mboost-dp1

Hvor mange kopper kaffe drikker du normalt om dagen?


Gå til bund
Gravatar #1 - trylleklovn
20. feb. 2007 18:25
Jeg er stoppet med at drikke kaffe, efter jeg valgte at leve en mere sund livsstil.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
20. feb. 2007 18:27
drikker kun te hvis det skal være varme drikke... kan ikke fordrage den kaffesmag der..
Gravatar #3 - simonsweb
20. feb. 2007 18:41
Bvadr, jeg hader kaffe - Koldskål er vejen frem :D :D :D ;) ;) ;)
Gravatar #4 - Simm
20. feb. 2007 18:46
Drikker ikke kaffe .. det bliver til te eller varm kakao ;)
Gravatar #5 - xelajd
20. feb. 2007 19:00
hvorfor drikke kaffe når energidrik indeholder koffein ? Og til dels cola (det er bare et spørgmål om hvor meget man kan tylle af det :))

15 eller flere kopper, er det ikke noget svarende et direkte koffeindrop i blodårene ?

Btw, føj kaffe ;)
Gravatar #6 - Amunium
20. feb. 2007 19:03
Kaffe er ikke en drik, kaffe er varmt vand tilført ekskrementer fra kaffeplanten, som en eller anden syg, syg, masochistisk person engang kom til at drikke, og så har andre gjort det i sympati med ham, lige siden.

Yuck -.-
Gravatar #7 - Drakhan
20. feb. 2007 19:10
#5 Fordi kaffe nærmest er gratis i forhold til de der sukkerbomber du omtaler. Desuden indeholder kaffe langt mere koffein end de fleste energidrikke.
Gravatar #8 - owrflow
20. feb. 2007 19:23
Der mangler et punkt der hedder "drikker cola eller engeridrik i stedet"
Gravatar #9 - Svindleren
20. feb. 2007 19:26
det smager dårligt :)=

the er godt :D
Gravatar #10 - trylleklovn
20. feb. 2007 19:29
#9 The.. Hvorfor skal det staves på den stupide måde, hvad er der nu galt med den gode gamle måde at stave det på: te. Hvorfor er det bedre med h? Så skal vi også bruge flere penge på bogstaver :p

Drikker btw selv grøn te.
Gravatar #11 - m_abs
20. feb. 2007 19:30
#10
Gør det heller ikke, "the" giver intet på http://www.dsn.dk/ mens at "te" gør.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
20. feb. 2007 19:36
Jeg har ikke så meget imod smagen, men jeg har ingen brug for at drikke en varm, brun substans der ikke slukker tørsten, når jeg kan drikke kølende læskedrikke der netop gør, og ikke mindst smager bedre.
Gravatar #13 - Spiderboy
20. feb. 2007 19:52
Jeg drikker ikke kaffe, da det er alt for bittert for min smag.

Jeg drikker derimod te en gang i mellem.
Gravatar #14 - DEEF
20. feb. 2007 19:55
Føj, kaffe!

Sodavand eller cacao til mig. :)
Gravatar #15 - bigb
20. feb. 2007 20:30
Kaffe... Den livsgivende eleksir der gør man kan funger før 10.00.

Den første kop ryger ned 8 min efter vækkeuret ringer - og de næste glider ned i bilen på vej til arbejde.

På arbejde fortsætter kaffestrømmen, kun afbrudt af frokost.
Gravatar #16 - traCe
20. feb. 2007 20:35
"Denne drik er så vidunderlig, at det vil være synd kun at tillade vantro at drikke den, lad os derfor forsage djævelen og give den vor velsignelse" - Pave Clement VIII

Før han "legaliserede" den var det kun djævlens lakajer der drak kaffe, så ved i det :D
Gravatar #17 - Windcape
20. feb. 2007 20:41
1-2 kander, hvis jeg vel og mærket er løbet tør for Cola Cola, og butikkerne har lukket.

Sker meget meget sjældent.

P.S. En kande er cirkus 8 krus eller ~12 kopper.
Gravatar #18 - Fafler
20. feb. 2007 20:51
Med 210 stemmer på Føj, kaffe! kender vi allerede svaret på den næste poll; Hvor gammel er du?

