mboost-dp1

Gamle computere...


Gå til bund
Gravatar #1001 - brostenen
30. jun. 2018 11:10
#999
Yup. Jeg husker forskellen på vga og amiga på CRT skærme tilbage i 90'erne. Det var som om amiga var mere blød i billedet. Lidt som om det var et maleri. Modsat vga på pc, der mindede om et fotografi. Naturligvis var det jo ikke sådan, grundet den lave vga opløsning, men jeg kunne tydeligt se at kontrasten eller hvad det var, gjorde den forskel.
Gravatar #1002 - brostenen
30. jun. 2018 11:16
#1000
Så tænk på, når vi når post 1200!! ;-)

Jeg har valgt scandoubleren, da jeg ikke kan have CRT i huset. Kvinden har nemt til migræne, og jeg kan ikke holde flimmeren ud i mere end 30 minutter.

Desuden vil jeg gerne fremtidssikre mine amigaer. Jeg mener at almindelige TFT/LCD skærme er den bedste fremtidssikring. Billedrør dør jo med tiden, og det er ikke alle skærme der kan synce til 15.
Gravatar #1003 - brostenen
30. jun. 2018 11:48
Speaking of....

Jeg mener at den største fejl ved Amigaen overhovedet, er at den ikke er konstrueret med 30khz på skærmen. Fint nok med at det ikke var aktuelt i 80'erne. Men når de gjorde det med 3000'eren, skulle de også have haft det på 600, 1200 og 4000. Største ingeniør fejl ever, på Amiga platformen.
Gravatar #1004 - CBM
30. jun. 2018 13:39
brostenen (1002) skrev:
#1000
Så tænk på, når vi når post 1200!! ;-)

Jeg har valgt scandoubleren, da jeg ikke kan have CRT i huset. Kvinden har nemt til migræne, og jeg kan ikke holde flimmeren ud i mere end 30 minutter.

Desuden vil jeg gerne fremtidssikre mine amigaer. Jeg mener at almindelige TFT/LCD skærme er den bedste fremtidssikring. Billedrør dør jo med tiden, og det er ikke alle skærme der kan synce til 15.


Hehe.. well... vi skal nok nå til 1200 på et tidspunkt. .. vi når igennem alle modeller. . Nu har vi 1000 og 500 indtil videre hehe
Gravatar #1005 - brostenen
30. jun. 2018 14:27
Der er piccoline til salg på dba lige nu. Ingen fast pris. Kun byd-pris. Bare jeg havde på plads og råd. Damn it to hell....
Gravatar #1006 - CBM
30. jun. 2018 19:12
brostenen (1005) skrev:
Der er piccoline til salg på dba lige nu. Ingen fast pris. Kun byd-pris. Bare jeg havde på plads og råd. Damn it to hell....

Det værste er næsten at man sikkert kunne have fået dem foræret eller fået dem til spotpris da ens gamle folkeskole udskiftede dem

Gravatar #1007 - brostenen
30. jun. 2018 20:14
Nemmerlig. Jeg syntes bare det kunne være cool, hvis jeg havde haft viden, tid, plads og penge til at sætte dem i stand.
Gravatar #1008 - CBM
1. jul. 2018 07:00
brostenen (1007) skrev:
Nemmerlig. Jeg syntes bare det kunne være cool, hvis jeg havde haft viden, tid, plads og penge til at sætte dem i stand.

Kan sagtens følge dig.
Jeg har resterne af en gammel Comet computer som jeg overvejer om jeg skal/kan bruge som desktop kabinet til den ene Amiga 1200.
Jeg ville hellere have bevaret den originale men min far valgte at konfiskere den for mange år siden og fjerne dens indmad fordi han havde planer med kabinettet :-(
Han fik dog aldrig bygget noget andet ind i den.
Gravatar #1009 - brostenen
1. jul. 2018 18:21
#1008
Uhhh.... Så er der plads til det hele og en RPI også. Måske bygge en C64 ind sammen med, og kalde den for en C1264-PI?
Gravatar #1010 - CBM
1. jul. 2018 21:19
brostenen (1009) skrev:
#1008
Uhhh.... Så er der plads til det hele og en RPI også. Måske bygge en C64 ind sammen med, og kalde den for en C1264-PI?

