mboost-dp1

Xbox One eller PlayStation 4?


Gå til bund
Gravatar #1 - 123456789
19. nov. 2013 17:49
PC selvfølgelig hvorfor gå tilbage? ;)
Gravatar #2 - markjensen
19. nov. 2013 18:48
PlayStation. Der er der flest JRPG og færrest amerikanske børn.
Gravatar #3 - Magten
19. nov. 2013 19:08
Jeg skal nok ikke have nogen af dem, men det ville komme an på hvilken der kan levere det bedste bilspil. Jeg har svoret til Gran Turismo altid, men Forza er sgu også blevet lækkert.
Gravatar #4 - XorpiZ
19. nov. 2013 19:15
Xbox. Primært pga. Dead Rising og controlleren. Og så at jeg for længst er blevet indhegnet i MS' økosystem.
Gravatar #5 - Chucara
19. nov. 2013 19:25
Xbox One. Baseret på mit brug af min Xbox 360 kontra min PS3. (ca. 95/5)

Controlleren er bedre, og kan bedre lide menuerne.

Men skal da have prøvet begge inden jeg køber. Og ender sikkert med at have begge ståenede om et år alligevel.
Gravatar #6 - Daniel.S
19. nov. 2013 20:58
Starter omvendt ud i denne generation i forhold til den forrige.
PS4 til at starte med og måske Xbox 720P senere.

Jeg vil virkelig gerne holde af dem begge to, men jeg kan ikke forherlige mig ved tanken om at Kinect er obligatorisk og standard udstyr til XB1.
Det vil uden tvivl betyde at flere spil (især de eksklusive) vil have en eller anden form for forceret kinect gimmick indbygget, nøjagtigt ligesom Sixaxis til PS3, bare værre.
Gravatar #7 - markjensen
19. nov. 2013 22:10
Daniel.S (6) skrev:
nøjagtigt ligesom Sixaxis til PS3, bare værre.


Hvor mange spil har du oplevet det i? Jeg kan kun komme i tanker om Flower (og så muligvis noget balancenoget i Mirror's Edge jeg aldrig fattede). Der fungerede det ellers meget godt. Altså i Flower.
Gravatar #8 - KarstenGA
19. nov. 2013 22:43
Jeg er helt klart på Xbox one vognen!
Fantastisk konsol, efter min mening.
Gravatar #9 - Scorpion
19. nov. 2013 23:48
Overvejer bestemt at snuppe en PS4 med hjem fra USA, siden den kun koster omkring de 2.200 danske kroner i Best Buy. Jeg har aldrig rigtig brudt mig om xbox, især ikke designet af hverken selve konsolen eller controlleren. Synes altid at Xbox har virket lidt 'billig plastik-agtig', i forhold til Playstation. At de prøver at give VHS'en en revival gennem konsolens design, hopper jeg ikke helt på.
Gravatar #10 - Hubert
20. nov. 2013 07:11
Efter at have haft de første 2 xbox konsoller må det være på tide at prøve noget andet. Det bliver formentlig en ps4. Hvis vi skal have en spille konsol skal det være en konsol og ikke et mediecenter med konsol funktionalitet skruet på.
Gravatar #11 - Slettet Bruger [2399029188]
20. nov. 2013 07:17
Jeg ender nok på Xbox, grundet det er hvad mine kammerater ender med. Men som fan af JRPG'er håber jeg inderligt på at der kommer et eller andet.
Gravatar #12 - Slettet Bruger [2399029188]
20. nov. 2013 07:17
...MEn når vi kan få Blue Dragon, Nier, FF og LOST ODYSSEY.. så må der da komme et eller andet.
Gravatar #13 - Target
20. nov. 2013 07:27
Playstation 4 her fra. :-)
Men hvor er steam box på listen? Selvom der ikke, så vidt jeg ved, at blevet præsenteret nogle reelle færdige bokse til menig mand, så ser det ud til at den nemt kunne være en konkurrent til både Playstation og Xbox'en.
Gravatar #14 - Slettet Bruger [2399029188]
20. nov. 2013 07:37
Hvorfor skal Steambox være på en afstemning om "Xbox One eller PS4"

Steambox er hverken en PS4 eller en Xbox One
Gravatar #15 - Target
20. nov. 2013 08:38
SlettetBruger (14) skrev:
Hvorfor skal Steambox være på en afstemning om "Xbox One eller PS4"

Steambox er hverken en PS4 eller en Xbox One

Touché :-)
Gravatar #16 - Theis
20. nov. 2013 11:22
Jeg tager den med Mario Kart 8 på. Wii U er jo klart den fedeste konsol. Den er billig, social og er den spækket med underholdende spil, der ikke gør det mindste for at forsøge sig på "realisme" og andre tåbeligheder.

