mboost-dp1

Gamle computere...


Gå til bund
Gravatar #1102 - CBM
16. sep. 2018 16:20
kblood (1101) skrev:
https://github.com/keirf/FlashFloppy/wiki/Initial-Setup



-------------------------

Jeg kan ikke finde en beskrivelse af hvordan config skal være i et df0 boot setup?

Jeg kan boote workbench fra HxC hvis den er df1 og jeg kan også boote workbench fra gotek hvis den er df1

Er det min config der er gal på den?

Vil helst have gotek til at fungere som df0

Gotek:
IMAGE_A til F
Alle ADF filer til workbench 3.1

Fx er IMAGE_A:
Workb31.adf

Gotek er id0
HxC er id0 og jeg sætter den til id3 når jeg bruger twisted kabel



.......



Når jeg har fået styr på dens gotek, dens CF kort og dens dvd drev så vil jeg forsøge at få dens netkort Til at virke med denne guide

https://oldschoolgameblog.com/2012/03/21/my-amiga-...
Gravatar #1103 - brostenen
16. sep. 2018 19:46
Opdaterede blog om Amiga.
Gravatar #1104 - kblood
16. sep. 2018 20:10
Kobler du Goteken til på floppy porten inde i Amigaen eller på den eksterne port? Kobler man den til inde i Amigaen skulle den gerne blive DF0 som standard. For at boote fra DF1 skal man holde begge musetaster inde imens Amigaen booter, så kommer der en boot menu hvor man kan vælge at DF1 skal være første boot... det er så ikke alle spil der går med til at boote fra DF1. Prøvede lige Syndicate, den er ikke så glad for det.
Gravatar #1105 - CBM
17. sep. 2018 10:08
#1104:

jeg har både haft den koblet til som DF1 via et adaptor print til den externe floppy port og haft den koblet til som DF0 via original floppy fladkabel til bundkortet

som DF0 vil den ikke boote

som DF1 kan den finde på at boote hvis den DF0 der pt er koblet på ikke kan boote selv (fx hvis DF0 er et floppy drev uden diskette i)

Gravatar #1106 - brostenen
17. sep. 2018 17:25
#1105
Det lyder som om det er et Escom board du har. Jeg kan ikke sige helt hvad det er, men et eller andet siger mig at du har sådan et. Er der en ledning loddet fast på undersiden af boardet?



Gravatar #1107 - brostenen
17. sep. 2018 17:28
Kunne se at de convertere som en del snakker om, kan købes til omkring 100 fra tyskland af. Plus forsendelse naturligvis. Så jeg giver den et skud, da jeg gerne vil teste med forskelligt gammelt udstyr. Altså Ps1, Amiga, C64, Ps2 og så videre.

https://www.ebay.com/itm/Scart-HDMI-to-HDMI-adapte...
Gravatar #1108 - CBM
18. sep. 2018 03:55
Hmm kan ikke lige se en ledning men kan sagtens være den skal have et fix
Gravatar #1109 - CBM
18. sep. 2018 08:26
hmm..

ser ud til at Amiga 1200 eksisterer i mange versioner...

Commodore Rev 1A, 1B, 1D1, 1D2, 1D3?, 1D4, 2B
Amiga Technologies Rev 1A, 1B, 1D1, 1D2, 1D3?, 1D4, 2B
Escom Rev 1A, 1B, 1D1, 1D2, 1D3?, 1D4, 2B

og at alle disse kan have behov for hver sit floppy fix?

jeg aner ikke om den A1200 der giver problemer er fra commodore, AT eller Escom... jeg ved blot dens revision er 2B og den bruger et panasonic floppy drev (så vidt jeg husker)


---
https://forum.amiga.org/index.php?topic=1277

fandt en forum post der foreslog en
Kylwalda som løsning på floppy problemer

https://www.bigbookofamigahardware.com/bboah/produ...