Hmm hehe det er en interessant idé.
Gravatar #1011 - brostenen
2. jul. 2018 17:52
Byttede en af mine fuldt ud fungerende tank mus, til en Amiga500 i super dårlig stand. Det er en rev.5 som har fejl. Rf skjoldet er 50 procent rusten og der der mangler en mus-port. Kabinettet er knækket to steder, men kan limes med acetone og stives af med en gang acetone-plast blanding på undersiden.
Jeg testede den af. Alle chips undtagen gary, bliver varme. Så det ser ikke helt slemt ud.

Hvis tidligere ejer havde know how og tid, ville han selv have restaureret den. Så nu giver jeg den et skud. :-)

Hvis ikke, køber jeg et nyt board, og får den til en fungerende maskine på den måde. Det kunne væee sjovt hvis jeg kunne have en Amiga i overskud, hvis en af mine børn kom til at interessere sig for computere på samme måde som jeg.
Gravatar #1012 - CBM
3. jul. 2018 03:53
brostenen (1011) skrev:
Byttede en af mine fuldt ud fungerende tank mus, til en Amiga500 i super dårlig stand. Det er en rev.5 som har fejl. Rf skjoldet er 50 procent rusten og der der mangler en mus-port. Kabinettet er knækket to steder, men kan limes med acetone og stives af med en gang acetone-plast blanding på undersiden.
Jeg testede den af. Alle chips undtagen gary, bliver varme. Så det ser ikke helt slemt ud.

Hvis tidligere ejer havde know how og tid, ville han selv have restaureret den. Så nu giver jeg den et skud. :-)

Hvis ikke, køber jeg et nyt board, og får den til en fungerende maskine på den måde. Det kunne væee sjovt hvis jeg kunne have en Amiga i overskud, hvis en af mine børn kom til at interessere sig for computere på samme måde som jeg.

Godt bytte.

Du kan muligvis bruge dens chips i en 'Amy' eller lignende hvis det ikke lykkedes at få den i gang igen
Gravatar #1013 - brostenen
3. jul. 2018 04:17
#1012
Omkring 8 timers arbejde, natten igennem, og restaureringen er kommet så langt her...

https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=39...

Det er dog skrevet på skod-engelsk. Men hey... Jeg har ikke fået undervisning i engelsk siden 2003.
Gravatar #1014 - CBM
3. jul. 2018 13:37
#1013: godt arbejde. Du har et godt tag på de ældre damer (computere) ;-)

Hun skal da have et "kunstigt" diskettedrev så hun har nemmere ved at "sluge" data :-)

Men ja ret nice. Det er også AFAIK den mest kompatible af alle Amigaerne. Jeg har fx ikke stødt på ret mange ADF'er der krævede kick 1.2. Og ellers er det vel mest AGA ADF'er der kræver kick 2+
Gravatar #1015 - brostenen
3. jul. 2018 14:06
#1014
Tak. Hun er langt fra færdig foran sminke stolen. Lige nu står den på tastatur. Det er et mitsumi med red light. Både signal diode men også caps lock diode. Dog ikke chicken lips. Jeg mener at det er mekanisk og ikke rubber dome som har chicken lips.
Gravatar #1016 - brostenen
3. jul. 2018 19:13
Nå... Tastaturet på Amiga 500'eren fungerer kun halvt. Nogen der ved hvad jeg kan teste, for at finde ud af om det er på mainboardet eller i tastaturet at den er gal?
Gravatar #1017 - kblood
4. jul. 2018 05:55
brostenen (1013) skrev:
#1012
Omkring 8 timers arbejde, natten igennem, og restaureringen er kommet så langt her...

https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=39...

