mboost-dp1

iPhone 6 størrelse?


Gå til bund
Gravatar #1 - tentakkelmonster
3. jun. 2014 15:57
Altså, hvad størrelse man tror den bliver, eller hvad størrelse den har, eller hvad størrelse man synes den burde have?
Gravatar #2 - Hængerøven
3. jun. 2014 18:35
11"
Gravatar #3 - Scorpion
8. jun. 2014 22:33
Der er nogle udviklere som har lagt mærke til at Apples nyeste SDK indeholder skærmstørrelse-skabeloner til alle nuværende størrelser + 4.7", så mit gæt vil lande på det. Synes selv 3.5" efterhånden er ret småt på min 4'er, og forstår ikke helt 5'erens aflange skærm. Dimensionerne på 4'eren passer mig langt bedre, så en 4.7" så jeg gerne blive en realitet.
Gravatar #4 - markjensen
8. jun. 2014 22:39
Det kan næppe være overraskende at der kommer andre størrelser eftersom Xcode 6 har fået en del funktioner til at designe apps i varierende størrelse.

Er det specifikt 4.7" der er fundet noget med?
Gravatar #5 - markjensen
10. jun. 2014 11:39
Det kan selvfølgelig også være at det kun skal bruges til at køre apps ved siden af hinanden
Gravatar #6 - CBM
10. jun. 2014 12:32
Jeg tvivler stærkt på at Apple vil følge Samsung med op til 7" i størrelse. Egentlig lidt synd for der kunne jo være potentielle kunder til en iPhone lignende dims i den størrelse.

Jeg har ingen belæg for dette gæt men jeg tror selv mest på at den bliver 4,7". Så kan det endda være man måske endda kan begynde at se forskel på de forskellige iPhone modeller :)
Gravatar #7 - markjensen
10. jun. 2014 15:31
Hvorfor skal man kunne se forskel på dem (det kan man jo så også godt hvis man ved hvad man skal kigge efter :) )? Hvis man har et godt design er det vel okay at iterere over det i stedet for at starte forfra hver gang
Gravatar #8 - CBM
11. jun. 2014 08:45
#7
Det er også det som Samsung mener de har med deres Galaxy linie og derfor genbruger de det igen og igen og igen og...
Gravatar #9 - markjensen
11. jun. 2014 12:25
Hvis man ikke kan lide deres design, er det selvfølgelig et problem, men jeg kan ikke se problemet i at man opdaterer relativt få ting ved udseendet så længe man forbedrer det man havde i forvejen. En telefon har jo også intern hardware og software der kan forbedres.
Gravatar #10 - CBM
11. jun. 2014 13:08
#9
Helt personligt har jeg det fint med at Samsung genbruger deres design da jeg syntes det er ok og det giver visse muligheder såsom at udskifte batteri med mere....

Men der er mange som er utilfredse med at f.eks. Samsung ikke har ændret på deres design i galaxy serien...

Det er også grunden til at de har lavet lidt større ændringer på designet af deres sgs5... heldigvis har de dog stadig udskifteligt batteri...

iphone designet er jeg personligt ikke vild med, bl.a. finder jeg det upraktisk både hvad angår holdbarhed og hvad angår manglende mulighed for at udskifte sd kort og batteri.
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2014 17:08
#10

Det er da mega simpelt at skifte batteri i en iPhone?..
Gravatar #12 - Hængerøven
11. jun. 2014 17:16
PHP-Ekspert Thoroughbreed (11) skrev:
#10

Det er da mega simpelt at skifte batteri i en iPhone?..


Ja, du skal bare have en speciel størrelse skruetrækker, 2 plastik "dækjern agtige" dimser, og så en god gang garanti brud.

At det er let gør det ikke nødvendigvis simpelt. Simpelt er når du kan skifte et batteri uden at skulle tænke over alle disse omstændigheder.
Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2014 18:04
Øøøh, du behøver nu ikke plastic dækjern ... Det kræver i de ny en pentalobe (de ældre en Phillips #0)

Det er ikke mere besværligt end en Nokia 3310 (andet end to små skruer) - og hvis du bruger originale dele, er der stadig garanti på.
Gravatar #14 - praktikant muffe AKA pewbe
11. jun. 2014 18:38
PHP-Ekspert Thoroughbreed (11) skrev:
#10

Det er da mega simpelt at skifte batteri i en iPhone?..

"Af med bagcover (nemt), batteri ud, nyt batteri i, bagcover på igen"-simpelt?
Gravatar #15 - Slettet Bruger [3072898989]
11. jun. 2014 18:41
Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jun. 2014 19:56
#14

Ja, netop! Bevares, klistret kan klæbe godt, men bortset fra det.