Gravatar #1110 - CBM
18. sep. 2018 09:18
denne tråd kunne type på at 2B er en ESCOM A1200:

http://eab.abime.net/showthread.php?t=29881

fandt interessant info her om fixes:

http://www.ianstedman.co.uk/Amiga/amiga_hacks/A120...

summa summarum, det kunne tyde på et flopy fix er behøvet
Gravatar #1111 - kblood
18. sep. 2018 14:34
Ahh, sucks. Ja, de brugte hvis PC drev eller sådan noget.
Gravatar #1112 - demolition
18. sep. 2018 16:53
Jeg mener at 2B var den sidste revision fra C= og det var den model som Escom gik videre med, dvs. alle Escom er 2B. Det er dog ikke alle Escom modeller der har et floppy-hack. Jeg har selv en Escom A1200 med 2B bundkort som ikke har været modificeret til PC drev. Tilstedeværelsen af en ledning på undersiden burde dog afsløre om det er tilfældet.
Gravatar #1113 - CBM
18. sep. 2018 17:27
Det oprindelige drev er et
Panasonic JU-257A605P

Der står
Channel Z
A1200 rev 2B
Commodore Electronic Ltd
på bundkortet og der er ingen ledning på bagsiden

Gravatar #1114 - kblood
19. sep. 2018 06:14
#1113 Pænt sikker på at det er et PC drev så, jeg mener ikke Panasonic lavede de originale diskette drev?

Ja, her står der noget om at Escom lavede 2B chipset til A1200:
http://eab.abime.net/showthread.php?t=53975

Her er et eller andet på Tysk om det?
http://obligement.free.fr/articles/lecteur_de_disq...

Hov... Fransk er det vidst. Nærlæste det ikke lige... men måske det kan hjælpe. Der står en del om de diskette drev og et eller andet der vidst kan ændre, men ved ikke om det hjælper med Gotek.
Gravatar #1115 - kblood
19. sep. 2018 06:19
Her var noget:
Gravatar #1116 - CBM
19. sep. 2018 07:17
@kblood: jep har også selv snuset mig frem til den video, jeg tænker jeg må prøve at lodde den ledning på bagsiden og se om det hjælper mht. min gotek.

Jeg tænker at diskette drevets fabrikat og model nummer koblet med at det er et rev 2B må betyde at der altså er tale om et escom board...

bare underligt jeg ikke kan se en ledning bagpå og at der står 1992 og commodore electronics på det

ledningen kunne self være blevet fjernet da jeg købte maskinen brugt i sin tid
Gravatar #1117 - kblood
19. sep. 2018 19:07
Ja... det er svært at sige. Kan være at 2B var et model nummer det blev brugt både før og efter Escom overtog.
Gravatar #1118 - CBM
20. sep. 2018 14:09
kblood (1117) skrev:
Ja... det er svært at sige. Kan være at 2B var et model nummer det blev brugt både før og efter Escom overtog.

Brostenen og jeg har i dag konstateret at der er tale om et escom board. Jeg havde overset ledningen bagpå :-)

Gravatar #1119 - brostenen
20. sep. 2018 16:45
#1118
Jeps. Den opførte sig godt nok ikke som den skulle. :-D Men mysteriet blev godt nok løst. :-)

Jeg er i gang med at rense det tastatur der. Det var godt nok beskidt, men hovedsagen er at det virker. Yay.... Har også monteret skjoldet i 500'eren. Gav det lige med en gang sprit, og så blev der monteret board. Det sjove ved skjoldet, er at der er et "R5" klistermærke. Boardet jeg har, er et revision 5. Såååå... Det passer sgu sammen. Det helt rigtige skjold til board nummeret. :-)

Glæder mig til at få maskinen færdig. Det bliver ret fedt at have en til min søn eller datter, når de bliver store nok til at vide hvor sjældne maskinerne er. Men om han ikke bliver glad for maskinen, hvis den stadig virker om en 15 til 17 år. :-D
Gravatar #1120 - CBM
20. sep. 2018 17:21
brostenen (1119) skrev:
#1118
Jeps. Den opførte sig godt nok ikke som den skulle. :-D Men mysteriet blev godt nok løst. :-)

Jeg er i gang med at rense det tastatur der. Det var godt nok beskidt, men hovedsagen er at det virker. Yay.... Har også monteret skjoldet i 500'eren. Gav det lige med en gang sprit, og så blev der monteret board. Det sjove ved skjoldet, er at der er et "R5" klistermærke. Boardet jeg har, er et revision 5. Såååå... Det passer sgu sammen. Det helt rigtige skjold til board nummeret. :-)

Glæder mig til at få maskinen færdig. Det bliver ret fedt at have en til min søn eller datter, når de bliver store nok til at vide hvor sjældne maskinerne er. Men om han ikke bliver glad for maskinen, hvis den stadig virker om en 15 til 17 år. :-D

Hehe perfekt!

