mboost-dp1

Hvilket OS kører din smartphone?


Gå til bund
Gravatar #1 - sbenjaminp
21. maj 2014 10:05
Er overrasket over der ikke er flere Iphone brugere på newz... - Det må være fordi dem der er, er gode til at råbe op? :-)
Gravatar #2 - Lusk
21. maj 2014 10:16
Vi er nogle stykker der har mere end én fx ifm arbejde, men har valgt det min private telefon kører med - det kunne i afstemninger som denne være godt at kunne vælge flere muligheder, for at giv et mere retvisende resultat
Gravatar #3 - Target
21. maj 2014 10:38
Lusk (2) skrev:
Vi er nogle stykker der har mere end én fx ifm arbejde, men har valgt det min private telefon kører med - det kunne i afstemninger som denne være godt at kunne vælge flere muligheder, for at giv et mere retvisende resultat

Så skulle det også være muligt, at angive et antal ud for hver enkelt svarmulighed. :-)
Alternativt kunne man omformulere selve spørgsmål til "Hvilket OS kører din primære smartphone?"
Gravatar #4 - OrangeNewton
21. maj 2014 10:39
#2
God pointe, jeg svarede Android uden lige at tænke over at min arbejdstelefon kører Windows Phone.
Jeg tænker åbenbart stadig ikke på den telefon som min.
Gravatar #5 - markjensen
21. maj 2014 11:09
sbenjaminp (1) skrev:
Er overrasket over der ikke er flere Iphone brugere på newz... - Det må være fordi dem der er, er gode til at råbe op? :-)


Eller fordi newz har en mac-sektion?

Edit. Lige for at uddybe: mac-sektionen gør at der kommer mange Apple-nyheder hvilket gør at der bliver diskuteret det en del. Men Hvis du prøver at se i dem, vil du se at mange indlæg er folk der tuder over hvor onde Apple er og hvor priser Google for hvor gode og åbne de er.
Gravatar #6 - HenrikH
21. maj 2014 11:40
Lusk (2) skrev:
Vi er nogle stykker der har mere end én fx ifm arbejde, men har valgt det min private telefon kører med

Jeg valgte så min egen Android som svar, da jeg til stadighed ikke vil vedkendes det iPhone-lort jeg er påtvunget på arbejdet.... Megen til elendig enhed til almindeligt telefoni skal man lede længer efter.
Gravatar #7 - GrillBiller
21. maj 2014 11:59
Tror nu mere at den som har stemt på "Tizen/Meego/Sailfish" har gjort det af medlidenhed...
Gravatar #8 - OxxY
21. maj 2014 12:09
Hvor er "jeg har ingen smartphone" knappen?
Gravatar #9 - steadi07
21. maj 2014 17:11
Min primære telefon kører Windows Phone 7.8, men det er jeg ikke ret sikker på, at den også gør, hvis den beslutter sig for at begå elektronisk selvmord.

I sådan et tilfælde vil jeg overveje at smutte tilbage til min Sony Ericsson-et-eller-andet ikke-smartphone mobil. Synes sjældent, at jeg oplever situationer, hvor smartphone har reddet dagen eller gjort den betydeligt nemmere, offentlig transport-tider undtaget.
Gravatar #10 - amplificator
21. maj 2014 18:33
#1
Der er jo altid nogle som skal være træls, og som bekendt er det altid iPhone brugere. Jeg tror og håber på at folk herinde er fornuftige nok til ikke at vælge det skrammel!

#7
Sailfish synes jeg ser ganske fornuftigt ud. Hvis bare de ville frigive en telefon med ordenlige specs, så var jeg på. Den der qHD opløsning deres nuværende model bruger er jo pinlig. Og få nogle flere "the other half" på markedet :)

#8
1995 ringede.. de har fundet den knap du leder efter.
Gravatar #11 - Scorpion
21. maj 2014 18:46
Kører iOS da jeg har både iPhone, iPad, Macbook og Apple TV. Tingene fungerer bare bedre når de matcher. Kunne dog godt være fristet til at skifte iPad'en ud med en Surface Pro og ATV med ChromeCast, men jeg vil dog aldrig overveje Android til noget som helst. Har prøvet en del Android smartphones men de har ikke vækket den mindste interesse. Samsung må beholde pladsen som Smart TV. :)
Gravatar #12 - Target
22. maj 2014 06:02
steadi07 (9) skrev:
Synes sjældent, at jeg oplever situationer, hvor smartphone har reddet dagen eller gjort den betydeligt nemmere, offentlig transport-tider undtaget.

Når jeg en sjælden gang skal med toget, så bruger jeg DSB's SMS service til at få afgangstider. Den kan godt anbefales.
De har også en til S-Tog. Dog er jeg ikke bekendt med, om der findes en lignende service til Arriva eller anden form for offentlig transport. :-)
Gravatar #13 - gramps
22. maj 2014 08:57
#12
DSBs SMS-service er fremragende. Især hvis man kender de, af og til kryptiske, forkortelser som DSB/BaneDanmark/whoever benytter sig af. Det er faktisk hurtigere end at slå det op på en smartphone (medmindre man har slået Google Now til og får vist afgangstider når man er nær et stoppested/en station).
Gravatar #14 - MikevdS
22. maj 2014 09:24
OxxY (8) skrev:
Hvor er "jeg har ingen smartphone" knappen?


