mboost-dp1

Gamle computere...


Gå til bund
Gravatar #1151 - brostenen
4. okt. 2018 21:22
Fandt lige noget til dem med Amiga1200 Revision 2B

http://centuriontech.eu/product/a1200-usb-mouse-mo...
Gravatar #1152 - CBM
5. okt. 2018 03:18
brostenen (1151) skrev:
Fandt lige noget til dem med Amiga1200 Revision 2B

http://centuriontech.eu/product/a1200-usb-mouse-mo...

Jeps kender den godt. Mener også den kan fås i div amiga stores.

Men jeg har jo mine rys mk2, de kan klare både USB mus og USB joystick
Gravatar #1153 - CBM
10. okt. 2018 07:56
DENNE HER

https://www.raptorcs.com/content/TL2SV2/intro.html

og så med Amiga 68080 mikro kode.. YES SIR!! :-)

det ville blive den ultimate NG Amiga
Gravatar #1154 - brostenen
11. okt. 2018 11:08
Så har mit Amiga500 restaurerings projekt, fået et nyt diskette drev. Jeg blev nødt til at fjerne lidt materiale fra eject knappen, ved brug af den udtjente loddekolbe. Det ser ikke kønt ud, men med top coveret af kabinettet monteret, er der ingen skurrende lyde længere. Nu mangler jeg bare at få fat på et nyt trapdoor dæksel, finde en PSU løsning, finde en ekstra mus og få den malet. Udermere er klipsene på bunddelen af kabinettet, som holder tastaturet oppe i kabinettet brækket af. Det er sket før jeg modtog maskinen. Så planen er at få limet et eller andet på, så tastaturet bliver holdt oppe. Sidst men ikke mindst, så skal den have noget spraymaling, og jeg skal have købt et case badge som er lavet i metal. Guld eller sølv. Ved det ikke endnu, da jeg er lang vej fra at finde ud af hvilken farve maskinen får.
Gravatar #1155 - brostenen
12. okt. 2018 11:15
Genopbyggede de keyboard holdere/clips, som var brækket af på den Amiga500 jeg er i gang med at restaurere. Klippede et låg fra en firkantet tobaks-dåse i stykker, for at lave en lille stak nye holdere. Justerede tastaturet til, med toppen af kabinettet på, og forsigtigt tegnede nogle streger. Så blev de nye holdere limet på, med superlim, og jeg sluttede af med at forstærke med en gang hjemmelavet ABS cement. Det er nemt at lave. Man skal finde en defekt trapdoor lem eller andet defekt ABS plastik, brække det op i små stykker, og opløse det i acetone. Hvis man ønsker en tykkere konsistens, så skal man bare lade acetonen fordampe. Simpelt og nemt.
Gravatar #1156 - CBM
12. okt. 2018 11:23
fine billeder på din blog.. hun er ved at se godt ud..

jeg fik desværre ikke loddet i går... det blev ikke tid til det..

men jeg satser på næste uge i stedet for

og så skal jeg have recappet de 2 stk a1200 maskiner på et tidspunkt
Gravatar #1157 - brostenen
12. okt. 2018 14:01
#1156
Tak. Jeg er tæt på at få hende færdig. Det eneste jeg ikke kan gøre, før næste sommer, er at spraymale hende. Det skal helst være varmt og tørt først. Ellers får jeg resten færdig i løbet af de næste par måneder.

Med henblik på lodning, så tror jeg godt at du kan. Jeg turde ikke, da jeg ikke har økonomien til at erstatte, hvis det går galt. Og så er der den med at jeg ikke har erfaringer med 1200'er. Sådan rent lodning.
Gravatar #1158 - CBM
13. okt. 2018 05:01
#1157:

Yes okay.

Jeg kender muligvis en der vil kunne recappe en 1200. Så skal have hørt ham om det kunne klares på et tidspunkt.

Skal dog lige have sorteret min fars komponent samling og se om jeg ikke kan samle et par sæt til et par 1200 maskiner ud af det

Jeg regner med at vil udføre floppy fix i næste uge, så nu må vi se.

Høvordan er det med 500 og recap, det er ikke så nødvendigt på en 500 kan det passe?