Det er dog skrevet på skod-engelsk. Men hey... Jeg har ikke fået undervisning i engelsk siden 2003.

Nice :)
Gravatar #1018 - brostenen
4. jul. 2018 06:58
#1017
Tak :-) Hun er jo begyndt at blive pæn igen. Men jeg har som sagt en del problemer med det forbandede tastatur. :-( Jeg har ledt højt og lavt efter et tastatur med dk layout som kan garanteres at virke, men jeg kan ikke finde noget. :-( Øv.
Gravatar #1019 - brostenen
4. jul. 2018 09:36
Hvis nogen er interesseret i en byttehandel, har jeg en annonce oppe på DBA. Mangler både tastatur og RF skjold, og har et 1541-II i god stand med disketter der er blevet formatteret på samme drev. Jeg kom i tanke om at jeg købte drevet, formatterede disketterne, og så er det egentlig kun blevet brugt få gange de sidste par måneder. Så stor C64 bruger er jeg dog ikke, at jeg har brug for et ægte diskette drev.

Så når jeg bund og grund kun har det fordi det er nostalgisk og ikke fordi jeg virkelig har brug for det, og jeg går og har brug for 500-tastatur, så kunne jeg lige så godt sætte drevet på højkant for et tastatur og et skjold. Dem har jeg mere brug for.
Gravatar #1020 - CBM
4. jul. 2018 12:15
brostenen (1019) skrev:
Hvis nogen er interesseret i en byttehandel, har jeg en annonce oppe på DBA. Mangler både tastatur og RF skjold, og har et 1541-II i god stand med disketter der er blevet formatteret på samme drev. Jeg kom i tanke om at jeg købte drevet, formatterede disketterne, og så er det egentlig kun blevet brugt få gange de sidste par måneder. Så stor C64 bruger er jeg dog ikke, at jeg har brug for et ægte diskette drev.

Så når jeg bund og grund kun har det fordi det er nostalgisk og ikke fordi jeg virkelig har brug for det, og jeg går og har brug for 500-tastatur, så kunne jeg lige så godt sætte drevet på højkant for et tastatur og et skjold. Dem har jeg mere brug for.

Jeg har et ekstra RF skjold til amiga 500 plus ekstra tastaturer. ..

Så jeg vil gerne lave den byttehandel (1 stk A500 tastatur + 1 stk A500 rf skjold for 1 stk 1541-II med disketter) og derved føje endnu en 1541-II til mit arsenal ...

Jeg skal lige have det fundet frem men mener begge ting er i mit lagerum

Gravatar #1021 - brostenen
4. jul. 2018 13:28
#1020.
Cool. Det vil jeg gerne. Jeg sætter bare annoncen som reserveret.

Er reservrret. Så glæder jeg mig til at høre nærmere.

Jeg har også et par rene phono stik på vej fra eBay. Dem der sidder nu, er mega ødelagt af en hvid oxidering. Så har jeg omkring 9 sprit nye 9-pen porte liggende, som kan erstatte de to joystick porte som amigaen normalt har. Så der skal loddes.
Gravatar #1022 - brostenen
4. jul. 2018 13:43
Glemte lige at skrive en lille forespørgsel, om du vil teste, om alle tasterne fungerer? Det er meget vigtigt for mig, så jeg ikke skal ud og bruge endnu mere tid på dele.

Den endelige plan med 500'eren, er at få den fikset så tæt på original stand som muligt, og så gemme den til at mine børn bliver store. Hvis de altså får en interesse i vintage maskiner.

Jeg fik selve den originale emballage med den her maskine, minus foam til modulatoren og den plastikpose som den oprindeligt blev solgt med. Jeg har de originale manualer også. Men strømforsyneren er kaput. Godt at jeg har den originale fra min 600.

