mboost-dp1

Køb af ejerlejligheder i Aarhus


Gå til bund
Gravatar #1 - HenrikAars
26. jul. 2016 07:17
Du har endelig taget springet, og besluttet dig for at købe en lejlighed, men der er lang vej fra at beslutningen er truffet, til at man kan læne sig roligt tilbage i sofaen i ens nye hjem. Der er mange forskellige informationer at holde styr på med hensyn til køb af ejerlejligheder i Aarhus, og det er en god idé at danne sig et overblik, inden man som køber underskriver kontrakten.

Køb af ejerlejligheder i Aarhus - hvad skal man overveje inden?

Først og fremmest skal man danne sig et godt overblik over ens økonomiske situation, både sådan som den ser ud på nuværende tidspunkt, men også hvordan den vil se ud i den nærmeste fremtid. I disse overvejelser skal man inddrage, hvad der står på kontoen, ens jobsituation, om der er planer om uddannelse i fremtiden, og hvad der eventuelt vil ske, hvis man mister ens arbejde. Hvis tingene ser fornuftige ud kan man gå videre til næste trin, som er at skaffe en forhåndsgodkendelse til et lån. Her vil banken og realkreditinstituttet se på alle ens udgifter og indtægter, hvorefter det udregnes, hvor meget der er til rådighed ved køb, og hvor mange kommende boligudgifter ens økonomi kan bære. Dette er dog kun en foreløbig vurdering, og det vil blive udregnet mere præcist, når man rent faktisk står med en lejlighed, som man er interesseret i at købe.

Når man går i gang med boligsøgningen, så vil man skulle læse mange salgsopstillinger, der skriftligt præsenterer lejlighederne, så man kan få en idé om de vigtigste oplysninger, og se om boligen passer til ens behov. Man kan f.eks. finde oplysninger om stand, forsikringer, udgifter, information vedrørende finansiering, m.m. Her er det godt at vide, at hvis salgopstillingen er lavet af en ejendomsmægler eller advokat, så har denne ansvaret for indholdet, men hvis det er sælger selv, der har udarbejdet den i forbindelse med et selvsalg, så er der ingen krav til dens indhold.
En lejlighed, der er til salg skal være energimærket, dette har gjort sig gældende siden 2010 ved lov, og gælder også etageejendomme. Det er dog ikke et udtryk for den enkelte bolig, da det er samtlige ejendomme i pågældende forening, der energimærkes. Det er her, hvor det registrerede forbrug fremgår, og ikke det reelle forbrug. Energimærket afhænger altså også af beboernes forbrug, og alene det at de har gode vaner kan være med til at forbedre det betydeligt.


Køb af ejerlejligheder i Aarhus ? skal der udarbejdes en tilstandsrapport?

Det afhænger meget af boligen, om der skal udarbejdes en tilstandsrapport ved køb af ejerlejligheder i Aarhus, og hvis det gøres, så er det som regel 2 dokumenter, et for lejligheden og et for bygningen. Man udarbejder normalt sådan en rapport, hvis enten køber eller sælger ønsker en ejerskifteforsikring. Her kan det være en god idé at få en sagkyndig til at se på lejligheden, som man selv vælger, så man har et overblik over, hvordan denne besigtigelse finder sted.
Hvis man først efter at købet er blevet genneført opdager alvorlige fejl, der kunne have været opdaget ved en almindelig besigtigelse, så kan man ikke efterfølgende påpege dem, da man har undersøgelsespligt som køber. Det er derfor vigtigt at være ekstra grundig her, da det ellers kan give bagslag, og kan komme til at koste mange penge. Et godt sted at starte er altid døre, vinduer, badeværelse, køkken og gulve.
Man bør også tjekke de mindre synlige ting, som installationer, dvs. rør, faldstammer og elektriske installationer. Man skal især være opmærksom på lofterne, hvis de er forsænkede, da der her kan være problemer med visse el-installationer, der kan være dyre at få ordnet.
Men hvis man tror, at man med en besigtigelse har gjort arbejdet færdigt, så tager man fejl, for man skal også se på ejendommen som en helhed, da man som ejer skal være med til at vedligeholde og renovere den. Derfor skal der også tages et grundigt kig på facader, tag, trapper, vinduer og kældre.
På alle disse områder vil en renovering medføre betydelige stigninger i fællesudgifter.