Mener det primært er 600, 1200 og 4000 som har behovet?
Gravatar #1159 - Claus Jørgensen
13. okt. 2018 09:34
Jeg skal smide en række computere ud. Hvis der er nogen her der vil have dem, så sig til inden i morgen (hvor vi så ellers selv smider dem ud). De kan hentes til på Mandag (hele dagen) i Odder (Jylland, 30km syd for Aarhus) hvis der er nogen interesse.

- 2x stationær Lenovo 90BJ (1T disk, 8GB ram, DVD DW drev, AMD A6 processor)
- 1x stationær Lenovo 90BH (500gb disk, 4GB ram, DVD RW drev, AMD E1 processor)
- 1x stationær HP 110 Desktop PC (Model-no 110-305no)
- 1x Lenovo T520 (laptop)
- 1x HP Probook 4710s (laptop)

Og som bonus har jeg 2 endnu-ikke-udpakkede Linksys AC580 wireless-AC mini USB adapters. Og lidt gammeldags keyboards hvis det også har interesse. Og et par monitors.

(og huske at newz.dk's privatbesked ikke virker, så svar herinde og så sender jeg kontaktinfo)
Gravatar #1160 - Claus Jørgensen
13. okt. 2018 11:21
Og jeg har også en 2012 macbook oveni resten
Gravatar #1161 - brostenen
13. okt. 2018 12:02
CBM (1158) skrev:
#1157:
Høvordan er det med 500 og recap, det er ikke så nødvendigt på en 500 kan det passe?

Mener det primært er 600, 1200 og 4000 som har behovet?


De skal også recappes. Du ser det ved C64'ere og PC bundkort. Men jeg tror skrønen opstod, da smd elektrolyttere fra første halvdel af 90'erne, holder kortere tid end gammeldags hul-monterede elektrolyttere. Du ser det også med bundkort fra 00'erne. Der brugte man kinesiske og ikke japanske. De holder i snit to til fem år, ved daglig brug. Derfor du ikke rigtigt finder socket 478 og socket a boards som virker, den dag i dag.

Omend... Så holder sen-80'er kondensatorer længere tid end 90'er smd kondensatoret. Men alle klndensatorer bliver slidt op med tiden.
Gravatar #1162 - brostenen
13. okt. 2018 12:04
#1159+1160

Macbook kunne være fint at rode med, men jeg ved ikke hvordan jeg skal hente det, da vi har børn og skal en masse. Så jeg tror ikke jeg bliver den fremtidige ejer.
Gravatar #1163 - Ronson ⅍
13. okt. 2018 13:37
#1159: Hvor er det henne i odder?
Gravatar #1164 - Claus Jørgensen
13. okt. 2018 14:05
#63

Meget centralt. Skriv til [email protected] og jeg kan give dig en address
Gravatar #1165 - demolition
13. okt. 2018 14:46
double post
Gravatar #1166 - demolition
13. okt. 2018 14:46
CBM (1158) skrev:
Høvordan er det med 500 og recap, det er ikke så nødvendigt på en 500 kan det passe?
Mener det primært er 600, 1200 og 4000 som har behovet?

Korrekt, jeg har endnu ikke set en 500 der som sådan havde behov for en recap. Ikke på samme måde som i en 600, 1200 og 4000 (og CD32) hvor det ofte kan være decideret kritisk fordi de langsomt ødelægger bundkortet. Jeg har heller ikke set en C64 der skulle recappes, men derfor kan det alligevel være en fin idé at gøre det hvis man har muligheden.

Selv om selve 500eren ikke er så kritisk ifht. en recap, så kan det godt være nødvendigt i dens strømforsyning. Her er det lidt vigtigere at kondensatorerne er gode for at reducere ripplespændingen. Hvis ripplespændingen er for stor, kan det gøre Amigaen ustabil.
Gravatar #1167 - brostenen
13. okt. 2018 20:13
#1166
Jeg tror bare det er et spørgsmål om tid. Alle kondensatorer der er af elktrolyt udgaverne, tørrer på et eller andet tidspunkt ud. 500'eren er jo fra en tid hvor man benyttede japanske, der har en langt længere levetid. Tantilum kan også blive for gamle, men de plejer at eksplodere.
Gravatar #1168 - CBM
14. okt. 2018 04:08
Hm jeg må se om ikke det kan lade sig gøre på et tidspunkt men jeg vil så prioritere at de 2 a1200 maskiner er de første der får skiftet

