mboost-dp1

Hvor tit spiser du hovedmåltider ved tastaturet?


Gå til bund
Gravatar #1 - simonduun
14. jun. 2008 09:51
Desværre ret ofte :P - Wepe, den første til at skrive et indlæg her :P
Gravatar #2 - themuss
14. jun. 2008 09:52
Sidder og spiser nu.....
Gravatar #3 - Spiderboy
14. jun. 2008 09:56
Sjældent. Der er ikke meget plads ved tastaturet, og spisebordet står 1½ meter ved siden af med masser af plads. Så kan jeg lige så godt holde et minimum af bordskik. :-)
Gravatar #4 - praktikant muffe AKA pewbe
14. jun. 2008 09:57
kølekabet står i køkkenet :/
Gravatar #5 - BurningShadow
14. jun. 2008 10:12
Er der andre steder at spise?
Gravatar #6 - NioBe
14. jun. 2008 10:13
Altså, når jeg er alene.. og er sulten... skal have aftensmad...og ikke rigtig gider fordi jeg sidder og spiller... men alligevel er der en chipspose... og lidt dip i køleskabet...

Så må jeg nok hellere sige "Nogle gange".
Gravatar #7 - Hůňděštějlě2
14. jun. 2008 10:38
Hovedmåltider? Altså frokost, morgenmad og middag?

Morgenmad bliver tit til en indkøbt sandwich og den bliver normalt indtaget på kontoret, så ja, der er det meget ofte foran computeren.

Frokost bliver altid indtaget på restaurant så det er aldrig ved computeren.

Når jeg er alene, eller når kvindfolket ikke har spist eller ikke er sulten, sker det ret tit at jeg spiser aftensmad ved tastaturet. Men når vi begge spiser sammen er det altså hyggeligere hvis jeg ikke slæber den bærbare med hen til bordet.
Gravatar #8 - bjerh
14. jun. 2008 11:49
Aftensmad er typisk ved computeren når jeg spiser alene. Typisk fordi jeg sidder og ser noget film på PC'en, eller arbejder med et eller andet eller noget tredje. Ydermere står mit tv også sådan så jeg ikke kan se det fra mit spisebord, hvilket jo ofte gør udfaldet. :D
Gravatar #9 - hgul
14. jun. 2008 12:52
Det må blive ofte, men nu bor jeg så også alene - det ser dog temmelig anderledes ud når jeg har gæster ;-)

Pt. skal jeg også spise ret ofte efter en operation, så det ender nok med at blive endnu oftere end tidligere.
Gravatar #10 - XorpiZ
14. jun. 2008 13:29
Det er sgu næsten dagligt tror jeg - dog ikke lige under EM, da jeg placerer mit korpus i sofaen og indtager maden der istedet :D
Gravatar #11 - ajust
14. jun. 2008 13:59
Sjovt at sjældent, ofte og nogle gange næsten har lige mange stemmer, og at altid og aldrig næsten også står lige :)

Jeg spiser sjældent hovedmåltider ved min computer.

Det hænder da at jeg spiser min morgenmad ved computeren i wekenderne, men ellers ikke :).

Til gengæld spiser jeg en masse andet ved computeren, som nok ikke kan kategoriseres som "hovedmåltider"
Gravatar #12 - reschat
14. jun. 2008 14:35
Da jeg boede hjemme gjorde jeg det hver dag (hver morgen, mange frokoster og meget få aftener). Men nu hvor jeg bor på kollegie så sker det faktisk sjældent.
Gravatar #13 - kba
14. jun. 2008 16:01
Det er mere eller mindre altid. Enten sidder jeg ved computeren eller også sidder jeg tv'et og ser Simpsons! ;-)
Gravatar #14 - Amunium
14. jun. 2008 16:12
Altid. Vi har ikke et spisebord (hvad skulle man dog bruge det til?), så min kæreste og jeg sidder ved computerbordet og spiser hver dag.

Det var oprindeligt vores plan at få et spisebord, når vi får en lidt større lejlighed, men... den plan tror jeg vi har opgivet. Det her er meget mere bekvemt.
Gravatar #15 - energiie
14. jun. 2008 16:21
Forskelligt, det sker dog. Specielt hvis der er Slap eller cpl, eller en god film på computeren, så kan der blive stenet morgenmad og frokost på en gang og aftensmad foran computeren. Nogle gange kommer jeg slet ikke udenfor.
Gravatar #16 - conFen
14. jun. 2008 17:07
Stemte ofte.

Morgenmad bliver altid spist foran skærmen da der så kan klares noget arbejde samtidigt.
Frokost bliver til tider spist ved skærmen, alt afhængigt af hvor travlt man nu lige har.
Aftensmad bliver 90% af tiden også indtaget foran skærmen.