Amiga 500 skulle være mere hårdfør end de andre Amiga modeller så den burde kunne klare sig :-)

Gravatar #1121 - brostenen
20. sep. 2018 17:49
#1120.
Men vi glemte at rense diskette drevet du havde med. Det jommer jeg lige i tanke om nu. :-(
Gravatar #1122 - CBM
21. sep. 2018 02:51
brostenen (1121) skrev:
#1120.
Men vi glemte at rense diskette drevet du havde med. Det jommer jeg lige i tanke om nu. :-(

Ah ja. Det må blive næste gang så :-)
Gravatar #1123 - CBM
22. sep. 2018 16:56
ser ud til at amiga tec, der der udgav amiga racer er fallit engang i 2017, kan det passe?

Gravatar #1124 - CBM
23. sep. 2018 09:53
Hm, mon en stand-alone vampire v4 kunne passe i det oprindelige sorte pi-top kabinet?

Det ville være en mere ægte amiga laptop end pi 3 med amibian



Gravatar #1125 - CBM
28. sep. 2018 07:09
sidder lige og savler over en wiki side med gamle Tandy computere..

https://en.wikipedia.org/wiki/Tandy_1000

Der var bare noget over den måde de maskiner var designet på...
Der burde være langt flere retro ATX kabinetter

der er dog Checkmate A1500 Plus

https://www.vintageisthenewold.com/kickstarter-lau...

Gravatar #1126 - brostenen
28. sep. 2018 19:49
#1125
Jeg har set noget på Amibay eller anden Amiga forum. Hvor der er en som har skabt et Amiga 4000 ATX board. Det er naturligvis kun printet du kan købe, og så skal du finde alle komponenterne selv. Det hedder så vidt jeg kan huske "A4000TX".
Gravatar #1127 - CBM
29. sep. 2018 05:19
brostenen (1126) skrev:
#1125
Jeg har set noget på Amibay eller anden Amiga forum. Hvor der er en som har skabt et Amiga 4000 ATX board. Det er naturligvis kun printet du kan købe, og så skal du finde alle komponenterne selv. Det hedder så vidt jeg kan huske "A4000TX".


Ja det har jeg også set..super cool... det er i stil med mini ITX amiga 500 maskinen Amy og ReAmiga 1200

Det kunne være ret cool med en ATX baseret Amiga 4000

Gravatar #1128 - brostenen
30. sep. 2018 07:34
#1127
Men det er jo EATX form factor, så man skal bruge et stort kabinet.

Det virker som om at folk er begyndt at fikse på Commodores fejl, set i baglysets skær. Nu mangler vi bare et eller andet Amiga 500 ATX board, med indbygget Zorro2 slots. Eller rettere en Amiga600 med Zorro-II slots.

Det kunne være den ultimative vintage 1987/1991 gaming maskine.

- Onboard IDE.
- Onboard Scandoubler.
- RGB output.
- Zorro-II slots.
- Amiga2000 style CPU slot.
- Pcmcia port.
- Onboard Kickstart switcher.
- Socketed ECS chipset.
- ATX style power connector.
- Header til Power button.
- Fullsize ATX form factor.
- Clockport.
- Mulighed for 2mb onboard CHIP-Ram.

Skid hul i TV modulator. Det er der ingen som benytter i dag. Bare den kan køre med en moderne LCD skærm, så er det sgu helt i orden. Composit er der heller ikke nogen som benytter, så det skal bare være en header på boardet. I tilfælde af at der er en monitor-masochist der ude, som elsker at pine øjnene med composit. Så hellere component output.
Gravatar #1129 - CBM
30. sep. 2018 11:45
@brostenen : enig... Også derfor jeg forsøgte at overtale jens til at amiga reloaded skulle have ext floppy port. Det fik den så desværre ikke men det er måske også pga connectoren er svær at skaffe
Gravatar #1130 - brostenen
30. sep. 2018 17:21
#1129
Hvis jeg var udlært i at kunne læse schematics og kunne designe PCB's på computer, så havde jeg sgu gjort det selv. Men jeg kan desværre ikke sådan noget.
Gravatar #1131 - CBM
1. okt. 2018 03:14
#1130
Jeg har godtnok prøvet at lave PCB design men kun på meget simple kredsløb.