Ved ikke helt om jeg også tør gå i kast med selv at skifte kondensatorerne

Ellers må jeg høre om min en af mine bekendte vil gøre det og til hvilken pris

Gravatar #1169 - demolition
14. okt. 2018 10:26
brostenen (1167) skrev:
#1166
Jeg tror bare det er et spørgsmål om tid. Alle kondensatorer der er af elktrolyt udgaverne, tørrer på et eller andet tidspunkt ud. 500'eren er jo fra en tid hvor man benyttede japanske, der har en langt længere levetid. Tantilum kan også blive for gamle, men de plejer at eksplodere.

Det er dog ikke alle elektrolytkondensatorer som indeholder væske. I dag kan man få varianter der er 100% tørre og som derfor i princippet næsten kan holde 'evigt' (ok måske ikke, men markant bedre end de traditionelle). OS-CON er et eksempel:
https://industrial.panasonic.com/ww/products/capac...

Så vidt jeg ved fandtes der dog ikke solid elektrolytter i 80erne og 90erne, så de kan godt tørre ud men som du siger så tager det mange år hvis de er af god kvalitet (de japanske er generelt gode).

Tantal bliver ikke gamle som sådan i og med at de ikke ændrer sig over tid hvis de bliver brugt inden for spec. Dog er de ret følsomme over for mekaniske påvirkninger og hvis de får revner kan det som du skriver resultere i en eksplosion.
Gravatar #1170 - brostenen
14. okt. 2018 10:37
Hmmm... Jeg har set en del folk, som har købt NOS 286 boards, hvor tantelum kondensatorer eksploderer, når man sætter strøm til boardet. Det er de gamle udgaver, der ligner gule eller orange stykker tyggegummi. Det er sjældent, men det kan ske. Jeg snakker om 2 eller 3 eksempler som jeg har set, siden jeg første gang blev medlem af Vogons i 2014 stykker eller noget.

Nye solid state caps er som du skriver, langt mere holdbare. De er så vidt jeg ved lavet af keramik eller noget. Jeg tænker på dem der går under navnet "ceramic tantelum". Man skal også huske at holde sig til samme esr og andre ratings. Hvis de er for "gode", kan de også give problemer. Her tænker jeg meget gammelt elektronik. Af en eller anden årsag er nogle apperater eller maskiner, lidt følsomme og kræver mindre perfekte kondensatorer. Jeg mener at have set det med 286/386 boards. Så måske det er tilfældet med en VIC-20? Jeg ved det faktisk ikke i det specifikke tilfælde.
Gravatar #1171 - brostenen
17. okt. 2018 22:39
Recappede min C64-c maskine. Der er en mærkbar forskel. Før var skrift utideligt i filebrowser, og lysstyrken flashede når den kørte. Nu står billedet helt klart og der er ingen forstyrrelser. Så jeg kan varmt anbefale at man recapper en C64'er. Min 64'er er den med board nummer 250469 Revision 3. Altså en af de nyere, og ikke den gamle brødkasse, der har endnu ældre cap's.
Gravatar #1172 - CBM
18. okt. 2018 05:28
brostenen (1171) skrev:
Recappede min C64-c maskine. Der er en mærkbar forskel. Før var skrift utideligt i filebrowser, og lysstyrken flashede når den kørte. Nu står billedet helt klart og der er ingen forstyrrelser. Så jeg kan varmt anbefale at man recapper en C64'er. Min 64'er er den med board nummer 250469 Revision 3. Altså en af de nyere, og ikke den gamle brødkasse, der har endnu ældre cap's.

Hvilke kondensatorer brugte du?
Gravatar #1173 - brostenen
18. okt. 2018 07:21
CBM (1172) skrev:
brostenen (1171) skrev:
Recappede min C64-c maskine. Der er en mærkbar forskel. Før var skrift utideligt i filebrowser, og lysstyrken flashede når den kørte. Nu står billedet helt klart og der er ingen forstyrrelser. Så jeg kan varmt anbefale at man recapper en C64'er. Min 64'er er den med board nummer 250469 Revision 3. Altså en af de nyere, og ikke den gamle brødkasse, der har endnu ældre cap's.