Bare rolig. Det er ligesom kønsbehåring. Det kommer med tiden ;-)
Gravatar #19 - Svindleren
20. feb. 2007 21:06
#10
plejer da normalt at skrive "te", men synes jeg har set det så mange steder, hvor det bliver stavet "the", så derfor, troede jeg at jeg var galt på den.
btw. drikker alt slags the ;D

TEhehehe :)
Gravatar #20 - Spiderboy
20. feb. 2007 21:13
#19
Jeg skulle lige til at påstå, at begge stavemåder er korrekte, men jeg checkede og kunne kun finde te i Dansk Sprognævns retskrivningsordbog, så the er åbenbart ikke korrekt.
Gravatar #21 - X-PanDer
20. feb. 2007 21:26
#5

Nu burde det ikke være nødvendigt at drikke så mange energidrikke og cola for at få energi, men altså hvorfor drikke kaffe når de er opfundet? Tjah, sukkersyge når du fylder 30 f.eks. :)
Gravatar #22 - themuss
20. feb. 2007 22:07
The er ikke korrekt, nej.
Gravatar #23 - Fafler
20. feb. 2007 22:33
Det er egentlig ret typisk for newz.dk... en aftemning om hvor meget kaffe brugerne drikker drejes over i en diskution om hvordan man staver til te. Sådan går det sgu hver gang.
Gravatar #24 - kogt
20. feb. 2007 22:34
jeg kan stadig ikke lide det pis... :)

kan da godt drikke en kop hvis det er hvad man bliver tilbudt... men ellers saa gider jeg ikke drikke hverken te eller kaffe adder
Gravatar #25 - Cyrack
20. feb. 2007 23:03
Ca. en standard kande om dagen (dvs. 4 store krus, eller 12 små plastkopper).
Til dem der tuder over at de mangler energidrik på listen: Der blev ikke spurgt om hvad man drikker i stedet for kaffe, men om man gør, og i så fald hvor meget. I har endda fået to muligheder der viser at I ikke drikker kaffe (dagligt): "Føj, kaffe!" og "Jeg drikker ikke kaffe dagligt".

Når alt det er sagt, så er kaffe en herlig drik: god smag (dvs. ikke fra kantinen eller DSB), afstressende (i normale mængder) og opkvikende (der hjælper grovstore mængder så).
Og ja, jeg mener faktisk at kaffe smager godt, god kaffe må skal have en bitter nuance i smagen (men ikke overdrevent), ellers ville det bare være te med koffein.
Gravatar #26 - mcgreed
20. feb. 2007 23:57
Jeg bryder mig heller ikke vildt meget om den bitter smag af kaffe....derfor jeg bruger sødemiddel ;) Umm, så er det nam! Har drukket rigtigt meget af det, men det mest i perioder, drikker normalt ikke en kop, men en kande hvis det endelig er.

*hulk* er i England nu, og de har for det meste kun de kulørte vand som de kalder te her, og ellers blot pulver kaffe...yrk...fandt dog endelig noget kaffe der kunne bruges, men det ikke noget man kan få i enhver butik :(
Gravatar #27 - Dan
21. feb. 2007 01:24
Min mor siger at jeg først bliver voksen når jeg har lært at drikke kaffe. Det har hun nu sagt i 23 år...
Gravatar #28 - frygtl0s
21. feb. 2007 01:25
#16 "Denne drik er så vidunderlig..." gad vide hvordan han fandt ud af det hvis det var syndigt...

Jeg så på et tidspunkt i nyhederne at kaffe ifølge en brasiliansk undersøgelse skulle være meget sundt..

I følge mine egne undersøgelser smager kaffe som ligedelt blanding af gylle, græskarkerner og liljer.
Gravatar #29 - XERXES
21. feb. 2007 02:09
Kaffe fy for den lede! Jeg har mareridt om kaffe, efter at jeg igennem hele folkeskolen hver dag blev udsat for lærernes dårlige kaffeånde (nogle gange kombineret med ostemadder og tobak). Kaffebrugere burde tvinges til at gå med mintpastiller eller lignende.