Og jeg har lidt en udfordring mht. at lodde komponenterne på

Gravatar #1132 - brostenen
1. okt. 2018 22:37
#1131
Hmmm.... Kan vel ikke være sværre at lave i stor skala. Jeg mener. Schematics til Amiga500 fulgte jo med manualen. PCMCIA porten er jo heller ikke et must at have, hvis der kommer onboard IDE med den. Og med kick 1.3 og 3.1 i switchen, er det jo heller ikke nødvendigt at have autoboot med 1.3 da man jo bare kan skifte til 3.1 for at få scsi device driveren loadet. Eller også kan man følge guidene der er online, og modde sin egen kickrom. Der findes også en del schematics til alle de manglende dele på en a500, så som Ps/2-keyboard port, samt IDE adaptor der ikke er buffered.

Hvis jeg kunne få noget hjælp til at blive sat ind i schematics designing på et tidspunkt, og hjælp til at finde det rigtige PCB design program. Så tror jeg det godt kunne lade sig gøre at frembringe et design, som man kan sende af sted til et firma der laver print. Størrelsen skal nok ikke lige være full size ATX men nok nærmere den størrelse der passer ind i et micro-ATX kabinet. Normale micro-ATX har vist nok ikke andet end et AGP/PCI-E slot og så 2 standard PCI slots. Gad vide om det ikke kan lade sig gøre.... (Tænke, tænke og klør mig i skægget)....
Gravatar #1133 - CBM
2. okt. 2018 03:36
#1132: det jeg lærte at bruge i sin tid på HTX hedder Eagle. Og er til dos så vidt jeg husker

Vi lavede det der hedder fotoprint hvor printet skulle i en kasse og i noget syre. Det er dog længe siden

https://www.instructables.com/id/Turn-your-EAGLE-s...
Gravatar #1134 - CBM
3. okt. 2018 06:13
...jeg har lige læst at AmigaOS 3.1.4 for klassiske Amigaer netop er frigivet...

https://tech.slashdot.org/story/18/10/02/2328248/a...

det kører garanteret super lækkert på en vampire amiga
Gravatar #1135 - brostenen
3. okt. 2018 10:50
#1134
Holy smoke.... Det er lækkert. Man kan købe dem i custom udgaver til de forskellige maskiner.

http://hyperion-entertainment.biz/index.php/where-...

Det ser så moderne ud, og alligevel ser det total velkendt ud. Og der er godt med fixes. Jeg tror det er perfekt til en a600, hvis man bruger den til skrivemaskine erstatning.

Med henblik på vampire. Så er jeg overbevist om at den vil gøre sig bedst på en V4 i standalone udgave. Så bliver det i sandhed den næste nyudgivelse af classic platform.
Gravatar #1136 - CBM
3. okt. 2018 10:52
brostenen (1135) skrev:
#1134
Holy smoke.... Det er lækkert. Man kan købe dem i custom udgaver til de forskellige maskiner.

http://hyperion-entertainment.biz/index.php/where-...

Det ser så moderne ud, og alligevel ser det total velkendt ud. Og der er godt med fixes. Jeg tror det er perfekt til en a600, hvis man bruger den til skrivemaskine erstatning.


Helt enig..

Jeg tænker... en Amiga 500 med en Vampire V4, BestWB v.1.0 og AmigaOS 3.1.4 ... så er man altså VIRKELIG godt kørende...

3.1.4 oversigt...

https://www.generationamiga.com/2018/10/02/amigaos...

3.1.4 digitalt køb...

http://hyperion-entertainment.biz/index.php/where-...

BestWB v.1.0...

http://lilliput.amiga-projects.net/BestWB.htm

nyheden er så stor at det har fået generation amiga nyheds siden til at afblæse sit otium...
Gravatar #1137 - kblood
3. okt. 2018 18:53
Ja, det nye WB ser lidt spændende ud. Jeg har tænkt mig at sætte et Vampire V4 kort i en Amiga 600, for den størrelse er da til at arbejde med. Eneste ulempe som jeg kan ser er at man mangler keypad, men hvad bruger man den lige til på en Amiga? Jeg havde en Amiga 600 i sin tid, og kan kun huske et spil hvor jeg egentlig havde brug for den keypad og jeg mener der var en software løsning til at komme omkring det og ellers har jeg min Amiga 1200.
Gravatar #1139 - brostenen
3. okt. 2018 22:33
Jeg kunne nok mest forestille mig at køre 3.1.4 på en standard a600. Eller rettere, en lettere pimpet 600. Ikke noget med vampire eller noget. Den skal bare lige have Kick 3.1/1.3-dual rom (kickswitch med en enkelt chip), en af de der 9.? mb fastram, 1mb chipram opgradering og scandoubler samt 4gb lagerplads. Det jeg tænker, er at jeg så får en rigtig udemærket tekstbehandler/skrivemaskine og jonglering med ADF filer. Altså en arbejdshest til at kunne "supporte" resten af Amiga samlingen. Med alle de CD-Rom opdateringer og bugfixes, er den sikkert også en god musik-CD afspiller.
Gravatar #1140 - brostenen
3. okt. 2018 22:41
Ronson ⅍ (1138) skrev:
https://www.dr.dk/viden/webfeature/piccoline