Hvilke kondensatorer brugte du?


Jeg brugte dem her. Det er sådan en blanding af kvalitets kondensatorer. Men altid japansk kvalitet, og ikke kinesisk crap. Lidt dyrt, men så slipper jeg for at jagte hver indeviduel, når jeg nu ikke har et lager selv.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2...
Gravatar #1174 - brostenen
18. okt. 2018 19:00
Er her nogen som har erfaringer med en såkaldt "Epyx Fastloader Reloaded"?
Gravatar #1175 - demolition
19. okt. 2018 04:00
brostenen (1174) skrev:
Er her nogen som har erfaringer med en såkaldt "Epyx Fastloader Reloaded"?

Ikke direkte, men det er vel bare et remake af det originale cart? Fungerer formodentligt fint, selv om jeg personligt er mere til FC3+:
https://csdb.dk/release/?id=141638
Gravatar #1176 - brostenen
19. okt. 2018 15:58
#1175
Hvor køber jeg sådan et stykke hardware?
Gravatar #1177 - demolition
20. okt. 2018 09:01
brostenen (1176) skrev:
#1175
Hvor køber jeg sådan et stykke hardware?

Man kan selv bygge det, men jeg har købt FC3+ som kit af en amerikaner der går under navnet SkydivinGirl.
Man kan også købe et EasyFlash3 som også kan indeholde et FC3+. Så får man også mulighed for at have Retro Replay, Super Snapshot m.v. med i samme pakke.

EF3 kan bl.a. købes færdigsamlet her:
http://store.go4retro.com/easyflash-3/

Jeg har også et EF3 som jeg købte brugt for 350 kr fra en i Tyskland. Det synes jeg er en fornuftig pris for et rigtigt godt cartridge. Hvis man bare vil have en billig fast loader kan man dog ofte finde et originalt brugt FC3 til omkring 150-200 kr. Originale Epyx carts går vel for omkring 150 kr.
Gravatar #1178 - brostenen
20. okt. 2018 14:50
Tror jeg skal habe en easyflash version 1 og så en epyx fastload reloaded.

Anyway...
Jeg havde det diskette drev fra amigastore/shop. Kan ikke huske hvad den nu hedder... Men jeg havde det oprindelige drev som bare ikke ville og brændte af ved at jeg tændte maskinen. Sååå.... Jeg fandt et standard Alps PC drev, og da det Amiga refurbish drev var et alps, var det jo bare at benytte mit sidste adaptor kabel, og flytte både top shield og eject button. Så nu har min a500 rev 8a.1 også fået nyt floppy drev. Spillene kan igen benyttes uden problemer.

Næste skridt, er at få monteret VGA pluggen fra scandoubleren korrekt og så installere både TF-530 samt en kickstart switch. Det er en single chip 1.3/3.1 rom-switcher.

Til sidst laver jeg en blog post, om min oograderede 500. Det skal nok blive sjovt at skrive om. :-P
Gravatar #1179 - brostenen
22. okt. 2018 08:25
Så fik jeg monteret den interne a500 scandoubler's vga plug/stik, i min a500 rev 8a.1

Det er fandme dejligt at have vga connector bag i maskinen, lige ved siden af joystick portene. Der er til og med plads til en kickstarswitch kontakt. :-)
Gravatar #1180 - CBM
22. okt. 2018 08:32
nice
Gravatar #1181 - brostenen
22. okt. 2018 13:34
Er gået i gang med at installere Kickrom Switcher i a500 Rev. 8a.1 maskinen. Første skridt på vejen, er at få lappet hullet jeg lavede ved en fejl. Til opgaven, er jeg begyndt at skære et plastik låg fra en gammel tobaks æske/dåse til, og lime sammen i lag, ved brug af superlim. Så har jeg skåret et stykke til, så det passer ind i hullet. Og monteret det på en plade, som jeg har limet fast på indersiden af kabinettet. Jeg vil efterfølgende, dække det af, med den "cement" som jeg har lavet af acetone og en gammel defekt trapdoor låge, hvor tappen var brækket af.







