 3,5" disketter digitale. Mest Amiga disketter, men nu har jeg lige fået et 5,25" diskettedrev, og så mangler jeg vidst bare et kabel til det, så burde jeg også kunne lave mine C64 disketter om. Jeg vil også se på at få sådan en USB kassettebånd maskine så jeg kan overføre C64 kassetter. Så måske også lige noget der gør at jeg kan læse C64 cartridges / moduler så jeg kan overføre dem også.

Det kunne gå hen og blive et nice setup tror jeg.
Gravatar #124 - CBM
13. mar. 2017 14:00
#123: nice! Har selv overvejet en USB kasette afspiller af samme årsag plus for at kunne høre oldschool kasette bånd i bilen

:-)
Gravatar #125 - brostenen
13. mar. 2017 22:21
Jeg prøvede at opgradere mit Abit AH4T (et 486/VLB motherboard) fra 128kb-20ns L2-cache, til 256-15ns L2-cache ram. Og den brækkede fejlkoder op i en lind strøm, og frøs lige efter den havde detected harddisk. Back to 128-20 again...

Så benchede jeg den en ekstra gang med et CL-5428-1mb kort og bag efter med et S3-805-1mb kort. Begge er VLB-Kort. Maskinen kører med en 486dx2-66 (Write-Through) og 24mb ram.


CL-5428-VLB 1mb:
3D-Bench 1.0 = 45.3
3D-Bench 1.0c = 44.3

S3-805-VLB 1mb:
3D-Bench 1.0 = 47.6
3D-Bench 1.0c = 47.4

Hvis jeg sammenligner med Phils computerlab, så ligger selv mit 5428 kort over hans resultater. Og det er til og med når jeg kun har halv mængde cache der til og med er langsommere end hans. Jeg ville gerne hvis mit kunne have kørt 256kb-15ns, men det ser ud til at jeg skal lede efter 128kb-20ns mere for at se hvad den så giver i resultat. Jeg linker lige til Phils resultater herunder...

https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=49...
Gravatar #126 - Ronson ⅍
13. mar. 2017 23:31
Her er noget I kan spille på jeres gamle computere
http://danskedosklassikere.blogspot.dk/?m=1
Gravatar #127 - brostenen
14. mar. 2017 00:29
#126
Tusinde tak. :-)
Nu mangler jeg kun at finde det oprindelige "Skærmtrolden Hugo" til Dos.
Lykkehjulet og SuperOswald havde jeg ikke på lager. Så endnu en gang tak.
Gravatar #128 - CBM
14. mar. 2017 04:57
#126: dos spil kan også spilles på android telefoner :-)



Gravatar #129 - demolition
14. mar. 2017 14:07
brostenen (127) skrev:
#126
Tusinde tak. :-)
Nu mangler jeg kun at finde det oprindelige "Skærmtrolden Hugo" til Dos.
Lykkehjulet og SuperOswald havde jeg ikke på lager. Så endnu en gang tak.

Jeg har Hugo liggende på originaldisketter til PC, men jeg mener at man skal have farvekortet for at kunne starte spillet op? Eller også husker jeg forkert og det kun er i Amigaversionen.

CBM (124) skrev:
#123: nice! Har selv overvejet en USB kasette afspiller af samme årsag plus for at kunne høre oldschool kasette bånd i bilen

Det var måske en idé med en USB pladespiller til bilen? :-) Så kan du også få testet støddæmperne.
Gravatar #130 - brostenen
14. mar. 2017 14:41
#129
Det kan jeg ikke huske at der var med, men nu var det heller ikke originale spil vi havde den gang. De fleste kopierede bare spillene. Amiga versionen er på den anden side nem at skaffe. Både original og som pirat udgave.
Gravatar #131 - CBM
14. mar. 2017 16:12
demolition (129) skrev:

CBM (124) skrev:
#123: nice! Har selv overvejet en USB kasette afspiller af samme årsag plus for at kunne høre oldschool kasette bånd i bilen

Det var måske en idé med en USB pladespiller til bilen? :-) Så kan du også få testet støddæmperne.