Cool.... Er glad for at jeg nåede at opleve piccolinen i folkeskolen. Comal-80, tekstbehandling og regneark. Det var sgu tider, da 8 elever på 4 computere, skulle dele en enkelt diskette, og man ventede i kø over netværket til at diskettedrevet var fri til ens egen konsol. Yay! :-O

Men jeg er stadig dybt imponeret over det fysiske design af selve maskinerne og så tastaturet. Husker at den sagde en kliklyd fra højtaleren, for at simulere klikket fra et IBM model-M tastatur. Alt undtagen skærmen, var i metal og ikke skrøbeligt plastik.
Gravatar #1141 - CBM
4. okt. 2018 00:02
Ronson ⅍ (1138) skrev:
https://www.dr.dk/viden/webfeature/piccoline


Interessant at de blev købt af ICL

Jeg havde netop 2 stk ICL COMET maskiner som barn der kørte CP/M, var i metal, brugte monokrom skærm og havde et metal tastatur med en knap konfiguration der ligner piccoline meget

Gad vide hvilket forhold der har eksisteret mellem ICL COMET og piccoline?

@kblood: ja a600 er dejlig kompakt... Ville ønske jeg kunne få fat i en recapped udgave som jeg kunne opgradere med vampire mv

@brostenen: ja det kan også have sin charme at holde systemet så original som muligt. Man kan vel sammenligne vampire med at man sætter en stor motor plus en blower på en gammel muskelbil ala torettos bil i fast and the furious :-)

Meeeen jeg ender nok med at anskaffe en fordi den giver mange fordele

Gravatar #1142 - Ronson ⅍
4. okt. 2018 05:20
brostenen (1140) skrev:
Cool.... Er glad for at jeg nåede at opleve piccolinen i folkeskolen.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men man behøvede ikke at gå i skole i midt-80'erne for at opleve piccolinen. Vi spillede i de små klasser et saftevandsspil. Og da maskinerne mikrodatamaterne skulle ud var vi så heldige at få dem i vores klasse hvor de i hvert fald stod et stykke tid, så der blev jævnligt spillet i frikvartererne.
Og jeg startede i skole i '89
Gravatar #1143 - CBM
4. okt. 2018 05:23
Ronson ⅍ (1142) skrev:
brostenen (1140) skrev:
Cool.... Er glad for at jeg nåede at opleve piccolinen i folkeskolen.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men man behøvede ikke at gå i skole i midt-80'erne for at opleve piccolinen. Vi spillede i de små klasser et saftevandsspil. Og da maskinerne mikrodatamaterne skulle ud var vi så heldige at få dem i vores klasse hvor de i hvert fald stod et stykke tid, så der blev jævnligt spillet i frikvartererne.
Og jeg startede i skole i '89


Jeg startede i 86 og vi havde også nogle gamle piccoline maskiner i et lokale et sted men da vi skulle have rigtig IT så foregik det på nogle IBM ps2 maskiner med dos

De havde et lokale med 20 maskiner komplet med IBM CRT, IBM mus og IBM keyboard
Gravatar #1144 - Ronson ⅍
4. okt. 2018 06:34
Vi gik også over til DOS og/eller Win3.1(1) ret hurtigt (ikke 3.0 da jeg mindes de var på netværk), måske samtidig med vi brugte piccolinerne. Har stadig nogle stile fra DOS WordPerfect på disketter - eller har haft, i hvert fald.
Gravatar #1145 - brostenen
4. okt. 2018 09:57
Ronson ⅍ (1142) skrev:
brostenen (1140) skrev:
Cool.... Er glad for at jeg nåede at opleve piccolinen i folkeskolen.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men man behøvede ikke at gå i skole i midt-80'erne for at opleve piccolinen. Vi spillede i de små klasser et saftevandsspil. Og da maskinerne mikrodatamaterne skulle ud var vi så heldige at få dem i vores klasse hvor de i hvert fald stod et stykke tid, så der blev jævnligt spillet i frikvartererne.
Og jeg startede i skole i '89


