mboost-dp1

Hvilken Android-browser foretrækker du?


Gå til bund
Gravatar #1 - Athinira
22. okt. 2012 08:16
Lidt svært at svare "den indbyggede", når Chrome nu er den indbyggede i min Nexus 7 tablet medmindre jeg kan stemme to gange :o)

Dolphin HD hedder forøvrigt bare Dolphin nu. De smed HD-efternavnet væk for nyligt.

Jeg valgte at stemme Chrome, men har også Dolphin installeret. Gestures i Dolphin er virkeligt smart, og browseren er virkelig brugervenlig og har plugins (samt at den nemmere kan melde sig selv som en desktopklient), men i sidste ende vinder Chrome for mig på synkroniseringen af bogmærker med Chrome på min Windows-maskine, samt den smarte auto-zoomfunktion når man forsøger at ramme små links på en hjemmeside og den er i tvivl om hvad man trykkede på. Det er dog meget tæt løb.
Gravatar #2 - fedlarm
22. okt. 2012 08:33
Har valgt "den indbyggede" for kunne virkelig godt lide standard browseren på min Nexus S med stock android. Men den "indbyggede" på min One X er noget nær skrammel. og her vinder Chrome klart. Har dog oplevet en del bugs med Chrome. Som f.eks at den til tider ikke vil indlæse sider i et givent tab. Så er jeg nødt til at lukke tab for derefter at starte ny tab i håb om at den så virker.
Gravatar #3 - kimsey0
22. okt. 2012 09:31
"Den indbyggede" på Galaxy Nexus er glimrende. Især kan jeg godt lide labs'et "Hurtig betjening" som gør at websiden fylder hele skærmen og at jeg finder menuen frem ved at trække fingeren ind fra en af siderne. Hvis jeg er i et område med dårlig dækning (EDGE eller værre) kan jeg dog godt lide Opera Mini som virker lynhurtig og sparer mellem 75 og 90 % af datatrafikken.
Gravatar #4 - kasperd
22. okt. 2012 10:58
Jeg har kun default browseren installeret. Men jeg synes godt nok den er blevet enormt ustabil i de seneste versioner af Android.

Jeg prøvede engang at installere Firefox, men det havde den meget ekstreme bieffekt, at default browseren blev helt ubrugelig. Så Firefox blev afinstalleret igen.

Problemet var at hver eneste gang man fulgte et link i default browseren, så spurgte den om linket skulle åbnes med default browseren eller med Firefox. Selvfølgelig skal spørgsmålet stilles når man åbner en URL fra en anden applikation. Og hvis man følger et link i sin browser, som kan åbnes med en anden applikation end en browser (f.eks. links til YouTube som kan åbnes med en native YouTube applikation på Android).

Men et ganske almindeligt http link skal ikke resultere i at man bliver spurgt hvilken browser man vil bruge, når man allerede er i en browser. Og såfremt man vælger at gemme valget permanent, så forventer jeg at valget også bliver brugt i situationer, hvor det ikke burde være tilfældet. Jeg vil stadigvæk have spørgsmålet, når jeg åbner en URL fra en anden applikation.

Jeg ved ikke om det problem jeg oplevede var en fejl i default browseren eller i Firefox. Men det er måske på tide at jeg afprøver andre browsere igen.
Gravatar #5 - Chewy
22. okt. 2012 12:02
@ #1
(samt at den nemmere kan melde sig selv som en desktopklient


Hvordan bliver det nemmere end "Menu -> Request Desktop Site", som det er i Chrome?
Gravatar #6 - Daniel-Dane
22. okt. 2012 13:06
Chrome er den mest ustabile browser, jeg endnu har brugt. Men den er samtidig den bedste.
Gravatar #7 - Lowkey
22. okt. 2012 13:40
Hvilken relevans har det at have en "[Jeg] Har ikke en Android-telefon"-mulighed med, ud over at der ikke er nogen der bliver udelukket fra at få lov til at trykke på "stem"-knappen?
Gravatar #8 - moulder666
22. okt. 2012 13:56
Jeg har valgt "den indbyggede" - men det er nu udelukkende af ren og skær dovenskab - har endnu ikke nosset mig sammen til at afprøve andre end den indbyggede - og ved faktisk ikke engang hvilken browser, der ER den indbyggede i min Sony Experia Arc S.
Gravatar #9 - mfriis
22. okt. 2012 15:16
Lowkey (7) skrev:
Hvilken relevans har det at have en "[Jeg] Har ikke en Android-telefon"-mulighed med, ud over at der ikke er nogen der bliver udelukket fra at få lov til at trykke på "stem"-knappen?