Jeg undskylder for dårligt finish, da jeg ikke ejer en dremel, er det blevet mindre kønt. Men det kommer også til at blive bag på maskinen, hvor man ikke rigtigt ser det.
Gravatar #1182 - CBM
22. okt. 2018 14:10
det skal nok blive godt
Gravatar #1183 - brostenen
22. okt. 2018 16:40
#1182
Håber jeg kan fikse det lidt op med den acetone-cement jeg har lavet. Tror jeg dækker hullet til, og så monterer jeg kontakten i bund-kabinettet, under eject knappen og forskudt lidt bag ud. Jeg stoler ikke helt på at forstærkningen kan tåle at jeg borer et hul igennem. Men den blå plastik skal jeg nok få dækket af, både indvendig og udvendig.
Gravatar #1184 - brostenen
22. okt. 2018 23:38
Lavede hullet færdig. Det dækker skisme godt, det der trapdoor-abs/acetone maling. Der skal godt nok slibes med noget sandpapir, for at gøre det jævnt. Men hovedsagen er at hullet nu er fikset. Så installerede jeg også en kickstart switcher, og benyttede en ægte 80'er kontakt til formålet. Der skal bores et 6mm hul, modsat de moderne skrøbelige kontakter, der skal have et 4mm hul. Nu er den klar til at få monteret TF-530 acceleratoren. Yay...






Gravatar #1185 - CBM
23. okt. 2018 02:33
Det ser rigtig fint ud :)
Gravatar #1186 - demolition
23. okt. 2018 07:19
Kedeligt at se et chassis blive maltrakteret på den måde.. Man behøver ikke en dremel for at lave pæne huller - faktisk er det svært at skære i plastik med en Dremel da den kører for hurtigt og hurtigt begynder at smelte plastikken.

Man kan dog få et ret pænt resultat hvis man starter med at lave nogle passende huller med nogle træbor og filer hullet til med nogle fine file, f.eks. disse: https://www.harald-nyborg.dk/p5083/noeglefilesaet-...
Gravatar #1187 - CBM
23. okt. 2018 08:06
demolition (1186) skrev:
Kedeligt at se et chassis blive maltrakteret på den måde.. Man behøver ikke en dremel for at lave pæne huller - faktisk er det svært at skære i plastik med en Dremel da den kører for hurtigt og hurtigt begynder at smelte plastikken.

Man kan dog få et ret pænt resultat hvis man starter med at lave nogle passende huller med nogle træbor og filer hullet til med nogle fine file, f.eks. disse: https://www.harald-nyborg.dk/p5083/noeglefilesaet-...


det vigtigste er at man får udbytte af sit kabinet...

mine 2 amiga 1200 kabinetter har et hul hvor der før skulle sidde et floppy drev...

da den amiga 1200 er i sit kabinet og har en gotek og den anden ikke skal være i sit kabinet men det andet kabinet skal bruges til en pi3? med en card reader

(selve amiga 1200 maskinen skal wallmountes efter jeg har lavet escom floppy fix på den og skiftet dens kondensatorer, senere skal den wallmountede maskine også have en vampire... når V4 kan fås til amiga 1200... unless... vampire ikke virker på ESCOM.. så skal jeg bytte de 2 bundkort rundt)

mine amiga 500 maskiner er i deres originale og uændrede kabinetter og er i "mint condition" .. så vidt vides ihvertfald


Gravatar #1188 - brostenen
23. okt. 2018 09:46
demolition (1186) skrev:
Kedeligt at se et chassis blive maltrakteret på den måde.. Man behøver ikke en dremel for at lave pæne huller - faktisk er det svært at skære i plastik med en Dremel da den kører for hurtigt og hurtigt begynder at smelte plastikken.

Man kan dog få et ret pænt resultat hvis man starter med at lave nogle passende huller med nogle træbor og filer hullet til med nogle fine file, f.eks. disse: https://www.harald-nyborg.dk/p5083/noeglefilesaet-...