Du er ikke relevant for denne undersøgelse, move along...

For os med firma telefoner tror jeg at man skal vælge OS på den private. Som jeg ser der er denne afstemning ikke et spørgsmål om hvilket OS vi har, men hvilket vi foretrækker. Altså hvilket vi frivilligt ville vælge.
Gravatar #15 - GrillBiller
22. maj 2014 14:09
Scorpion (11) skrev:
Kører iOS da jeg har både iPhone, iPad, Macbook og Apple TV. Tingene fungerer bare bedre når de matcher. :)


Så skal du glæde dig til at skifte væk fra iPhone...
Apple's iMessenger hitchhiker nemlig de beskeder dine iphone venner ellers ville sende til dig... da de ikke selv kan vælge om de vil sende dig en sms besked eller en iMessenger.
Du skal nemlig selv slå den funktion fra på samtlige af dine iMessengerdevices.

Apple ved ikke rigtigt hvordan de skal løse dette problem ;-)
http://www.macrumors.com/2014/05/16/imessages-issu...

Min Lumia 920 funker helt perfekt siger det bare...
Gravatar #16 - Magten
22. maj 2014 14:10
WP 8.1 Preview.. Der er ikke noget der tyder på jeg skifter væk fra WP foreløbigt ^^
Gravatar #17 - markjensen
22. maj 2014 14:35
GrillBiller (15) skrev:
Apple ved ikke rigtigt hvordan de skal løse dette problem ;-)


Hvad med at linke til nyere nyheder?
Gravatar #18 - Magten
22. maj 2014 14:42
markjensen (17) skrev:
Hvad med at linke til nyere nyheder?
Man er vel undskyldt når nyheden kun var 1½ time gammel på det tidspunkt :)
Gravatar #19 - markjensen
22. maj 2014 14:49
Hvis han var inde på siden for at hente linket, kunne han vel have snuppet en af de øverste inden han scrollede videre ned.
Gravatar #20 - Scorpion
22. maj 2014 15:17
GrillBiller (15) skrev:
Så skal du glæde dig til at skifte væk fra iPhone...
Apple's iMessenger hitchhiker nemlig de beskeder dine iphone venner ellers ville sende til dig... da de ikke selv kan vælge om de vil sende dig en sms besked eller en iMessenger.
Du skal nemlig selv slå den funktion fra på samtlige af dine iMessengerdevices.

Apple ved ikke rigtigt hvordan de skal løse dette problem ;-)
http://www.macrumors.com/2014/05/16/imessages-issu...

Min Lumia 920 funker helt perfekt siger det bare...


Jeg kunne aldrig finde på at skifte fra iPhone, Windows vil jeg kun overveje til tablet, så forstår ikke helt hvad du mener, problemet opstår jo kun hvis jeg skifter en Apple enhed ud med en ikke-Apple enhed? Desuden modtager jeg ingen iMessage beskeder fra folk som ikke har iMessage. Alle andre beskeder modtager jeg normalt, altså: det er ikke muligt for mig at modtage en iMessage fra en Android, det er i hvert fald aldrig sket for mig.
Gravatar #21 - GrillBiller
22. maj 2014 15:55
Humlen er..
Din iphone ven sender dig en besked via imessenger.

Du har skiftet til et andet mærke.

Fordi du stadig står i Apples imessenger system
så modtager du aldrig den besked fra din iphone ven, da den besked vil ligge og vente på at du logget ind på imessenger.
Gravatar #22 - gramps
22. maj 2014 17:46
#21
Eller den anden vej over: En ven som har skiftet sin iPhone ud med en ikke-iPhone.
Gravatar #23 - CBM
23. maj 2014 18:31
Stemte Android da både privat telefonen og firma telefonen er Android (Samsung) telefoner... both by choice.

Jeg skulle måske have specificeret da jeg foreslog denne afstemning at der er tale om hvilken smartphone man eventuelt har som sin private telefon...

Hvis man ingen smartphone har så kan man altid stemme blankt.
Gravatar #24 - Claus Jørgensen
23. maj 2014 20:22
Windows Phone 8.1, AT&T Lumia 920 (Yellow) med custom ROM!
Gravatar #25 - Chewy
23. maj 2014 23:04
HTC One Max og Nexus 7 med CM....
Gravatar #26 - Clauzii
24. maj 2014 02:26
Target (12) skrev:
steadi07 (9) skrev:
Synes sjældent, at jeg oplever situationer, hvor smartphone har reddet dagen eller gjort den betydeligt nemmere, offentlig transport-tider undtaget.

Når jeg en sjælden gang skal med toget, så bruger jeg DSB's SMS service til at få afgangstider. Den kan godt anbefales.
De har også en til S-Tog. Dog er jeg ikke bekendt med, om der findes en lignende service til Arriva eller anden form for offentlig transport. :-)


Arriva busser (virker på Fyn): SMS til 1204, bus <stoppestedsnr.>, så får man en SMS med alle de næste afgangstider og bus-numre.
Gravatar #27 - gramps
24. maj 2014 07:14
#26
Det gælder vistnok generelt for Fynbus. Men det trafikselskab forsøger også at være med på teknikken. De havde vist SMS-billetter før HT, og et Rejsekort-agtigt kort blev indført da Rejsekortet blev forsinket.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login