For at komme tosser i forvejen som vil kommentere med "Hvad så med os der ikke har en Android telefon?"

Nu fik vi det i det mindste nogle andre tosse kommentarer denne gang.
Gravatar #10 - Athinira
22. okt. 2012 16:18
Chewy (5) skrev:
@ #1

Hvordan bliver det nemmere end "Menu -> Request Desktop Site", som det er i Chrome?


Ved at lave en "huskeknap" så man ikke skal gøre det hver eneste gang. Det glemte de bare at lave i Chrome, mens man i Dolphin kan sætte det som default :-)
Gravatar #11 - m910q
22. okt. 2012 16:18
Mozilla Fennec er codename, ikke navnet. Den hedder Firefox, eller "Firefox for Android".
Og så mangler Opera Mobile på listen.

Jeg bruger Opera Mobile da den har det mindste input-lag.
Firefox er dog kommet rigtig godt efter, og Dolphin er også god på det punkt.
Desværre bryder jeg mig ikke om UI'et på den sidstenævnte.
Gravatar #12 - Athinira
23. okt. 2012 10:27
Nå, må efter en lille opdagelse i dag nok skifte mening. Dolphin er nu min foretrukne browser.

Årsagen er at jeg opdagede Jetpack-tilføjelsen der tilføjer yderligere acceleration til browseren siden version 9. Det gør browseren markant hurtigere. Nogle hurtige tidtagninger på nogle forskellige sites med tom browser cache viste at websites loadede 40-65% hurtigere end Chrome.

Siden hastighed er vigtigt for mig må Chrome desværre se sig slået ned på en andenplads :o)
Gravatar #13 - kblood
23. okt. 2012 11:58
#11

Enig. Jeg er lidt usikker på om Dolphin eller Opera Mobile er bedst, men jeg skifter lidt imellem dem. Jeg bruger så også Chrome engang imellem.
Gravatar #14 - Ihateit
23. okt. 2012 12:23
Kan rigtig godt lide ICS browseren. Eller ICS+. Er der nogen der ved hvordan jeg kan få den på min Nexus7??
Gravatar #15 - Ihateit
23. okt. 2012 12:24
Har forresten haft problemer med at min browser crasher når jeg bruger 9gag.com og imgur.com, og slider hurtigt ned ad siden. Tror faktisk det var både Chrome og Dolphin der crashede :((
Gravatar #16 - Brugernavn
23. okt. 2012 13:44
Ihateit (14) skrev:
Kan rigtig godt lide ICS browseren. Eller ICS+. Er der nogen der ved hvordan jeg kan få den på min Nexus7??


Prøv på XDA...
http://forum.xda-developers.com/sitesearch.php?q=I...

Jeg kan ikke sige dig om det virker, for jeg har ikke en N7.

Bruger Samsungs stock browser og Chrome. Mest Chrome.
Gravatar #17 - Caek of Doom
23. okt. 2012 13:45
Skifter lidt mellem Chrome og Opera Mini.
Gravatar #18 - Cyberguyen
23. okt. 2012 15:03
Synes klart at Opera mobile er den som er mest brugbar
Gravatar #19 - Atom
23. okt. 2012 17:06
Synes det er lidt underligt at den bedste browser (Opera Mobile) slet ikke er på listen?

Så måtte stemme "Anden".
Gravatar #20 - De4_Kia
23. okt. 2012 20:59
Vil gerne vide hvorfor Firefox ikke er med i afstemningen?
Jeg bruger Firefox på min Android telefon, og har været nød til at stemme "Andet", da jeg ikke ser den på listen.

Den eneste jeg kan se er: Mozilla Fennec,
men for det første har jeg aldrig nogensinde hørt om den,
for det andet, hvis der her menes at det er Firefox, hvorfor skriver i så ikke det fra starten.

Når jeg kigger på "Om Firefox", så står der klart og tydeligt:
Firefox 16.0.1.
Gravatar #21 - Chewy
23. okt. 2012 21:11
@ #20
The codename used for Firefox for mobile is Fennec. It comes from the Fennec Fox, a small desert fox (just as the Fennec browser is a small version of Firefox browser).


http://en.wikipedia.org/wiki/Firefox_for_mobile#Na...
Gravatar #22 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
24. okt. 2012 06:06
Chewy (21) skrev:
@ #20
The codename used for Firefox for mobile is Fennec. It comes from the Fennec Fox, a small desert fox (just as the Fennec browser is a small version of Firefox browser).


http://en.wikipedia.org/wiki/Firefox_for_mobile#Na...


http://foto.tved.me/images/large/2-Anim/2-2.JPG
Fennec
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login