ROTFLMFAO! JA! Det ska jeg da HA! :-)

Gravatar #132 - kblood
14. mar. 2017 21:56
Ronson ⅍ (126) skrev:
Her er noget I kan spille på jeres gamle computere
http://danskedosklassikere.blogspot.dk/?m=1


Nice :) Super Oswald var så godt nok bedre til C64. Det er faktisk en af de diskette jeg vil lave backup af. Jeg har HUGO til C64 også og Lykkehjulet på floppy disk. Lykkehjulet havde faktisk en voldsom kopi beskyttelse, så det gør det ekstra nice at kunne redde den med SuperCard Pro. Hvis altså min diskette stadigt virker.

Men den PC version af Lykkehjulet ser god ud, den skal vidst lige i min AmigaPi opsætning i dens DosBox miljø, så tror jeg nok det skal blive godt når vi skal holde min fødselsdag her i weekenden.

Lidt sjovt at tænkte på at C64 kunne have bedre kvalitet af spil end DOS engang.
Gravatar #133 - CBM
15. mar. 2017 04:50
#132: tjah... pc og dos var meget langt bagefter alt andet dengang
Gravatar #134 - brostenen
15. mar. 2017 09:47
#133
True that. Jeg savlede over A500 den gang og gør det stadig. Dog har jeg her på det sidste overvejet at finde en defekt 500'er, hive boardet ud, smide en keyrah i, og bygge en eller anden PI ind i den.
Gravatar #135 - demolition
15. mar. 2017 13:32
brostenen (134) skrev:
#133
True that. Jeg savlede over A500 den gang og gør det stadig. Dog har jeg her på det sidste overvejet at finde en defekt 500'er, hive boardet ud, smide en keyrah i, og bygge en eller anden PI ind i den.

UAE er bare ikke det samme som ægte HW..

Jeg har også Super Oswald liggende til C64, dog i båndversionen, men jeg nåede heller aldrig at få et diskettedrev til min 64er da jeg var lille. De var alt for dyre..
Gravatar #136 - kblood
15. mar. 2017 16:55
brostenen (134) skrev:
#133
True that. Jeg savlede over A500 den gang og gør det stadig. Dog har jeg her på det sidste overvejet at finde en defekt 500'er, hive boardet ud, smide en keyrah i, og bygge en eller anden PI ind i den.


Det kan anbefales, men du skal lige huske på at KeyRah både v1 og v2 ikke understøtter Amiga 500 tastatur, men et Amiga 1200 tastatur passer så ret godt i et Amiga 500 kabinet.

demolition (135) skrev:
brostenen (134) skrev:
#133
True that. Jeg savlede over A500 den gang og gør det stadig. Dog har jeg her på det sidste overvejet at finde en defekt 500'er, hive boardet ud, smide en keyrah i, og bygge en eller anden PI ind i den.

UAE er bare ikke det samme som ægte HW..

Jeg har også Super Oswald liggende til C64, dog i båndversionen, men jeg nåede heller aldrig at få et diskettedrev til min 64er da jeg var lille. De var alt for dyre..


Jeg var heldig der og har stadig min 1541-II diskette station. Det var godt nok en god dag da jeg fik den, og så kendte mine forældre en der kunne kopiere disketter og gav mig en god samling spil fra dag 1 og et en diskette med et disk kopierings program. Det var tider.

Så tog det ofte kun 1-2 minuter at loade spil istedet for 3-5 minuter :D
Gravatar #137 - Slettet Bruger [2825008598]
16. mar. 2017 20:27
https://arstechnica.com/apple/2017/03/one-of-eight...

Der må der være en af jer der køber...
Gravatar #138 - kblood
17. mar. 2017 00:04
IT-ekspert Yvossen (137) skrev:
https://arstechnica.com/apple/2017/03/one-of-eight-remaining-functional-apple-i-computers-goes-up-for-auction-in-may/

Der må der være en af jer der køber...