Så kan i sgu bare lege røvere og soldater, mens i fornærmer hinandens mødre.Jeg vil bare hoppe rundt og fange svampe dagen lang!
Gravatar #17 - Slettet Bruger [2399029188]
20. nov. 2013 19:13
Hvorfor vil MS ikke lade mig smide en 512GB SSD i Xboxen? Det er da noget underligt noget, især når nogen spil kan tage 2 minutter at loade.
Gravatar #18 - Trentors
22. nov. 2013 07:53
Jeg forstår stadig ikke hvad meningen er med at Kinect er tvunget på Xbox One. Hvad med alle dem som har væg-hængt TV?

Det her holder jo ikke: http://www.xxlgaming.com/kinectaccessories-006.jpg

Xbox One får ikke høj wife-approval-factor IMO og æstetisk er den da også en katastrofe hvis man prøver at få sin stue til at ligne andet end et kollegie-værelse. De burde HELT seriøst gøre det kamera optionelt og derved også skære en stor del af prisen. Især fordi det ER og bliver en gimmick.
Gravatar #19 - Hubert
22. nov. 2013 08:05
Trentors (18) skrev:
Jeg forstår stadig ikke hvad meningen er med at Kinect er tvunget på Xbox One. Hvad med alle dem som har væg-hængt TV?

Det her holder jo ikke: http://www.xxlgaming.com/kinectaccessories-006.jpg

Xbox One får ikke høj wife-approval-factor IMO og æstetisk er den da også en katastrofe hvis man prøver at få sin stue til at ligne andet end et kollegie-værelse. De burde HELT seriøst gøre det kamera optionelt og derved også skære en stor del af prisen. Især fordi det ER og bliver en gimmick.


Kinect så vidt jeg husker ikke tvunget.
Gravatar #20 - Trentors
22. nov. 2013 08:15
Hubert (19) skrev:
Trentors (18) skrev:
Jeg forstår stadig ikke hvad meningen er med at Kinect er tvunget på Xbox One. Hvad med alle dem som har væg-hængt TV?

Det her holder jo ikke: http://www.xxlgaming.com/kinectaccessories-006.jpg

Xbox One får ikke høj wife-approval-factor IMO og æstetisk er den da også en katastrofe hvis man prøver at få sin stue til at ligne andet end et kollegie-værelse. De burde HELT seriøst gøre det kamera optionelt og derved også skære en stor del af prisen. Især fordi det ER og bliver en gimmick.


Kinect så vidt jeg husker ikke tvunget.

Du har helt ret. Det er ikke let at holde styr på alle de kovendinger der laves ;-)
http://kotaku.com/xbox-one-wont-actually-need-kine...

Men hvorfor overhovedet bundle skidtet så? Der er jo meget spekulation om det er med til at forhøje prisen meget.
Gravatar #21 - XorpiZ
22. nov. 2013 08:24
Trentors (20) skrev:
Men hvorfor overhovedet bundle skidtet så? Der er jo meget spekulation om det er med til at forhøje prisen meget.


Fordi hvis den ikke er bundlet, så bliver det til en ligegyldig gimmick. Præcis ligesom PS Eye, eller hvad den hedder, er.
Gravatar #22 - Slettet Bruger [2399029188]
22. nov. 2013 08:49
Jeg glæder mig nu til bare at sætte mig i sofaen og kinect logger mig ind ved at genkende mit skæg.
Gravatar #23 - Hubert
22. nov. 2013 08:53
Trentors (20) skrev:
Men hvorfor overhovedet bundle skidtet så? Der er jo meget spekulation om det er med til at forhøje prisen meget.