Jeps...
Det er også det jeg har gjort, bortset fra at jeg ikke havde en fil. Det er trist at jeg ikke tænkte mig om, da jeg var begyndt med det første hul. Men heldigvis opdagede jeg fejlen, før jeg lavede hullet større. Det skal fikses, men jeg venter med at købe korn 1200 og højere, til jeg skal have maskinen ud af kabinettet igen.
Gravatar #1189 - CBM
24. okt. 2018 03:53
Gravatar #1190 - brostenen
24. okt. 2018 08:38
CBM (1189) skrev:
Jeg har oprettet en blog

https://retrohardwareheaven.blogspot.com


Cool....
Oprettelse er starten. Jeg smider lige din blogs adresse et sted jeg kan huske, og linker jeg til det på min blog. Det bliver i aften jeg tilføjer. :-)

Hvad ønsker du at skrive om specifikt? Eller er det bare hvad du sådan lige har lyst til af løst og fast som jeg?
Gravatar #1191 - CBM
24. okt. 2018 08:42
brostenen (1190) skrev:
CBM (1189) skrev:
Jeg har oprettet en blog

https://retrohardwareheaven.blogspot.com


Cool....
Oprettelse er starten. Jeg smider lige din blogs adresse et sted jeg kan huske, og linker jeg til det på min blog. Det bliver i aften jeg tilføjer. :-)


netop :-)

og det lyder super, jeg smed også et link til din blog i mit intro indlæg på den nye blog, håber det er ok :-)

jeg har faktisk oprettet 2 blogs idag... min retro hardware heaven blog

og en forfatter blog jeg kalder for Fictional Worldspace, på den blog har jeg skrevet førse kapitel på en ny historie jeg arbejder på, som jeg kalder for New World, genren er ikke fastlagt endnu men det bliver nok sci-fi

https://fictionalworldspace.blogspot.com

Gravatar #1192 - CBM
24. okt. 2018 09:16
brostenen (1190) skrev:

Hvad ønsker du at skrive om specifikt? Eller er det bare hvad du sådan lige har lyst til af løst og fast som jeg?


Tjah, mest om hardware/elektronik projekter relateret til retro hardware og pi.. fx kunne jeg skrive om det her ESCOM floppy fix som jeg stadig skal have taget mig sammen til at udføre ... måske kan bloggen hjælpe på min motivation

jeg har også en del gamle hardware projekter som jeg overvejer at vise billeder af på bloggen... fx

* wii mote med amiga joystick port

* amiga joystick til psx til pc USB via psx adapter

* ombygget amiga quickshot flyrat

* USB Commodore 64 SX externt tastatur

* pi baseret Commodore 64

* min pi3 retro konsol med retropie

* pi book med amibian

* ombygning af en gammel computer mus så den nu er optisk og USB
(en oldgammel ergonomisk kugle mus)

...og der er måske flere projekter endnu som jeg har glemt :-)


---


jeg overvejer også flg blogs:

en generel IT blog til ting som fx kode projekter, grafik, system administration, R/C, spil projekter, hardware review (ie. gemini PDA) m.v.

en RPG blog til ting som fx tabletop wargame regler, d&d selvskrevne regel udvidelser, battle logs, brætspil, brickwars osv...

en fritids blog til ting som fx oplevelser og foto fra MTB tærren kørsel, oplevelser fra ferier og rejser, rejse fotos mv.



Gravatar #1193 - brostenen
25. okt. 2018 13:59
Testede TF-530 kortet af. Sysinfo siger:

17,96 gange hurtigere end a600
7,8 gange hurtigere end a1200
2,05 gange hurtigere end a3000
0,54 af a4000 hastighed.

Jeg har ikke plads til min kickstart switcher, da den er for høj, så jeg skal have fundet en kickrom relocator.
Gravatar #1194 - CBM
25. okt. 2018 17:19
tænker at hvis vampire v4 kan overclockes, så kunne den nå voldsomme hastigheder

Gravatar #1195 - kblood
26. okt. 2018 00:28
Jeg har været ved at rode med min Amiga CDTV. Den er lidt tung at danse med... nok specielt fordi jeg ikke har 2mb chip ram, men det koster så også kassen at få sådan en udvidelse til den. Jeg har så 8mb fast ram udvidelse. De 2mb chip ram ville nok bare gøre at jeg ville kunne spille WHD Load spil på den. Da jeg har beholdt 1.3 ROM på den er det så nød til at være JST i stedet, som så også kan bruges til nogle WHDLoad spil. Det er et alternativ til WHDLoad og der har endda været udviklet på det i år, så det kom op på version 1.61 tror jeg det var... noget med 61. Jeg kunne få Prince og Persia til at starte men det frøs altid til sidst.