Desuden finder jeg også det for galt at selvom vi drikker mindre kaffe end vi tidligere har gjort, samtidigt med at forbruget stadigvæk er dalende. Så har vi igennem International Coffee Organization (ICO), forpligtet os til at købe mere kaffe hjem end vi forbruger. Det skal vi fandme ikke bruge statskroner på, de penge kunne vi bruge på uddannelse og sundhedssektoren istedet. Eller en Femernbælt bro, nu når tyskerne ikke vil hoste op.

Kaffe nej tak! The, grøn the især er vejen frem.
Gravatar #30 - Azuria
21. feb. 2007 05:57
Damn.. troede newz var en side for nørder...
Nææææ... For folk med hang til softdrinks og te....
Se nu lyset.. Kaffe er guld!
7-8kopper, man er vel ansat i det offentlige ;)
Gravatar #31 - ztyle
21. feb. 2007 06:49
15 eller Meget mere
Men jeg forsår godt dem der siger "føj kaffe", for det meste kaffe smager af HT, personligt kværner jeg selv mine bønner.
Gravatar #32 - TYBO
21. feb. 2007 07:08
#27: Min mor har sagt det i 33 år.
Jeg drikker kun kold kaffe med brus og sukkersødme :)
Gravatar #33 - peddah
21. feb. 2007 07:28
Til de, der brokker sig over den bitre smag kaffe har, så er det simpelthen fordi den kaffe I har fået serveret er blevet brygget forkert. Hvis man brygger sin kaffe korrekt og bruger gode bønner, så bliver den ikke bitter!Så lad være med at afskrive kaffe pga. én dårlig smagsoplevelse...
Gravatar #34 - übermench
21. feb. 2007 08:08
man holder da vel først op med at drikke kaffe når man begynder at ryste i hele kroppen - og det er det samme tegn til at man skal begynde at drikke det om morgenen..... selv om man ikke har sovet hele natten.
Gravatar #35 - xelajd
21. feb. 2007 08:12
#28:
I følge mine egne undersøgelser smager kaffe som ligedelt blanding af gylle, græskarkerner og liljer.


Dvs at du har været ude og smage samtlige af disse tre ubehagelige ting for at kunne sammenligne...

Det er en syg syg verden vi lever i
Gravatar #36 - xelajd
21. feb. 2007 08:17
#7;
Når nu arbejdet har gratis cola til medarbejderne, så er cola lige så billig som kaffe. Og bevares, de 3 kr jeg giver for en energidrik er ikke noget jeg bliver ruineret af...
Og jeg får masser af energi af energidrik, nok til at jeg kan opføre mig underligt, så jeg kan slet ikke forestille mig hvor underlig jeg bliver hvis jeg skulle drikke kaffe...

#21;
Korrekt, jeg drikker heller ikke ret meget, men kaffe tiltaler mig stadig ikke... Og jeg er tæt på at runde de 30 og jeg har ikke set skyggen af sukkersyge, eftersom jeg også spiser fornuftigt.. Det eneste der ikke er fornuftigt er de 1-3 colaer om dagen og en energidrik i ny og næ...
Gravatar #37 - Obstructionism.com
21. feb. 2007 10:21
Ikke den store fan af kaffesmagen. Nej, starter i stedet dagen med 200 mg. koffein fra piller, så er man i gang. Det er billigere end cola, og ætser ikke tænderne. Desuden #1 - trylleklovn - så er der stor tvivl om hvorvidt kaffedrikning har sundhedsmæssige konsekvenser, endda om disse er skadelige eller gavnlige

wiki
Gravatar #38 - trylleklovn
21. feb. 2007 11:02
#37 Kaffe er kendt for at kunne foresage/forværre ekstrasystoler (ekstra hjerteslag) hos personer, der i forvejen lider af disse (jeg), sammen med cigaretter og generel "usund/unaturlig" opførsel. Hvis der bare er en lille bitte chance for at jeg, ved ikke at drikke kaffe, kan slippe for at få slået pusten ud af mig og få følelsen af jeg skal dø, flere gange end jeg i øjeblikket oplever det(3-5 gange om måneder), så vælger jeg gerne kaffe fra.
Gravatar #39 - Azuria
21. feb. 2007 11:22
#37 Skov?