Der er mange ting, der skal styr på i forbindelse med køb af ejerlejligheder i Aarhus, men i sidste ende vil det være det værd, da man vil få et hjem, der vil være ens base i mange år ud i fremtiden, og som forhåbentligt vil kunne sælges til en fordelagtig pris, hvis det på et tidspunkt bliver relevant. En ejerlejlighed er på mange måde en investering, der gerne skulle give positivt afslag.

for mere rådgivning til dit køb af ejerlejlighed i århus her:
Gravatar #2 - mrtb
26. jul. 2016 07:54
Pænt mærkelig reklame / spam alligevel...
Gravatar #3 - modgaard
26. jul. 2016 11:09
Tak for spam. Det skal nok blive fjernet.
Gravatar #4 - Rainmeter
26. jul. 2016 12:51
Lige hvad jeg stod og manglede, jeg vil da straks skynde mig sende dem en mail.. Åh what a joy, det her bliver godt.
Gravatar #5 - mvoigt27
26. jul. 2016 13:42
Ingen kommentarer om børnearbejde endnu?
Gravatar #6 - Useful
26. jul. 2016 14:23
mvoigt27 (5) skrev:
Ingen kommentarer om børnearbejde endnu?


Der er sommerferie, de har fri.
Gravatar #7 - Rainmeter
26. jul. 2016 14:26
Vi fik skæld ud sidst, vi antyede at nogen brugte børne arbejde, til fx el-installationer i en ejer lejlighed i Aarhus eller omegen.
Gravatar #8 - zymes
26. jul. 2016 15:50
Nu ved jeg så hvor jeg ikke skal hen - tak for opslaget :)
Gravatar #9 - mvoigt27
26. jul. 2016 16:09
Rainmeter (7) skrev:
Vi fik skæld ud sidst, vi antyede at nogen brugte børne arbejde, til fx el-installationer i en ejer lejlighed i Aarhus eller omegen.


Much sneaky, very clever.....
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. jul. 2016 17:13

Det er ikke en særlig heldig måde i har valgt at reklamere på. Venligst stop med dette omgående, hvis i vil undgå mere bøvl.

http://newz.dk/forum/artikler/k-b-af-ejerlejlighed...

Folk betaler normalt for at reklamere på Newz.


Vent lige lidt med at slette tråden :)
Gravatar #11 - HenrikAars
27. jul. 2016 06:11
Gravatar #12 - Rainmeter
27. jul. 2016 07:23
#11
HenrikAars (11) skrev:
Tak for jeres deltagelse i undersøgelsen. jeg sidder og laver en undersøgelse om forum-medlems-kommunikation.
Jeg undskylder for at have skabt denne forvirring, men det er dejligt at se at dette forum har medlemmer der beskytter integriteten ved forummet. Dette har absolut ikke været tilfældet ved andre forummer hvor jeg har gjort det.T

Jeg vil sletter opslaget snart, da jeg ikke ønsker at skade virksomheden, som jeg tilfældigt har benyttet.

men endnu en gang tak for jeres uvildige deltagelse i min undersøgelse

mvh. Henrik


Lies og du kan intet slettet, intet... Fanget Henrik, tihi, desuden er al din aktivitet på siden logget.

Hvorfor laver du også tilfældige og spam undersøgelser på nettet? Hvilken forskningsinstitution tilhører du?
Jeg tror bare, du er en person som blevet fanget i, at lave et spamindlæg og nu trækker voldsomt og hårdt i land, fordi du ikke i din vildeste fantasi kunne forstille dig, hvordan vi ville reagere.
Gravatar #13 - Ronson ⅍
27. jul. 2016 07:24
Uheldigvis for dig kan man se tidligere udgaver af indlæg, Henrik.
Gravatar #14 - CBM
27. jul. 2016 12:14
Hm få nu bare slettet dette emne og brugeren der oprettede det snarest muligt. ... spam er spam...
Og spammere er spammere
Gravatar #15 - _tweak
27. jul. 2016 22:42
Ovenstående ordnes så snart der er adgang til en rigtig computer igen :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login