Fordi det er en måde at få dem solgt på. Ligegyldige ting har det med at være svære at sælge og så er det jo lettere at bundle dem.
Gravatar #24 - Clauzii
22. nov. 2013 14:20
- Fikst design og mindre ift. "den anden".
- Mere GPU-saft end "den anden" (MEGET vigtigt!).
- Udskiftelig HD (MEGET vigtigt!)
- Indbygget strømforsyning (MEGET vigtigt!). Og så er valgmuligheden ligesom begrænset til en:

PS4.
Gravatar #25 - Slettet Bruger [2399029188]
22. nov. 2013 15:54
Clauzii (24) skrev:
- Indbygget strømforsyning (MEGET vigtigt!). Og så er valgmuligheden ligesom begrænset til en:


Bare nedern at skulle af med konsollen fordi PSU'en står af.


Men punktet med udskifteligt lager...
Gravatar #26 - XorpiZ
22. nov. 2013 16:02
Man kan vel bare smide en USB3.0 disk til Xbox'en.
Gravatar #27 - Slettet Bruger [2399029188]
22. nov. 2013 16:07
Synes at have læst at man ikke kan installere sine spil på eksterne enheder. (Vil ha en SSD som lager, pga 2+ minutters load tiden for spil)
Gravatar #28 - zymes
23. nov. 2013 09:38
Jeg stemte blank, da jeg næppe køber nogen af dem. Men hvis det skulle være, ville det nok blive en PS4, bare pga. minderne fra den første.
Gravatar #29 - markjensen
23. nov. 2013 11:44
Der er nye rygter om at Sony har købt rettighederne til Crash Bandicoot. Det burde fjerne al tvivl :)
Gravatar #30 - XorpiZ
23. nov. 2013 12:07
SlettetBruger (27) skrev:
Synes at have læst at man ikke kan installere sine spil på eksterne enheder. (Vil ha en SSD som lager, pga 2+ minutters load tiden for spil)


http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-hard-d...

Men ja, det ville være dejligt, hvis man kunne smide sin egen SSD i.
Gravatar #31 - Regas
23. nov. 2013 17:49
Glorious PC master race! :3
Gravatar #32 - Bubbi
24. nov. 2013 23:36
MinXbox One kommer med posten om ca. 8 timer, og glæder mig helt vildt. :)
Gravatar #33 - csstener(^,^)
25. nov. 2013 08:00
markjensen (29) skrev:
Der er nye rygter om at Sony har købt rettighederne til Crash Bandicoot. Det burde fjerne al tvivl :)


Havde de ikke det i forvejen? Can da huske at min XPeria play havde crash bandicoot på sone standard
Gravatar #35 - Trentors
25. nov. 2013 10:20
#34
Har også stemmestyring (og webcam-styring) på mit smart-TV. Selvom stemmestyringen virker - for det meste - så samler den også samtale og lyd op som den reagerer på. Det holder ikke.

Styring af sådanne ting skal være 100% - ellers er det IMO ubrugeligt. Har dog også slået begge dele fra.
Gravatar #36 - Hubert
25. nov. 2013 10:22
Jeg er ikke så meget i tvivl om at Microsoft nok skal få styr på det men det er da lidt morsomt at det åbenbart er deres egne reklamer der er bøvl med.
Gravatar #37 - Scorpion
25. nov. 2013 11:39
Da jeg var 12-14 år fik jeg en en robot i gave, som jeg kunne styre via min stemme. "Gå frem", "gå tilbage", "skyd" osv. Jeg skulle selv indtale de forskellige sætninger et par gange, men det gjorde tilgengæld at det kun var mig der kunne bruge den. Min bror og jeg prøvede flere gange om han kunne, uden held.
Virker lidt underligt at en teknologi som denne så er et problem i dag.
Gravatar #38 - Clauzii
25. nov. 2013 16:05
Bubbi (32) skrev:
MinXbox One kommer med posten om ca. 8 timer, og glæder mig helt vildt. :)


Vi regner med en lille hurtig "anmeldelse" når du kan løsrive dig ;)
Gravatar #39 - bamselinen
28. nov. 2013 13:09
Jeg synes nu personligt at xbox one er ganske pæn og det er klart den jeg helst vil have, dog skal der ikke lægges skjul på at min pc med min 2560x1440 skærm er mit foretrukne våben i mod games lige pt.
Gravatar #40 - Piquet
30. nov. 2013 14:39
Hvis det kun handlede om spil havde jeg nok købt en PS4, men jeg vil ikke undvære streaming fra PC og understøttelse af gængse mediefiler, så jeg beholder bare min PS3 så længe den lever.