Den gamle 500 strømforsyner skal slagtes for kablet med det firkantede stik, når jeg har fundet en brugbar atx eller noget i den retning.
Gravatar #1023 - CBM
4. jul. 2018 15:06
#1022: jeg skal prøve men mine amiga 500 maskiner er i sommerhuset så skal lige have hentet en af dem hjem for at teste de ekstra tastaturer så :-)

Går ud fra du ikke behøver controllerprintet
Gravatar #1024 - brostenen
4. jul. 2018 16:30
Jeg vil gerne have controller printet også. For så gør det ikke noget om det er en redligt eller en af de nyere. Jeg kan desværre ikke teste om det er membranen eller matrix'en som er problemet. Odd/even cia er er ikke problemet. Da jeg har haft dem byttet rundt.

Så et komplet tastatur har jeg brug for i dette tilfælde. Controller printet sidder også fast på tastaturet.
Gravatar #1025 - CBM
5. jul. 2018 04:39
brostenen (1024) skrev:
Jeg vil gerne have controller printet også. For så gør det ikke noget om det er en redligt eller en af de nyere. Jeg kan desværre ikke teste om det er membranen eller matrix'en som er problemet. Odd/even cia er er ikke problemet. Da jeg har haft dem byttet rundt.

Så et komplet tastatur har jeg brug for i dette tilfælde. Controller printet sidder også fast på tastaturet.


Ok.

Jeg har 2 amiga 500 tastaturer med controller print hvor det ene tastatur pt har printet afmonteret.

RF skjoldet viste sig at være bunden men måske har jeg også toppen et sted. Jeg har en bund til en Amiga 500 som jeg har planer om at eksperimentere med og der behøver jeg ikke nødvendigvis dens skjold.

ellers hvis et af de 500 tastaturer virker (efter en successfuld test), kunne vi måske bytte et ok amiga 500 tastatur med controller for et defekt tastatur med controller plus en ok 1541-II

så kunne vi senere bytte toppen af et rf skjold til de commodore 64 disketter du nævnte - hvis jeg kan finde toppen af skjoldet et sted og hvis det er et skjold til amiga 500

Gravatar #1026 - brostenen
5. jul. 2018 06:02
Det jeg er ude efter, er at få et komplet skjold. Det er top og bund. Så skal jeg have nallerne i et fungerende tastatur, hvor der er red light og ikke nyere gul.

Om jeg så skal lodde den røde diode ude og skifte er mig ligegyldig.

Men da jeg ikke ved om det er membranen eller matrix'en eller begge som er defekt på det jeg har lige nu, er jeg lidt på herrens mark.

Jeg bytter naturligvis både drev og disketter, for et komplet skjold, og et komplet og fungerende tastatur.
Gravatar #1027 - brostenen
5. jul. 2018 06:19
Årsagen til mit specifikke ønske, er at jeg ønsker at få maskinen så tæt på oprindelig stand som muligt. Om jeg så skal flytte to dioder fra gammel tastatur til ny er mig underordnet.

Et er sikkert, og det er at når jeg har et fungerende tastatur, må du gerne få delene fra det gamle tastatur. Dem kommer jeg ikke til at skulle bruge.

Jeg ved godt jeg ikke kommer til at kunne skaffe alle delene, så jeg bliver nødt til at købe et nyt floppy drev. Her vælger jeg bare at købe et af de ubrugte, som amiga forhandlere selv har modeficeret. Jeg kommer også til at skulle købe en ny trapdoor dæksel. Den gamle har et knækket klips, så den skal bruges til at lave acetone-abs pasta og klippes til afstivnings stykker. Da jeg skal reparere de steder som top kabinettet er knækket.
Gravatar #1028 - brostenen
9. jul. 2018 12:36
Fik skærm ind af døren i dag, og har beskrevet den nærmere her:


https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=17...
Gravatar #1029 - brostenen
9. jul. 2018 22:45
Har rodet endnu mere med indstillingerne på Sony skærmen. Nu er billedet 100% fejlfrit, uden irriterende lodrette streger. Med kontrasten på 25%, lys skruen ned på næstlaveste og skarphed skruet ned på 0. Så får jeg et monster godt billede. Detaljerne er skarpe, men alt er "blødt" som på en gammel Commodore CRT. Billedet fylder godt ud, og man kan se hele billedet. Hvis man har en scandoubler der kun smider 50hz refresh rate ud, så er en Sony SDM-X95K en monster solid skærm. Der er smooth scrolling på både vandret og lodret, og ting så som point tavlen i Pinball Dreams/Fantasies der flasher 100% korrekt. Det kan et LCD tv ikke. Her er det bare en solid ikke blinkende pointavle der vises, og hakkende vandret scrolling.

Jeg har skrevet alle skærmens indstillinger ned på et stykke papir, så jeg altid kan indstille den på det korrekte. Hvis den skulle blive resat ved et uheld.

En anden ting jeg lagde mærke til, er at på HD Ready fjernsynet, så kan pixels godt blive sådan meget firkantede med skarpe kanter og såen. Men på denne her skærm, så bliver det på en mærkelig måde mere blødt. Farverne på fjernsynet er heller ikke korrekte. Her bliver pink til skrig rød. Så er der den med detaljerne. På fjernsynet drukner de finere detaljer, hvorimod på Sony skærmen, så træder de mere frem. Eksempelvis så kan jeg se alle fjerene på ørnen i introen til de to pinball spil.

Spillet labyrinth ser også mere tyggegummi/grafitti agtig ud, sat op mod fjernsynet hvor det hele bare drukner i en gang pang farver.
Gravatar #1030 - demolition
11. jul. 2018 05:17
På de fleste LCD TV kan man godt slå det meste af det gejl fra som netop ødelægger farverne og skarpheden. Sæt den i gaming-mode hvis muligt og slå al processering fra/på minimum. Sæt også skarphedsindstillingen på minimum, hvilket typisk er den mest neutrale indstilling. Så er du ret langt rent billedkvalitetsmæssigt. Det er dog ikke alle, specielt de billige TV, hvor man kan komme helt i mål på den måde og på nogle kan man slet ikke få lov til at justere noget. Nogle af de værste LCD TV jeg har set på den front er fra Philips.

Rigtige monitors har typisk ikke så mange af disse 'billedforbedringsalgoritmer', hvilket gør dem en del mere behagelige at se på, så længe man kan finde nogle der kan håndtere 50 Hz korrekt som din Sony.
Gravatar #1031 - brostenen
11. jul. 2018 08:18
Tjaaa... Jeg er bare glad for at have fundet noget der er så godt som det er. :-p
Gravatar #1032 - demolition
11. jul. 2018 12:25
brostenen (1031) skrev:
Tjaaa... Jeg er bare glad for at have fundet noget der er så godt som det er. :-p

Jeg er selv så glad med min 2001FP monitor at jeg købte en ekstra da jeg faldt over en billig en på dba som jeg nu har stående i kælderen som backup når/hvis den anden nu skulle dø. Man kan jo aldrig vide. :-)
Gravatar #1033 - brostenen
12. jul. 2018 08:44
Tror det bliver næste indkøb. En lcd som kan synche til 15khz.
Gravatar #1034 - kblood
12. jul. 2018 20:37
Hvordan finder man dem? Jeg kunne godt tænke mig at finde en LCD der ville virke med min Amiga uden at skulle bruge flickerfixer eller noget i den stil.
Gravatar #1035 - demolition
13. jul. 2018 05:06
kblood (1034) skrev:
Hvordan finder man dem? Jeg kunne godt tænke mig at finde en LCD der ville virke med min Amiga uden at skulle bruge flickerfixer eller noget i den stil.