Hehe :) Nah, var aldrig rigtigt Apple fan. Desuden kan jeg emulere Mac på min Amiga. Eller Apple II og Apple III hed det vidst dengang.
Gravatar #139 - CBM
17. mar. 2017 04:15
IT-ekspert Yvossen (137) skrev:
https://arstechnica.com/apple/2017/03/one-of-eight-remaining-functional-apple-i-computers-goes-up-for-auction-in-may/

Der må der være en af jer der køber...

Heller ikke mig :-) jeg foretrækker også emulering.

Skal jeg have en Apple maskine, så skal det være en G4 eller G5 så jeg kan køre MorphOS på den.

Jeg har en kammerat som har været den glade modtager hver gang jeg har fået en gammel Mac /Apple maskine kastet gratis i bøtten... Det er sket 5-6 gange efterhånden...


Gravatar #140 - brostenen
17. mar. 2017 07:43
Giver heller ikke meget for Apple, selv om jeg havde en på et tidspunkt. Hvis jeg skulle have noget Apple, skulle det være en gammeldags iPod. Det er noget af det eneste jeg syntes er rigtig fedt, eller det skulle være en PPC Apple, så jeg kunne køre MorphOS.
Gravatar #141 - CBM
17. mar. 2017 08:09
#140:

Det sjove er at jeg aldrig har lagt skjul på min holdning til Apple og alligevel har folk af og til kommet slæbende med gamle Apple maskiner, som jeg åbenbart skulle have foræret.

Jeg blev også tilbudt at købe en PPC Apple laptop på et tidspunkt.

Jeg har mistanke om at man har forsøgt at gøre mig til æblemand.

Men de fik alle et godt hjem, hos en samler af Apple Retro udstyr.

Jeg har dog behold en enkelt oldgammel Apple Newton, fordi den er lidt sjov.

Ellers har jeg en 120GB ipod classic som jeg må erkende jeg stadig kan finde på at bruge på trods af mine 32 + 256 GB i min Priv og så har min søn en gammel ipad han bruger til Netflix.

Min bror havde engang nogle PET maskiner med tilhørende dobbelt diskette station, desværre fik jeg aldrig lov til at overtage disse maskiner, jeg aner ikke engang hvad han gjorde med dem.

Jeg ved ikke engang om nogle af de gamle Apple maskiner havde powerpc, jeg ved bare at de alle brugte det der ADB stik og ingen af dem havde USB.

Jeg tænker så også at det mest interessante ville være en maskine med G4 eller G5 PPC.

Så har jeg haft nogle ICL COMET maskiner engang, som min far pludselig mente skulle smides ud :-(

Deres CP/M system var nu ellers interessant nok at lege med
Gravatar #142 - CBM
17. mar. 2017 08:29
Gravatar #143 - brostenen
17. mar. 2017 16:07
#141
Vi skulle træne på de gamle ICL Comet maskiner, tilbage i 1995. Jeg fandt aldrig rigtig ud af hvad dælens det skulle bruges til, i forhold til det jeg var i gang med af uddannelse. Det var datamekaniker som det hed den gang. Jeg mente den gang at PLC programmering, Unix server, MS-Dos, Programmering (Assembler og C++) samt WindowsNT Server/Workstation var langt mere relevant. Jeg så CP/M som værende et dødt system, og det samme med den bus som Comet maskinerne var bygget op over.

Dog kunne jeg se værdien i at modeficere et styresystem, som så blev installeret på en Comet. Det indså jeg, da jeg hørte rygter om at dem der var i gang med deres sidste semester inden svendeprøven, havde fået Linux til at køre på en Comet. Hed bussen ikke også noget med "100" eller noget i den retning?

Anyway...
Vi skulle trænes i at lære en Comet at kende, og den var måske noget fancy noget i 80'erne, set med industriens og en bogholders øjne. Men i 1995 hvor vi havde PowerPC fra Apple, Pentium fra Intel, BeOS fra Be Inc og Amiga platformen stadig var brugbar og holdt. Ja så var Comet'en sgu en død fisk, der kun var brugbar som trænings maskine til at forstå basal arkitektur opbygning med. Never the less, så var det en sjov størrelse, sådan en Comet maskine.