Jeg er fra 1976. Så jeg startede i skolen omkring 1982 stykker eller noget. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg var 6 eller blev 6 i børnehave klassen.
Gravatar #1146 - brostenen
4. okt. 2018 10:01
CBM (1143) skrev:
Ronson ⅍ (1142) skrev:
brostenen (1140) skrev:
Cool.... Er glad for at jeg nåede at opleve piccolinen i folkeskolen.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men man behøvede ikke at gå i skole i midt-80'erne for at opleve piccolinen. Vi spillede i de små klasser et saftevandsspil. Og da maskinerne mikrodatamaterne skulle ud var vi så heldige at få dem i vores klasse hvor de i hvert fald stod et stykke tid, så der blev jævnligt spillet i frikvartererne.
Og jeg startede i skole i '89


Jeg startede i 86 og vi havde også nogle gamle piccoline maskiner i et lokale et sted men da vi skulle have rigtig IT så foregik det på nogle IBM ps2 maskiner med dos

De havde et lokale med 20 maskiner komplet med IBM CRT, IBM mus og IBM keyboard


I middelfart, hvor jeg er opvokset. Der benyttede skolerne Acer maskiner. Hvis ikke, var det Compaq de brugte. Jeg mener også at de skiftede fra piccoline til Dos/Win3.11 omkring 1990.
Gravatar #1147 - brostenen
4. okt. 2018 10:15
CBM (1141) skrev:

@brostenen: ja det kan også have sin charme at holde systemet så original som muligt. Man kan vel sammenligne vampire med at man sætter en stor motor plus en blower på en gammel muskelbil ala torettos bil i fast and the furious :-)


Jeg kender filmen af navn. Men har ingen anelse om hvem det er du nævner. Jeg tror jeg så en trailer en gang, og syntes det var lidt for urealistisk og for meget brian til at jeg gad og se den. Var det ikke en gang for 18/20 år siden?

Er opvokset i Middelfart, og den gang i 80'erne og 90'erne, var en Brian eller Johnny, placeret i samme kategori som hill-billy redneck's der gifter sig med søster og skyder med gevær iført underbukser og gummistøvler. Du ved... Den der lavt intelligente skråtyggende sydstatsmand, som har dårlig kropshygiejne.

Anyway... Jeg kender ikke til filmen, da jeg hellere ville se space oddity 2001, murnaus nosferatu og citizen kane den gang.

EDIT:
Det kunne jo også bare være fordi jeg gik på vestre skole, som var en rigtig konservativ skole, hvor elerverne kom fra arbejder og fisker samfundslaget. Ledelsen var ihvertfald nogen som var ligeglad med om læren slog eleven og mobning "så man ikke". Skolen var som en jungle. Kun den stærkeste overlevede, og janteloven var ekstremt dyrket. Man kan stadig den dag i dag finde voksne mænd som ikke er bange for noget og er en rigtig hårdtarbejdende mand. Men nævner du vestre skole, bare ved navn, kryber de automatisk sammen og bliver bange.
Gravatar #1148 - CBM
4. okt. 2018 11:07
@brostenen: ok. Fair nok. Men ja filmene i serien er ren Chuck Norris eller Brian tilsat store mængder "NOS"... Fantastiske film hehe

Der er nok en redneck gemt i mig et sted :-)

De 3 film du nævner er dog bestemt også værd at se.

Det med jungle lov husker jeg selv tydeligt fra folkeskolen og HTX... Jeg var ikke fan af det

Jeg var ikke klar over at Acer og Compaq var så meget fremme dengang

Jeg har et par old gamle Compaq desktop kabinetter i sommerhuset.... Måske er de fra den tid




Gravatar #1149 - brostenen
4. okt. 2018 15:18
#1148
Jeps.... Det var den gang de lavede kvalitet, på linje med Olivetti maskinerne. Vi snakker 386/486 æraen. De hed vist nok Acer AcerPower, de modeller som skolerne købte.
Gravatar #1150 - brostenen
4. okt. 2018 19:59
Jeg har på det sidste, set en del Amiga OCS demo'er. Og vil lige dele det med folk. Der er noget godt arbejde imellem dem. Bare søg på Amiga OCS demo på youtube, og der kommer en del fra 2017 og 2018. Det overraskede mig en del, at Spaceballs stadig er aktive.

Enjoy!!!
















Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login