Her er iPhone 4/s
https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+4S+Battery+Rep...

- MAX 15 minutter, 5 hvis man har prøvet det før.
Gravatar #17 - Slettet Bruger [3072898989]
11. jun. 2014 20:02
Samme operation på Samsung Galaxy S5

https://www.ifixit.com/Guide/Samsung+Galaxy+S5+Bat...

Men ikke alle Android telefoner er lige så nemme

https://www.ifixit.com/Guide/Nexus+5+Battery+Repla...
Gravatar #18 - praktikant muffe AKA pewbe
11. jun. 2014 20:48
PHP-Ekspert Thoroughbreed (16) skrev:

- MAX 15 minutter, 5 hvis man har prøvet det før.

Så nej.

Med mine sarte fingre tager det under et minut at gøre på en SGS3.
Gravatar #19 - markjensen
11. jun. 2014 22:35
Er jeg den eneste der aldrig har skiftet batteri, selv dengang jeg havde Nokia?
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. jun. 2014 03:31
#19

Næh, det har jeg heller ikke. Måske holder batteriet bedre på iPhone, end på Samsung telefoner?
Gravatar #21 - CBM
12. jun. 2014 06:44
#20
Eller måske er der Samsung ejere som har behov for ikke at skulle lade sin telefon op hver aften eller hver anden aften på trods af heavy usage ? :)
Gravatar #22 - Slettet Bruger [3072898989]
12. jun. 2014 06:55
Jeg har skiftet batteri 3 gange på smartphones.

Første gang var for at teste en batteri producent. Batteri producenten lovede 24% højere kapacitet i samme batteri størrelse. Det var godt 3 måneder efter jeg købte min HTC Desire S, ikke fordi det var nødvendigt, men fordi man er nørd og mere kapacitet ville være nice-to-have. Det viste sig så at batteriet holdte godt 50-100% længere end det originale, altså mere end lovet. Over en længere periode brugte jeg begge batterier på længere rejser hvor der skulle spilles/ses video/høres musik.

Anden gang jeg skiftede batteri på en telefon var en Samsung Galaxy Ace. Det var grundet at telefonen havde lagt afladt i godt 6 måneder og derefter skulle tages i brug. Batteriets afladningsmønster viste tydeligt et semi-dødt batteri. Batteriet blev skiftet og selvom telefonen var kendt for sit dårlige batteri-liv fra ny, så holdte det nye batteri, fra samme producent som før, et sted mellem 3 og 7 dage alt efter brug.

Sidste gang jeg skiftede batteri var i min Samsung Galaxy Nexus, telefonen var ældre og skulle sælges. Idet jeg skulle sælge til en bekendt, så ville jeg ikke stå ved at sælge den med batteriet der var i den, så der blev købt nyt batteri, igen fra samme producent.
Gravatar #23 - Scorpion
12. jun. 2014 11:20
CBM (10) skrev:
#9
iphone designet er jeg personligt ikke vild med, bl.a. finder jeg det upraktisk både hvad angår holdbarhed og hvad angår manglende mulighed for at udskifte sd kort og batteri.


Jeg har endnu ikke følt det nødvendigt at skifte batteri på en eneste Apple enhed (en iphone, to ipads, to ipods), og holdbarheden har aldrig været et problem. De ødelagte iPhones du ser er folk der ikke har kunnet finde ud af at passe på deres ting, eller blot været uforsigtig. Logisk nok passer jeg godt på alle mine elektroniske genstande, da selv det mindste slag kan gøre en stor forskel (ikke kun apple produkter, dette gælder alt elektronik). Derfor har de aldrig fået så meget som en ridse, og opbevarede dem kun i covers de første par uger jeg fik dem.
Hvis vi skal snakke upraktisk vil jeg nærmere mene det anti-ergonomiske design. De skærer godt i fingrene når du holder den i længere tid, især en iPad 2-3. De nye designs på iPod og iPad Air (og rygtet til iPhone) har et meget mere afrundet design, som jeg virkelig har savnet fra de aller første iPhones.
Gravatar #24 - Hængerøven
12. jun. 2014 12:06
Det er egentligt meget] fint at folk siger at de aldrig selv har skulle skifte batteriet, men Det er altså ikke uden ground at batterier ikke er fuldt dækket af reklemations retten.
Gravatar #25 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. jun. 2014 16:39

Det er altså ikke uden ground


Nyt Newz meme!
Gravatar #26 - gramps
14. jun. 2014 12:43
#24
Men der er vel ground i batteriet?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login