Kan man evt. bruge X-bone som mediecenter, eller har den samme restriktioner som PS4?
Gravatar #41 - mort6251
30. nov. 2013 17:06
Helt sikkert PS4.

Meeeen, venter til Ps4 gen. 2 (slim eller hvad de nu vil kalde den)
bare for at styre fri fra de kendte Playstation-fødelsfejl . :)
Men så længe GTA V er til PS3 så overlever nok lige et halvt års tid . :D
Gravatar #42 - DEEF
1. dec. 2013 21:46
Nu står jeg ikke og har hverken behov eller råd (sjovt som det går hånd i hånd), men var økonomien ikke et problem skulle jeg da have begge. Skulle jeg vælge blandt de to faldt valget på PS4.
Gravatar #43 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. dec. 2013 04:56
SlettetBruger (27) skrev:
Synes at have læst at man ikke kan installere sine spil på eksterne enheder. (Vil ha en SSD som lager, pga 2+ minutters load tiden for spil)


2+ minutters load - er det et problem? Du kan tydeligvis ikke huske de gode gamle dage med en Commodore eller Armstrad med båndstation ... Shame on you!

Der kunne man jo snildt nå at hente et nyt glas saftevand :P

- edit -

Stemte blank, har aldrig prøvet en X-Box, og kender kun meget lidt til PlayStation .. Har selv en PS2, men den bliver brugt alt, alt, ALT for lidt.
Gravatar #44 - Høegh
2. dec. 2013 10:25
Tjaa, hvis Sony kan blive ved med, at levere den type spil som de har gjort med PS2 og PS3 (Journey, ICO, Last of Us, SotC etc.), så ender jeg også med at købe en PS4.

Gravatar #45 - Slettet Bruger [2399029188]
2. dec. 2013 10:30
Du er en PS fanboy Høegh, og det har du været i mange år. ;-)
Gravatar #46 - Høegh
2. dec. 2013 11:13
SlettetBruger (45) skrev:
Du er en PS fanboy Høegh, og det har du været i mange år. ;-)


pot meets kettle?

Men udover det, et lidt random statement.
Der er vel forskel på at have præferencer, og så på blindt at følge et specifikt mærke?


Ser du også dig selv som fanboy? og hvad lægger du i begrebet?

Gravatar #47 - Slettet Bruger [2399029188]
2. dec. 2013 11:42
Det var en joke ment som middel til at give et tilbageblik på de gode gamle GameReactor dage hvor det var PS3 og XB360 debatten handlede om.

Forudsat at du da er den samme Høegh....
Gravatar #48 - Høegh
2. dec. 2013 11:57
SlettetBruger (47) skrev:
Det var en joke ment som middel til at give et tilbageblik på de gode gamle GameReactor dage hvor det var PS3 og XB360 debatten handlede om.


Fair nok.
Gravatar #49 - Nåkja
2. dec. 2013 12:29
Ingen af delene indtil videre. Jeg venter lige på at se hvordan markedet udvikler sig. Og så falder de sikkert også i pris.
Gravatar #50 - Simm
8. dec. 2013 22:41
Jeg har sgu svært ved at vælge. Men det bliver nok en PS4, medmindre nogen kan komme med helt vildt gode argumenter. Trænger til at prøve noget nyt.

Har haft XBox siden den første udkom, og synes også, at controlleren og de services der er tilængelige, er bedre end på Playstation. Jeg synes voice commands og muligheden for at bruge Skype er helt fantastisk - hvis det er noget man kommer til at bruge?

På sin vis er det da meget fedt, at det hele er integreret og at du kan få XBox Live-beskeder op på tv-skærmen, men har jeg overhovedet lyst til at få informationer om, hvad der sker i "XBoxland". mens jeg ser fjernsyn?

Specs er jeg lidt ligeglad med - når man er så'n en halvgammel gamer som mig, ja PS4'eren er måske hurtigere på papiret og har flottere grafik, men jeg er ikke sikker på det er noget jeg lægger mærke til.. Jeg har dog hørt rygter om at loadetiderne skulle være markant hurtigere på PS4? Det betyder alligevel lidt...

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login