DBA kunne være et forslag? Der fandt jeg begge mine 2001FP skærme.
Gravatar #1036 - brostenen
7. aug. 2018 00:08
Har modtaget en 2mb ram upgrade til Amiga500, med Gary adaptor. Der skal bare loddes en jumper wire på midterste lodde-ø (JP2), som så skal trækkes ned til ram modulet og forbindelsen mellem pad nummer 2 og 3 skal skæres over. Det skulle give 1mb chip og 1,5mb slow ram. Gary adaptoren skal forbindes til ram modulet, via 8 ledninger.

Når det er oppe at køre, skal jeg ud og finde et accelerator kort til min Amiga500, som har indbygget ide-controller og til sidst skal jeg have en kickrom-switcher installeret. Jeg holder mig til en intern, som har en 68000 på omkring 20 til 33mhz.

Så har jeg en Amiga500 rev. 8a.1 med accelerator, scandoubler, harddisk, 1mb chip, 8mb fast og 1.5mb slow. Planlægger også et nyt diskette drev til den, da det gamle er ved at være slidt op. Det holder vist kun et år eller to. Men min 500 bliver awesomme....
Gravatar #1037 - kblood
7. aug. 2018 05:33
demolition (1035) skrev:
kblood (1034) skrev:
Hvordan finder man dem? Jeg kunne godt tænke mig at finde en LCD der ville virke med min Amiga uden at skulle bruge flickerfixer eller noget i den stil.

DBA kunne være et forslag? Der fandt jeg begge mine 2001FP skærme.

Det er nu også fordi jeg er usikker på hvilke skærme der kan bruges til det. Jeg har allerede 2 4:3 fladskærme... jeg har også en 19" CRT monitor og en 14" Commodore 1084S CRT skærm. Den begynder bare at blinke en del hvis jeg går over 320x240 mener jeg det er.
Gravatar #1038 - brostenen
7. aug. 2018 15:30
Så er mem opgraderingen gennemført. 1mb Chip og 1.5mb Slow.

https://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=61...
Gravatar #1039 - kblood
8. aug. 2018 19:55
Jeg har bare læst at der er LCD skærme hvor man ikke skulle have brug for flicker fixer og sådan for at få dem til at virke med en Amiga. Kræver vidst stadigt en adapter, men dens framerate skulle gøre at der ellers ikke skulle være noget konvertering eller scandoubling og sådan nødvendigt.
Gravatar #1040 - demolition
9. aug. 2018 05:12
kblood (1039) skrev:
Jeg har bare læst at der er LCD skærme hvor man ikke skulle have brug for flicker fixer og sådan for at få dem til at virke med en Amiga. Kræver vidst stadigt en adapter, men dens framerate skulle gøre at der ellers ikke skulle være noget konvertering eller scandoubling og sådan nødvendigt.

Tænker du på en skærm der kan deinterlace så et interlacet billede står roligt (f.eks. 640x512)? Eller blot en skærm der kan sluttes direkte til Amigaen og bruges til f.eks. spil (som typisk kører 320x256 og som derfor ikke er interlacet)? Dell 2001FP kan sluttes direkte til med en simpel adapter, men den kan ikke deinterlace så billedet står og hopper i 640x512.
Skal man have deinterlacing er det nemmeste nok bare at gå efter et lille LCD TV med SCART indgang.
Gravatar #1041 - kblood
11. aug. 2018 18:36
#1040 Tjaa, jeg tænker at hvis man skal over 320x240 så er man nok nød til at bruger scandoublers og sådan alligevel.

Så ja, hvis det bare kan være en sort flad LCD der kan kobles direkte på Amigaen, det ville være dejligt.

Jeg har faktisk den her:
https://www.cnet.com/products/dell-ultrasharp-1707...

Desværre er den vidst for ny igen.
Gravatar #1042 - kblood
11. aug. 2018 18:48
Hov, der er forskel på 1707FP og 1707 FPt... den jeg har er:
https://www.amazon.com/Dell-1707FPt-DVI-Monitor-Bl...