#38 > Ikke så meget kaffen... mere koffeinen. ;)
Gravatar #40 - vision-dk
21. feb. 2007 11:53
5-6 kopper må vist være et godt bud. Jeg arbejder som udvikler og for mig hører det altså sammen med at sidde og kode og have kaffe indenfor rækkevidde.

Desuden er jeg gammel nok til kunne drikke kaffe og har så vidt jeg ved ikke helbredsmæssige problemer i den retning. :)

Derimod kunne jeg aldrig finde på at røre ved det blad-afvaske-vand, nogen kalder te.
Gravatar #41 - Dreadnought
21. feb. 2007 12:04
Der mangler en svarmulighed:
"Jeg får kaffe intravenøst."
Gravatar #42 - Target
21. feb. 2007 12:29
Jeg kunne ikke forestille mig en hverdag uden kaffe.
Tror jeg ville falde i søvn på arbejdet kl. 10, hvis jeg ikke allerede der havde indtaget mindst fire kopper kaffe.

På en normal dag ryger jeg nok op på 7-8 koppper kaffe.

Som #40 skriver, så hører kaffe med til at være udvikler (som jeg også er).
Synes man koder hurtigere efter et par kopper kaffe (jeg gør ihvertfald)
Gravatar #43 - spanette
21. feb. 2007 12:30
Jeg HADER kaffe! :P Og jeg har mange dårlige oplevelser med det!! Fx i 9. klasse - min tysklærer drak kaffe konstant, og da jeg fik en aflevering tilbage, havde han spildt kaffe på den :@ :P
Gravatar #44 - tadeusz
21. feb. 2007 12:51

Kaffe ? så skal det være irsk-kaffe all the way ... !
Men må ikke for mit arbejde så det er grøn te/the :-/
Gravatar #45 - atheist
21. feb. 2007 13:33
varme drikke er humbug.

Vand eller cola all the way, ellers skal der alkohol i...
Gravatar #46 - larsp
21. feb. 2007 14:45
Smagsbekendelsen

Vi forsager teen og alle dens smagsvarianter og al dens farve.

Vi tror på kaffen, den almægtige, koffeinens og duftens bærer.

Vi tror på jamaicanske, bønnens ypperligste form, vor herre, som er undfanget ved planten, ristet i den hellige ild, kværnet i møllen, pulveriseret, varmet og brygget, ophældt i koppen, på tredjeminuttet konsumeret af koppens bærer, bringende den mægtige koffein til maven, hvorfra den skal opkvikke trætte såvel som friske.

Vi tror på espresso, den hellige almindelige morgentjære, kaffevragenes samfund, træthedens forladelse, koffeinens opkvikkelse og det evige kick.

Amen.

(http://www.borchsenius.org/kaffe.html)
Gravatar #47 - Hack4Crack
21. feb. 2007 20:35
kaffe kan redde alle morgener :D

FTW :D
Gravatar #48 - TwoZero
21. feb. 2007 20:56
Alle ved sgu da (Eller burde i hvert fald), at Jolt er det eneste rigtige at drikke :-)

Løber man tør, så er Cola den eneste rigtige substituering..
Gravatar #49 - Tyrian
21. feb. 2007 21:38
Kaffe ellers tak - og havde iøvrigt samme holdning for nyligt over for te, indtil en tøs som har gået på Rudolf Steiner absolut mente at det ville hjælpe på min hals. Det gjorde det muligvis men sydafrikansk mynte-te tilsat en portion blandede rødder og kryp har ikke ændret på min holdning til te, der ligesom kaffe, kun er noget folk drikker for at virke kultiveret. Eller er dumme!

- Føj, kaffe!
Gravatar #50 - Denn
22. feb. 2007 07:34
Gerne en god kop kaffe om morgen og en om aftenen. - det holder doktoren væk!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login