Måske burde jeg have stemt altid (med undtagelser)?
Gravatar #17 - Skobbolop
14. jun. 2008 17:56
Da jeg boede i lejlighed spiste jeg næsten ALTID ved tastaturet, men efter jeg er flyttet på kollegie spiser jeg oftest på fælleskøkkenet..
Gravatar #18 - themuss
14. jun. 2008 18:49
#17 Det må være interessant at se dig indtage et måltid.
Gravatar #19 - -xero-
14. jun. 2008 19:59
- gider ikke spise med min mor, så altid
Gravatar #20 - Thalion
14. jun. 2008 20:10
Hvis jeg er hjemme og er alene så spiser jeg altid foran computeren, og det er næsten altid.

Da jeg bor alene er mit værelse faktisk opbygget omkring mit fjernsyn og computer, så det er ganske naturlig.. men man er jo en nørd ^^
Gravatar #21 - vision-dk
14. jun. 2008 21:14
"Aldrig"

Hvis jeg var blevet spurgt for en del år siden ville det nærmest være "Altid". Det er ligesom kæreste og et barn har ændret en del på nogle ting. ;-)

Dog guffes der stadigvæk ved computeren, men hovedmåltiderne..... det er et overstået kapitel.
Gravatar #22 - YoBilee
14. jun. 2008 21:22
I gennemsnit halvdelen af dagens måltider, altid frokost, og halv morgenmad, aftensmad bliver altid indtaget på bordet. Det ville virke lidt forkert at hente mad i et rum hvor resten af familien spiser og så tage det ind for sig selv, og jeg tror heller ikke at de gamle ville være særligt begejstrede for.
Gravatar #23 - Windcape
14. jun. 2008 22:08
Sikke en god poll, det mindede mig om at min aftensmad, pizza, ikke var spist op og lå klar ved siden af mig.

Så kunne man jo passende spise lidt mere af den.
Gravatar #24 - trylleklovn
14. jun. 2008 23:00
Altid. Det er det eneste bord i lejligheden, som er i en ordentlig højde. (Sofabord + mad = nej tak)

Hvis man ikke har plads til en tallerken foran tastaturet, så tvivler jeg på man vil være i stand til, at benytte det meget længere ud i fremtiden, da det må betyde der ikke er noget plads, at hvile armene på.
Gravatar #25 - Magten
15. jun. 2008 10:39
"Ofte" - Morgenmad (når jeg spiser det - sker sjældent) klares næsten altid foran skærmen på arbejdet, da man så kan få lavet noget samtidigt..
Frokost sker så i kantinen, og aftensmad sker tit foran skærmen :)
Gravatar #26 - wendelboe
16. jun. 2008 18:25
altid foran tastaturet - og min bordskik er at jeg skal huske at vende tastaturet og ryste det når jeg har spist :D
Gravatar #27 - myplacedk
16. jun. 2008 19:15
26 skrev:
altid foran tastaturet - og min bordskik er at jeg skal huske at vende tastaturet og ryste det når jeg har spist :D

Det minder mig om: http://xkcd.com/237/
Gravatar #28 - kasperd
16. jun. 2008 19:59
Jeg spiser altid morgenmad ved mit spisebord. Men det hænder da, at jeg har en laptop stående ved siden af imens.

Frokost og aftensmad spiser jeg for det meste i kantinen på arbejdet. Og der har jeg ikke min laptop med. Hvis det er absolut nødvendigt at arbejde imens (hvilket ikke er forekommet mere end et par gange), så tager jeg bakken med op til mit skrivebord.

I weekenden spiser jeg næsten altid på restaurant. Jeg har nogen gange haft min laptop med, men det har endnu ikke været nødvendigt at finde den frem mens jeg var ude at spise.

Sådan er det nu engang når man er i et job hvor man har vagtperioder hvor man skal kunne gå online med 15 minutters varsel. Til gengæld får vi ekstra fridage for det og en fed løn, så jeg har ikke grund til at beklage mig.
Gravatar #29 - BluepaiN
18. jun. 2008 11:48
Tæller natmad også som hovedmåltid?
Gravatar #30 - froggiestone
20. jun. 2008 11:54
Jeg ved ikke hvad der er mest sørgeligt, at der kun er 7% der altid spiser ved skærmen, eller at jeg selv er en af de 7%.. hmm.. det skal retfærdigvis siges at det er det eneste bord jeg har..
Gravatar #31 - zin
20. jun. 2008 17:41
#30: Bare rolig. Jeg stemte "ofte", men mere reelt er det altid... Af selvsamme grund. :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login