Ser da måske lidt ud til at den understøtter analog tilkobling, men ved ikke om den kan bruges med en Amiga direkte eller med en simpel adapter i stedet for en converter.
Gravatar #1043 - demolition
12. aug. 2018 10:02
kblood (1042) skrev:
Ser da måske lidt ud til at den understøtter analog tilkobling, men ved ikke om den kan bruges med en Amiga direkte eller med en simpel adapter i stedet for en converter.

Det er ikke til at sige med sikkerhed før du har prøvet, men jeg ville ikke forvente at den kan fungere med et Amiga signal direkte med en passiv adapter, da det netop er de færreste LCD VGA monitors der kan det.

Igen, hvis du går efter et LCD TV med SCART (kan også fås i 17"-19"), så er der næsten garanti for at den kan fungere med et simpelt RGB-SCART kabel, og i 99% af tilfældene vil den også lave scandoubling af interlacede opløsninger (f.eks. 640x512).
Gravatar #1044 - Ronson ⅍
12. aug. 2018 10:25
Gravatar #1045 - kblood
12. aug. 2018 15:33
demolition (1043) skrev:
kblood (1042) skrev:
Ser da måske lidt ud til at den understøtter analog tilkobling, men ved ikke om den kan bruges med en Amiga direkte eller med en simpel adapter i stedet for en converter.

Det er ikke til at sige med sikkerhed før du har prøvet, men jeg ville ikke forvente at den kan fungere med et Amiga signal direkte med en passiv adapter, da det netop er de færreste LCD VGA monitors der kan det.

Igen, hvis du går efter et LCD TV med SCART (kan også fås i 17"-19"), så er der næsten garanti for at den kan fungere med et simpelt RGB-SCART kabel, og i 99% af tilfældene vil den også lave scandoubling af interlacede opløsninger (f.eks. 640x512).


Så er det nok det jeg skal prøve at kigge efter.

Ronson ⅍ (1044) skrev:


Der var også engang at det var en vild maskine :)
Gravatar #1046 - brostenen
27. aug. 2018 22:13
68000 acceleratorne er alle "out of stock", og producenterne nægter at skrive tilbage. Retro7bit er nogle klaphatte til at svare på mail. Jeg skrev og spurgte dem i onsdags, om hvornår de genoptager produktion af Wicher500i eller hvornår deres limited edition bliver sat til salg. Nada har jeg hørt. Så jeg tænkte fuck det, og har lige bestilt sådan en her....

http://www.amibay.com/showthread.php?89651-Say-hel...
Gravatar #1047 - brostenen
31. aug. 2018 08:25
A500 interne diskdrev er igen på lager, ved Amigashop.EU og jeg har bestilt et styk.

https://amigastore.eu/en/476-internal-floppy-disk-...
Gravatar #1048 - brostenen
6. sep. 2018 20:05
Gav min a500 rev5 to nye joystick porte. Jeg skulle jo testkøre min nye loddekolbe. Har desuden bygget et ATX-Amiga strømkabel. Så kan jeg benytte næsten hvilken som helst 20-pin ATX strømforsyner på mine amigaer.
Gravatar #1049 - brostenen
7. sep. 2018 11:26
Så har jeg skiftet begge joystick porte og de to audio porte på 500 boardet. Jeg mangler stadig til floppy, seriel og parallel. Men mangler reserve-porte. De skal bare bestilles. Den begynder at blive en udemærket maskine efterhånden.

Fra dødt board til board man kan spille med, og bruge til programmer. Ikke værst...

Billede taget lige efter joystick portene er skiftet. Jeg fiksede lodningerne, da jeg så billedet. Så nu er det perfekt.



Det færdige loddearbejde. Man kan se hvilken stand de originale porte var i, hvis man kigger på floppy porten.


Gravatar #1050 - demolition
7. sep. 2018 12:11
Har du en ny floppy-konnektor liggende? De 23 polede stik er nemlig ikke helt så nemme at finde.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login