EDIT:
Jeg tror simpelthen bare, at dem der styrede uddannelsen, var nogle rigtig gamle og tørre mænd der ikke forstod sig på hvor hurtigt udviklingen rykkede. Eller også dem der bare nægtede at indse at verdenen var under forandring indenfor IT verdenen. Jeg mener... Der var jo Os/2 som rykkede for vildt den gang (penge verdenen tog det jo til sig for vildt) og så var Win95 på trapperne, hvor alle der arbejdede med Dos, ikke rigtig kunne se værdien i en komplet ny brugerflade. Åh ja... Hvem husker ikke det kæmpe ramaskrig der var over en start-knap. Lige så stort som det ramaskrig der var, da MS fjernede den i Win8. Jaja... Historien gentog sig bare. Pudsigt! Men jeg husker tydeligt at jeg i sommeren 95, fortalte min mor at Win95 var fremtiden. Som hun grinede hånende af, da hun ikke mente det havde en fremtid indenfor cad-cam. Hun brugte autocad i dos.
Gravatar #144 - brostenen
19. mar. 2017 22:11
Kender Newz.dk's Amiga brugere denne her?

http://www.ebay.com/itm/Commodore-Amiga-A500-A600-...

Ville bare lige dele linket.
Gravatar #145 - brostenen
19. mar. 2017 22:20
Har lige købt denne her...

http://www.ebay.com/itm/252814212010

Jeg har to i forvejen, men de har ikke dual-IDE.
Jeg fandt ud af at en IDE kanal er ikke brugbar i min dx2-66, så jeg blev nødt til at købe en ny.
(heldigvis ikke alt for dyr)
Gravatar #146 - CBM
20. mar. 2017 05:10
#144: kender den godt. Har selv købt en adapter fra amigastore.eu som skulle kunne bruge både usb Mus og usb joystick men desværre er det kun nogle få joystick der passer dertil og ingen af mine usb Mus selv dem der er på listen over understøttede Mus virker ikke
Gravatar #147 - Ronson ⅍
20. mar. 2017 07:51
Bruger selv en micromys, kræver dog at musen understøtter PS/2, ved jeg ikke om den på ebay gør
Gravatar #148 - CBM
20. mar. 2017 09:11
Ronson ⅍ (147) skrev:
Bruger selv en micromys, kræver dog at musen understøtter PS/2, ved jeg ikke om den på ebay gør

Jeg bruger også 2 stk micromys (v2)... de fungerer upåklageligt med alle ps/2 mus eller mus der kan snakke ps/2 via adaptorer

Jeg bruger den anden adaptor til at bruge usb joysticks på min A1200
Gravatar #149 - CBM
20. mar. 2017 09:16
Ronson ⅍ (147) skrev:
Bruger selv en micromys, kræver dog at musen understøtter PS/2, ved jeg ikke om den på ebay gør

Jeg bruger også 2 stk micromys (v2)... de fungerer upåklageligt med alle ps/2 mus eller mus der kan snakke ps/2 via adaptorer

Jeg bruger den anden adaptor (rys mk2) til at bruge usb joysticks på min A1200

https://retro.7-bit.pl/?lang=en&go=projekty&am...
Gravatar #150 - kblood
20. mar. 2017 09:29
#140 Jeg har en PowerPC Mac, det er en MacBook Pro, jeg tror det er en G4. Kan huske den har et Nvidia 9700M grafik kort. Jeg var så heldig at den har hardware understøttet af MorphOS. Et OS inspireret af Amiga Workbench, og kan vidst køre nogen Amiga programmer hvis de ikke bruger kode der kræver en 68k CPU, og så er der en del software lavet til det. Altså en del i forhold til hvor få brugere det har. Det kører så en hel del bedre end det gjorde med MacOS før.

#144 Jeg har en Rys MKII USB adapter
http://amigastore.eu/en/414-rys-mkii-usb-adapter.h...

Den har vidst virket med alle de mus jeg har testet den med. Den har så vidst ikke virket med nogen af de joysticks og joypads jeg har testet den med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login