Så nu har jeg givet lidt op med det. Jeg tror at jeg i stedet vil kigge på almindelige spil der kan installeres på hard disk. Jeg har fået SCSI controller og SD til SCSI adapter til den.
Gravatar #1196 - brostenen
26. okt. 2018 10:10
CBM (1194) skrev:
tænker at hvis vampire v4 kan overclockes, så kunne den nå voldsomme hastigheder



Hmmm... Lyder faktisk ikke værst. Har du nogen indikationer på hvad den kommer til at koste? Eller er de stadig sådan lidt "den bliver dyre".
Gravatar #1197 - brostenen
26. okt. 2018 10:18
kblood (1195) skrev:
Jeg har været ved at rode med min Amiga CDTV. Den er lidt tung at danse med... nok specielt fordi jeg ikke har 2mb chip ram, men det koster så også kassen at få sådan en udvidelse til den. Jeg har så 8mb fast ram udvidelse. De 2mb chip ram ville nok bare gøre at jeg ville kunne spille WHD Load spil på den. Da jeg har beholdt 1.3 ROM på den er det så nød til at være JST i stedet, som så også kan bruges til nogle WHDLoad spil. Det er et alternativ til WHDLoad og der har endda været udviklet på det i år, så det kom op på version 1.61 tror jeg det var... noget med 61. Jeg kunne få Prince og Persia til at starte men det frøs altid til sidst.

Så nu har jeg givet lidt op med det. Jeg tror at jeg i stedet vil kigge på almindelige spil der kan installeres på hard disk. Jeg har fået SCSI controller og SD til SCSI adapter til den.


Den er dyr, men der findes løsninger. (Tror du har set den)

https://icomp.de/shop-icomp/en/shop/product/ace2.h...
Gravatar #1198 - CBM
26. okt. 2018 12:25
@kblood: nice.. ville ønske jeg havde en CDTV :-)

@brostenen:
tjaah.. den SKULLE have været ude i butikkerne i slutningen af 2017 (det havde teamet lovet)... men så vidt jeg ved er den endnu ikke frigivet og vi nærmer og slutningen af 2018

Gravatar #1199 - demolition
26. okt. 2018 13:55
brostenen (1196) skrev:
CBM (1194) skrev:
tænker at hvis vampire v4 kan overclockes, så kunne den nå voldsomme hastigheder

Hmmm... Lyder faktisk ikke værst. Har du nogen indikationer på hvad den kommer til at koste? Eller er de stadig sådan lidt "den bliver dyre".


Jeg ville blive meget overrasket hvis den kom til at koste under 3000 kr. Om det så er dyrt må folk selv vurdere.

CBM (1198) skrev:
tjaah.. den SKULLE have været ude i butikkerne i slutningen af 2017 (det havde teamet lovet)... men så vidt jeg ved er den endnu ikke frigivet og vi nærmer og slutningen af 2018

De har aldrig lovet noget ifht. releases, men blot indikeret deres forventninger.
Gravatar #1200 - kblood
26. okt. 2018 21:12
brostenen (1197) skrev:
kblood (1195) skrev:
Jeg har været ved at rode med min Amiga CDTV. Den er lidt tung at danse med... nok specielt fordi jeg ikke har 2mb chip ram, men det koster så også kassen at få sådan en udvidelse til den. Jeg har så 8mb fast ram udvidelse. De 2mb chip ram ville nok bare gøre at jeg ville kunne spille WHD Load spil på den. Da jeg har beholdt 1.3 ROM på den er det så nød til at være JST i stedet, som så også kan bruges til nogle WHDLoad spil. Det er et alternativ til WHDLoad og der har endda været udviklet på det i år, så det kom op på version 1.61 tror jeg det var... noget med 61. Jeg kunne få Prince og Persia til at starte men det frøs altid til sidst.

Så nu har jeg givet lidt op med det. Jeg tror at jeg i stedet vil kigge på almindelige spil der kan installeres på hard disk. Jeg har fået SCSI controller og SD til SCSI adapter til den.


Den er dyr, men der findes løsninger. (Tror du har set den)

https://icomp.de/shop-icomp/en/shop/product/ace2.h...

Den har jeg faktisk ikke set. Det er da noget billigere end den originale. Godt nok vigtigt med Individual Computers. Nu bliver jeg næsten nød til at udvide den med den også.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login